Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Despre Biserica Ortodoxa in general
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 08.10.2010, 20:13:20
Aurelia2010 Aurelia2010 is offline
Member
 
Data înregistrării: 04.03.2010
Mesaje: 38
Implicit

Citat:
În prealabil postat de paradosis Vezi mesajul
Imi pare rau, trebuie sa te contrazic si sa-ti recomand sa fii mai perseverenta. S-au scris "tone" despre aceste subiecte; vezi, de exemplu aici:

Botezul in BOR

Cu cine a fost ROCOR in comuniune

Ecumenismul si consecintele sale

Am vazut acolo cam toti isi dau cu parerea spunand "mi-a spus cineva" "imi amintesc ca mi-a povestit cineva" "sau... cred ca prin anul..."
Fara sa se grabeasca, romanul da cu parerea ca de obicei. O intrebare: daca ROCOR avea comuniune cu BOR, atunci inseamna ca multa minte nu i-a trebuit celui ce a dat cu parerea!!! ROCOR-ul apare abia dupa moartea Patriarhului Tihon, care a fost si cel ce l-a format pe Sf. Ioan Maximovici! Deci, nici pe departe nu avea cum sa aiba ROCOR comuniune cu BOR. In plus, in 1925 BOR nu era inca in eres.
Cred ca mai bine ar pune mana pe o carte cel ce afirma asa cu anonimat, dar cu atata foc si parere de bine despre sine.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 08.10.2010, 20:17:14
Aurelia2010 Aurelia2010 is offline
Member
 
Data înregistrării: 04.03.2010
Mesaje: 38
Implicit

Uite, despre ROCOR poti sa mai citesti mai jos. Am gasit acest material pe blog-ul unuia dintre clericii Bisericii traditionaliste.

"Marius Exiguul spune:

„Cred ca se cam exagereaza, ortodoxia este una, ruptura, schisma este grea, nici cu sange de martir nu se spala”

Pr. Veniamin Ilie:

Este foarte adevărat; însă, ruperea de Biserică nu înseamnă ruperea de o ierarhie sau alta, sau de o instituție oficială recunoscută de ministerul cultelor, pentru că nu aceasta atestă canonicitatea unei Biserici! Trebuie luat în calcul în primul rând formele de mărturisire întregi ale Dreptei Credințe, care din nefericire nu corespund cu mărturisirile de credință are ierarhiei BOR, întrucât prin mișcarea ecumenică, decad complet chiar și de la Dogmatica despre Sfânta Biserică – UNA. De aceea, ruperea de unii ierarhi se justifică canonic prin canonul 15 al Sinodului 1-2 din Constantinopol, care chiar impune separarea de episcopii care fac greșeli de această natură sau care răspândesc contradictorii Sfintelor Canoane, ceea ce ierarhia BOR face de foarte mult timp acest lucru și asta este foarte grav.

Marius Exiguul spune:

„dar sa nu uitam ca si inainte de 1924, se faceau rugaciuni si intalniri ecumenice. Si nimeni nu a rupt biserica. Cred ca cei care dau cu piatra sunt cei care se simt pe undeva… de plans, ar trebui sa se uite mai bine in adancul inimii”.

Pr. Veniamin Ilie:

