![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
St. Ignatius of Antioch - The Epistle of Ignatius to the Smyrnaeans
-------------------------------------------------------------------------------- Chapter 8. Let nothing be done without the bishop See that you all follow the bishop, even as Jesus Christ does the Father, and the presbytery as you would the apostles; and reverence the deacons, as being the institution of God. Let no man do anything connected with the Church without the bishop. Let that be deemed a proper Eucharist, which is [administered] either by the bishop, or by one to whom he has entrusted it. Wherever the bishop shall appear, there let the multitude [of the people] also be; even as, wherever Jesus Christ is, there is the Catholic Church. It is not lawful without the bishop either to baptize or to celebrate a love-feast; but whatsoever he shall approve of, that is also pleasing to God, so that everything that is done may be secure and valid. Sursa: http://www.newadvent.org/fathers/0109.htm "1. Cu toții urmați pe episcop, după cum urmează Iisus Hristos pe Tatăl, iar pe preoți ca pe apostoli; pe diaconi respectați-i ca pe porunca lui Dumnezeu. Nimeni să nu facă fără episcop ceva din cele ce aparțin Bisericii. Acea Euharistie să fie socotită bună, care este făcută de episcop sau de cel căruia episcopul i-a îngăduit. 2. Unde se vede episcopul, acolo să fie și mulțimea credincioșilor, după cum unde este Iisus Hristos, acolo este și Biserica Universală. Fără episcop nu este îngăduit nici a boteza, nici a face agapă; că este bineplăcut lui Dumnezeu ceea ce aprobă episcopul, ca tot ce se săvârșește să fie sigur și întemeiat." (Scrierile Părinților Apostolici - EIBMBOR, 1979, pag. 184, Epistola către smirneni) |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Când o să îmi demonstreze cineva autorizat că dumneata ești mai credibilă decât Părinții Apostolici ai Bisericii lui Hristos, că ești deasupra lor și că ești o autoritate în Sfânta Biserică mai mare decât ei, atunci s-ar putea să îți dau voie să îmi explici propriile dumitale meditații personale cu privire la sfânta scriptură și la sfânta tradiție a sfintei biserici. Până atunci, autoritatea cuvântului dumitale înaintea Sfintei Scripturi, a Părinților Apostolici, a Sfinților Părinți, a Sfintelor Sinoade Ecumenice, a tuturor teologilor adevărați ai Bisericii este egală cu zero absolut !!!
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Să punem acum în comparație credința Bisericii lui Hristos privitoare la Misterul Euharistie cu concepția penticostalilor și baptiștilor.
Sfântul Ignatie Teoforul spune că: - Euharistia Bisericii este "o pâine, care este leacul nemuririi și doctorie pentru a nu muri, ci a trăi veșnic în Iisus Hristos". Ignatie mărturisește că Euharistia Bisericii este leacul nemuririi și că pâinea Euharistică este efectiv doctorie pentru a nu muri și pentru a trăi veșnic în Hristos. - "Euharistia este trupul Mântuitorului nostru Iisus Hristos, trupul, care a pătimit pentru păcatele noastre și pe care Tatăl, cu bunătatea Sa, L-a înviat" afirmație care demonstrează încă o dată că sfânta euharistie, pâinea și vinul consacrate de episcopul Bisericii sau de preotul căruia episcopul i-a învredințat această sfânta taină, sunt efectiv trupul și sângele Mântuitorului. Spre deosebire și în contradicție totală cu învățătura acestui Sfânt Părinte Apostolic, evanghelicii "susțin că nu mănâncă trupul efectiv al Domnului Iisus ci doar o pâine ce le aduce aminte despre trupul Domnului având prin credință semnificația trupului și a sângelui", fapt care este în măsură să demonstreue că evanghelicii (penticostalii, baptiștii) sunt în contradicție cu învățătura Sfinților Părinți Apostolici, dintre care Ignatie Teoforul a fost episcop al Bisericii lui Hristos din Antiohia, Biserica Noului Legământ întemeiată de însuși Iisus Hristos, după Sfântul Petru și Evodiu. - Euharistia este the "bread of God, the heavenly bread, the bread of life, which is the flesh of Jesus Christ, the Son of God, the drink of God, namely His blood, which is incorruptible love and eternal life". Din nou sfântul Ignatie numește Euharistia, pâinea și vinul consacrate de episcopi sau preoții încredințați, că este pâinea vieții, trupul lui Iisus Hristos, iar vinul este iubire incoruptibilă și viață eternă. Din toate acceste paragrafe