Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserici Protestante
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 14.09.2010, 15:38:57
penticostalulmantuibil penticostalulmantuibil is offline
Banned
 
Data înregistrării: 27.04.2010
Locație: Constanta
Religia: Protestant
Mesaje: 649
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru penticostalulmantuibil Send a message via Skype™ to penticostalulmantuibil
Implicit

Citat:
În prealabil postat de doctor_faustus Vezi mesajul
Nu a spus nimeni în Biserica lui Hristos că Duhul Sfânt Se află exclusiv în Euharistie...
Cititi un pic mai atent dom` doctor:
Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Duhul Sfant in deplinatatea lui se afla exclusiv in Taina Sfintei Impartasanii ...
Luati seama la citire pentru ca, pe baza unei citiri neatente, aduceti mai apoi acuzatii:
Citat:
În prealabil postat de doctor_faustus Vezi mesajul
...iar ai început să deformezi intenționat...
Reply With Quote
  #2  
Vechi 14.09.2010, 16:12:17
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de penticostalulmantuibil Vezi mesajul
Luati seama la citire pentru ca, pe baza unei citiri neatente, aduceti mai apoi acuzatii:
bineinteles ca trebuie sa luam seama la citire: "EXCLUSIV IN" nu este acelasi lucru cu "ȘI IN"

"in toata deplinatatea lui se afla exclusiv in" are un sens total diferit de "exclusiv și deplin in" .
concret (putina gramatica si logica), in cea de a doua afirmatie se pot separa termenii intrucat acestia nu se implica unul pe celalat, adica poate fi doar "exclusiv in" (precum si doar "deplin in"). "Exclusiv in" exclude posibilitatea de a fi partas Duhului Sfant pe alta cale (deci ar respinge prezenta Duhului Sfant la celelate Sfinte Taine, ceea ce este absurd)... Astfel, acest inteles este total strain de ortodoxia crestina si de ceea ce am dorit sa afirm.

ceea ce am dorit eu sa subliniez a fost faptul ca rugaciunea de la sfanta impartasanie spune clar ca in Taina Euharistiei, prin unirea reala cu adevarat trupul si sangele Domnului Iisus Hristos, ne facem partasi deplinatatii firii dumnezeirii (II petru 1,4) deci implicit deplinatatii Duhului Sfant (intru Hristos Iisus evident, fara de care "nu putem face nimic" Ioan 15,5 - si fara de care nu ajugem la Dumnezeu Tatal - Ioan 14,6).
Reply With Quote
  #3  
Vechi 14.09.2010, 17:33:33
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
"Exclusiv in" exclude posibilitatea de a fi partas Duhului Sfant pe alta cale (deci ar respinge prezenta Duhului Sfant la celelate Sfinte Taine, ceea ce este absurd)... Astfel, acest inteles este total strain de ortodoxia crestina si de ceea ce am dorit sa afirm.

ceea ce am dorit eu sa subliniez a fost faptul ca rugaciunea de la sfanta impartasanie spune clar ca in Taina Euharistiei, prin unirea reala cu adevarat trupul si sangele Domnului Iisus Hristos, ne facem partasi deplinatatii firii dumnezeirii (II petru 1,4) deci implicit deplinatatii Duhului Sfant (intru Hristos Iisus evident, fara de care "nu putem face nimic" Ioan 15,5 - si fara de care nu ajugem la Dumnezeu Tatal - Ioan 14,6).
foarte de acord cu Eugen
daca prin celelalte Taine ale Bisericii, primim harul lui Dumnezeu intr-un sens cumva exterior (sau nedeplin), prin Sfânta Împărtășanie se primeste însusi Izvorul harului, care e Hristos.
Sf. Impartasanie e chiar unirea cu Cel ce pentru asta a venit in lume - sa se uneasca cu noi iar noi sa fim teofori, pnevmatofori, hristofori, purtatori de Dumnezeu.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 14.09.2010, 21:18:26
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
foarte de acord cu Eugen
daca prin celelalte Taine ale Bisericii, primim harul lui Dumnezeu intr-un sens cumva exterior (sau nedeplin), prin Sfânta Împărtășanie se primeste însusi Izvorul harului, care e Hristos.
Sf. Impartasanie e chiar unirea cu Cel ce pentru asta a venit in lume - sa se uneasca cu noi iar noi sa fim teofori, pnevmatofori, hristofori, purtatori de Dumnezeu.
va multumesc pentru completari. exact acest lucru am dorit sa il subliniez.
Domnul sa ne binecuvinteze. Amin.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 14.09.2010, 18:33:27
penticostalulmantuibil penticostalulmantuibil is offline
Banned
 
Data înregistrării: 27.04.2010
Locație: Constanta
Religia: Protestant
Mesaje: 649
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru penticostalulmantuibil Send a message via Skype™ to penticostalulmantuibil
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
bineinteles ca trebuie sa luam seama la citire: "EXCLUSIV IN" nu este acelasi lucru cu "ȘI IN"