Ei bine, frate Marius, trebuie să nu uităm adevărul că până la anul1900 erau considerați eretici și anatematisiți cei care acceptau calendarul Grigorian. Cât despre rugăciunile ecumeniste, trebuie iarăși să nu uităm că apartenența ierarhiilor ortodoxe oficiale la C.M.B. se face abia în anul 1962, nicidecum în1924, când abia s-au făcut primii pași în vederea apropierii de catolicism prin sărbători și alte aspecte vizibile din viața bisericească ortodoxă. De aceea nimeni nu s-a separat de ierarhii ortodocși până în anul 1900, căci aceștia erau statornici în credință și nu călcau peste cuvintele Sfinților. Dar, după 1900 avea să vină puterea catolică în fruntea statelor, precum și la noi, și la alte state, așa încât mulți dintre ierarhi erau apartenenți la masonerie și fideli primatului papal. Primul Episcop care se separă de ierarhii noii generații, este Episcopul Gherasim Saffira, care-și citește în Sinodul de la anul 1909 motivele canonice pentru care nu mai există arhiereu ortodox în ierarhie, ci doar cu numele. PS. Gherasim este arestat ulterior pe motive că „nu respecta anumite legi” impuse de principe, iar apoi este omorât în condiții incerte până în zilele noastre. Despre motivul omorârii Episcopului Gherasim Saffira și nu numai a acestui ierarh, nu s-a pronunțat nici statul, nici ierarhii, deși era unul dintre ierarhii de seamă ai Bisericii Ortodoxe dinainte de 1909. În discursul său prin care aduce la cunoștință separarea de ierarhia nouă, nu precizează și separarea de Biserică, ci de acei ce calcă în picioare Învățăturile Bisericii. Prin urmare, separându-se de acești ierarhi trădători ai Ortodoxiei, nu s-a separat de Biserică, ci de cei ce se dau drept ortodocși, fiind de fapt ori protestanți ori catolici, ori infiltrați ai acestora. Să nu uităm că Biserica Ortodoxă este una și corabie a mântuirii, care nu poartă pe creștini de izbeliște prin cârmaci mincinoși, cum nici Mântuitorul nu a lăsat Biserica în mâinile mincinoșilor, ci în mâinile celor ce i-au ascultat Poruncile, iar cei ce au urmat după Sfinții Apostoli și Sfinții Părinți, au avut pe Sfintele Sinoade care le-au spus toate ascunzișurile și le-au tâlcuit lor tot, punând hotare pentru a nu se abate de la calea mântuirii. Deci, aceștia nu sunt nici mincinoși dar nici neascultători de Poruncile Lui Hristos și hotărârile Sfinților luminați de puterea Sfântului Său Duh, ci sunt acei ce păzesc toate!

(mai continua textul)
Reply With Quote
  #3  
Vechi 08.10.2010, 20:18:01
Aurelia2010 Aurelia2010 is offline
Member
 
Data înregistrării: 04.03.2010
Mesaje: 38
Implicit

Marius Exiguul:

„Faptul ca sunt atatea rupturi si devieri traditionaliste, nu se recunosc, se anatemizeaza una pe alta, se cred mai sfinti unii fata de altii, nu duce oare la o lipsa de smerenie? Acest fapt nu incurajeaza, si nu da curaj si bucurie nimanui”.

Pr. Veniamin Ilie:

După 1924 puterea politică masonică și păgânească nu s-a dat în lături de la viclenia implicare și în Biserica Lui Hristos ce mai rămăsese fără să-i urmeze pe ierarhii ce trădau fățiș ortodoxia! De aceea, Grecia a fost cea care a suferit foarte mult. Istoria spune totul: Ierarhii Hrisostom și Gherman, care dintru început nu au primit schimbarea, și cei două milioane de credincioși, nu au stat pe gânduri și au hirotonit noi Episcopi care erau vrednici de această dregătorie duhovnicească. Însă, după anul 1935, statul a început prigoana împotriva lor. Mulți dintre ierarhii și preoții care nu au acceptat compromisurile cu statul ateu, au fost exilați și omorâți, rămânând doar câțiva dintre ierarhi, care din nefericire, unii făcuse compromisuri (că altfel, logic, nu aveau cum să rămână). De aceea, o parte a Bisericii Ortodoxe Tradiționale s-a separat și a rămas fără episcop, iar altă parte a rămas sub Episcopul Matei, care le-a hirotonit episcopi noi și preoți noi, care de fapt este și singura ierarhie care mai păstrează succesiunea Apostolică greacă ce s-a transmis prin ierarhii din 1935. Dar, nici aici nu a fost liniște și pace, pentru că mereu Biserica a fost prigonită, fie vârându-se între oi, învățături, care să predice și să învețe învățături greșite, ori prea slabe, ori prea exagerate, care să fracționeze credincioșii în așa fel încât lupta de distrugere a adevăratei Biserici, din partea păgâneștilor puteri de stat, să nu dea greși. Însă, pe ici pe colo, au mai rămas ierarhi și preoți care mai păstrează învățătura Bisericii și o păzesc așa cum au lăsat-o Sfinții Părinți. Nu este vina nimănui că episcopii ne-au fost omorâți, nu este vina nimănui că prigoanele ne-au împuținat, nu este vina nimănui că acum turma este atât de mică încât toți o consideră schismatică și ruptă de cei mai mulți. Ceea ce este important, este ca această turmă să nu se abată de la Predania Bisericii și să nu se lase înveninată de vicleniile noilor ierarhi sau noilor lor învățături, care de fapt nici nu le aparțin, ci sunt dictate de la Vatican, prin C.M.B.

