![]() |
![]() |
|
#221
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#222
|
|||
|
|||
![]()
St. Ignatius of Antioch - The Epistle of Ignatius to the Smyrnaeans
-------------------------------------------------------------------------------- Chapter 8. Let nothing be done without the bishop See that you all follow the bishop, even as Jesus Christ does the Father, and the presbytery as you would the apostles; and reverence the deacons, as being the institution of God. Let no man do anything connected with the Church without the bishop. Let that be deemed a proper Eucharist, which is [administered] either by the bishop, or by one to whom he has entrusted it. Wherever the bishop shall appear, there let the multitude [of the people] also be; even as, wherever Jesus Christ is, there is the Catholic Church. It is not lawful without the bishop either to baptize or to celebrate a love-feast; but whatsoever he shall approve of, that is also pleasing to God, so that everything that is done may be secure and valid. Sursa: http://www.newadvent.org/fathers/0109.htm "1. Cu toții urmați pe episcop, după cum urmează Iisus Hristos pe Tatăl, iar pe preoți ca pe apostoli; pe diaconi respectați-i ca pe porunca lui Dumnezeu. Nimeni să nu facă fără episcop ceva din cele ce aparțin Bisericii. Acea Euharistie să fie socotită bună, care este făcută de episcop sau de cel căruia episcopul i-a îngăduit. 2. Unde se vede episcopul, acolo să fie și mulțimea credincioșilor, după cum unde este Iisus Hristos, acolo este și Biserica Universală. Fără episcop nu este îngăduit nici a boteza, nici a face agapă; că este bineplăcut lui Dumnezeu ceea ce aprobă episcopul, ca tot ce se săvârșește să fie sigur și întemeiat." (Scrierile Părinților Apostolici - EIBMBOR, 1979, pag. 184, Epistola către smirneni) |
#223
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Last edited by adiandrea6; 17.09.2010 at 19:17:38. |
#224
|
|||
|
|||
![]()
The Epistle of Ignatius to the Ephesians
http://www.newadvent.org/fathers/0104.htm Chapter 20. Promise of another letter If Jesus Christ shall graciously permit me through your prayers, and if it be His will, I shall, in a second little work which I will write to you, make further manifest to you [the nature of] the dispensation of which I have begun [to treat], with respect to the new man, Jesus Christ, in His faith and in His love, in His suffering and in His resurrection. Especially [will I do this ] if the Lord make known to me that you come together man by man in common through grace, individually, in one faith, and in Jesus Christ, who was of the seed of David according to the flesh, being both the Son of man and the Son of God, so that you obey the bishop and the presbytery with an undivided mind, breaking one and the same bread, which is the medicine of immortality, and the antidote to prevent us from dying, but [which causes] that we should live for ever in Jesus Christ. Epistola către efeseni a sfântului Ignatie Teoforul - cap. XX 1. Dacă Iisus Hristos, cu rugăciunile voastre mă va învrednici și dacă-i va fi voința, în o a doua epistolă, pe care vreau să v-o scriu, vă voi vorbi despre iconomia întrupării de care începusem să vă spun, despre omul cel nou, Iisus Hristos, despre credința în El, despre dragostea pentru El, despre patima și învierea Lui. 2. Mai ales dacă Domnul îmi va descoperi că fiecare din voi și toți îndeobște vă adunați în harul, care vine de la numele Său, într-o singură credință și în Iisus Hristos "cel după trup din neamul lui David", Fiu al omului și Fiu al lui Dumnezeu, pentru ca voi să vă supuneți cu mintea neîmpărțită episcopului și preoțimii, frângând o pâine, care este leacul nemuririi și doctorie pentru a nu muri, ci a trăi veșnic în Iisus Hristos. (Scrierile Părinților Apostolici - EIBMBOR, 1979, pag. 