"in toata deplinatatea lui se afla exclusiv in" are un sens total diferit de "exclusiv și deplin in" .
concret (putina gramatica si logica), in cea de a doua afirmatie se pot separa termenii intrucat acestia nu se implica unul pe celalat, adica poate fi doar "exclusiv in" (precum si doar "deplin in"). "Exclusiv in" exclude posibilitatea de a fi partas Duhului Sfant pe alta cale (deci ar respinge prezenta Duhului Sfant la celelate Sfinte Taine, ceea ce este absurd)...
Iertati-ma dar este atat de complex incat cu mintea nu pot pricepe.

Dar daca dumneavoastra sustineti exclusiv "EXCLUSIV IN" ce ne facem cu doctorul nostru (faust brrrr...)care iata ce zice:
Citat:
În prealabil postat de doctor_faustus Vezi mesajul
Nu a spus nimeni în Biserica lui Hristos că Duhul Sfânt Se află exclusiv în Euharistie...
Deci e „exclusiv in” cum spuneti dumneavoastra sau „nu este exclusiv in” cum spune prietenul Faust?

Doar despre asta era vorba fiindca eu Cina Domnului nu ma prea pricep sa o explic.
Doar mananc trupul si beau sangele Domnului si primesc viata si...
Reply With Quote
  #6  
Vechi 14.09.2010, 20:28:31
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit

Citat:
În prealabil postat de penticostalulmantuibil Vezi mesajul
Iertati-ma dar este atat de complex incat cu mintea nu pot pricepe.

Dar daca dumneavoastra sustineti exclusiv "EXCLUSIV IN" ce ne facem cu doctorul nostru (faust brrrr...)care iata ce zice:


Deci e „exclusiv in” cum spuneti dumneavoastra sau „nu este exclusiv in” cum spune prietenul Faust?

Doar despre asta era vorba fiindca eu Cina Domnului nu ma prea pricep sa o explic.
Doar mananc trupul si beau sangele Domnului si primesc viata si...
Domnule sectar și învățăcel într-ale mistificării, ceea ce eu am vrut să subliniez era că utilizatorul adventist pretindea că un creștin ortodox ar fi pretins că Duhul Sfânt este exclusiv în Euharistie. Deci, domnule sectar, las-o baltă cu jocurile de cuvinte și apucă-te de lucruri serioase.

Iar în ceea ce îl privește pe adventistul tricesimus, dumneata ca și penticostal ar trebui să îi spui direct și franc în față că el așteaptă degeaba de peste 100 (o sută) de ani, împreună cu tot cultul adventist, ploaia târzie despre care penticostalii susțin că deja de aproape 100 de ani i-a plouat pe ei. Spuneți-i "fratelui" adventist că el așteaptă în zadar ploaia târzie și că s-ar putea să îl apuce a doua venire a Domnului și ei adventiștii să rămână tot seci și plini de deșert în credința lor deraiată de la realitate.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 14.09.2010, 20:51:10
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

Citat:
În prealabil postat de penticostalulmantuibil Vezi mesajul
Iertati-ma dar este atat de complex incat cu mintea nu pot pricepe.

Dar daca dumneavoastra sustineti exclusiv "EXCLUSIV IN" ce ne facem cu doctorul nostru (faust brrrr...)care iata ce zice:


Deci e „exclusiv in” cum spuneti dumneavoastra sau „nu este exclusiv in” cum spune prietenul Faust?

Doar despre asta era vorba fiindca eu Cina Domnului nu ma prea pricep sa o explic.
Doar mananc trupul si beau sangele Domnului si primesc viata si...


citeste aici daca vrei ce zice Costel foarte concis ca sa se clarifice termenii ''exclusiv'' si ''deplin'' .
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ead.php?t=6418

in discutia de aici e vorba de impartasirea prin har chiar cu Trupul lui Hristos.
Nu stiu cum percep NP lucrarea harului, oricum e mai presus de mintea noastra, dar o mica nuanta : In ortodoxie, nu poate fi gandit harul separat de Hristos. Harul nu e un bun in sine, detasabil de Dumnezeu, e izvorat din fiinta lui Dumnezeu si e nedespartit de ea.

Prin toate celelalte Sfinte Taine (si vezi ce mai e in postarea lui Costel), Dumnezeu ne da harul in chip oarecum nedesavarsit, in sensul ca e o lucrare nedeplina (nu ma pricep cum sa zic altfel). sau ma rog, desavarsirea si deplinatatea le avem prin Taina Trupului si Sangelui Lui.