Marius Exiguul spune:

„Care din aceste fractiuni e biserica cea adevarata? Oare poate cineva sa-l imparta pe Hristos?”

Pr. Veniamin Ilie:

Întrebarea ta este foarte interesantă și chiar foarte bună. Nu pot să spun cu exactitate, decât Biserica pe care o mărturisesc, întrucât nu se abate de la Sfintele Dogme, nu se abate de la Învățăturile Bisericii, nu a făcut compromisuri și nu s-a abătut după inovațiile catolice introduse printre ierarhiile noi încă de acum 100 de ani. Biserica Lui Hristos nu o poate împărți nimeni, pentru că și Trupul Lui Hristos se sfărâmă și nu se desparte, se dă tuturor și niciodată nu se sfârește! De asemenea, nici învățătura Bisericii nu se învechește, nu se abrogă și nu se completează cu alte învățături ce ar contraveni învățăturilor Sfinților Părinți ai Bisericii sau vreunei învățături ori parte din hotărârile Sfintelor Sinoade. Ceea ce face stilul nou, este greu de crezut că nu ar încălca Predania, atâta timp cât sunt anulate sute de părți ale Predaniei Bisericii. Despre acestea poți afla mai multe, concret, în cartea „Vocea Ortodoxiei” pe care o poți descărca gratuit și de pe acest blog.

Marius Exiguul spune:

„Biserica nu este al lui Pavel, Petru sau Apollo, biserca este una sfanta apostoleasca si soborniceasca. Este in TOTALITATE A LUI HRISTOS si a madularelor LUI”.

Pr. Veniamin Ilie:

Este foarte corect ceea ce spui; însă, mărturisirea ta contravine mărturisirii ierarhiei de stil nou, care mărturisește că succesiunea Apostolică este și la alte confesiuni, precum și lucrarea harului, iar Biserica UNA nu este cea Ortodoxă, ci are și soră – pe cea catolică – și chiar pe cea protestantă. Această mărturisire a celor din Sinodul oficial, și nu numai a celui din România, lasă de dorit! Ei vatămă pe credincioși în multe feluri, învățându-i că și alte culte pot mântui, și ale culte au har, și ale culte au împărtășanie, au taine! Aceste erezii nu au fost făcute niciodată de către ierarhii vechi, și de aceea nimeni nu s-a separat de ei, ci a rămas Biserica Unită. De asemenea și după 1924. Nu s-a separat nimeni de Biserică, ci ierarhii noi s-au dat în lături de la învățătura Bisericii și s-au abătut, iar cei ce nu i-a urmat în abatere, au rămas statornici și nu s-au dezbinat, ci doar care au vrut să nu rămână în Biserică, au încercat să cloneze Biserica. Însă, inițiativa lor fiind fără de purtarea de grijă a Sfântului Duh, au reușit să lucreze ceva; însă, dacă le cercetezi învățăturile, vei vedea că și aceste structuri cuprind greșeli chiar de dogmă! Unii neagă adevăruri, alții au primit hirotonii de la eretici sau schismaticii pe care-i numeau fără de har, alții au început să facă exagerări și să interpreteze Sfintele Canoane după mintea lor limitată, iar alții au rămas în Biserică și au ascultat de Biserică în totalitate, pentru că Biserica nu este a ierarhilor, precum spui și frăția ta, ci este a Lui Hristos, care a încredințat-o Sfintelor Sinoade Ecumenice ca să o organizeze și să o întărească, iar ierarhii cei de acum de aceea calcă peste hotărârile cele mici sau cele mari ale Sfinților Părinți, pentru că ei nu merg după rânduiala Lui Hristos, care el a lăsat-o și el a încredințat-o Sfinților, ci ei merg după poruncile viclene și ascunse ale Vaticanului și C.M.B. De aceea fac multe erezii și se abat cumplit de la Predania Bisericii.

