Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 24.10.2010, 21:40:38
Rodica50's Avatar
Rodica50 Rodica50 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 03.05.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.855
Implicit

Citat:
În prealabil postat de wassabi Vezi mesajul
da acel parinte si o solutie pt cazul in care aceasta comparatie exista? daca da, ar fi bine sa auzim aceasta recomandare, daca nu aceasta recomandare este nu numai o recomandare inutila ci chiar prosteasca. de ce prosteasca? pt ca este similara cu "ti-e foame si nu ai bani de mancare? solutia este sa ai bani".
situatiile de acest gen exista, sunt multe si nu sunt singulare. sa spui ca "sa nu existe comparatie" este solutia in loc sa intelegi ca aceste negari si trimiteri la abstinente teoretice (cati preoti sau calugari sunt intr-adevar casti dpdv sexual?) nu ajuta la nimic. ai un om cu o problema. ii explici ca ceea ce il roade pe el este rezultatul unor ganduri negative, unor nesigurante care vin din interiorul sau si ca ar trebui sa primeze dragoste si increderea reciproca in locul modului de gandire ARHAIC si INAPOIAT vis-a-vis de fecioria femeii. cu ce ajuta sa-i spui unui barbat/tanar "ar fi bine sa nu existe comparatie" cand el iubeste o femeie care DEJA nu mai este virgina? ajuta la ceva in afara faptului ca vrei sa pui la zid acea femeie? ajuta la ceva sa arunci cu pietre intr-o "pacatoasa"? asta inseamna a fi crestin? eu cred ca nu.
concluzia si sfaturile mele nu or avea ele prea multe in comun cu doctrina crestin-ortodoxa dar sunt realiste si SUNT DE FOLOS intr-o lume REALA. omul are ganduri daca acea fata il iubeste. gandurile ii vin din indoiala ca nu cumva el sa fie mai putin barbat decat barbatii anteriori avuti de fata. orice om trebuie sa stie asta, nu e mare mister. daca acel tanar o iubeste pe acea fata si are suficienta putere psihica/spirituala sa inteleaga ca iubirea nu inseamna competitie sexuala, sa stie ca dragostea inseamna acceptare cu bune si cu rele, sinceritate, ca dragostea inseamna sa privesti inainte si nu inapoi, atunci nu conteaza daca acea femeie a fost cu unul sau mai multi barbati. mai mult, daca acest tanar isi pune problema asa, fara a intelege aceste lucruri si isi doreste doar ca acea fata sa fie virgina (adica ingenua, fara cunoasterea altor barbati etc) acest lucru nu-i va fi suficient oricum, el va fi macinat de ganduri negre date de aceeasi nesiguranta (gen: dar daca femeia mea se gandeste cum e cu altul, daca o vrea sa se culce cu altul din curiozitate, de ce s-a uitat nu stiu cum la vecinu? de ce-a intarziat la munca ? etc etc)
Pe scurt: trebuie inteles ca gelozia este un sentiment negativ (in limbajul acestui site: un demon) care trebuie controlat si eliminat din mintea noastra. Gelozia nu face decat sa iti altereze mintea si gandurile ducand implicit la alterarea casniciei/vietii. Sfaturi gen "sa fie fata virgina" arata o minte atrofiata, egoista care nu stie ce este iubirea adevarata.
Era o recomandare - intamplator, pentru un candidat la Preotie.Fiecare face ce vrea cu viata lui, dar...sa ne abtinem de la jigniri- dialog civilizat, sau nu intra in discutie.Si apoi... faptele vorbesc... vorbe goale pot insira si eu.Si cam atat.
__________________
Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul)
  #2  
Vechi 24.10.2010, 21:55:20
Traditie1 Traditie1 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 10.10.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.719
Implicit

Virginitatea nu e o virtute fiindcă nu ne naștem cu virtuți. Dar e o stare de integritate benefică pentru viața duhovnicească de luptă cu patimile, pentru că cine nu a gustat din păcat nu este atras de el cu atâta putere ca cel ce a gustat.