Ideea e ca daca prin celelalte Taine primim har, prin Sf. Impartasanie ni se da chiar Izvorul harului, care e Trupul lui Hristos de unde se revarsa mai departe: ,,Cel ce crede în Mine, precum a zis Scriptura: râuri de apă vie vor curge din pântecele lui. Iar aceasta a zis-o despre Duhul pe Care aveau să-L primească acei ce cred în El. Căci încă nu era (dat) Duhul, pentru că Iisus încă nu fusese preaslăvit’’.

Adica a zis-o despre Duhul pe care urmeaza sa-L primeasca cei ce se impartasesc chiar cu izvorul de unde se revarsa harul.
(evident fiecare primeste harul dupa dorirea inimii lui si dupa cat e de deschis. in sensul ca pacatul ne face impermeabili la har si de aia nu-l primim, dar asta e alta discutie).

be blessed penticostalulmantuibil
Reply With Quote
  #8  
Vechi 14.09.2010, 21:14:16
adiandrea6 adiandrea6 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.08.2010
Locație: Franta, Lille
Religia: Ortodox
Mesaje: 188
Implicit

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
citeste aici daca vrei ce zice Costel foarte concis ca sa se clarifice termenii ''exclusiv'' si ''deplin'' .
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ead.php?t=6418

in discutia de aici e vorba de impartasirea prin har chiar cu Trupul lui Hristos.
Nu stiu cum percep NP lucrarea harului, oricum e mai presus de mintea noastra, dar o mica nuanta : In ortodoxie, nu poate fi gandit harul separat de Hristos. Harul nu e un bun in sine, detasabil de Dumnezeu, e izvorat din fiinta lui Dumnezeu si e nedespartit de ea.

Prin toate celelalte Sfinte Taine (si vezi ce mai e in postarea lui Costel), Dumnezeu ne da harul in chip oarecum nedesavarsit, in sensul ca e o lucrare nedeplina (nu ma pricep cum sa zic altfel). sau ma rog, desavarsirea si deplinatatea le avem prin Taina Trupului si Sangelui Lui.

Ideea e ca daca prin celelalte Taine primim har, prin Sf. Impartasanie ni se da chiar Izvorul harului, care e Trupul lui Hristos de unde se revarsa mai departe: ,,Cel ce crede în Mine, precum a zis Scriptura: râuri de apă vie vor curge din pântecele lui. Iar aceasta a zis-o despre Duhul pe Care aveau să-L primească acei ce cred în El. Căci încă nu era (dat) Duhul, pentru că Iisus încă nu fusese preaslăvit’’.

Adica a zis-o despre Duhul pe care urmeaza sa-L primeasca cei ce se impartasesc chiar cu izvorul de unde se revarsa harul.
(evident fiecare primeste harul dupa dorirea inimii lui si dupa cat e de deschis. in sensul ca pacatul ne face impermeabili la har si de aia nu-l primim, dar asta e alta discutie).

be blessed penticostalulmantuibil

Delia,
O singura intrebare am: daca Hristos este izvorul Harului, inseamna ca sustineti purcederea Duhului Sfant si de la Hristos ca si catolicii?
Reply With Quote
  #9  
Vechi 14.09.2010, 21:25:08
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de adiandrea6 Vezi mesajul
Delia,
O singura intrebare am: daca Hristos este izvorul Harului, inseamna ca sustineti purcederea Duhului Sfant si de la Hristos ca si catolicii?
nicidecum, Duhul purcede din Tatal exclusiv dar ni se da noua prin Fiul, de aceea il numim si Duhul Fiului.

"izvor ar harului pentru om" acest lucru a dorit sa il sublinieze Delia. Mai exact, faptul ca Hristos Iisus prezent in chip real in Sfanta Impartasanie ni se face noua oamenilor izvor de Duh Sfant in toata deplinatatea lui (deci a intregii firi dumnezeiesti). Astfel Taina Sfantei Impartasanii mai mult decat oricare Sfanta Taina uneste pe om cu intreaga fire dumnezeiasca in toata deplinatatea ei (II Petru 1,4)

Duhul Sfânt “este din Tatăl și-L numim Duh al Tatălui. Nu spunem ca Duhul este din Fiul, dar îl numim Duhulb Fiului… și se dă nouă prin Fiul.” Sf. Ioan Damaschin - Dogmatica, Cartea I-a, cap 8.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 14.09.2010, 22:01:12
adiandrea6 adiandrea6 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.08.2010
Locație: Franta, Lille
Religia: Ortodox
Mesaje: 188
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
nicidecum, Duhul purcede din Tatal exclusiv dar ni se da noua prin Fiul, de aceea il numim si Duhul Fiului.

