![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Si la ce ti-ar fi folosit? Ei isi vor expune punctul de vedere, iar tu vei incerca sa-i combati. Vei avea parte de mai multe puncte de vedere. Dar asta nu mantuieste. Mantuirea vine prin impartasirea cu Trupul si Sangele Domnului.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Multumesc celor care au raspuns deja! |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
eu doar am subliniat diferentele... nu poate fi vorba de combatere pe acest topic. Ati observat ca nu am spus ca "de ce nu e bine ce cred si ce fac ei" ci am spus succint doar "ce cred ei". Cu tot respectul, cultele neoprotestante (inclusiv cel Baptist) nu au Euharistia ca Taina ci doar ca simbol. este o diferenta colosala. iata ce spune Wikipedia (o enciclopedie obiectiva, deci nu putem fi acuyati de subiectivism) http://ro.wikipedia.org/wiki/Tain%C4%83_%28sacrament%29 Taina sau sacramentul (în greacă μυστήριον, mystérion, în latină sacramentum) este în creștinism semnul văzut prin care se administrează harul nevăzut, în vederea sfințirii sau mântuirii credincioșilor. http://ro.wikipedia.org/wiki/Bisericile_baptiste Bisericile baptiste Bisericile Baptiste sunt parte a unei mișcări creștine considerată îndeobște o confesiune protestantă evanghelică. Două simboluri (botezul și Cina Domnului) În general, cele mai multe biserici baptiste recunosc doar două simboluri care trebuie să fie practicate în mod obișnuit: botezul și cina Domnului. Unii baptiști primitivi și baptiști arminieni practică și spălarea picioarelor ca un al treilea simbol. Euharistia (Cina Domnului) Euharistia, numită și Cina Domnului (mulți baptiști evită folosirea cuvântului "euharistie" datorită folosirii sale mai ales în Biserica Ortodoxă) este un simbol modelat după Cina cea de Taină relatată în Evanghelii, în care Isus poruncește "să faceți lucrul acesta spre pomenirea mea" [Luca 22:19]. Participanții laolaltă mănâncă pâinea și beau vinul reprezentând trupul și sângele lui Isus. Baptiștii accentuează că elementele doar simbolizează trupul lui Cristos și resping, pe baza textului din Ioan 6, concepțiile transubstanțialistă și consubstanțialistă susținute de alte grupări creștine. Pasajul din 1 Corinteni 11:23-34 este de asemenea citat adeseori, conținând instrucțiuni pentru practica euharistiei. Pâinea folosită poate fi dospită sau nedospită (cea din urmă variantă e preferată în cele mai multe cazuri în Statele Unite, considerându-se că ar fi mai aproape de prima Cină). Promovarea de către baptiști a abstinenței de la alcool a dus la practica pe scară largă a folosirii pentru euharistie a sucului de struguri fără alcool, deși unele biserici folosesc vin. Vinul este împărțit în mici pahare individuale, deși unele biserici folosesc o singură cupă pentru întreaga adunare. Ambele elemente sunt, de obicei, servite de către pastor diaconilor, iar de diaconi congregației. În cele mai multe cazuri, elementele sunt luate succesiv. În România, în general, serviciile de Cina Domnului au loc lunar, după un serviciu divin obișnuit, iar participarea e permisă tuturor membrilor botezați ca adulți ai bisericilor neo-evanghelice, cu excepția celor disciplinați sau a celor care se abțin din motive de conștiință. Ca sa va faceti o parere obiectiva va recomand sa cititi Dogmtica (ortodoxa) a Sfantului Ioan Damaschin (despre taina Sfintei Euharistii veti gasi scris in parte-a a IV a capitolul 13) http://www.resurse-ortodoxe.ro/carti...ioan-damaschin http://www.resurse-ortodoxe.ro/carti...e-ale-domnului si bineiteles o carte care expune invatatura cultului baptist (evident scrisa de un reprezentat al cultului baptist). http://www.uniuneabaptista.ro/istoric Last edited by Eugen7; 03.09.2010 at 10:29:37. