![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Dacă postarea dlui. Eugen7 prezenta anumite inadvertențe teologice, ceea ce spuneți dv. crează o imagine de-a dreptul monstruoasă în dreptul euharistiei. Creștinii ar deveni - conform teoriei dv. (sper că nu a întregii teologii ortodoxe)- un fel de vampiri cu expectanțe de zei în devenire. Să sugem periodic sângele Mântuitorului (din moment ce e sânge real) pentru a deveni asemenea lui Dumnezeu, asimilând odată cu trupul și sângele Lui "infinitul", devenind deci dumnezei în toată regula! Adică exact ce a pretins perfidul șarpe din Eden. Doamne iartă-ne!
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
54.Cel ce mănâncă trupul Meu și bea sângele Meu are viață veșnică, și Eu îl voi învia în ziua cea de apoi. 55. Trupul este adevărată mâncare și sângele Meu, adevărată băutură. 56. Cel ce mănâncă trupul Meu și bea sângele Meu rămâne întru Mine și Eu întru el. 57. Precum M-a trimis pe Mine Tatăl cel viu și Eu viez pentru Tatăl, și cel ce Mă mănâncă pe Mine va trăi prin Mine. 58. Aceasta este pâinea care s-a pogorât din cer, nu precum au mâncat părinții voștri mana și au murit. Cel ce mănâncă această pâine va trăi în veac. Ma asteptam sa cunosti Scriptura. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Slava Domnului si sa ne ajute sa ne impartasim cat mai des cu Sfintele Sale Taine (adevarat trupul si sangele Sau). Amin. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Iata ce spun rugaciunile de la Sfanta Impartasanie: http://www.biserica.org/Publicatii/R...ire/index.html "...sfintelor Tale Taine, sa ma unesc cu Sfantul Tau Trup si Sange, si sa Te am pe Tine locuind si petrecand intru mine impreuna cu Tatal si cu Sfantul Duh. ... spre inmultirea faptei celei bune si a desavarsirii, spre plinirea poruncilor si spre impartasirea cu Sfantul Duh" Aceasta este marturisirea ortodoxiei crestine: doar prin unirea reala in Taina Sfintei Euharistii cu adevarat trupul si sangele Domnului Iisus Hristos ne facem partasi intregii firi dumnezeiesti in toata deplinatatea ei (II petru 1,4). Hristos Domnul spune clar: " 48. Eu sunt pâinea vieții. 49. Părinții voștri au mâncat mană în pustie și au murit. 50. Pâinea care se coboară din cer este aceea din care, dacă mănâncă cineva, nu moare. 51. Eu sunt pâinea cea vie, care s-a pogorât din cer. Cine mănâncă din pâinea aceasta viu va fi în veci. Iar pâinea pe care Eu o voi da pentru viața lumii este trupul Meu. 52. Deci iudeii se certau între ei, zicând: Cum poate Acesta să ne dea trupul Lui să-l mâncăm? 53. Și le-a zis Iisus: Adevărat, adevărat zic vouă, dacă nu veți mânca trupul Fiului Omului și nu veți bea sângele Lui, nu veți avea viață în voi. 54. Cel ce mănâncă trupul Meu și bea sângele Meu are viață veșnică, și Eu îl voi învia în ziua cea de apoi. 55. Trupul este adevărată mâncare și sângele Meu, adevărată băutură. 56. Cel ce mănâncă trupul Meu și bea sângele Meu rămâne întru Mine și Eu întru el. 57. Precum M-a trimis pe Mine Tatăl cel viu și Eu viez pentru Tatăl, și cel ce Mă mănâncă pe Mine va trăi prin Mine. 58. Aceasta este pâinea care s-a pogorât din cer, nu precum au mâncat părinții voștri mana și au murit. Cel ce mănâncă această pâine va trăi în veac. " Ioan 6,48-58 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
mda, la cei care ziceau si ei ''greu este cuvantul acesta. cum poate Acesta sa ne dea Trupul Lui sa-L mancam"? ''teoria mea'' nu-i deloc productie proprie, Tricesimus. E a lui Hristos. El a luat painea in mana si a zis ''Luati, mancati, acesta este Trupul Meu'' si vinul la fel si a zis: ''beti dintru acesta toti, acesta este sangele Meu". Sfintiii parinti asa ne zic ca Dumnezeu s-a facut om pentru ca omul sa se indumnezeiasca, impartasindu-se din dumnezeire dar daca citim Scriptura cu simt exegetic si metafizic de prescolar pasionat de Scooby-Doo, sigur ca vedem vampiri monstruosi. Dumnezeu S-a facut om pt. ca omul sa devina dumnezeu prin har, astfel incat singura deosebire sa fie: Dumnezeu e necreat iar omul creat. asta a zis-o Sf. Athanasie cel Mare si o sustin toti sfintii parinti, bazati ghici pe ce? "au nu stiti oare ca sunteti dumnezei?''