![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
http://ro.wikipedia.org/wiki/Biserica_Ortodox%C4%83 Alte diferențe față de Catolicism considerate importante de Biserica Ortodoxă sunt: ... # thesaurus meritorum (tezaurul de merite) ale sfinților - din a cărui supra-abudență, consideră Biserica Catolică, ar putea lua și restul credincioșilor, - precum și indulgențele (Biserica Ortodoxă consideră că virtuțile sunt personale și nu pot fi "împrumutate" sau "dăruite"; mântuirea este o conlucrare personală a unui om cu Dumnezeu); repet, discutia este foarte delicata... si iarasi repet ca eu nu am pareri peronale pe acest site ci doar marturiesc credinta crestin ortodoxa (obiectiv si nu "dupa bunul meu plac, gadiland urechile auditoriului".) |
|
#2
|
||||
|
||||
|
http://ro.wikipedia.org/wiki/Biserica_Ortodox%C4%83
Biserica Ortodoxa. Diferențe confesionale: Față de Biserica Lutherană * nerecunoașterea tezei lui Luther Sola Scriptura (Biserica Ortodoxă alătură învățăturilor Bibliei și predania sau tradiția bisericească); * respingerea tezei Sola Fide - îndreptățirea doar prin credință (Biserica Ortodoxă consideră că mântuirea este o conlucrare divino-umană, care implică atât credința corectă a omului - orthodoxia, cât și aplicarea corectă a acestei credințe - orthopraxia); * nerecunoașterea desființării preoției sacramentale (sfințitoare) din luteranism; * nerecunoașterea desființării monahismului (călugăriei); * nerecunoașterea a doar două Taine, botezul și euharistia, în luteranism (Biserica Ortodoxă are șapte taine principale - botezul, mirungerea, cununia, preoția, spovedania, împărtășania și maslul, - dar nu reduce în mod absolut numărul lor la acestea, la ele adăugându-se alte "ierurgii", precum sfințirea apei sau aghiasma, monahismul, înmormântarea etc.) [modifică] Față de Biserica Calvină (reformată) În plus față de diferențele amintite mai sus, ce privesc Luteranismul, Biserica Ortodoxă respinge credința calvină în predestinarea omului (potrivit căreia unele persoane sunt predestinate să facă binele, iar altele să facă răul) și susține libertatea deplină a acestuia de a se alătura lui Dumnezeu sau de a i se împotrivi. [modifică] Față de Bisericile neoprotestante Pe lângă deosebirile esențiale arătate mai sus privind învățăturile Sola Scriptura și Sola Fide, mai există o multitudine de diferențe, care variază în funcție de denominația neoprotestantă. Dintre acestea, amintim: * cinstirea Fecioarei Maria ca Născătoare-de-Dumnezeu (întemeiată pe Luca 1:42 și practica Bisericii primare); * închinarea la icoane, chipuri ale lui Iisus Hristos, Maicii Domnului și ale sfinților, considerate de Biserica Ortodoxă un simbol al persoanei reprezentate; astfel, închinarea nu se adresează materiei icoanei, ci celui reprezentat; * închinarea la moaștele sfinților (Biserica Ortodoxă consideră că aceștia, asemeni lui Hristos în Schimbarea la Față, și-au preschimbat și transfigurat întreg trupul, prin lucrarea harului dumnezeiesc, acesta devenind astfel nestricăcios; închinarea la sfinți este, astfel, o cinstire a lui Dumnezeu, prezent prin harul dumnezeiesc din acele oseminte sau moaște). * Biserica Ortodoxă respinge interpretarea simbolică a Euharistiei, considerând că pâinea și vinul se preschimbă la Liturghie în adevăratul trup și sânge al lui Hristos. * Biserica Ortodoxă practică botezul copiilor, bazându-se pe obiceiul Bisericii primare, când o întreagă familie, indiferent de vârsta membrilor săi, se convertea la creștinism, dar acceptă și botezul adulților. Unele grupări neoprotestante acceptă căsătoria între homosexuali (considerată un păcat de Biserica Ortodoxă și, de majoritatea bisericilor neoprotestante). |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
