Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 31.08.2010, 19:51:00
george.marian george.marian is offline
Member
 
Data înregistrării: 19.05.2010
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 62
Implicit

Citat:
În prealabil postat de samson Vezi mesajul
Da eu cred ca botezul nu te mantuie, ci botezul este o marturie a cugetului curat. Ce inseamna cuget curat? Un om care isi da seama de pacatul lui si se pocaieste. Iar botezul asta face, e o marturisire. Dar ca sa fac aceasta marturisire trebuie ca sa ma pocaiesc, sa am acel cuget curat.
Pasajul din marcu il interpretez f simplu, ca omul sa fie mantuit trebuie sa creada, lucru care il vedem din partea a doua a versetului "cine nu va crede se va osandi". dupa cum vezi osanda nu e data de a te boteza sau nu, ci daca crezi sau nu.
Nicidecum nu afirma acel verset ca fara botez nu esti mantuit ci afirma ca fara credinta nu poti fi mantuit.
Eu nu afirm ca botezul e optional, nici vorba. Oricine crede trebuie sa se si boteze. Insa nu botezul e cel care mantuie ci credinta.



Nu imi pun pe nimeni in cap. Nu stiu ce parere are Tricesimus despre botez in ceea ce priveste rolul acestuia in mantuirea cuiva.



Am invatat din Sf Scriptura acest adevar, ca mantuirea e doar prin credinta si nu prin botez. E drept ca si in cultul la care merg sustine aceasta idee.Insa convingerile mi le-am facut studiind Scriptura in ansamblu, nu iau digerate lucrurile de-a gata si sa accept orice idee care se vehiculeaza.



Tu uiti un principiu esential, si anume ca Sf Scriptura e infailibila. In conditiile in care o idee pe care o am vad ca produce o contradictie cu realitatea exprimata de Sf Scriptura inseamna ca ideea mea e gresita. In cazul talharului contradictia apare prin faptul ca acel om nu era botezat si totusi Hristos i-a zis ca e mantuit. Cum rezolvi contradictia asta? Nu poti nega ce-a zis Hristos despre talhar.

Intrebarea care trebuie sa ti-o pui tu e urmatoarea, de ce talharul a putut fi mantuit fara botez? Concluzia e simpla , pentru faptul ca botezul nu are putere de mantuire ci credinta in Hristos. Dumnezeu nu isi schimba regulile de la un om la altul, ori daca unul poate fi mantuit fara botez de ce nu pot fi mantuiti si ceilalti fara botez? Ce ii diferentiaza? Pasajul cu talharul scoate in evidenta un adevar si anume ca botezul nu mantuie ori asta e ceea ce afirm eu. Tu ai dus discutia intr-un alt unghi si afirmi ca generalizez pentru toti oamenii ca pot fi mantuit fara botez. Privesti dintr-un punct de vedere gresit, discutia nu este despre toti oamenii ci despre botez. Afirmatia mea este ca botezul nu te mantuie, si ca parte practica ti-am redat pasajul cu talharul. Daca tu afirmi ca botezul e necesar ca sa fii mantuit atunci ai o problema cu acest pasaj care afirma clar ca un om a fost mantuit fara botez.
Domnule Samson ați avut probleme cu logica în liceu?

Marcu 16:

16. Cel ce va crede ȘI se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi.


Propozitie binara domnule Samson. Are ȘI.

Observati discrepanța fara ȘI? Daca punem SAU in loc de ȘI

Cel ce va crede SAU se va boteza, se va mântui;

daca nu crezi sau nu te botezi, pentru a te mântui: ori poti doar sa crezi sa te mantuiesti, ori poti doar sa te botezi sa te mantuiesti. Daca nici nu crezi și nici nu te botezi, te vei osândi.

Dumneavoastră exact asta faceți puneti SAU in loc de ȘI. Evanghelistul a scris dupa prima propozitie că "iar cel ce nu va crede se va osândi. " asta implicând automat că odată ce nu crezi nu te poti boteza. Nu e cu "SAU"-uri, nu te mântuiești fără botez. Cel ce nu crede, automat nu se poate boteza pentru că nu crede.

Dacă crezi si nu te botezi, nu te vei mântui.

În cele spuse de Marcu sunt 2 propoziții de care depinde mântuirea: a doua este dependenta de prima pentru mântuire. Dacă prima cade, automat cade și a doua, și implicit mântuirea. Iar dacă a doua cade, cade mântuirea, pentru că nu e suficient doar să crezi, altfel am fi avut "SAU" în loc de "ȘI", deci cade mântuirea, dacă a căzut a doua.

Dacă nu te botezi, ori nu ai crezut , ori ești în curs să crezi. Dar nu poți sa te mântuiești doar cu una din propoziții ci cu amândouă. Mântuirea implică amândouă propoziții legate de "ȘI".

Mai important de observat in această propoziție e că arată proprietatea botezului, in sensul că din moment ce ai crezut ȘI te-ai botezat TE VEI MÂNTUI.
Observați timpul? La noi timpul este un viitor. "Cornulescu" a tradus, după canonul ebraic, l-a timpul trecut "te-ai mântuit";în multe versuri ce conțin sintagma "dacă crezi" a pus timpul trecut "te-ai mântuit", total eronat față de Septuaginta.

La noi odată botezat nu implică că "te-ai mântuit" dacă ai dus o viață total greșită față de poruncile Domnului. La un prunc botezul îl spală de păcate, si nu numai la un prunc la orice om matur dacă se botează și crede, și primește pecetea Duhului Sfânt. Dar dacă omul se abate de la poruncile Domnului, nu duce o viață demnă de mântuire, ca să se întoarcă nu trebuie să se boteze din nou, ci să se spovedească - Taina Sfintei Spovedanii.