Tinerii care cunosc sexul opus numai la căsătorie și rămân cu acea persoană până la moarte sunt și ei feciorelnici până trec la cele veșnice și dincolo de asemeni.

Iar cei ce și-au pierdut puritatea nu numai prin actul sexual propriu-zis ci și prin sărutări, atingeri etc nu pot deveni din nou puri decât prin mari eforturi de pocăință, asemănătoare celor ale Sf. Maria Egipteanca (17 ani de luptă cu patimile în pustie). Însă de obicei cei ce s-au întinat nu-și pun problema purității ci a situației sociale, își găsesc pe cineva de asemena întinat și întemeiază o familie din care ies copii cu probleme.
__________________
Cereți și vi se va da; căutați și veți afla; bateți și vi se va deschide.
Că oricine cere ia, cel care caută află, și celui ce bate i se va deschide
  #3  
Vechi 25.10.2010, 11:40:45
raisa2006 raisa2006 is offline
Member
 
Data înregistrării: 11.02.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 88
Implicit

Iar cei ce și-au pierdut puritatea nu numai prin actul sexual propriu-zis ci și prin sărutări, atingeri etc nu pot deveni din nou puri decât prin mari eforturi de pocăință, asemănătoare celor ale Sf. Maria Egipteanca (17 ani de luptă cu patimile în pustie)./ quote Traditie1




Atunci un om casatorit in acest caz ce poate face(pp ca si acesta si-a pierdut puritatea inainte, iar acum ar vrea sa se pocaiasca)?Sa plece in pustie chiar daca mai are si copii?
In acest caz eu cred ca mantuirea este pierduta si nu mai are rost sa lupti!
  #4  
Vechi 24.10.2010, 21:56:59
wassabi wassabi is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.10.2010
Locație: Bucuresti
Mesaje: 144
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru wassabi
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Rodica50 Vezi mesajul
Era o recomandare - intamplator, pentru un candidat la Preotie.Fiecare face ce vrea cu viata lui, dar...sa ne abtinem de la jigniri- dialog civilizat, sau nu intra in discutie.Si apoi... faptele vorbesc... vorbe goale pot insira si eu.Si cam atat.
deci un viitor candidat poate face sex inaintea casatoriei, important e ca fata sa fie virgina. interesanta abordare si mod de gandire. nu a comentat nimeni despre faptul ca el, baiatul (viitor preot!!) face sex cu fata ci doar ca fata n-a fost virgina. eu intreb acu, asa, fara sa vreau sa jignesc, nu va este un pic rusine?
  #5  
Vechi 24.10.2010, 22:28:43
Pr. Gheorghe
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de wassabi Vezi mesajul
deci un viitor candidat poate face sex inaintea casatoriei, important e ca fata sa fie virgina. interesanta abordare si mod de gandire. nu a comentat nimeni despre faptul ca el, baiatul (viitor preot!!) face sex cu fata ci doar ca fata n-a fost virgina. eu intreb acu, asa, fara sa vreau sa jignesc, nu va este un pic rusine?
Nu te aprinde, domnule! Invatatura ortodoxa nu spune ceea ce te oripileaza pe domnia ta! Un candidat la preotie nu poate accede spre aceasta slujire, in mod cinstit, decat daca este neintinat cu desfranarea sau preadesfranarea. Daca totusi vrea sa plece la drumul preotiei cu handicapul minciunii si al credintei ca Domnul nu vede, el va da seama; sa nu crezi ca Domnul chiar nu vede!
  #6  
Vechi 24.10.2010, 22:36:55
Pr. Gheorghe
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

