Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserici Protestante
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 11.09.2010, 17:36:51
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de adiandrea6 Vezi mesajul
Dupa cum vedeti in postarea mea, citata de dumneavostra, am scris ca niciodata nu am auzit/citit, iar prin "citit" m-am referit la studiat.

Pe site-ul indicat de dumneavoastra nu scrie deloc ca ceea ce a facut un sfant apartine altciuva, iar este intelegerea dumneavoastra gresita a celor scrise, si o sa citez aici:

"Tezaurul Bisericii (expresie care uneori nu pare tocmai fericită) "nu este o însumare de bunuri, cum ar fi bogățiile materiale, adunate în decursul veacurilor, ci este valoarea infinită și nesecată pe care o au la Dumnezeu ispășirile și meritele lui Christos, Domnul nostru, oferite pentru ca omenirea să fie eliberată de păcat și să ajungă la comuniunea cu Tatăl; este însuși Cristos, Răscumpărătorul, în care se află, vii, îndestulările și meritele răscumpărării. Acestui tezaur îi aparține deopotrivă prețul cu adevărat imens, incomensurabil și mereu nou pe care îl au la Dumnezeu rugăciunile și faptele bune ale Preafericitei Fecioare Maria și ale tuturor sfinților, care, mergând pe urmele lui Cristos Domnul, prin harul lui s-au sfințit și și-au împlinit lucrarea încredințată de Tatăl; astfel, lucrând la propria mântuire, au conlucrat deopotrivă la mântuirea fraților lor în unitatea Trupului mistic" [4]

Altfel spus, "tezaurul" Bisericii se bazează pe "împărtășirea Sfinților": sfințenia unuia le folosește celorlalți, mult mai mult decât a putut păcatul unuia să dăuneze celorlalți. Astfel, recurgerea la împărtășirea sfinților îi dă păcătosului căit posibilitatea de a se purifica mai devreme și mai eficient de pedepsele păcatului.[5]"

Aratati-mi unde scrie ceea ce afirmati dumneavoastra, si daca nu am ales pasajul la care va referiti, va rog sa mi-l indicati dumneavoastra, pentru ca, pe pagina indicata, nu am gasit nimic care sa confirme ceea ce ati afirmat despre indulgente.
pe acest site gasiti precizate succint pozitiile oficiale ale Bisericii Ortodoxe fata de celelate Biserici.

http://ro.wikipedia.org/wiki/Biserica_Ortodox%C4%83

Alte diferențe față de Catolicism considerate importante de Biserica Ortodoxă sunt:
... # thesaurus meritorum (tezaurul de merite) ale sfinților - din a cărui supra-abudență, consideră Biserica Catolică, ar putea lua și restul credincioșilor, - precum și indulgențele (Biserica Ortodoxă consideră că virtuțile sunt personale și nu pot fi "împrumutate" sau "dăruite"; mântuirea este o conlucrare personală a unui om cu Dumnezeu);


repet, discutia este foarte delicata... si iarasi repet ca eu nu am pareri peronale pe acest site ci doar marturiesc credinta crestin ortodoxa (obiectiv si nu "dupa bunul meu plac, gadiland urechile auditoriului".)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 11.09.2010, 17:42:34
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit Biserica Ortodoxa. Diferențe confesionale:

http://ro.wikipedia.org/wiki/Biserica_Ortodox%C4%83

Biserica Ortodoxa. Diferențe confesionale:

Față de Biserica Lutherană

* nerecunoașterea tezei lui Luther Sola Scriptura (Biserica Ortodoxă alătură învățăturilor Bibliei și predania sau tradiția bisericească);
* respingerea tezei Sola Fide - îndreptățirea doar prin credință (Biserica Ortodoxă consideră că mântuirea este o conlucrare divino-umană, care implică atât credința corectă a omului - orthodoxia, cât și aplicarea corectă a acestei credințe - orthopraxia);
* nerecunoașterea desființării preoției sacramentale (sfințitoare) din luteranism;
* nerecunoașterea desființării monahismului (călugăriei);
* nerecunoașterea a doar două Taine, botezul și euharistia, în luteranism (Biserica Ortodoxă are șapte taine principale - botezul, mirungerea, cununia, preoția, spovedania, împărtășania și maslul, - dar nu reduce în mod absolut numărul lor la acestea, la ele adăugându-se alte "ierurgii", precum sfințirea apei sau aghiasma, monahismul, înmormântarea etc.)