(mai continua textul)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 08.10.2010, 20:18:33
Aurelia2010 Aurelia2010 is offline
Member
 
Data înregistrării: 04.03.2010
Mesaje: 38
Implicit

Marius Exiguul spune:

„Toti traditionalistii au radacinile si hirotoniile de la bisericile ortodoxe canonice, intrun fel sau altul. Si ierarhia rusa alba, are succesiunea apostolica de la biserica rusa care era in comuniune cu celelalte biserici. Iar GOC din Grecia a primit hirotoniile de la rusii albi. Nu uitati ca in biserica rusa alba, Sf ioan Maximovici slujea cu arhiepiscopul Teofil Jonescu(PS Teofil era hirotonit de catre sf Ioan Maximovici si mitropolitul roman refugiat la Paris IPS Visarion Puiu care era pe stil nou, cu acordul sinodului rus alb, condus de IPS Anastasie), si cu diversi ierarhi din alte jurisdictii ale bisericilor canonice”.

Pr. Veniamin Ilie:

Frate Marius, adevărul este că în România informațiile s-au adus doar după ce au fost cenzurate de puterile dornice să aducă adevărul în întuneric și minciuna în lumina cunoștinței, pentru a lipsi pe om de orice posibilitate de a se mântui. Mai sus am spus care este adevărata succesiune a Bisericii Ortodoxe Tradiționale din Grecia și care este cea care a rămas de la ierarhia din 1935, care nu primise modernismele și ereziile noi. Cât despre ierarhia florinită, despre care spui că a primit hirotonie de la o Biserică oficială în comuniune cu alte Biserici de stil nou, mă simt dator să mă opresc și să-ți vorbesc mai deschis.

Episcopul Hrisostom de Florina este unul dintre ierarhii care a reușit să scape din prigoanele statului păgân grec. Acesta a făcut un compromis, care mai târziu avea să fie văzut și să-i dovedească frica de stat și nu de Hristos. În 1937 (dacă mai țin bine minte, cu exactitate), Hrisostom de Florina se separă de celălalt Episcop, Matei, și rămâne singur, cu preoții și credincioșii episcopiei pe care o conducea. Acesta nu se abate de la Sfintele Dogme și de la Învățătura Bisericii, ci doar urmează compromisului făcut cu statul care urmărea să aducă întru neființă Sfântul Sinod Tradiționalist. De aceea, părăsindu-l pe PS. Matei, aduce Sinodul în imposibilitate de a lăsa episcopi. Astfel, Hrisostom de Florina nu a lăsat în urma sa nici un Episcop, pe când Episcopul Matei, primește încuviințarea unui alt Episcop tradiționalist, din Bulgaria (dacă nu mă înșel), și Hirotonește în 1947 (cu precizie), un episcop, pe PS. Spiridon, unul dintre cei mai de seamă luminați duhovnici athoniți, care părăsise comuniunea cu episcopii ce adoptase ereziile modernismului, încă din 1925. După aceasta, PS. Matei și PS. Spiridon hirotonesc noi Episcopi și întăresc la lor Sfântul Sinod.

