![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
e clar ca parerile sunt impartite ... ce incerc sa aflu eu este daca exista o pregatire "minima" inainte de te impartasi si am aflat cu surprindere ca exista oameni care se impartasesc fara a se spovedi; la catolici am inteles ca e o regula ... dar la ortodocsi?!!! cum sa te impartasesti fara spovedanie? sau sa te spovedesti astazi si te impartasesti si peste 1 luna? nu faci pacate in acest interval? "Sfanta Impartasanie nu iarta pacatele. Sfanta Impartasanie desavarseste. Iertarea pacatelor o primim in Taina Pocaintei: "...te iert si te dezleg...". Deci nu se poate fara mergerea inainte la dezlegarea pacatelor, pentru ca Sfanta Impartasanie poate sa fie foc, sa te arda. " Last edited by daniil96; 05.10.2010 at 14:10:34. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sfantul Nicolae Cabasila spune asa: Cât timp suntem uniți și păstrăm legătura cu Hristos, trăim viață sfântă, sorbind izvor de sfințenie prin Sfintele Taine; dar dacă ne despărțim de Biserică – Trupul tai*nic al Său –, în zadar vom gusta din Sfintele Taine, căci seva de viață nu mai curge prin mădularele moarte și tăiate. Și cine desparte mădularele de Trup? „Păcatele voastre stau ca un zid despărțitor între Mine și voi”, zice Domnul. Dar oare orice păcat ucide pe om? Nicidecum! Ci numai păcatul de moarte. Tocmai de aceea se și numește de moarte; căci există păcate care nu sunt spre moarte, spune Sfântul Ioan (I Ioan 5,17). Prin urmare credincioșii care n‑au săvârșit păcate de moarte nu sunt întru nimic opriți să se împărtășească cu Sfintele Taine și să devină părtași la sfințire, ca unii ce sunt încă mădulare vii, pentru că păstrează unitatea cu Capul (Hristos). Pentru a clarifica și mai mult lucrurile, dorim să arătăm care sunt aceste păcate de moarte pentru care Sfinții Părinți opresc de la Împărtășanie. Povățuirile de la sfârșitul Liturghierului opresc de la Împărtășanie pentru următoarele păcate: trufia, iu*birea de argint, desfrânarea (sub orice formă: malahie, adul*ter, sodomie, gomorie etc.), mânia și răzbunarea, lăco*mia, za*vistia și lenevirea spre faptele cele bune.[62] La acestea se ada*ugă o altă categorie de păcate la fel de grave (sau chiar mai grave unele dintre ele) și care, de asemenea, opresc automat de la Împărtășanie. Acestea sunt: minciuna și mărturia falsă, des*cântecul și vrăjitoria (atât cel care face, cât și cel căruia i se face), furtul sau orice alt fel de nedreptate socială, bătaia și omorul (inclusiv avortul), răspândirea sau simpla aderență la o idee sectară (eretică) sau antieclesială, furtul de cele sfinte și nerespectarea rânduielilor bisericești (suprimarea sa*mo*vol*nică a posturilor, afară de motiv de boală; comuniu*nea eu*ha*ris*tică cu eterodocșii; încălcarea gravă a Canoanelor bi*se*ri*cești etc.), hula împotriva lui Dumnezeu și negarea exis*tenței Lui, fie prin ateism, fie prin sincretism (creștinism + yoga, credința în reîncarnare, meditația transcendentală etc.)[63]. Toate aceste păcate (și altele înrudite cu ele) sunt grave sau de*o*sebit de grave și de aceea nici un duhovnic nu le poate dez*le*ga fără a da vreun canon (epitimie), cât de mic, dar și în aceste cazuri se pot admite și excepții.Iar creștinii care au fă*cut măcar unul dintre aceste păcate (indi*ferent de treapta ie*rar*hi*că) trebuie să meargă neapărat la du*hovnic să se spove*deas*că, să‑și facă canonul și abia după aceea să îndrăznească să se apropie de Sfintele Taine. Citat:
Sper ca stii care este diferenta intre pacate (voluntare, premeditate) si greseli (din neatentie, involuntare, omenesti).