[modifică] Față de Biserica Calvină (reformată)

În plus față de diferențele amintite mai sus, ce privesc Luteranismul, Biserica Ortodoxă respinge credința calvină în predestinarea omului (potrivit căreia unele persoane sunt predestinate să facă binele, iar altele să facă răul) și susține libertatea deplină a acestuia de a se alătura lui Dumnezeu sau de a i se împotrivi.
[modifică]

Față de Bisericile neoprotestante

Pe lângă deosebirile esențiale arătate mai sus privind învățăturile Sola Scriptura și Sola Fide, mai există o multitudine de diferențe, care variază în funcție de denominația neoprotestantă. Dintre acestea, amintim:

* cinstirea Fecioarei Maria ca Născătoare-de-Dumnezeu (întemeiată pe Luca 1:42 și practica Bisericii primare);
* închinarea la icoane, chipuri ale lui Iisus Hristos, Maicii Domnului și ale sfinților, considerate de Biserica Ortodoxă un simbol al persoanei reprezentate; astfel, închinarea nu se adresează materiei icoanei, ci celui reprezentat;
* închinarea la moaștele sfinților (Biserica Ortodoxă consideră că aceștia, asemeni lui Hristos în Schimbarea la Față, și-au preschimbat și transfigurat întreg trupul, prin lucrarea harului dumnezeiesc, acesta devenind astfel nestricăcios; închinarea la sfinți este, astfel, o cinstire a lui Dumnezeu, prezent prin harul dumnezeiesc din acele oseminte sau moaște).
* Biserica Ortodoxă respinge interpretarea simbolică a Euharistiei, considerând că pâinea și vinul se preschimbă la Liturghie în adevăratul trup și sânge al lui Hristos.
* Biserica Ortodoxă practică botezul copiilor, bazându-se pe obiceiul Bisericii primare, când o întreagă familie, indiferent de vârsta membrilor săi, se convertea la creștinism, dar acceptă și botezul adulților.

Unele grupări neoprotestante acceptă căsătoria între homosexuali (considerată un păcat de Biserica Ortodoxă și, de majoritatea bisericilor neoprotestante).
Reply With Quote
  #3  
Vechi 11.09.2010, 18:29:21
adiandrea6 adiandrea6 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.08.2010
Locație: Franta, Lille
Religia: Ortodox
Mesaje: 188
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
http://ro.wikipedia.org/wiki/Biserica_Ortodox%C4%83

Biserica Ortodoxa. Diferențe confesionale:

Față de Biserica Lutherană

* nerecunoașterea tezei lui Luther Sola Scriptura (Biserica Ortodoxă alătură învățăturilor Bibliei și predania sau tradiția bisericească);
* respingerea tezei Sola Fide - îndreptățirea doar prin credință (Biserica Ortodoxă consideră că mântuirea este o conlucrare divino-umană, care implică atât credința corectă a omului - orthodoxia, cât și aplicarea corectă a acestei credințe - orthopraxia);
* nerecunoașterea desființării preoției sacramentale (sfințitoare) din luteranism;
* nerecunoașterea desființării monahismului (călugăriei);
* nerecunoașterea a doar două Taine, botezul și euharistia, în luteranism (Biserica Ortodoxă are șapte taine principale - botezul, mirungerea, cununia, preoția, spovedania, împărtășania și maslul, - dar nu reduce în mod absolut numărul lor la acestea, la ele adăugându-se alte "ierurgii", precum sfințirea apei sau aghiasma, monahismul, înmormântarea etc.)

