![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Inca nu m-am Impartasit in Biserici protestante dar de abia astept sa o fac ca sa vad ce simt, asa o sa ma dumiresc mai bine daca este adevar sau minciuna acolo, desi datorita marturiilor primite deja sunt convinsa ca este adevar. M-am Impartasit insa in Biserica Catolica, si niciodata nu s-au facut slujbe de revenire pentru mine cand m-am reimpartasit la ortodocsi. Iar cea ce am simtit ca Har de la Dumnezeu in Biserica Catolica a fost cel putin egal cu cel primit in Biserica Ortodoxa, in ciuda necredintei dumneavoastra si a altora ca dumneavoatra. Mi s-a spus ca acolo nu este Harul lui Dumnezeu si ca acei oameni se inchina diavolului, ei iata ca am fost acolo si am vazut si simtit ca nu-i deloc asa, ci dimpotriva, este o reala prezenta a lui Dumnezeu in mijlocul lor. Cat despre ortodox, daca ar fi sa respecte cineva definitia data de dumneavoastra, nu stiu cati ar mai putea sa se numeasca ortodocsi pentru ca niciodata nu am vazut macar doi ortodocsi sa se puna deacord asupra dogmelor si canoanelor Bisericii Ortodoxe, daramite mai multi. Cum v-am spus, cati preoti atatea pareri am auzit in Biserica Ortodoxa. Nu exista biserica mai heterogena decat cea ortodoxa! Din fericire definitia cuvantului ortodox este una mult mai simpla: drept credincios, iar ce este un drept credincios nu se defineste dupa ureche ci dupa cuvintele Celui care este drept: Iisus Hristos. Aratati-mi unde nu am zis ca El, si o sa vedeti ca nu gasiti. Cat despre femeile preot, ce parere aveti, Dumnezeu este femeie sau barbat? Daca cititi cu atentie Biblia o sa vedeti ca sunt si exemple in care Dumnezeu este comparat cu o femeie, uitati unul care mie imi place: "Sau care femeie, având zece drahme, dacă pierde o drahmă, nu aprinde lumina și nu mătură casa și nu caută cu grijă până ce o găsește? Și găsind-o, cheamă prietenele și vecinele sale, spunându-le: Bucurați-vă cu mine, căci am găsit drahma pe care o pierdusem. Zic vouă, așa se face bucurie îngerilor lui Dumnezeu pentru un păcătos care se pocăiește. " (Luca, cap. 15, 8-10) Si ca sa aveti la ce medita, un alt subiect cu care preotii au facut abuz asupra oamenilor: decretarea Spovedaniei facuta preotului ca fiind obligatorie pentru mantuire. Este un ajutor pretios, fara indoiala, insa nu este obligatoriu. Niciodata Iisus nu a spovedit pe nimeni ca sa ierte pacatele, si vin unii cu argumentul ca nici nu avea nevoie pentru ca cunostea inima omului. Dar iata ce a zis tot Iisus: "Iertate sunt păcatele ei cele multe, căci mult a iubit. Iar cui se iartă puțin, puțin iubește. Și a zis ei: Iertate îți sunt păcatele. Și au început cei ce ședeau împreună la masă să zică în sine: Cine este Acesta care iartă și păcatele? Iar către femeie a zis: Credința ta te-a mântuit; mergi în pace. " (Luca, cap. 7: 47-50) Peste tot a zis Iisus ca credinta i-a mantuit, si ghiciti la care credinta se referea? Ca nici unul nu cunostea dogmele si canoanele ortodoxe, si de altfel nici unul nu a primit vreun canon de la Domnul, dar toti cei carora Iisus le-a zis ca credinta lor i-a mantuit si pacatele sunt iertate credeau un singur lucru: ca omul din fata lor era de fapt Dumnezeu care putea sa ii vindece (de boli, si deci de pacate). Si dupa cum vedeti, motivul pentru care Iisus iarta este iubirea! Cu cat omul iubeste mai mult, cu atat i se iarta mai multe, iar iubirea a fost mereu proportionala cu credinta in Iisus: cu cat cineva avea mai multa iubire, cu atat mai usor credea in Iisus si in mila Acestuia. Aceasta este dreapta credinta si nicidecum impietritrea inimii umane care a pus apoi o gramada de piedici, reguli si canoane intre om si Iisus. Dar, dupa cum ati vazut in Evanghelie, oamenii care au iubit si au crezut in Iisus, s-au dus dupa El si s-au mantuit in ciuda faptului ca "canonistii" evrei strigau dupa ei ca sunt oameni prosti si se ratacesc pentru ca nu cunosc invataura. Iata ca ei cu invatatura lor cea multa se rataceau si se indepartau de Domnul, iar