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Wikipedia nu este o sursa neaparat obiectiva. Obiectiva este o carte de dogmatica. O sa citesc ce scrie despre baptisti la ultimul link pe care mi l-ati dat. Din ceea ce am inteles pana acum din mesajul dumneavoastra este faptul ca cel putin o parte din protestanti cred ca painea si vinul sunt Trupul si Sangele Domnului, insa modul in care painea si vinul de transforma in Trup si Sange al Domnului nu este la fel ca in biserica ortodoxa care opteaza pentru transsubstantialitate (transformarea unei substante in alta substanta), ci alti crestini cred in consubstantialitate (adica painea si vinul isi pastreaza substantele proprii impreuna cu care coexista cele ale Trupului si Sangelui Domnului), si am gasit ca asta este credinta protestantilor luterani. Domnul nu a zis niciunde despre modul in care se face transformarea (transsubstantial sau consubstantial), a zis doar ca se transforma, si de aceasta ramane o Taina, pentru ca nimeni nu vede carne si sange cand ia Impartasania(!). Si a mai zis Domnul ca cine nu mananca Trupul Lui si nu bea Sangele Lui, nu poate intra in Imparatie. Ce inseamna sa mancam Trupul Domnului si sa bem Sangele Lui? Raspunsul logic ar fi ca trebuie sa ne Impartasim cu acea paine si acel vin care sunt Trupul si Sangele Domnului. Cum ar putea baptistii sa nege ca painea si vinul sunt Trupul si Sangele Domnului din moment ce ei sunt mereu cu Biblia in mana? Nu este vorba mai degraba depre faptul ca baptistii sunt prost intelesi de ceilalti? Pentru ca, prietenii mei baptisti, cand ii intreb, imi raspund mereu cu ceea ce scrie in Biblie. Si legat de faptul ca cine nu mananca Trupul Domnului si nu bea Sangele Lui, am totusi o intrebare: cum de talharul care era pe cruce alaturi de Iisus a ajuns in Imparatie nefiind nici Botezat si nici Impartasit? Last edited by adiandrea6; 07.09.2010 at 20:21:46. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Urmăriți vă rog modul bâlbâit și încâlcit în care vi se va răspunde la această întrebare. Doamne ajută! |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
teologia crestin ortodoxa este foarte clara. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Luca 23 42. Și zicea lui Iisus: Pomenește-mă, Doamne, când vei veni în împărăția Ta. 43. Și Iisus i-a zis: Adevărat grăiesc ție, astăzi vei fi cu Mine în rai. Vedeti ce raspuns ii da Hristos? El ii promite mantuirea, ca va merge in Rai, insa nu ii promite Imparatia Cerurilor. Caci pentru a primi Imparatia, trebuie sa fim nevinovati ca niste prunci (Luca 18, 15-17), sa facem voia Tatalui (Matei 7, 21) - adica sa fim desavarsiti precum si El este (Matei 5, 48), trebuie sa ne nastem din nou prin Taina Botezului (Ioan 3, 5) si trebuie sa ne impartasim cu Trupul si Sangele Lui pentru a avea viata intru noi (Ioan 6, 48-63). Adevarat, adevarat zice Domnul; nu va inselati! Nu oricine ajunge la desavarsire pentru a intra in Imparatie, unii o refuza constienti fiind, desi sunt pe drumul cel bun (Matei 19, 21-22)...
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Euharistia - Întîlnirea Cu Hristos | iRoDiOn | Impartasania (Taina Euharistiei) | 3 | 05.12.2014 15:56:39 |
Imparatia Cerurilor este Raiul? Care este Pamantul celor blanzi? | Florin-Ionut | Din Noul Testament | 279 | 11.07.2014 17:23:24 |
euharistia si demonizatii | symbian01 | Exorcismul | 12 | 11.07.2011 16:51:59 |
Jertfa Euharistică sau Euharistia ca Jertfă | doctor_faustus | Impartasania (Taina Euharistiei) | 0 | 10.10.2010 19:41:27 |
Euharistia | alecsandru | Impartasania (Taina Euharistiei) | 42 | 21.05.2009 15:17:52 |
|