[modifică] Față de Biserica Calvină (reformată)

În plus față de diferențele amintite mai sus, ce privesc Luteranismul, Biserica Ortodoxă respinge credința calvină în predestinarea omului (potrivit căreia unele persoane sunt predestinate să facă binele, iar altele să facă răul) și susține libertatea deplină a acestuia de a se alătura lui Dumnezeu sau de a i se împotrivi.
[modifică]

Față de Bisericile neoprotestante

Pe lângă deosebirile esențiale arătate mai sus privind învățăturile Sola Scriptura și Sola Fide, mai există o multitudine de diferențe, care variază în funcție de denominația neoprotestantă. Dintre acestea, amintim:

* cinstirea Fecioarei Maria ca Născătoare-de-Dumnezeu (întemeiată pe Luca 1:42 și practica Bisericii primare);
* închinarea la icoane, chipuri ale lui Iisus Hristos, Maicii Domnului și ale sfinților, considerate de Biserica Ortodoxă un simbol al persoanei reprezentate; astfel, închinarea nu se adresează materiei icoanei, ci celui reprezentat;
* închinarea la moaștele sfinților (Biserica Ortodoxă consideră că aceștia, asemeni lui Hristos în Schimbarea la Față, și-au preschimbat și transfigurat întreg trupul, prin lucrarea harului dumnezeiesc, acesta devenind astfel nestricăcios; închinarea la sfinți este, astfel, o cinstire a lui Dumnezeu, prezent prin harul dumnezeiesc din acele oseminte sau moaște).
* Biserica Ortodoxă respinge interpretarea simbolică a Euharistiei, considerând că pâinea și vinul se preschimbă la Liturghie în adevăratul trup și sânge al lui Hristos.
* Biserica Ortodoxă practică botezul copiilor, bazându-se pe obiceiul Bisericii primare, când o întreagă familie, indiferent de vârsta membrilor săi, se convertea la creștinism, dar acceptă și botezul adulților.

Unele grupări neoprotestante acceptă căsătoria între homosexuali (considerată un păcat de Biserica Ortodoxă și, de majoritatea bisericilor neoprotestante).
Pozitia Bisericii Ortodoxe si acuzatiile pe care ea (si nu Dumnezeu!) le aduce celorlalte biserici sunt binecunoscute, facand din biserica greco-Ortodoxa una din cele mai intransigente biserici crestine. Eu vreau sa cunosc insa parerea celorlalti, pentru ca din ceea ce spun ei, nu se verifica acuzatiile aduse de Biserica Ortodoxa, biserica care nu poate fi infailibila din moment ce nu crede in infailibilitate. Iar marturia adusa chiar si pe acest site despre ceea ce se intampla in alta confesiune, si multumesc inca o data, arata ca intr-adevar, acuzatiile sunt nefondate, sunt gandire omeneasca si nu dumnezeiasca.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 11.09.2010, 21:53:28
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de adiandrea6 Vezi mesajul
Pozitia Bisericii Ortodoxe si acuzatiile pe care ea (si nu Dumnezeu!) le aduce celorlalte biserici sunt binecunoscute, facand din biserica greco-Ortodoxa una din cele mai intransigente biserici crestine. Eu vreau sa cunosc insa parerea celorlalti, pentru ca din ceea ce spun ei, nu se verifica acuzatiile aduse de Biserica Ortodoxa, biserica care nu poate fi infailibila din moment ce nu crede in infailibilitate. Iar marturia adusa chiar si pe acest site despre ceea ce se intampla in alta confesiune, si multumesc inca o data, arata ca intr-adevar, acuzatiile sunt nefondate, sunt gandire omeneasca si nu dumnezeiasca.
este parerea dumneavoastra personala (subiectiva). Noi crestinii ortodocsi marturisim ca gandirea Sfintilor Parinti este unita cu Duhul Sfant deci este adevarata si atemporala. va doresc mult succes in cautarile dumneavoastra sincere si fie ca bunul Dumnezeu sa ne aiba in paza pe toti.