"Mult zgomot și păr puțin, a spus dracu' cand a tuns pisica!" (proverb arab)
  #7  
Vechi 24.10.2010, 22:42:34
wassabi wassabi is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.10.2010
Locație: Bucuresti
Mesaje: 144
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru wassabi
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Pr. Gheorghe Vezi mesajul
Nu te aprinde, domnule! Invatatura ortodoxa nu spune ceea ce te oripileaza pe domnia ta! Un candidat la preotie nu poate accede spre aceasta slujire, in mod cinstit, decat daca este neintinat cu desfranarea sau preadesfranarea. Daca totusi vrea sa plece la drumul preotiei cu handicapul minciunii si al credintei ca Domnul nu vede, el va da seama; sa nu crezi ca Domnul chiar nu vede!
nu invatatura ortodoxa e problema aici ci ortodocsii, cei care se declara crestini, cei care o pun in practica, cei care blameaza fata ca nu e virgina insa nu li se pare nimic neobisnuit ca "el", cel ce doreste sa fie preot, sa faca sex. ca si in alte situatii, cei pretinsi crestini uita bazele: iubirea aproapelui. se pune prea mult pret pe detaliu, pe dogme, pe regulamente, pe ierarhia BOR etc uitandu-se ceea ce este esential.
cel mai bun exemplu este ceea ce a spus parintele citat de rodica50, ca "e bine sa nu fie comparatie", afirmatia acelui parinte mie mi se pare extrem de grava pt ca astfel de preoti sunt rupti totalmente de realitate si nu ar trebui sa aiba calitatea de a da sfaturi tinerilor. de ce? pt ca daca un tanar aflat intr-o situatie similara cu cel care a initiat topicul se duce la acel preot atunci, conform spuselor acelui preot, acest tanar va renunta la fata pt ca nu este virgina, actiune oarecum echivalenta cu "a arunca cu piatra". asta este ceea ce sfatuieste biserica? sa renuntam la cei pe care-i iubim? eu inteleg dorinta de perfectiune, inteleg ca a fi frumos ca toate fetele sa fie virgine si toti barbatii sa fie perfecti insa traim intr-o lume reala iar preotii ar trebui sa dea sfaturi reale si nu utopice, care nu numai ca nu ajuta dar chiar pot face rau.
  #8  
Vechi 24.10.2010, 22:58:38
Seraphim7 Seraphim7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.12.2009
Mesaje: 1.434
Implicit

Si daca totusi candidatul la preotie a gustat din fructul oprit,sau a facut malahie ceace este des intalnit,si se pocaieste in concordanta cu canonul randuit de duhovnic ,mai poate totusi accede la preotie?
Pt parintele Gheorghe,dar si ceilalti cunoscatori.
__________________
Cheamă-Mă, și-ți voi răspunde și îți voi vesti lucruri mari, lucruri ascunse, pe care nu le cunoști.(Ieremia 33:3)
  #9  
Vechi 25.10.2010, 00:12:37
Pr. Gheorghe
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Seraphim7 Vezi mesajul
Si daca totusi candidatul la preotie a gustat din fructul oprit,sau a facut malahie ceace este des intalnit,si se pocaieste in concordanta cu canonul randuit de duhovnic ,mai poate totusi accede la preotie?
Pt parintele Gheorghe,dar si ceilalti cunoscatori.
Vezi si raspunsul pe care i l-am dat lui "wasabi" si urmareste si ce spun canoanele Bisericii despre acest lucru:

Citat:
- Cleric poate fi orice creștin vrednic, fără a se avea în vedere neamul din care se trage. 33 VI.
- În cler poate fi primit: cel vătămat la ochi sau rănit la picior. 77 ap.; cel ce a fost în mod forțat castrat de alții sau dacă s-a născut famen. 21 ap.; cel născut din flori sau din căsătoria a două sau a treia. 8 Nichifor Mărt.