164, Epistola către efeseni) Din nou, sfântul Ignatie Teoforul ne vorbește despre euharistie, frângerea pâinii, făcută în comuniunea eclesială condusă de episcop și preoți, și care este leacul nemuririi și doctorie pentru a nu muri, ci a trăi veșnic în Iisus Hristos, cuvinte evident corelate cu cuvintele Mântuitorului Hristos despre trupul și sângele său din capitolul 6 al evangheliei după Ioan. Din nou Tradiția Părinților Apostolici, la fel ca și sfânta scriptură, la fel ca și toată tradiția Părinților și Sfinților Bisericii lui Hristos, de la început și până azi, demonstrează amăgirea propagată de sectari cu privire la sfânta taină a euharistiei din Biserica lui Hristos și cu privire la ritualul lipsit de putere sacramentală, de harul Duhului Sfânt, de sfințenie și de puterea de a sfinți în mod real pe credincioși, practicat de ei, așa-zisa cină a Domnului. |
#225
|
|||
|
|||
![]()
The Epistle of Ignatius to the Smyrnaeans
http://www.newadvent.org/fathers/0109.htm Chapter 6. Unbelievers in the blood of Christ shall be condemned Let no man deceive himself. Both the things which are in heaven, and the glorious angels, and rulers, both visible and invisible, if they believe not in the blood of Christ, shall, in consequence, incur condemnation. „He that is able to receive it, let him receive it.“ (Matthew 19:12) Let not [high] place puff any one up: for that which is worth all is faith and love, to which nothing is to be preferred. But consider those who are of a different opinion with respect to the grace of Christ which has come unto us, how opposed they are to the will of God. They have no regard for love; no care for the widow, or the orphan, or the oppressed; of the bond, or of the free; of the hungry, or of the thirsty. Chapter 7. Let us stand aloof from such heretics They abstain from the Eucharist and from prayer, because they confess not the Eucharist to be the flesh of our Saviour Jesus Christ, which suffered for our sins, and which the Father, of His goodness, raised up again. Those, therefore, who speak against this gift of God, incur death in the midst of their disputes. But it were better for them to treat it with respect, that they also might rise again. It is fitting, therefore, that you should keep aloof from such persons, and not to speak of them either in private or in public, but to give heed to the prophets, and above all, to the Gospel, in which the passion [of Christ] has been revealed to us, and the resurrection has been fully proved. But avoid all divisions, as the beginning of evils. Epistola sfântului Ignatie Teoforul către smirneni Capitolul 6 1. Nimeni să nu se înșele ! Chiar puterile cele cerești, slava îngerilor și stăpânitorii văzuți și nevăzuți, dacă nu cred în sângele lui Hristos, și ei sunt osândiți. "Cine poate înțelege, să înțeleagă". Nimeni să nu se mândrească cu locul pe care-l ocupă; că totul este credință și dragoste, decât care nimic nu-i mai mare. 2. Uitați-vă la cei care gândesc altfel despre harul lui Iisus Hristos, pogorât peste noi ! Ei sunt împotriva gândirii lui Dumnezeu. Nu le pasă de dragoste, de văduvă, de orfan, de cel strâmtorat, de cel legat sau dezlegat, nici de cel înfometat sau însetat. Capitolul 7 1. De Euharistie și de rugăciune se depărtează, pentru a nu mărturisi că Euharistia este trupul Mântuitorului nostru Iisus Hristos, trupul, care a pătimit pentru păcatele noastre și pe care Tatăl, cu bunătatea Sa, L-a înviat. Așadar, cei care se împotrivesc darului lui Dumnezeu, mor datorită tăgadei lor. Le-ar fi de folos să iubească, pentru ca să și învieze. 