Sfantul Pavel a fost Apostol (adica chemat la slujire direct de catre Hristos Iisus, si investit cu putere dumnezeiasca direct de la Domnul) deci implicit preot si "inconom al sfintelor taine" ( deci cu putere de a hirotoni preoti):
"Și chemând cei doisprezece mulțimea ucenicilor, au zis: Nu este drept ca noi, lăsând de-o parte cuvântul lui Dumnezeu, să slujim la mese.
3. Drept aceea, fraților, căutați șapte bărbați dintre voi, cu nume bun, plini de Duh Sfânt și de înțelepciune, pe care noi să-i rânduim la această slujbă. " Fapte 6,2-3

"Și hirotonindu-le preoți în fiecare biserică, rugându-se cu postiri, i-au încredințat pe ei Domnului în Care crezuseră." Fapte 14,23

"Din această pricină, îți amintesc să aprinzi și mai mult din nou harul lui Dumnezeu, care este în tine, prin punerea mâinilor mele. " II Timotei 1,6

"Nu fi nepăsător față de harul care este întru tine, care ți s-a dat prin proorocie, cu punerea mâinilor mai-marilor preoților. " I Timotei 4,14


Sfintii Apostoli au hirotonit preoti nu pastori. Pastorul doar pastoreste, preotul este "iconom al sfintelor taine" I corinteni 4,1 . Sfantul Pavel spune clar (despre Apostoli si Preotii) " În numele lui Hristos, așadar, ne înfățișăm ca mijlocitori, ca și cum Însuși Dumnezeu v-ar îndemna prin noi" II Corinteni 5,20.

avand in vedere comentariile tendetioase (in general si cele despre preotie in special) pe care le-ati oferit, imi pare rau ca nu (vreti sa) sesizati diferentele teologice intre doctrinele crestine si regret ca modul in care am explicat credinta crestin ortodoxa nu a fost pe intelesul dumneavoastra, ba mai mult v-a incurcat... de aceea va rog sa imi acceptati scuzele de rigoare si sa imi permiteti sa ma retrag din aceasta discutie recomandandu-va sa cautati explicatiile doctrinei ortodoxe la persoane mai competente si mai intelepte decat mine care vor reusi sa explice pe intelesul dumneavoastra.

nu uitati totusi ca inima credintei ortodoxe este Taina Sfintei Impartasanii, unirea reala cu adevarat trupul si sangele Domnului Iisus Hristos.
Nu uitati de asemenea de cultul Maicii Domnului... pururea rugatoare si mijlocitoare pentru noi oamenii la Hristos Domnul. Amin.

Last edited by Eugen7; 11.09.2010 at 22:43:05.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 12.09.2010, 14:51:54
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Sfintii Apostoli au hirotonit preoti nu pastori.
Sfinții apostoli au hirotonit prezbiteri nu pastori sau preoți. Preoții nici măcar nu erau hirotoniți, ei erau unși. Însă aceasta era o practică specifică doar Vechiului Testament.

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Pastorul doar pastoreste, preotul este "iconom al sfintelor taine" I corinteni 4,1 .
Apostolul Pavel în versetul citat se referă la sine și la conlucrătorii săi care nu erau preoți, să fie clar! Sfântul Pavel era apostol, nu preot. De asemenea, versetul vorbește de slujba de administrator [οίκονόμος] al tainelor lui Dumnezeu [μυστηρίων Θεου], nu de "Sfintele Taine" ale Bisericii Ortodoxe.

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Sfantul Pavel spune clar (despre Apostoli si Preotii) " În numele lui Hristos, așadar, ne înfățișăm ca mijlocitori, ca și cum Însuși Dumnezeu v-ar îndemna prin noi" II Corinteni 5,20.
Și versetul acesta în versiunea sinodală este grav deteriorat, traducătorul încercând să "potrivească din condei" textul sacru cu dogma ortodoxă. Versetul nu vorbește deloc de mijlocitori [μεσίτης], ci literal:[πρεσβεύομεν] a fi mai bătrân, a fi un bătrân (pers.I-a, plural) (a fi ambasador, cineva distins prin demnitate și experiență și deci învestit cu autoritate). Astfel, versetul nu amintește nimic nici de preoți, nici de mijlocirea acestora, oricât de "clar" vi s-ar părea dumneavoastră.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 13.09.2010, 09:46:30
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
...
Și versetul acesta în versiunea sinodală este grav deteriorat, traducătorul încercând să "potrivească din condei" textul sacru cu dogma ortodoxă. Versetul nu vorbește deloc de mijlocitori [μεσίτης], ci literal:[πρεσβεύομεν] a fi mai bătrân, a fi un bătrân (pers.I-a, plural) (a fi ambasador, cineva distins prin demnitate și experiență și deci învestit cu autoritate). Astfel, versetul nu amintește nimic nici de preoți, nici de mijlocirea acestora, oricât de "clar" vi s-ar părea dumneavoastră.
cu tot respectul, dumneavostra doriti sa ii invatati pe crestinii ortodocsi (greci) limba greaca? :D
adica de aproape doua mii de ani, Biserica Ortodoxa greaca nu stie sa citeasca "greceste" (reamintesc ca Noul Testament este scris in limba greaca veche evident)?