- Nu poate fi cleric:
  • cel ce s-a căsătorit de două ori după botez, sau care a avut concubină. 17 ap.; 3 VI; 12 Vasile cel Mare;
  • cel ce s-a căsătorit cu o văduvă sau divorțată sau desfrânată. 18 ap.; 3 VI;
  • cel ce a fost căsătorit cu două surori sau cu o nepoată de soră. 19 ap.; 5 Teofil Alex.;
  • cel ce s-a mutilat. 22 ap.; 11;
  • cel ce este dovedit ca desfrânat sau adulter. 61 ap.; 9 Neocez.; 3 Teofil Alex.; 7, 36 Nichifor Mărt.;
  • cel ce este surd sau orb. 78 ap.;
  • cel ce are demon. 79 ap.;
  • cel ce e botezat de curând. 80 ap.; 2,1; 10 Sardica; 3 Laodiceea;
  • cel ce a fost botezat pe patul de boală. 12 Neocezareea;
  • cel ce sa lepădat de credință, fără a fi fost forțat, 3 Atanasie cel Mare.;
  • cel ce are în familia Să membri eterodocși. 36 Cartagina;
  • acela a cărui soție a comis un adulter.8 Neocezareea; 21 Ioan Postnicul;
  • cel ce în copilărie a fost pângărit de cineva. 30 Ioan Postnicul;
  • cel care a furat bunuri publice. 42 Ioan Postnicul.

- Clericul care se castrează pe sine să se caterisească. 23 ap.; 11.
- Nimeni nu poate fi primit în cler fără a i se examina conduita sa religioasă și morală. 9 I; 89 Vasile cel Mare; 4 Chiril Alex.
- Nimeni nu are dreptul să îndeplinească vreo funcție clericală înainte de a fi primit formal în cler. 14 VII.
  #10  
Vechi 24.10.2010, 23:58:02
Pr. Gheorghe
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de wassabi Vezi mesajul
nu invatatura ortodoxa e problema aici ci ortodocsii, cei care se declara crestini, cei care o pun in practica, cei care blameaza fata ca nu e virgina insa nu li se pare nimic neobisnuit ca "el", cel ce doreste sa fie preot, sa faca sex. ca si in alte situatii, cei pretinsi crestini uita bazele: iubirea aproapelui. se pune prea mult pret pe detaliu, pe dogme, pe regulamente, pe ierarhia BOR etc uitandu-se ceea ce este esential.
cel mai bun exemplu este ceea ce a spus parintele citat de rodica50, ca "e bine sa nu fie comparatie", afirmatia acelui parinte mie mi se pare extrem de grava pt ca astfel de preoti sunt rupti totalmente de realitate si nu ar trebui sa aiba calitatea de a da sfaturi tinerilor. de ce? pt ca daca un tanar aflat intr-o situatie similara cu cel care a initiat topicul se duce la acel preot atunci, conform spuselor acelui preot, acest tanar va renunta la fata pt ca nu este virgina, actiune oarecum echivalenta cu "a arunca cu piatra". asta este ceea ce sfatuieste biserica? sa renuntam la cei pe care-i iubim? eu inteleg dorinta de perfectiune, inteleg ca a fi frumos ca toate fetele sa fie virgine si toti barbatii sa fie perfecti insa traim intr-o lume reala iar preotii ar trebui sa dea sfaturi reale si nu utopice, care nu numai ca nu ajuta dar chiar pot face rau.
Sincer, mi-a scapat ceea ce a spus acel parinte in citatul Rodicăi, am citit postarea dar mi s-a parut irelevanta; cred ca nu am fost asa atent, sau nu am inteles la ce comparatie se face referire! Oricum...

Domnia ta are dreptate cand zice ca atitudinea, comportamentul (chiar social-moral, dar nu numai) unor crestini, membri ai Bisericii, lasa de dorit in raport cu idealul urmarit, cu desavarsirea (sfintenia). Nu stiu ce pregatire teologica ai,asa ca voi incerca sa ma feresc de a lasa discutia sa "curga" spre teologie. Totusi, privind macar logic, este de inteles ca Biserica crestina nu este formata doar din sfinti; daca era asa, nu ar fi fost aici pe pamant! Biserica este alcatuita din toti cei care mai intai cred in Hristos ca Dumnezeu Mantuitor si apoi, permanent, lucreaza prin propria lor vointa spre a-si "modifica" in bine structura spirituala, cu scopul clar de a urma pe Invatatorul lor, acelasi Hristos, in toate. Deci nu sunt oameni perfecti ci perfectibili, sau cu dorul de perfectiune!

