Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Nunta
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 23.10.2010, 21:26:42
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Nu este nici o contradicție. Eu cred că poți fi bun creștin și te poți mântui și dacă nu ai convingerea absolută că toate impulsurile trupești vin direct de la dracul. Părerea mea.
Ura asta împotriva celor ale trupului eu nu o pot înțelege. Nu-mi dau seama dacă e chestie de confesiune sau chestie de culturi diferite (est-vest). Nu pot înțelege călugării care umblă cu părul năclăit, care nu se spală Duminica, sau care chiar nu se spală în general (am întâlnit cazuri). Eu nu cred că lui Hristos-Dumnezeu îi ești mai plăcut dacă disprețuiești trupul și îi interzici orice plăcere care este mai mult decât strictul necesar ca să supraviețuiești sau ca să te reproduci.
Sunt de acord cu dv aici.
Ce m-a deranjat mai sus a fost definitia mult prea exacta a ceea ce sotii pot sau nu pot face, cu explicitarea amanuntita a intentiilor etc.
Si, dupa definitia asta, daca nu ma insel, un preludiu care nu se finalizeaza, chiar daca nu binclude felatie, este pacatos, pentru ca manhgaierile care nu duc la un act eventual procreator nu intra in finalitatea actului trupesc?
Sau inteleg eu gresit?
Nu stiu, mi se pare ca se introduce prea multa analiza intr-un act care ar trebui sa fie spontan, necalculat.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 23.10.2010, 22:04:15
Monalisa Monalisa is offline
Banned
 
Data înregistrării: 23.10.2010
Mesaje: 37
Implicit

Cam asa gandesc si eu, totusi, se stie ce trebuie facut numai prin foarte multa rugaciune, asa reusim sa evitam pacatele mari.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 24.10.2010, 03:39:43
Amandina Amandina is offline
Banned
 
Data înregistrării: 24.10.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 3
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Monalisa Vezi mesajul
Cam asa gandesc si eu, totusi, se stie ce trebuie facut numai prin foarte multa rugaciune, asa reusim sa evitam pacatele mari.
si este foarte bine sa postim.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 23.10.2010, 22:14:08
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Sunt de acord cu dv aici.
Ce m-a deranjat mai sus a fost definitia mult prea exacta a ceea ce sotii pot sau nu pot face, cu explicitarea amanuntita a intentiilor etc.

Nu stiu, mi se pare ca se introduce prea multa analiza intr-un act care ar trebui sa fie spontan, necalculat.
A cunoaște cu exactitate ceea ce este păcat și ceea ce nu este păcat, a ști ce îți este permis și ce nu este permis, nu alterează cu nimic spontaneitatea vieții conjugale, după cum nu alterează frumusețea vieții în general. De multe ori, între păcat și liceitate abia încape o gămălie de ac. Ceea ce vedem noi este gri, și atunci vine știința moralei să arunce o lumină. Pur și simplu morala (și religia în general) ne ajută să vedem mai bine. Cel care câștigă în ascuțimea vederii, pierde oare în spontaneitate ? Morala ne ajută să deosebim în ceea ce ne pare un mixaj, albul de negru. Grâul de neghină. Pentru aceasta, morala trebuie să fie la fel de exactă ca matematica sau gramatica, segregând ceea ce este corect sau doar tolerat de ceea ce este incorect și stabilind nivelul de gravitate al erorii. Eu cred că Dumnezeu ne-a dat tot ceea ce este necesar ca să deosebim în felurimea nesfârșită a lumii binele de rău. Ne-a dat principiile și legile morale, ne-a dat discernământul. De aceea, părerea mea e că nu poate să existe o problemă morală insolubilă, care să îl găsească pe om nepregătit de a da un răspuns în termeni de "da" sau "nu". Ceea ce se poate întâmpla este ca noi personal, într-o anumită privință, să nu știm răspunsul. În acest caz, nu înseamnă că soluția nu există, ci că trebuie să consultăm pe maica și învățătoarea noastră, care are atât priceperea cât și inspirația de a da un răspuns calificat. Așa facem și în fața unei dificile probleme de matematică, de ce credeți că la morală ar fi altfel ?

Citat:
Si, dupa definitia asta, daca nu ma insel, un preludiu care nu se finalizeaza, chiar daca nu binclude felatie, este pacatos, pentru ca manhgaierile care nu duc la un act eventual procreator nu intra in finalitatea actului trupesc?
Mai întâi, să observăm că preludiul, pentru a rămânea preludiu, trebuie să fi avut cel puțin finalizarea în intenție. Altfel nu e preludiu, ci mângâiere sau cum vreți să-i spuneți. Acuma, dacă e vorba numai de mângâieri, faptul că preludiul a fost întrerupt în desfășurare este neesențial, deoarece (și aici sper să fie de acord până și fratele Zaharia), a-ți mângâia nevasta pe creștet nu este un păcat în nici o situație.
Deci, mângâierea cu sau fără finalizare este act licit: nu s-a consumat nici un păcat. Nu este necesar să fii teolog ca să ajungi la acest răspuns.

Acuma, dacă schimbăm un pic datele ipotezei, și în loc de "mângâiere" (pe creștet) vom pune "mângâierea zonelor erogene", folosind penrtu aceasta degetele sau alte părți ale trupului, ajungem la o problemă morală un pic mai complicată, dar foarte departe de a fi cu adevărat grea. Să amintim că am presupus că pe cei doi soți, care se angajaseră pe drumul actului matrimonial, ceva i-a întrerupt. Ei bine, părerea mea e că esențial pentru judecata morală este acel factor care a putut să-i întrerupă. Dacă, spre exemplu, a sunat telefonul, adică, mai general, factorul care i-a întrerupt a fost 1) de ordin obiectiv 2) imprevizibil în mod rezonabil 3) nu este folosit ca pretext, ci sinceritatea celor doi e prezumată, atunci se poate spune că nu s-a consumat nici un păcat. Au vrut, dar nu au putut. Dacă, dimpotrivă, e vorba, să zicem, de o întrerupere care e folosită ca pretext pentru nefinalizarea actului matrimonial, atunci se produce păcat prin disocierea plăcerii actului de scopul său principal.

Unirea conjugală este un dar al lui Dumnezeu. E ca o prăjitură. Are pandișpan și are stafide. Pandișpanul, sau baza prăjiturii pe care o avem de mâncat este funcția procreatoare. Stafidele sunt darurile supraadăugate: plăcerea unirii conjugale. Oare ce ar spune gazda noastră care ne-a dăruit această prăjitură dacă ne-ar vedea cum scobim ca să luăm numai stafidele ? Dar nu e înțelept nici să luăm numai blatul, lăsând stafidele neatinse și zicând că astfel ne înduhovnicim, când nu facem decât să creștem în acreală.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 23.10.2010 at 22:33:06.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Biserica ortodoxa marturiseste ca impreunarea din casatorie este foarte curata! mihailt Nunta 23 02.11.2010 21:03:03
permis biometric cosmin95 Generalitati 8 30.08.2009 16:11:12