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si daca NU ai cainta, te rogi pentru ea, marturisesti la duhovnic ca nu o ai si asa mai departe.. ca si cainta este cu ajutorul lui Dumnezeu. Deci chiar daca crestinul s-ar spovedi saptamanal.. daca o face cu in inima impietrita, daca nu si-a plans acele pacate, daca starea lui nu-l doare, NU SE VA CURATA DE PATIMI. Eu asa stiu. Pentru toate pacatele (cu voie sau fara, mari, mici sau cum le mai imparti).. trebuie sa te doara inima, sa le plangi, sa stii ca esti vrednic de iad pentru ele. Eu nu vad cum fara postire, fara oprire de la relatii conjugale etc.. ar putea omul sa-si planga pacatul. Pe mine cu greu ma misca o saptamana de post spre pocainta. De aceea mi se par foarte bune regulile bisericii noastre pe care le-a mentionat daniil96 anterior (referitoare la zilele e post inainte/dupa spovedanie si impartasanie). Ca unele pacate sunt prea mici pentru a fi spovedite.. cred ca este o mare greseala! Cainta "temeinica" care ni se cere este impletita cu smerenia.. este sa ne vedem asa cum suntem: vrednici de iad. Nu vezi iadul deschis inaintea ta? Inseamna ca nu ai cainta cat trebuie, ca aceea este masura. Nu te amagi, Florin Ionut ca unele pacate sunt mici ca spre osanda te vei impartasi. Ma doare sufletul sa vad cum ai ajuns sa te joci cu sfanta impartasanie. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
La spovedanie e evident ca poti sa le spui pe toate, insa nu pentru orice greseala sau pacat minor trebuie sa deranjam preotul (spre exemplu, zilnic gresim cu cuvantul). Te tot bati cu pumni-n piept ca tu crezi in Sfanta Traditie, insa de fapt te limitezi la lucrurile superficiale. Ignori esenta lucrurilor, ii ignori pe marii Sfinti Parinti. Nu vrei sa citesti si sa inveti, deci vei da socoteala pentru ignoranta. Sfintii spun in cor ca este foarte riscant sa stai departe de Sfanta Impartasanie si tu ne dai lectii despre plangerea pacatelor. Pai fara a te impartasi NU poti sa ajungi la pocainta autentica! Este o conditie fara de care risti ca cazi de unde esti in cele mai de jos. Oare nu este de ajuns parerea de rau pentru pacate? Vrei lacrimi de pocainta? O sa ti se dea, dar nu cand vrei tu si, iarasi, acestea NU sunt o conditie pentru a te impartasi. Eu nu ma joc de-a credinta ortodoxa. Ultima oara m-am impartasit pe 26 septembrie pentru ca am fost plecat din tara si, dupa ce m-am intors, nu l-am gasit imediat pe parintele meu duhovnic. Maine ma voi spovedi, deci sa nu ai impresia ca ma duc oricum la Liturghie sa primesc Sfintele Taine. Dar tu si voi ceilalti, ce faceti? Cat de des cautati sa va apropiati cu frica de Dumnezeu, cu credinta si cu dragoste la indemnul preotului? Ati ramas la stadiul de frica si aveti senzatia ca asa este si normal. De canoanele ortodoxe nici ca va pasa. Sunt expirate sau ce?! Vorba Sfantului Ioan Gura de Aur: cine este nevrednic sa se impartaseasca des nu este vrednic sa o faca nici rar. Cautati si documentati-va din Sfintii Parinti, nu va amagiti ca nu e de gluma!
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ca esti pur si simplu oprit de canoane! (Ai uitat ca esti initiatorul acelui thread in care cautai sfat pt asta?) (ca sa nu mai amintesc chestia cu extraterestrii, evolutionism si alte abureli ce am citit la tine) Frica versus curaj in ortodoxie: frica de pacat.. curajul de a te lepada de lume si a duce crucea. Nu am auzit de curajul de a te aropia de Sf. Impartasanie. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Pentru chestia cu extraterestrii, am marturie din Biblie data de Parintele Galeriu. Nu e nevoie sa crezi, chiar nu e important. Dar nu ma mai acuza de vrajitorie din cauza asta. La fel si pentru inteligent design: nicaieri in Biblie nu poti sa-mi arati ca lumea a fost zidita in 144 de ore terestre. Te perzi in detalii superficiale, ti-am mai spus asta. Eviti esenta credintei ortodoxe care este Liturghia, respectiv Euharistia. Pace.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Este prea usor sa arunci in altii si sa te dai pe tine exemplu. Si acei altii - se tin si ei de invatatura bisericii, nu fac de capul lor. (Si nu te acuz, dar acel thread m-a uimit mult, deoarece eu nu cunosc multi oameni care nu vor copii! Nemaivorbind de crestini.. ca nu am auzit nici unul!) Tu uiti ca si Iuda s-a impartasit inainte de vanzare. Dar fiind plin de patimi nu i-a folosit. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Zdrobirea inimii, vederea pacatelor.. cred ca acestea sunt rare. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Spunea un parinte la o cateheza ca nu e nevoie "sa ne scremem" ca sa plangem la modul real. Lacrimile sunt un dar de Sus si vin exact cand nu te astepti. Din experienta iti marturisesc ca de obicei la mine starea de umilinta se adanceste in special dupa ce fac o fapta buna - poate ca Dumnezeu imi arata in felul asta ca I-a placut ca am raspuns cu fapta gandului bun sadit tot de El in mintea mea.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Domnule Florin, va citez:
Sfantul Nicolae Cabasila spune asa: "Pentru a clarifica și mai mult lucrurile, dorim să arătăm care sunt aceste păcate de moarte pentru care Sfinții Părinți opresc de la Împărtășanie. Povățuirile de la sfârșitul Liturghierului opresc de la Împărtășanie pentru următoarele păcate: -trufia, -iubirea de argint, -desfrânarea , -mânia și răzbunarea, -lăcomia, -zavistia -lenevirea spre faptele cele bune." Eu am o foarte mare problema cu aceste pacate pentru ca sunt cele mai frecvente si IN TOT TIMPUL si IN TOATA VREMEA le infaptuiesc. De fiecare data cand ma spovedesc sunt ferm convinsa ca parintele duhovnic ma v-a opri de la Sf. Impartasanie si uimirea si bucuria si recunostinta mea sunt fara margini cand primesc dezlegare. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Sa ne impartasim des sau rar? | Va_iubesc | Impartasania (Taina Euharistiei) | 978 | 17.05.2017 02:29:00 |
Cum sa ne impartasim? | Adriana-Simona | Impartasania (Taina Euharistiei) | 21 | 09.01.2014 14:17:16 |
|