se poate vedea evident care era concepția Bisericii Creștine Primare imediat postapostolice, cu privire la Misterul Euharistiei, în care Euharistia Bisericii este numită permanent ca fiind trupul și sângele lui Iisus Hristos, pâinea vieții, hrană incoruptibilă, iubire incoruptibilă și viață nemuritoare, leacul nemuririi și doctorie pentru a nu muri ci a trăi veșnic în Hristos, și asta tocmai pentru că pâinea și vinul consacrate, Euharistia, este efectiv trupul și sângele Domnului și Dumnezeului nostru Iisus Hristos și pentru că prin trupul și sângele Său este prezent în Euharistia Bisericii Însuși Domnul și Dumnezeul nostru Iisus Hristos, Care este Pâinea Vieții. Spre deosebire concepția personală, nebiblică și neeclesială, a evanghelicilor baptiști și penticostali este că ei "nu mănâncă trupul efectiv al Domnului Iisus ci doar o pâine ce le aduce aminte despre trupul Domnului având prin credință semnificația trupului și a sângelui". Pâinea și mustul evaghelicilor pomeniți "doar poartă simbolul și poartă valoarea, au semnificația trupului și sângelui Domnului Iisus". Erezia evanghelicilor baptiști și penticostali este demonstrată fără putință de tăgadă !!!!! Last edited by doctor_faustus; 17.09.2010 at 19:58:21. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
ST. JUSTIN THE MARTYR (c. 100 - 165 A.D.) - The First Apology
Chapter 66. Of the Eucharist And this food is called among us Εὐχαριστία [the Eucharist], of which no one is allowed to partake but the man who believes that the things which we teach are true, and who has been washed with the washing that is for the remission of sins, and unto regeneration, and who is so living as Christ has enjoined. For not as common bread and common drink do we receive these; but in like manner as Jesus Christ our Saviour, having been made flesh by the Word of God, had both flesh and blood for our salvation, so likewise have we been taught that the food which is blessed by the prayer of His word, and from which our blood and flesh by transmutation are nourished, is the flesh and blood of that Jesus who was made flesh. For the apostles, in the memoirs composed by them, which are called Gospels, have thus delivered unto us what was enjoined upon them; that Jesus took bread, and when He had given thanks, said, „This do in remembrance of Me, Luke 22:19 this is My body;“ and that, after the same manner, having taken the cup and given thanks, He said, „This is My blood;“ and gave it to them alone. Which the wicked devils have imitated in the mysteries of Mithras, commanding the same thing to be done. For, that bread and a cup of water are placed with certain incantations in the mystic rites of one who is being initiated, you either know or can learn. Sursa: http://www.newadvent.org/fathers/0126.htm Și din această sursă a Bisericii lui Hristos, sfântul Iustin Martirul și Filozoful (c.100-165 A.D.) reiese credința pe care a avut-o și o are Biserica lui Hristos, și anume că Hrana Euharistică este trupul și sângele Domnului și Dumnezeului nostru Iisus Hristos !!! |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Când o să îmi demonstreze cineva autorizat că dumneata ești mai credibilă decât Părinții Apostolici ai Bisericii lui Hristos, că ești deasupra lor și că ești o autoritate în Sfânta Biserică mai mare decât ei, atunci s-ar putea să îți dau voie să îmi explici propriile dumitale meditații personale cu privire la sfânta scriptură și la sfânta tradiție a sfintei biserici. Până atunci, autoritatea cuvântului dumitale înaintea Sfintei Scripturi, a Părinților Apostolici, a Sfinților Părinți, a Sfintelor Sinoade Ecumenice, a tuturor teologilor și sfinților adevărați ai Bisericii este egală cu zero absolut !!!
Last edited by doctor_faustus; 17.09.2010 at 20:28:25. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Euharistia - Întîlnirea Cu Hristos | iRoDiOn | Impartasania (Taina Euharistiei) | 3 | 05.12.2014 15:56:39 |
Imparatia Cerurilor este Raiul? Care este Pamantul celor blanzi? | Florin-Ionut | Din Noul Testament | 279 | 11.07.2014 17:23:24 |
euharistia si demonizatii | symbian01 | Exorcismul | 12 | 11.07.2011 16:51:59 |
Jertfa Euharistică sau Euharistia ca Jertfă | doctor_faustus | Impartasania (Taina Euharistiei) | 0 | 10.10.2010 19:41:27 |
Euharistia | alecsandru | Impartasania (Taina Euharistiei) | 42 | 21.05.2009 15:17:52 |
|