![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
In primul rand, cand iti fundamentezi o idee pe baza unui verset cauta sa vezi daca contrazice alte pasaje din Scriptura. Petru in nici un caz nu afirma ca botezul te mantuie, ci deschiderea cugetului curat catre Dumnezeu este ceea ce ne mantui,lucru care este simbolizat de botez. Nu actul in sine al botezului mantuie(nu ca stergere a necuratiei trupului) ci deschiderea cugetului curat catre Dumnezeu. Daca Petru ar spune ca botezul te mantuie atunci ar contrazice alte pasaje din Sf Scriptura: "Atat de mult a iubit Dumnezeu lumea ca a dat pe singurul Lui Fiu ca oricine crede in El sa nu piara ci sa aiba viata vesnica". "Caci prin har ati fost mantuiti, prin credinta.Si aceasta nu vine de la voi ci este darul Lui Dumnezeu". Corneliu si casa lui au primit Duhul Sfant inainte sa fie botezati, ceea ce inseamna ca au fost mantuiti inainte de botez.Si exemplele pot continua. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Ce sa va fac daca nu stiti sa cititi. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
"nu ca stergere a necuratiei trupului" ci ca stergere a "necuratiei sufletului" Apostolul Petru pune botezul deasupra baii firesti ridicandu-l la stadiul de sacrament in care are loc iertarea pacatelor prin lucrarea Duhului Sfant.. Asta inseamna un "cuget curat".. Isaia 1:18Veniți să ne judecăm, zice Domnul. De vor fi păcatele voastre cum e cârmâzul, ca zăpada le voi albi, și de vor fi ca purpura, ca lâna albă le voi face. Tit 3:5El ne-a mântuit, nu din faptele cele întru dreptate, săvârșite de noi, ci după a Lui îndurare, prin baia nașterii celei de a doua și prin înnoirea Duhului Sfânt, |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Botezul semnifica insusi moartea, ingroparea si invierea lui Hristos...
Romani 6:3. Au nu știți că toți câți în Hristos Iisus ne-am botezat, întru moartea Lui ne-am botezat? 4. Deci ne-am îngropat cu El, în moarte, prin botez, pentru ca, precum Hristos a înviat din morți, prin slava Tatălui, așa să umblăm și noi întru înnoirea vieții; 5. Căci dacă am fost altoiți pe El prin asemănarea morții Lui, atunci vom fi părtași și ai învierii Lui, 6. Cunoscând aceasta, că omul nostru cel vechi a fost răstignit împreună cu El, ca să se nimicească trupul păcatului, pentru a nu mai fi robi ai păcatului. Galateni 3 :27. Căci, câți în Hristos v-ați botezat, în Hristos v-ați îmbrăcat. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
În prealabil postat de Danut7 Actul in sine al botezului mantuie.. El este cel prin care beneficiem de lucrarea divina in viata noastra prin harul dumnezeiesc. Mantuirea este un proces... Prin botez primim ceea ce este necesar procesului de mantuire, adica harul lui Dumnezeu. Petru face referire la curatia trupeasca pentru ca evreii aveau bai de curatire in lege(vezi Levitic cap. 15).. El face comparatia asta cu baile evreiesti aratand ca baia botezului nu este pentru stergerea necuratiei trupesti, ci pentru stergerea necuratiei sufletesti, spre iertarea pacatelor.. Am o intrebare: De ce crezi ca Apostolii au botezat pe toti cei ce veneau la Hristos? si inca una : De ce a mai fost nevoie sa ii boteze pe cei care au primit Duhul Sfant ? Fapte 10:47 Poate, oare, cineva să oprească apa, ca să nu fie botezați aceștia care au primit Duhul Sfânt ca și noi? Citat:
Romani 6:3. Au nu știți că toți câți în Hristos Iisus ne-am botezat, întru moartea Lui ne-am botezat? 4. Deci ne-am îngropat cu El, în moarte, prin botez, pentru ca, precum Hristos a înviat din morți, prin slava Tatălui, așa să umblăm și noi întru înnoirea vieții; 5. Căci dacă am fost altoiți pe El prin asemănarea morții Lui, atunci vom fi părtași și ai învierii Lui, 6. Cunoscând aceasta, că omul nostru cel vechi a fost răstignit împreună cu El, ca să se nimicească trupul păcatului, pentru a nu mai fi robi ai păcatului. Galateni 3 :27. Căci, câți în Hristos v-ați botezat, în Hristos v-ați îmbrăcat. ![]() Citat:
Daca nu are nici o legatura cu botezul poate ne explici ce inseamna "baia nașterii celei de a doua " din Tit 3:5 |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Last edited by Danut7; 31.08.2010 at 23:05:41. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Danut, nu te obosi, omul vrea sa arate ca nu e necesar botezul la mintuire. Nu stie decit exemplul cu tilharul si il aplica fara discernamint la orice situatie posibila si la orice om.
Luata ad litteram, in cel mai pur spirit protestant, teza lui duce la concluzia ca pentru a fi mintuit in mod sigur trebuie sa fii tilhar rastignit pe cruce si sa il marturisesti pe Hristos. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Ca sa fii mantuit trebuie sa te increzi in Hristos, intreaga Sf Scriptura afirma lucrul acesta. Tu increde-te in botezul pe care l-ai facut, sau mai bine zis ti l-au facut altii, si vezi la ziua judecatii daca ai sa fii mantuit. O sa ai surprize neplacute. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Arsenie Boca si Sfanta Taina a botezului | alynna | Biserica Ortodoxa Romana | 22 | 10.05.2013 09:28:51 |
| Care este sensul Botezului Domnului? | Florin-Ionut | Botezul | 33 | 07.01.2013 16:38:30 |
| Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi | georgeval | Botezul | 22 | 22.02.2012 00:08:48 |
| Taina Botezului în Filocalie | NECTARIE | Botezul | 6 | 23.11.2011 16:34:34 |
|
|