Încercați să nu mai desființați botezul, în sensul că ne mântuim fără el. Contraziceți Scriptura !!!

Doamne Iisuse Hristoase, Fiul Lui Dumnezeu, miluiește-mă pe mine păcătosul!
Reply With Quote
  #2  
Vechi 31.08.2010, 20:57:26
samson samson is offline
Banned
 
Data înregistrării: 25.08.2010
Mesaje: 72
Implicit

Citat:
În prealabil postat de george.marian Vezi mesajul
Domnule Samson ați avut probleme cu logica în liceu?

Marcu 16:

16. Cel ce va crede ȘI se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi.


Propozitie binara domnule Samson. Are ȘI.
Se pare ca si tu esti adept al unor principii logice pe care nu stii sa le aplici.
Propozitia este binara numai ca ceea ce afirmi tu incalca un principiul al logicii care se cheama "Inferenta Negativa".
Ce afirma acest principiu? Anume ca daca o propozitie e adevarata nu inseamna ca toate negatiile ei sunt adevarate.
Hai sa iti dau un exemplu: "toti cei care cred si traiesc in bucuresti sunt mantuiti".
Daca neg aceasta afirmatie ar suna asa: "oricine nu crede sau nu traieste in bucuresti nu este mantuit".Vezi ce erezie iese?Ar trebui ca toti sa ne mutam in bucuresti:).
Lasand gluma, afirmatia Domnului din Marcu scoate clar in evidenta ca necesar pentru mantuire este credinta: "oricine nu crede va fi osandit". Daca am aplica principiul tau ar suna asa:
"oricine nu crede sau nu se boteaza va fi osandit" insa Hristos e f clar cand afirma "cine nu crede va fi osandit" nu cine nu se boteaza.


Citat:
În prealabil postat de george.marian Vezi mesajul
Observati discrepanța fara ȘI? Daca punem SAU in loc de ȘI

Cel ce va crede SAU se va boteza, se va mântui;

daca nu crezi sau nu te botezi, pentru a te mântui: ori poti doar sa crezi sa te mantuiesti, ori poti doar sa te botezi sa te mantuiesti. Daca nici nu crezi și nici nu te botezi, te vei osândi.
citeste paragraful de mai sus care ti l-am dat. A pune "SAU" in loc de "SI" ar insemna sa schimbam cuvintele Domnului.

Citat:
În prealabil postat de george.marian Vezi mesajul
Dumneavoastră exact asta faceți puneti SAU in loc de ȘI. Evanghelistul a scris dupa prima propozitie că "iar cel ce nu va crede se va osândi. " asta implicând automat că odată ce nu crezi nu te poti boteza. Nu e cu "SAU"-uri, nu te mântuiești fără botez. Cel ce nu crede, automat nu se poate boteza pentru că nu crede.

Dacă crezi si nu te botezi, nu te vei mântui.
Nu pun SAU. Daca as pune SAU atunci ar insemna ca sustin ca botezul te mantuie, indiferent de credinta lucru care eu il combat.

Citat:
În prealabil postat de george.marian Vezi mesajul
În cele spuse de Marcu sunt 2 propoziții de care depinde mântuirea: a doua este dependenta de prima pentru mântuire. Dacă prima cade, automat cade și a doua, și implicit mântuirea. Iar dacă a doua cade, cade mântuirea, pentru că nu e suficient doar să crezi, altfel am fi avut "SAU" în loc de "ȘI", deci cade mântuirea, dacă a căzut a doua.
Tu privesti numai prima parte a versetului dar partea a doua "dar cine nu crede va fi osandit" de ce nu o citezi?Din acel verset Domnul Iisus spune clar ca lipsa credintei te duce in iad nu lipsa botezului.
Daca am fi avut SAU atunci insemna ca poti fi mantuit fara sa crezi, doar pe baza botezului.

Citat:
În prealabil postat de george.marian Vezi mesajul
Dacă nu te botezi, ori nu ai crezut , ori ești în curs să crezi. Dar nu poți sa te mântuiești doar cu una din propoziții ci cu amândouă. Mântuirea implică amândouă propoziții legate de "ȘI".
Daca nu te-ai botezat inseamna ca nu ai crezut sau ca ai crezut dar nu ai apucat sa te botezi(talharul de pe cruce).
Hristos de aceea afirma ca cine nu crede va fi osandit pentru a arata clar care este conditia pentru a fi mantuit, CREDINTA si nu botezul. De ce nu afirma Hristos simplu "cine nu crede si nu se boteaza va fi osandit".De ce a omis sa puna si botezul ?Pentru simplu fapt ca botezul nu te mantuie.


Citat:
În prealabil postat de george.marian Vezi mesajul
Încercați să nu mai desființați botezul, în sensul că ne mântuim fără el. Contraziceți Scriptura !!!

Doamne Iisuse Hristoase, Fiul Lui Dumnezeu, miluiește-mă pe mine păcătosul!
Mai George unde desfiintez Sf Scriptura? Tu nu vezi ca rationamentul tau incalca principiul inferentei negative din logica si in acelasi timp incalca invataturile Domnului si ale apostolilor care afirma ca prin credinta suntem mantuiti?
Pasajul din Marku 16:16 e cat se poate de clar "cine nu crede va fi osandit", unde vezi tu aici ca sunt condamnati cei care nu se boteaza?
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Arsenie Boca si Sfanta Taina a botezului alynna Biserica Ortodoxa Romana 22 10.05.2013 08:28:51
Care este sensul Botezului Domnului? Florin-Ionut Botezul 33 07.01.2013 15:38:30
Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi georgeval Botezul 22 21.02.2012 23:08:48
Taina Botezului în Filocalie NECTARIE Botezul 6 23.11.2011 15:34:34