Revenind iarăși la cei din Florina, trebuie să spunem că după anul 1950 preoții lor începuse să nu mai fie suficienți pentru necesitățile eparhiei, și fiind în imposibilitate de a hirotoni noi preoți, cercetează alte Sinoade și găsesc fără abateri Sinodul ROCOR, în care se afla și Arhiepiscopul Ioan Maximovici. Acest Sinod deleagă doi Episcopi, pe Serafim Ivanov și pe Teofil Ionescu, care în 1955 îl hirotonesc pentru eparhia din Florina (și restul Greciei unde aveau credincioși) pe Arhimandritul Akakios în treapta de Arhiereu. În 1956, acesta, împreună cu Arhiepiscopul ROCOR-ului, Leontie Filipovici, hirotonesc alți Episcopi în Grecia și întemeiază astfel Sinodul. Aici fac o paranteză și precizez că Episcopul Teofil Ionescu era hirotonit nu pe stil nou, ci de către Arhiepiscopul Ioan Maximovici și Arhiepiscopul Visarion, dar când aceștia intrase sub ROCOR! Teofil Ionescu a fost în ROCOR, și nu în Patriarhia Română. Cât despre hirotonia lui de preot, nu avea cum să fie refăcută întrucât fusese săvârșită în vremea în care ierarhia română nu căzuse în erezie, vreme în care și Sfântul Ioan Iacob primește hirotonia, tot de același Sinod care mai târziu, urmașii aveau să cadă în erezie. De aceea PS. Teofil Ionescu nu era sub ierarhia de stil nou sau sub BOR, deși fusese hirotonit de ierarhia BOR veche, care avea să cadă mai apoi în erezie! De asemenea, nu putem spune că Sfântul Ioan Iacob a fost pe stil nou, fiind hirotonit de BOR, pentru că ierarhia BOR mai târziu avea să cadă în erezie! Deci, până la căderea în erezie, ierarhia română a avut arhierei vrednici și fără eresuri. Până la cădere!

Marius Exigul spune:

„Daca prviti fotografiile din arhiva Sfantului Ioan, veti vedea ca la hirotonia episcopului Kovalevski-episcop de San Denis, acesta este cu mitra latina pe cap(noul episcop). Oare gresea Sfantul Ioan Maximovici? Dorea cu adevarat unitatea bisericii ortodoxe intr-un singur trup-Hristos”.

Pr. Veniamin Ilie:

Am avut ocazia să privesc și eu acele fotografii. Ei bine, acestea apar publice pe internet acum, iar ROCOR-ul nu găzduiește nicăieri în istorie dovezi clare că aceste fotografii sunt valabile. Arhiepiscopul Ioan Maximovici a scris mult împotriva latinilor papistași și nu a părăsit niciodată slujirea slavă! Trebuie să înțelegem aceasta pentru că IPS. Ioan a mărturisit vreme îndelungată și s-a chinuit datorită mărturisirii sale, și nu avea cum să-și calce mărturisirea și să slujească cu catolicii, cum arată în acele fotografii. Dacă privești cu atenție două dintre fotografii, în care Arhiepiscopul Ioan este cu spatele, vei înțelege că aceste fotografii au fost falsificate de către un nepriceput, întrucât poziția corpului Arhiepiscopului Ioan este aceeași, cu spatele, capul plecat în aceeași parte, privirea îndreptată în aceeași parte, deși cadrul ce-l înconjura diferea între cele două fotografii. Preoții noștri au studiat foarte mult problema și au aflat că Arhiepiscopul Ioan Maximovici nu a slujit niciodată cu ereticii sau cu ecumeniștii. Trebuie, de asemenea, să amintim că ROCOR-ul nu a slujit din totdeauna cu ecumeniștii, iar perioada în care a fost Arhiepiscopul Ioan Maximovici în viață și a slujit în ROCOR, nu s-a slujit cu ereticii! Abia mai târziu avea ROCOR-ul să cadă în erezii, cum de altfel, acum a căzut și în erezia serghianistă, părăsind total mărturisirea Sfinților, cum a făcut și ierarhia de stil nou în 1924.

Ecumenismul în ROCOR începe să înflorească după venirea la putere a Arhiepiscopului Laurus, care a și făcut erezia din 2006, aducând în nelucrare harică sinodul ROCOR.

În 2006, Sinodul ROCOR, în frunte cu Arhiepiscopul Laurus (Lavru), intră în comuniune liturgică cu Patriarhia Moscovei, fără să țină cont că patriarhia Moscovei era desăvârșit implicată în erezia ecumenistă și nu se curățise de eresul serghianist. Împotriva acestei erezii, ridicându-se unii dintre ierarhi, printre care se afla și Arhiepiscopul Damaschin, reușesc să păstreze ierarhia ce nu s-a afundat în eresul săvârșit de comuniunea dintre cele două ierarhii și căderea în erezie. Astfel, Arhiepiscopul Damaschin devine Mitropolit al și Președinte al Sfântului Sinod, cu sediul în Moscova. Sfântul Sinod numără acum în jur de 7 Arhierei.