cei cu iubirea si credinta in Iisus, se apropiau si se mantuiau. Iar Iisus multumeste Tatalui ca a descoperit toate acestea celor mici si le-a ascuns de cei invatati. Asa ca, daca preferati dogma ortodoxa in detrimentul iubirii semenului in Iisus, este problema dumneavoastra, insa asta nu inseamna ca eu sunt mai putin ortodoxa din cauza ca dumneavoastra aveti o problema cu dogmele. Nu dogmele sunt mantuitoare, ci credinta in Iisus Hristos. Iar credinta in El este in primul rand iubire si celui care iubeste multe i se iarta, adica se mantuieste. Pe mine asta ma intereseaza. Dogmele sunt bune ca studiu intelectual, insa la judecata va conta daca am crezut ca Iisus este Fiul lui Dumnezeu rastignit pentru pacatele mele, inviat a treia zi, si daca am facut ceea ce mi-a spus El sa fac, iar ceea ce ne cere El se afla in Evanghelie. Foarte simplu. Si revenind la slujbele de care ati pomenit, daca painea si vinul protestantilor sunt o simpla paine si un simplu vin, de ce se fac slujbe? Si daca ar fi ceva jertfit idolilor cum pretind ortodocsii, de ce se fac slujbe? Nu asta demonstreaza putina credinta, ca pe vremea Ap. Pavel cand cei tari mancau din cele jertfite idolilor fara probleme, insa cei slabi se sminteau? Si oricum, ceva ce este facut in numele lui Iisus Hristos nu poate fi idolatru pentru ca Iisus Hristos este Dumnezeu, oricum ati intoarce-o si ati suci-o, Iisus ramane Dumnezeu! |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Nimic mai fals, în realitate "bisericile" neoprotestante sunt corpul cel mai heterogen, Biserica Ortodoxă fiind foarte omogenă în comparație cu acestea chiar dacă nu beneficiază de un conducător văzut unic asemenea Bisericii Latine.
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Luate impreuna, bisericile neoprotestante sunt intr-adevar mai inomogene decat Biserica Ortodoxa, insa nu puteti compara o biserica cu mai multe biserici ca sa aratati ca in comparatie cu mai multe una singura este totusi mai omogena. Ideea este ca la toti ortodocsii le place sa se creada cu credinta dreapta, asa ca nimeni nu renunta la acest apelativ doar pentru ca vecinul crede altfel, ci il acuza pe acela ca nu crede drept. Si astfel, cati credinciosi, atatea pareri. In timp ce la catolici intrati pe site-ul Vaticanului si gasiti doctrina oficiala a bisericii. Din cauza asta o sa gasiti multi preoti care o sa va zica toti la fel. Biserica catolica este cea mai omogena la ora actuala.
Last edited by adiandrea6; 17.09.2010 at 18:25:42. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
barbatul si femeia sunt egali in fata lui Dumnezeu, mantuirea li se adreseaza in mod egal fara nici o deosebire, insa au roluri diferite. Spre exemplu Dumnezeu a lasat ca in cadrul familiei doar femeia sa nasca pruncii, insa de aceasta bucurie are parte si barbatul deopotriva. Asemenea este si cu preotia (de mir), chiar daca femeia nu poate savarsi Sfintele Taine efectiv, ea ca preoteasa trebuie sa fie la fel de responsabila ca si preotul si are parte de bucurie ca si preotul, caci ei sunt "un singur trup". Citat:
Sa luam aminte... "11. Iar intrând împăratul ca să privească pe oaspeți, a văzut acolo un om care nu era îmbrăcat în haină de nuntă, 12. Și i-a zis: Prietene, cum ai intrat aici fără haină de nuntă? El însă a tăcut. 13. Atunci împăratul a zis slugilor: Legați-l de picioare și de mâini și aruncați-l în întunericul cel mai din afară. Acolo va fi plângerea și scrâșnirea dinților. 14. Căci mulți sunt chemați, dar puțini aleși. " Matei 22,11-14. Last edited by Eugen7; 17.09.2010 at 00:06:55. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
http://video.resursecrestine.ro/pred...-cina-domnului