Dumneavoastra nu acceptati invatatura Bisericii despre Sfintele Taine, ale caror baze au fost puse de Hristos prin Sfintii Apostoli.

Cat despre hirtotonia preotilor, Sfanta Scriptura spune clar "harul daruit prin punerea mainilor mai-marilor preoților" (I Timotei 4,14; II Timotei 1,6) ceea ce arata fara echivoc ca hirotonia este "sfata taina" intrucat harul presupune sfintenie!!!

in concluzie, nu are rost sa intram intr-o polemica inutila, fiecare dintre noi cunoscad bine invatatura celuilat, si stiind ca pozitiile sunt diametral opuse (si aici nu ma refer doar la Sfanta Taina a Hirotoniei ci la toate cele 7 Sfinte Taine).

Last edited by Eugen7; 13.09.2010 at 09:50:06.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 13.09.2010, 12:41:14
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
cu tot respectul, dumneavostra doriti sa ii invatati pe crestinii ortodocsi (greci) limba greaca? :D
Nu am asemenea veleități, iar dvs. nu sunteți ortodox grec. Vreau doar să atrag atenția celor ce se fac că uită: prostimea nu mai poate fi manipulată ca în veacurile trecute! Mirenii au acum acces la Sfânta Scriptură și chiar la textul original putând să compare și să identifice fraudele. Or 2 Cor.5,20 este un exemplu de verset evident mistificat în versiunea sinodală actuală. Comparați și lămuriți-vă:

"În numele lui Hristos, așadar, ne înfățișăm ca mijlocitori, ca și cum Însuși Dumnezeu v-ar îndemna prin noi. Vă rugăm, în numele lui Hristos, împăcați-vă cu Dumnezeu!" (versiunea sinodală actuală)

"Drept aceea în locul lui Hristos vă rugăm, ca și cum Dumnezeu s-ar ruga prin noi; rugămu-vă în locul lui Hristos, împăcați-vă cu Dumnezeu." (versiunea sinodală 1914)

"Pentru Hristos dară rugăm, ca cum Dumnezău rugându-să pren noi: Rugămu-ne, pentru Hristos, împăcați-vă cu Dumnezău!" (Biblia de la București 1688)

Și uite așa printr-o ciudată "evoluție" a textului sacru în variantă ortodoxă se vrea a ni se inocula ideea că preotul ortodox este un mijlocitor și ni se servește pe tavă acest argument sintetic. Mulțumim, dar noi preferăm hrana naturală!

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
adica de aproape doua mii de ani, Biserica Ortodoxa greaca nu stie sa citeasca "greceste" (reamintesc ca Noul Testament este scris in limba greaca veche evident)?
Lăsați Biserica Ortodoxă Greacă căci ea reproduce fidel textul original: ambasadori, nu mijlocitori.

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Dumneavoastra nu acceptati invatatura Bisericii despre Sfintele Taine, ale caror baze au fost puse de Hristos prin Sfintii Apostoli.
Eu accept doar învățătura lui Hristos și a sfinților apostoli, care spune că nu există decât un Singur Mijlocitor: Iisus Christos. Dacă o biserică (Ortodoxă ori chiar Adventistă) ar încerca să mă învețe altceva, sunt nevoit să resping acea învățătură cu biserica ei cu tot!