In Biserica exista canoane, adevarat! Nu trebuie sa intelegi aceste canoane decat in legatura cu ceea ce ele reglementeaza, relativ asemanator cu legislatia in societatea civila. Aplicarea unui canon in Biserica insa, atunci cand se face cu scopul de a corecta o greseala, se face strict cu privire la cele spirituale, adica cele spirituale vor fi privite spre corectare. Nu se folosesc canoanele pentru a castiga cele trupesti! Tot logica ne cere, in acest puct, sa spunem astfel ca daca un om trupesc vrea sa inteleaga spiritul aplicarii unui canon bisericesc intr-o situatie concreta nu va putea sa o faca decat cu riscuri foarte mari, imense, spre a intelege eronat!

Referitor la situatia tanarului despre care se vorbeste sau a unui alt tanar intr-o situatie asemnatoare, domnia ta incerci sa spui (cam asa am inteles) ca uneori aplicarea canoanelor in Biserica nu face decat sa anihileze iubirea dintre doua persoane! Pai cred ca este ceva ce nu s-a inteles corect: in Biserica termenul "iubire" este definit ca pozitiv in totalitate, fara vreo conotatie negativa, decat atunci cand este legat de Dumnezeu, care este chiar izvorul iubirii! "Erosul" nu are prea usor legatura cu aceasta iubire desavarsita a crestinilor, poate decat atunci cand este intre sot si sotie, sub Taina Cununiei cu scopul de cinstire a lui Dumnezeu si nastere de prunci! Orice alta forma, este supusa riscului de a cadea sub canoane ca fiind ceva ce-l coboara spiritual pe om.

Nu ma astept ca aceasta prezentare a iubirii sa fie inteleasa fara amendamente de catre un om supus strict ratiunii si simturilor trupesti! Dar crestinismul nu va avea de suferit din cauza aceasta. Aici pe forum se vor naste tot felul de discutii, este drept, dar raman la parerea mea ca subiectul topicului este... de nebagat in seama, mai ales ca cel care s-a aratat interesat a disparut asa cum a si aparut!

Este foarte dureros, lumeste vorbind mai ales, pentru acea persoana care se afla in situatia de a pierde ceva ce nu mai poate fi castigat vreodata, cum ar fi starea de compatibilitate cu slujirea preoteasca pentru cel ce s-a luptat sa implineasca o chemare adevarata. Cred insa ca nu s-a luptat suficient daca a cazut asa greu. Totusi, daca un astfel de om, cazut dar cu dragoste mare fata de preotie si slujire vrea sa slujeasca, o poate face: fie ramane in lume si face rugaciune cu lacrimi catre Dumnezeu si va primi o alta slujire in Biserica, poate chiar daruri minunate de la Dumnezeu, dar nu hirotonia; fie din dragoste de preotie renunta la cele lumesti, se calugareste si astfel deschide o alta viata care poate sa-l duca la un moment dat chiar la preotia sacramentala. Daca insa "iubeste" mai mult femeia decat pe Dumnezeu, chiar doar din slabiciune si nu din reavointa, nu este vrednic de Domnul! Iar iubirea de Domnul trebuie dovedita prin fapta sufletului (iubire) si a trupului (curatie) si asta nu doar sporadic ci constant, atat inainte de preotie cat si dupa aceasta.

Daca nu ne referim la cazul candidatului la preotie ci la un crestin sau o crestina ce urmaresc intemeierea unei familii, nu mai discut aici. Fiecare astfel de caz, cu toate preblemele de intimitate sau nu, fiecare viitor familist-crestin le discuta in scaunul Spovedaniei. Nu exista sabloane ci doar persoane cu sentimente si suflet individual.
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Viitorul meu sot si prietena mea eudiana Nunta 67 11.06.2011 03:33:24
prietena penticostala ionell Generalitati 26 17.11.2010 11:35:27
prietena mea nu este fecioara livadarufelix Nunta 184 11.08.2010 21:47:30
ajutati-ma, sa ajut o prietena! maria_aura Secte si culte 37 12.03.2010 21:26:33