Am dat această legătură pentru a lămuri anumite lucruri cu privire la așa-zisă cină a Domnului. Redau într-un mic fragment un rezumat al teoriei susținute de pastorul penticostal Luigi Mițoi referitor la cina Domnului: "Teoria prezenței spirituale (a evanghelicilor: baptiști, penticostali) susține că cele două elemente nu se transformă, compoziția pâinii nu se transformă în compoziția cărnii lui Iisus iar compoziția vinului nu se transformă în compoziția sângelui lui Iisus Hristos, ci ele doar poartă simbolul și poartă valoarea, au semnificația trupului și sângelui Domnului Iisus, ci doar prin credință ea poartă valoarea, semnificația trpului și sângelui Domnului Iisus Hristos. Elementele nu se transformă însă prin credință ele au semnificație spirituală. Evanghelicii susțin că nu mănâncă trupul efectiv al Domnului Iisus ci doar o pâine ce le aduce aminte despre trupul Domnului având prin credință semnificația trupului și a sângelui." Am redat această teorie pentru a demonstra că învățăturile referitoare la cina Domnului sunt divergente în sânul protestantismului, doctrina penticostală fiind diferită de doctrina protestanților lutherani, fapt care ne obligă ca atunci când vorbim despre doctrina despre cina Domnului la protestanți (așa cum a propus inițiatoarea dialogului) să specificăm despre ce fel de protestanți sau neoprotestanți discutăm tocmai datorită faptului că nu există o doctrină protestantă explicită, ci există mai multe doctrine ale unor grupări care se revendică a fi protestante sau neoprotestante. Cred că este o clarificare metodologică necesară pentru a nu amesteca lucrurile și a ajunge la confuzii și la a nu mai ști despre ce vorbim de fapt. Dealtfel pe la începutul predicii însuși pastorul penticostal în cauză redă ce a înțeles dumnealui din învățătura lutherană (iar lutheranii sunt protestanți !!!) și că penticostalii (neo...) nu sunt de acord cu învățătura protestanților lutherani cu privire la Euharistie. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Tu esti un fel de Saul, viitorul Pavel. Viata ta e dedicata respingerii si progonirii celor de alte culte, asa cum el prigonea pana la moarte crestinii; esti depenent de aceste atacuri si nu ai putea trai fara np pe care sa-i ataci. Poate o veni si la tine o zi ca pentru Saul, cand sa te opreasca din drum lumina lui Hristos si sa devii un Pavel.
[Vezi sa nu incepi sa tipi la mine
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14 |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
In general bisericile neoprotestante nu recunosc botezul pruncilor ci considera ca omul trebuie mai intai sa creada si apoi sa se boteze. (nu discut aici daca au dreptate sau nu). Dupa ce a devenit membru al unei biserici locale se va putea impartasi cu Trupul si Sangele Domnului. Cand se va impartasi ceea ce va manca nu va fi carnea Domnului si nu va fi sange real. Se va impartasi cu Trupul si cu Sangele Domnului in sensul ca painea si rodul vitei vor fi fost binecuvantate si au capatat valoarea si puterea de reprezentare a Trupului si a Sangelui Lui Hristos. Pentru ca painea si rodul vitei pe care le binecuvantam in momentul Euharistiei au aceeasi valoare cu Trupul si Sangele Domnului. In mod duhovnicesc se va hrani cu Hristos. Si va avea viata. Nu e foarte complicat: in timp ce la ortodocsi sau la catolici a mancat carne si a baut sange (Trupul si Sangele), la neoprotestanti va manca paine si va bea rod al vitei. Insa prin credinta si prin binecuvantarea slujitorilor bisericii neoprotestante painea si vinul capata valoarea Trupului si al Sangelui. Aceste lucruri se stiu de zeci si sute de ani. De ce ne tot certam? Last edited by penticostalulmantuibil; 17.09.2010 at 18:56:19. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Euharistia - Întîlnirea Cu Hristos | iRoDiOn | Impartasania (Taina Euharistiei) | 3 | 05.12.2014 16:56:39 |
| Imparatia Cerurilor este Raiul? Care este Pamantul celor blanzi? | Florin-Ionut | Din Noul Testament | 279 | 11.07.2014 18:23:24 |
| euharistia si demonizatii | symbian01 | Exorcismul | 12 | 11.07.2011 17:51:59 |
| Jertfa Euharistică sau Euharistia ca Jertfă | doctor_faustus | Impartasania (Taina Euharistiei) | 0 | 10.10.2010 20:41:27 |
| Euharistia | alecsandru | Impartasania (Taina Euharistiei) | 42 | 21.05.2009 16:17:52 |
|
|