În 2009, căutând Sinodul care nu a primit unirea cu Moscova, știind că este mult strâmtorat și prigonit pentru că nu a făcut compromisul, deznădăjduiam că-l voi afla. Astfel, pe la începutul anului 2010, prin intermediul unui credincios pe stil vechi din Basarabia reușesc să iau legătura cu unul dintre Arhiereii Sfântului Sinod, Prea Sfințitul Adrian, Episcop al Chișinăului și Pământurilor Moldovenești. Astfel, în înștiințez despre Biserica Ortodoxă Tradițională din care fac parte, din România. După cercetări amănunțite, din partea ambelor părți se decide intrarea în comuniune liturgică. Actul de comuniune liturgică a cuprins Slujba Sfintei Liturghii săvârșite în Moldova, la care a participat o delegație forată din doi clerici ai Bisericii Ortodoxe Tradiționale. Astfel, Biserica din România intră în comuniune cu Sfântul Sinod Moscovit care a rămas nevătămat de ereziile în care au căzut ierarhii ROCOR-ului.

Frate Marius, este foarte bine că mi-ai adresat aceste întrebări. Dacă mai ai nelămuriri, chiar poți să mi le trimiți și eu îți voi răspunde cu toată dragostea și atenția pentru a nu-ți da informații eronate în nici un fel."
Preluat de pe www.veniaminilie.wordpress.com un blog al unuia dintre preotii de stil vechi ce a trecut cu ROCOR-ul vechi.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 09.10.2010, 03:50:51
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Ca parere personala prea putin imi pasa de parerile unora despre BOR ca e har sau nu aci.

BOR e Biserica ortodoxa oficiala sunt Sfantul Ioan Iacob,Sfantul Ilie Lacatusu si alti Sfinti care au facut parte din Biserica ortodoxa romana.
(sfinti necanonizati inca precum parintele Cleopa,parintele Paisie Olaru etc)
Conteaza ca Duhul Sfant lucreaza in BOR si asta e clar aratat ca nu se strica Sfanta Aghiasma sfintita de Dumnezeu prin preotii BOR.
Mai sunt si altele da asta e suficient sa fie aratat.
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 09.10.2010, 16:51:04
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

BO a Finlandei tine Sfintele Pasti dupa Pascalia indreptata si e in comuniune cu Patriarhia Ierusalimului cu Patriarhia Ecumenica etc.
Eu nu cred de calendarul iulian ca a fost dat ca dogma de Sfintii Parinti.
Iar echinoctiu daca e sa o luam asa strict inseamna cand ziua e egala cu noaptea deci e pe 22 martie pe calendarul indreptat.
Si atunci cum se interpreteaza ce zic Sfintii Parinti referitor la serbarea Sfintelor Pasti?
Ce se vede in practica e ca Patriarhia Ecumenica accepta ca valide hirotoniile de la bisericile zise "stiliste" (precum a fost primit IPS Lazar Puhalo de primise hirotonie intru arhiereu la o biserica zisa "stilista") si cei de la Bisericile stiliste de multe ori accepta hirotoniile facute pe stil nou (precum a fost primul intaistator al BOSV de fusese hirotonit in BOR intru arhiereu).
Asa ca certurile pe forumuri sunt ciudate.
Calendarul nu mantuie pe nimeni ci ajutorul primit de la lucrarile dumnezeiesti necreate (harul) primit in Sfintele Taine de la Dumnezeu Iisus Hristos si vietuirea crestin ortodoxa dupa cum ne-a invatat Dumnezeu Iisus Hristos si Sfintii Parinti.
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu.