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Cat despre hirtotonia preotilor, Sfanta Scriptura spune clar "harul daruit prin punerea mainilor mai-marilor preoților" (I Timotei 4,14
Probabil sunteți animat de bună intenție apologetică, însă versetul citat conține o dublă fraudă în versiunea ortodoxă. Comparați:

"Nu fi nepăsător față de harul care este întru tine, care ți s-a dat prin proorocie, cu punerea mâinilor mai-marilor [1] preoților.[2]"

"....του πρεσβυτερίου" (originalul grecesc) = ceata prezbiterilor, colegiul prezbiterilor, sfatul bătrânilor.
Deci nici urmă de preoți sau mai-marii preoților...
Reply With Quote
  #8  
Vechi 11.09.2010, 18:19:30
adiandrea6 adiandrea6 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.08.2010
Locație: Franta, Lille
Religia: Ortodox
Mesaje: 188
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
pe acest site gasiti precizate succint pozitiile oficiale ale Bisericii Ortodoxe fata de celelate Biserici.

http://ro.wikipedia.org/wiki/Biserica_Ortodox%C4%83

Alte diferențe față de Catolicism considerate importante de Biserica Ortodoxă sunt:
... # thesaurus meritorum (tezaurul de merite) ale sfinților - din a cărui supra-abudență, consideră Biserica Catolică, ar putea lua și restul credincioșilor, - precum și indulgențele (Biserica Ortodoxă consideră că virtuțile sunt personale și nu pot fi "împrumutate" sau "dăruite"; mântuirea este o conlucrare personală a unui om cu Dumnezeu);


repet, discutia este foarte delicata... si iarasi repet ca eu nu am pareri peronale pe acest site ci doar marturiesc credinta crestin ortodoxa (obiectiv si nu "dupa bunul meu plac, gadiland urechile auditoriului".)

Pai si pe acest site se vorbeste despre acel tezaur de merite al sfintilor (frumoasa exprimare!), fara sa afirme ca meritele lor nu ar mai fi ale lor ci ale altcuiva, ci vad ca dimpotriva, tezaurul de merite este al sfintilor. Ce este gresit aici? Unde scrie ca apoi, meritele lor nu le mai apartin ci sunt puse in contul altcuiva ca si cum ar fi un obiect care se vinde si se cumpara, asa cum ati afirmat dumneavoastra? Eu vad ca totul este foarte clar, sfintii au merite si aceste merite se rasfrang si asupra celorlalti fara insa a le apartine. Asa este si la ortodocsi, altfel nu ar mai exista ideea de comuniune a sfintilor si nu ar mai avea rost nici rugaciunile noastre catre sfinti si nici ale lor la Dumnezeu pentru noi. Unde este atunci greseala? Aratati-mi de ce este gresit a crede intr-un tezaur al sfintilor si aratati-mi atunci cum de si biserica ortodoxa crede in asa ceva atunci cand se roaga sfintilor. Acest tezaur este marturia cea mai frumoasa a faptului ca suntem cu totii madularele unui singur Trup iar atunci cand unele madulare o duc mai bine, tot corpul o duce mai bine. Si asta este bine stiut cand vine vorba despre sfinti, nu doar ei o duc mai bine, ci si cei din jurul lor, atat in viata pe pamant, cat si dupa, sunt o gramada de minuni in acest sens. Si atunci, unde este greseala? Meritele le apartin, dar plata pentru meritele lor se rasfrange si asupra celor din jurul lor. Ca si atunci cand pentru un drept/sfant, Dumnezeu cruta un oras intreg de rele. Meritul este al sfantului, plata insa se rasfrange peste tot orasul. Si exista exemple chiar si in Romania, cel putin asa am citit anumite marturii din vremea razboiului de pe la noi...

Last edited by adiandrea6; 11.09.2010 at 18:25:11.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Euharistia - Întîlnirea Cu Hristos iRoDiOn Impartasania (Taina Euharistiei) 3 05.12.2014 16:56:39
Imparatia Cerurilor este Raiul? Care este Pamantul celor blanzi? Florin-Ionut Din Noul Testament 279 11.07.2014 18:23:24
euharistia si demonizatii symbian01 Exorcismul 12 11.07.2011 17:51:59
Jertfa Euharistică sau Euharistia ca Jertfă doctor_faustus Impartasania (Taina Euharistiei) 0 10.10.2010 20:41:27
Euharistia alecsandru Impartasania (Taina Euharistiei) 42 21.05.2009 16:17:52