"izvor ar harului pentru om" acest lucru a dorit sa il sublinieze Delia. Mai exact, faptul ca Hristos Iisus prezent in chip real in Sfanta Impartasanie ni se face noua oamenilor izvor de Duh Sfant in toata deplinatatea lui (deci a intregii firi dumnezeiesti). Astfel Taina Sfantei Impartasanii mai mult decat oricare Sfanta Taina uneste pe om cu intreaga fire dumnezeiasca in toata deplinatatea ei (II Petru 1,4)

Duhul Sfânt “este din Tatăl și-L numim Duh al Tatălui. Nu spunem ca Duhul este din Fiul, dar îl numim Duhulb Fiului… și se dă nouă prin Fiul.” Sf. Ioan Damaschin - Dogmatica, Cartea I-a, cap 8.

Daca apa izvoraste din stanca iar eu va dau dumneavoastra aceasta apa, sunt eu izvorul apei? Nicidecum, stanca este izvorul, iar eu doar va dau ceea ce izvoraste din stanca. Ca atare, izvorul Duhului Sfant este Tatal, de la El purcede, Fiul fiind cel care ni-L da si noua, care ni-L trimite, fara insa a purcede (izvora) de la El, de la Fiu. Stiti comparatia cu soarele pe care o fac ortodocsii pentru a explica Trinitatea: Tatal este soarele din care izvoraste caldura si lumina, adica Duhul Sfant, iar Hristos sunt razele, nascute din soare, adica din Tata, si prin intermediul carora caldura si lumina, adica Duhul Sfant, ajung la noi. Insa nu din raze izvorasc lumina si caldura, ci din soare, adica din Tata.

Paragraful citat de dumneavoastra din Ap. Petru este:
"Prin care El ne-a hărăzit mari și prețioase făgăduințe, ca prin ele să vă faceți părtași dumnezeieștii firi, scăpând de stricăciunea poftei celei din lume"
Ce ati dorit sa aratati prin acest paragraf? Ca izvorul este Fiul?
Uitati contextul:

"2.Har vouă și pacea să se înmulțească, întru cunoștința lui Dumnezeu și a lui Iisus, Domnul nostru.
3. Dumnezeiasca Lui putere ne-a dăruit toate cele ce sunt spre viață și spre bună cucernicie, făcându-ne să cunoaștem pe Cel ce ne-a chemat prin slava Sa și prin puterea Sa,
4. Prin care El ne-a hărăzit mari și prețioase făgăduințe, ca prin ele să vă faceți părtași dumnezeieștii firi, scăpând de stricăciunea poftei celei din lume.
5. Pentru aceasta, puneți și din partea voastră toată sârguința și adăugați la credința voastră: fapta bună, iar la fapta bună: cunoștința,
6. La cunoștință: înfrânarea; la înfrânare: răbdarea; la răbdare: evlavia;
7. La evlavie: iubirea frățească, iar la iubirea frățească: dragostea.
8. Căci dacă aceste lucruri sunt în voi și tot sporesc, ele nu vă vor lăsa nici trândavi, nici fără roade în cunoașterea Domnului nostru Iisus Hristos.
9. Iar cel ce nu are acestea este slab văzător și orb și a uitat de curățirea păcatelor lui de demult.
10. Pentru aceea, fraților, siliți-vă cu atât mai vârtos să faceți temeinică chemarea și alegerea voastră, căci, făcând acestea, nu veți greși niciodată. "

Ce legatura are cu cele discutate? Si ceea ce abia acum bag de seama, apropos de o discutie mai veche cu faptul ca protestantii sunt acuzati ca sunt marionete in mainile lui Dumnezeu care nu mai gresesc niciodata dupa primirea Harului, se vede ca si Ap. Petru avea aceasta convingere, el care a fost gasit vinovat de Ap. Pavel :"căci, făcând acestea, nu veți greși niciodată". Inseamna ca nu este chiar atat de neobisnuit ca oamenii sa creada ca nu vor mai gresi, si dealtfel cu aceasta convingere au trait multa vreme primii crestini, de aceea ideea de curatire de pacate dupa Botez prin Spovedanie si Impartasire a aparut mult mai tarziu, ca dovada si faptul ca Imparatul Constantin cel Mare a amanat Botezul sau pana mai spre sfarsitul vietii ca sa mearga curat la Hristos, neexistand alta cale de curatire decat Botezul...

Last edited by adiandrea6; 14.09.2010 at 22:10:38.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Euharistia - Întîlnirea Cu Hristos iRoDiOn Impartasania (Taina Euharistiei) 3 05.12.2014 16:56:39
Imparatia Cerurilor este Raiul? Care este Pamantul celor blanzi? Florin-Ionut Din Noul Testament 279 11.07.2014 18:23:24
euharistia si demonizatii symbian01 Exorcismul 12 11.07.2011 17:51:59
Jertfa Euharistică sau Euharistia ca Jertfă doctor_faustus Impartasania (Taina Euharistiei) 0 10.10.2010 20:41:27
Euharistia alecsandru Impartasania (Taina Euharistiei) 42 21.05.2009 16:17:52