2. Se cuvine, dar, să vă depărtați de uni ca aceștia și să nu vorbiți cu ei nici în particular, nici în public; să ne ținem strâns de profeți și mai ales de Evanghelie, în care patimile ne sunt arătate, iar învierea se împlinește. Fugiți de dezbinări, că ele sunt începutul relelor. (Scrierile Părinților Apostolici - EIBMBOR, 1979, pag. 184, Epistola către smirneni) Sfântul Ignatie Teoforul, în aceeași epistolă către smirneni, ne vorbește din nou despre Euharistie pe care o mărturisește că este trupul Mântuitorului Iisus Hristos, trupul cu care a pătimit și pe care Tatăl l-a înviat, afirmații care lovesc din nou în doctrinele grupărilor sectare neoprotestante, și lovesc cu atât mai tare cu cât sunt scrise de un Părinte Apostolic, episcop al Bisericii lui Hristos hirotonit întru episcop de chiar unul dintre sfinții apostoli (unii spun Petru, alții Pavel) și care a primit Evanghelia direct de la sfinții apostoli și, odată cu aceasta, și credința și practica cea adevărată cu privire la Sfânta Taină a Euharistiei. Se poate vedea apoi și condamnarea pe care singuri și-o aleg prin tăgăduirea darului lui Dumnezeu; precum și atitudinea pe care cei care fac parte din Biserica lui Hristos trebuie să o aibă față de astfel de tăgăduitori. |
#226
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#227
|
|||
|
|||
![]()
St. Ignatius of Antioch - The Epistle of Ignatius to the Romans
Chapter 7. Reason of desiring to die The prince of this world would fain carry me away, and corrupt my disposition towards God. Let none of you, therefore, who are [in Rome] help him; rather be on my side, that is, on the side of God. Do not speak of Jesus Christ, and yet set your desires on the world. Let not envy find a dwelling-place among you; nor even should I, when present with you, exhort you to it, be persuaded to listen to me, but rather give credit to those things which I now write to you. For though I am alive while I write to you, yet I am eager to die. My love has been crucified, and there is no fire in me desiring to be fed; but there is within me a water that lives and speaks, saying to me inwardly, Come to the Father. I have no delight in corruptible food, nor in the pleasures of this life. I desire the bread of God, the heavenly bread, the bread of life, which is the flesh of Jesus Christ, the Son of God, who became afterwards of the seed of David and Abraham; and I desire the drink of God, namely His blood, which is incorruptible love and eternal life. Sursa: http://www.newadvent.org/fathers/0107.htm |
#228
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iar credinta in Iisus mantuieste, nu exista nici un dubiu. Faptul ca ortodocsii au credinta in Iisus, nu exclude faptul ca si altii au credinta in acelasi Iisus. Asta nu intelegeti dumneavoastra. |
#229
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#230
|
|||
|
|||
![]()
Când o să îmi demonstreze cineva autorizat că dumneata ești mai credibilă decât Părinții Apostolici ai Bisericii lui Hristos, că ești deasupra lor și că ești o autoritate în Sfânta Biserică mai mare decât ei, atunci s-ar putea să îți dau voie să îmi explici propriile dumitale meditații personale cu privire la sfânta scriptură și la sfânta tradiție a sfintei biserici. Până atunci, autoritatea cuvântului dumitale înaintea Sfintei Scripturi, a Părinților Apostolici, a Sfinților Părinți, a Sfintelor Sinoade Ecumenice, a tuturor teologilor adevărați ai Bisericii este egală cu zero absolut !!!
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Euharistia - Întîlnirea Cu Hristos | iRoDiOn | Impartasania (Taina Euharistiei) | 3 | 05.12.2014 15:56:39 |
Imparatia Cerurilor este Raiul? Care este Pamantul celor blanzi? | Florin-Ionut | Din Noul Testament | 279 | 11.07.2014 17:23:24 |
euharistia si demonizatii | symbian01 | Exorcismul | 12 | 11.07.2011 16:51:59 |
Jertfa Euharistică sau Euharistia ca Jertfă | doctor_faustus | Impartasania (Taina Euharistiei) | 0 | 10.10.2010 19:41:27 |
Euharistia | alecsandru | Impartasania (Taina Euharistiei) | 42 | 21.05.2009 15:17:52 |
|