. sarpele in Eden le-a propus oamenilor sa devina dumnezei dar fara Dumnezeu, excluzandu-l. Le-a propus sa o ia pe scurtatura, sa nu tina cont de ruta propusa de Dumnezeu. Oricat de nebuneasca ti s-ar parea ideea asta, in ortodoxie exact asta e menirea omului, sa se indumnezeiasca prin har, sa ajunga de la chip la asemanare, adica avem "expectante de zei in devenire". dar nu pe scurtatura propusa de sarpe, ci numai impreuna cu Hristos. exact asta e scopul omului: sa devenim una cu Hristos, cel ce este si Dumnezeu si om si prin asta sa ne indumnezeim ''pt. asta ma rog, ca toti sa fie una, după cum Tu, Părinte, întru Mine și Eu întru Tine, așa și aceștia în Noi să fie una" exact asta intelege ortodoxia prin mantuire. a fi una cu Dumnezeu. greu este cuvantul acesta. be blessed Tricesimus |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tricesimus, ti-am spus cum e in Ortodoxie. Scriptura e de baza in BO dar for God's sake, nu se poate citi pe gaura cheii ca atunci nu avem imaginea de ansamblu. pt. inceput, citeste aici sa vezi ce au zis unii sfinti care au inteles mesajul lui Dumnezeu cu mintea lor neintinata de nimic. http://www.crestinortodox.ro/dogmati...lui-68925.html un mic rezumat: Termenul de indumnezeire (theosis) a fost atribuit sfintilor, adica acelor oameni care participa la indumnezeire, sau, mai bine zis, care "sufera indumnezeirea". Este acea stare pe care o traieste omul patruns de energiile divine, sau, dupa cum afirma parintele Staniloae, "este desavarsirea si deplina patrundere a omului de Dumnezeu, dat fiind ca in alt chip el nu poate ajunge la desavarsire si la deplina spiritualizare". In limbajul eclesiastic termenul de indumnezeire nu a fost folosit de la inceput, iar in Sfanta Scriptura a purtat diverse denumiri (de exemplu: "dupa asemanarea lui Dumnezeu"; " Si a zis Dumnezeu "Sa facem om dupa chipul si dupa asemanarea noastra"" (Facere I, 26). Acest dupa chipul sunt premisele si posibilitatile pe care le-a pus Dumnezeu in om ca sa ajunga la dupa asemanare, care este partasia cu Dumnezeu. In aceasta privinta teologul Vladimir Lossky afirma ca antropologia si cosmologia Bisericii de Rasarit au un caracter dinamic. "Perfectiunea primei noastre naturi a fost exprimata prin aceasta capacitate a omului de a se uni cu Dumnezeu, de a se alipi din ce in ce mai mult de plinatatea fiintei divine, plinatate menita sa patrunda si sa transfigureze natura creata. Antropologia rasariteana este ontologia deificarii progresive a omului si a lumii. Omul "este o faptura care a primit porunca sa ajunga Dumnezeu". Omul indumnezeit este pentru Sfantul Maxim Marturisitorul omul plin de Duhul Sfant, este omul asemenea celui descris de Sfantul Pavel cand afirma "nu mai traiesc eu, ci Hristos traieste in mine" (Galateni II, 20), este omul care " se bucura deplin de lepadarea a tot ce-i apartine prin natura... ... pentru ca harul biruieste in el si pentru ca singurul Dumnezeu, in mod vadit lucreaza in el". mai este bibliografie pe net pe tema asta cata vrei dar se pare ca internetul e o sursa infinita de raspunsuri pentru oameni care nu-si pun intrebari. be blessed |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Euharistia - Întîlnirea Cu Hristos | iRoDiOn | Impartasania (Taina Euharistiei) | 3 | 05.12.2014 15:56:39 |
Imparatia Cerurilor este Raiul? Care este Pamantul celor blanzi? | Florin-Ionut | Din Noul Testament | 279 | 11.07.2014 17:23:24 |
euharistia si demonizatii | symbian01 | Exorcismul | 12 | 11.07.2011 16:51:59 |
Jertfa Euharistică sau Euharistia ca Jertfă | doctor_faustus | Impartasania (Taina Euharistiei) | 0 | 10.10.2010 19:41:27 |
Euharistia | alecsandru | Impartasania (Taina Euharistiei) | 42 | 21.05.2009 15:17:52 |
|