Sfantul Pavel a fost Apostol (adica chemat la slujire direct de catre Hristos Iisus, si investit cu putere dumnezeiasca direct de la Domnul) deci implicit preot si "inconom al sfintelor taine" ( deci cu putere de a hirotoni preoti): "Și chemând cei doisprezece mulțimea ucenicilor, au zis: Nu este drept ca noi, lăsând de-o parte cuvântul lui Dumnezeu, să slujim la mese. 3. Drept aceea, fraților, căutați șapte bărbați dintre voi, cu nume bun, plini de Duh Sfânt și de înțelepciune, pe care noi să-i rânduim la această slujbă. " Fapte 6,2-3 "Și hirotonindu-le preoți în fiecare biserică, rugându-se cu postiri, i-au încredințat pe ei Domnului în Care crezuseră." Fapte 14,23 "Din această pricină, îți amintesc să aprinzi și mai mult din nou harul lui Dumnezeu, care este în tine, prin punerea mâinilor mele. " II Timotei 1,6 "Nu fi nepăsător față de harul care este întru tine, care ți s-a dat prin proorocie, cu punerea mâinilor mai-marilor preoților. " I Timotei 4,14 Sfintii Apostoli au hirotonit preoti nu pastori. Pastorul doar pastoreste, preotul este "iconom al sfintelor taine" I corinteni 4,1 . Sfantul Pavel spune clar (despre Apostoli si Preotii) " În numele lui Hristos, așadar, ne înfățișăm ca mijlocitori, ca și cum Însuși Dumnezeu v-ar îndemna prin noi" II Corinteni 5,20. avand in vedere comentariile tendetioase (in general si cele despre preotie in special) pe care le-ati oferit, imi pare rau ca nu (vreti sa) sesizati diferentele teologice intre doctrinele crestine si regret ca modul in care am explicat credinta crestin ortodoxa nu a fost pe intelesul dumneavoastra, ba mai mult v-a incurcat... de aceea va rog sa imi acceptati scuzele de rigoare si sa imi permiteti sa ma retrag din aceasta discutie recomandandu-va sa cautati explicatiile doctrinei ortodoxe la persoane mai competente si mai intelepte decat mine care vor reusi sa explice pe intelesul dumneavoastra. nu uitati totusi ca inima credintei ortodoxe este Taina Sfintei Impartasanii, unirea reala cu adevarat trupul si sangele Domnului Iisus Hristos. Nu uitati de asemenea de cultul Maicii Domnului... pururea rugatoare si mijlocitoare pentru noi oamenii la Hristos Domnul. Amin. Last edited by Eugen7; 11.09.2010 at 22:43:05. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Sfinții apostoli au hirotonit prezbiteri nu pastori sau preoți. Preoții nici măcar nu erau hirotoniți, ei erau unși. Însă aceasta era o practică specifică doar Vechiului Testament.
Citat:
Și versetul acesta în versiunea sinodală este grav deteriorat, traducătorul încercând să "potrivească din condei" textul sacru cu dogma ortodoxă. Versetul nu vorbește deloc de mijlocitori [μεσίτης], ci literal:[πρεσβεύομεν] a fi mai bătrân, a fi un bătrân (pers.I-a, plural) (a fi ambasador, cineva distins prin demnitate și experiență și deci învestit cu autoritate). Astfel, versetul nu amintește nimic nici de preoți, nici de mijlocirea acestora, oricât de "clar" vi s-ar părea dumneavoastră. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
adica de aproape doua mii de ani, Biserica Ortodoxa greaca nu stie sa citeasca "greceste" (reamintesc ca Noul Testament este scris in limba greaca veche evident)? Dumneavoastra nu acceptati invatatura Bisericii despre Sfintele Taine, ale caror baze au fost puse de Hristos prin Sfintii Apostoli. Cat despre hirtotonia preotilor, Sfanta Scriptura spune clar "harul daruit prin punerea mainilor mai-marilor preoților" (I Timotei 4,14; II Timotei 1,6) ceea ce arata fara echivoc ca hirotonia este "sfata taina" intrucat harul presupune sfintenie!!! in concluzie, nu are rost sa intram intr-o polemica inutila, fiecare dintre noi cunoscad bine invatatura celuilat, si stiind ca pozitiile sunt diametral opuse (si aici nu ma refer doar la Sfanta Taina a Hirotoniei ci la toate cele 7 Sfinte Taine). Last edited by Eugen7; 13.09.2010 at 09:50:06. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