Last edited by mihailt; 09.10.2010 at 16:56:27.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 09.10.2010, 16:59:36
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Daca cineva din BOR nu vrea sa ia parte la rugaciunile comune nu ia parte,a se vedea ca anul acesta IPS Teofan,IPS Anania nu au vrut sa ia parte la octava de rugaciune pentru unitatea crestinilor si probabil nici cei de prin mitropoliile acestor mitropoliti.
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 09.10.2010, 20:57:21
Aurelia2010 Aurelia2010 is offline
Member
 
Data înregistrării: 04.03.2010
Mesaje: 38
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mihailt Vezi mesajul
bo a finlandei tine sfintele pasti dupa pascalia indreptata si e in comuniune cu patriarhia ierusalimului cu patriarhia ecumenica etc.

pascalie indreptata????? Si cum ramane omule cu canonul 1 antiohia si 1 sinod 7?????
Reply With Quote
  #9  
Vechi 09.10.2010, 20:59:43
Aurelia2010 Aurelia2010 is offline
Member
 
Data înregistrării: 04.03.2010
Mesaje: 38
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mihailt Vezi mesajul
bor e biserica ortodoxa oficiala sunt sfantul ioan iacob,sfantul ilie lacatusu si alti sfinti care au facut parte din biserica ortodoxa romana.
bine zis pentru că ioan iacob a plecat din biserica ortodoxa romana pentru ca aceasta a devenit institutia nou-calendarista si promovatorii ecumenismului au fost alesi ca ierarhi! Citeste-i scrierile si apoi vorbeste de sf. Ioan iacob. El nu te primea nici ca pe un ateu la potir, citeste si de ce!!! Caut eu si iti trimit. Daca gasesc, iti pun aici. Cauta si tu intre timp!!!
Reply With Quote
  #10  
Vechi 15.10.2010, 02:49:44
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.252
Implicit

Gata, m-am hotărât, dau fuga la Copăceni să mă facă mitropolit. După aia vă fac eu popi, diaconi și ce vreți voi. Mama lor de ecumeniști !

Am găsit un sfânt părinte care spunea să-ți bați nevasta dacă stă de vorbă cu un catolic. Cine-i părintele ăsta nu pot să vă spun, am găsit un blog unde se producea sfinția sa, zicea că s-a restras prin Siberia de frica masonilor. Dar m-a asigurat că e "sfânt părinte" cu nimic mai prejos decât Ioan Hrisostom, Vasile cel Mare, Maxim Mărturisitorul sau Ioan Damaschinul. A scos și un ghid: "cum să ajungi sfant parinte in 10 pasi" (urmeaza sa fie tradus in romaneste de marele patrolog Danion Vasile ). Când o să pun mâna pe toiagul de mitropolit să vezi ce-l înghesui pe spinarea ecumeniștilor.
Nu mă mai duc la biserica eretică unde muierile tac sau cel mult mârâie după strană. Facem noi pe internet parohie, cu site, cu tot ce trebuie și unde matroloagele ne învață așa de frumos ce-i cu dreapta credință, călindarele și mai ales cum să ajungem cei mai tari ortodocși din toate timpurile. Până ajung mitropolit vă sfătuiesc (că după aia poruncesc) nu mai ieșiți din casă că aerul e contaminat de expirația ecumeniștilor și ai masonilor. Până și nepotu-miu și-a trădat credința, că s-a înscris în cercul de geografie de la liceu, care-i organizație criptomasonică, vă spun eu că am citit pe blogul preacuviosului Ignorantie, mare sfant părinte și el, cu parohie mare răspândită pe întreg mapamondul.

Gata, vă las că trebuie să caut utrenia în secțiunea audio, că doar musai să mă învăț un pic cu slujba arhierească că azi mâine intru în ierarhie, cu blagoslovenia cuvioșilor viitori sfinți părinti de la Copăceni.
Reply With Quote
Răspunde

Tags
manastirea copaceana



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Donatii pentru manastire München Ion Pop Despre Biserica Ortodoxa in general 4 17.09.2011 23:42:28
Care este sfatul tau pentru mine,pentru ceilalti,pentru toti forumistii? tigerAvalo9 Generalitati 84 05.09.2011 08:32:49
O manastire care ingrijeste de 140 de copii spre_rasarit Despre Biserica Ortodoxa in general 3 18.11.2010 22:53:23
Sfanta Liturghie - cind a aparut pentru prima data? patinina34 Sfanta Liturghie 11 04.06.2009 02:11:51
Ajutor pentru o manastire! nastac_miruna Umanitare 5 16.12.2008 15:07:44