"În numele lui Hristos, așadar, ne înfățișăm ca mijlocitori, ca și cum Însuși Dumnezeu v-ar îndemna prin noi. Vă rugăm, în numele lui Hristos, împăcați-vă cu Dumnezeu!" (versiunea sinodală actuală) "Drept aceea în locul lui Hristos vă rugăm, ca și cum Dumnezeu s-ar ruga prin noi; rugămu-vă în locul lui Hristos, împăcați-vă cu Dumnezeu." (versiunea sinodală 1914) "Pentru Hristos dară rugăm, ca cum Dumnezău rugându-să pren noi: Rugămu-ne, pentru Hristos, împăcați-vă cu Dumnezău!" (Biblia de la București 1688) Și uite așa printr-o ciudată "evoluție" a textului sacru în variantă ortodoxă se vrea a ni se inocula ideea că preotul ortodox este un mijlocitor și ni se servește pe tavă acest argument sintetic. Mulțumim, dar noi preferăm hrana naturală! Citat:
Citat:
Citat:
"Nu fi nepăsător față de harul care este întru tine, care ți s-a dat prin proorocie, cu punerea mâinilor mai-marilor [1] preoților.[2]" "....του πρεσβυτερίου" (originalul grecesc) = ceata prezbiterilor, colegiul prezbiterilor, sfatul bătrânilor. Deci nici urmă de preoți sau mai-marii preoților... |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Pai si pe acest site se vorbeste despre acel tezaur de merite al sfintilor (frumoasa exprimare!), fara sa afirme ca meritele lor nu ar mai fi ale lor ci ale altcuiva, ci vad ca dimpotriva, tezaurul de merite este al sfintilor. Ce este gresit aici? Unde scrie ca apoi, meritele lor nu le mai apartin ci sunt puse in contul altcuiva ca si cum ar fi un obiect care se vinde si se cumpara, asa cum ati afirmat dumneavoastra? Eu vad ca totul este foarte clar, sfintii au merite si aceste merite se rasfrang si asupra celorlalti fara insa a le apartine. Asa este si la ortodocsi, altfel nu ar mai exista ideea de comuniune a sfintilor si nu ar mai avea rost nici rugaciunile noastre catre sfinti si nici ale lor la Dumnezeu pentru noi. Unde este atunci greseala? Aratati-mi de ce este gresit a crede intr-un tezaur al sfintilor si aratati-mi atunci cum de si biserica ortodoxa crede in asa ceva atunci cand se roaga sfintilor. Acest tezaur este marturia cea mai frumoasa a faptului ca suntem cu totii madularele unui singur Trup iar atunci cand unele madulare o duc mai bine, tot corpul o duce mai bine. Si asta este bine stiut cand vine vorba despre sfinti, nu doar ei o duc mai bine, ci si cei din jurul lor, atat in viata pe pamant, cat si dupa, sunt o gramada de minuni in acest sens. Si atunci, unde este greseala? Meritele le apartin, dar plata pentru meritele lor se rasfrange si asupra celor din jurul lor. Ca si atunci cand pentru un drept/sfant, Dumnezeu cruta un oras intreg de rele. Meritul este al sfantului, plata insa se rasfrange peste tot orasul. Si exista exemple chiar si in Romania, cel putin asa am citit anumite marturii din vremea razboiului de pe la noi... Last edited by adiandrea6; 11.09.2010 at 18:25:11. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Euharistia - Întîlnirea Cu Hristos | iRoDiOn | Impartasania (Taina Euharistiei) | 3 | 05.12.2014 16:56:39 |
| Imparatia Cerurilor este Raiul? Care este Pamantul celor blanzi? | Florin-Ionut | Din Noul Testament | 279 | 11.07.2014 18:23:24 |
| euharistia si demonizatii | symbian01 | Exorcismul | 12 | 11.07.2011 17:51:59 |
| Jertfa Euharistică sau Euharistia ca Jertfă | doctor_faustus | Impartasania (Taina Euharistiei) | 0 | 10.10.2010 20:41:27 |
| Euharistia | alecsandru | Impartasania (Taina Euharistiei) | 42 | 21.05.2009 16:17:52 |
|
|