![]() |
![]() |
|
#181
|
|||
|
|||
![]() Citat:
18. Căci mânia lui Dumnezeu se descoperă din cer peste toată fărădelegea și peste toată nedreptatea oamenilor care țin nedreptatea drept adevăr. 19. Pentru că ceea ce se poate cunoaște despre Dumnezeu este cunoscut de către ei; fiindcă Dumnezeu le-a arătat lor. 20. Cele nevăzute ale Lui se văd de la facerea lumii, înțelegându-se din făpturi, adică veșnica Lui putere și dumnezeire, așa ca ei să fie fără cuvânt de apărare, 21. Pentru că, cunoscând pe Dumnezeu, nu L-au slăvit ca pe Dumnezeu, nici nu I-au mulțumit, ci s-au rătăcit în gândurile lor și inima lor cea nesocotită s-a întunecat. 22. Zicând că sunt înțelepți, au ajuns nebuni. 23. Și au schimbat slava lui Dumnezeu Celui nestricăcios cu asemănarea chipului omului celui stricăcios și al păsărilor și al celor cu patru picioare și al târâtoarelor. 24. De aceea Dumnezeu i-a dat necurăției, după poftele inimilor lor, ca să-și pângărească trupurile lor între ei, 25. Ca unii care au schimbat adevărul lui Dumnezeu în minciună și s-au închinat și au slujit făpturii, în locul Făcătorului, Care este binecuvântat în veci, amin! 26. Pentru aceea, Dumnezeu i-a dat unor patimi de ocară, căci și femeile lor au schimbat fireasca rânduială cu cea împotriva firii; 27. Asemenea și bărbații lăsând rânduiala cea după fire a părții femeiești, s-au aprins în pofta lor unii pentru alții, bărbați cu bărbați, săvârșind rușinea și luând cu ei răsplata cuvenită rătăcirii lor. 28. Și precum n-au încercat să aibă pe Dumnezeu în cunoștință, așa și Dumnezeu i-a lăsat la mintea lor fără judecată, să facă cele ce nu se cuvine. 29. Plini fiind de toată nedreptatea, de desfrânare, de viclenie, de lăcomie, de răutate; plini de pizmă, de ucidere, de ceartă, de înșelăciune, de purtări rele, bârfitori, 30. Grăitori de rău, urâtori de Dumnezeu, ocărâtori, semeți, trufași, lăudăroși, născocitori de rele, nesupuși părinților, 31. Neînțelepți, călcători de cuvânt, fără dragoste, fără milă; 32. Aceștia, deși au cunoscut dreapta orânduire a lui Dumnezeu, că cei ce fac unele ca acestea sunt vrednici de moarte, nu numai că fac ei acestea, ci le și încuviințează celor care le fac. (Romani, 1) |
#182
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#183
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#184
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dumneavoastra vorbeati despre faptul ca tot ce a scris cutare este fara greseala, ca degeaba am aplica doar o parte din sfaturile sale, ca e corect suta la suta, pt. ca a vorbit Duhul Sfant prin el.... Si in acelasi timp ii denigrati pe catolici pentru ca ei stiu ca unui om ii este dat ca uneori, in numite situatii speciale, prin mijlocirea Duhului Sfant, sa vorbeasca fara greseala... Intr-adevar, e nevoie nu doar de putin simt al umorului (sau al ridicolului), ci si de acea calitate rara a oamenilor capabili sa nu se ia pe sine insasi prea in serios, de a-si da seama cand au calcat in strachini si de a rade de ei insisi, pentru a sesiza ironia. Foamea este o patima ? |
#185
|
||||
|
||||
![]()
Probabil că Miha Anca folosește termenul de "patimă" cu sensul, de fapt corect etimologic, de "suferință". Patimă vine de la grecescul "pathos" (lat: passio) și înseamnă boală, suferință.
Și noi, catolicii (cu precădere romano-catolicii) folosim adesea cuvinte redându-le sensul de origine, ceea ce poate părea foarte curios celor neobișnuiți. Spunem, de exemplu, "pasiunea lui Cristos" cu înțelesul de "suferința lui Cristos" (passio Christi) sau spunem că suntem "miniștri ai lui Dumnezeu", cu sensul de "servitor al lui Dumnezeu" (minister Dei). Miniștrii fiind, de mult, de mult de tot, servitori. Chestie de terminologie. Pentru mine, deja e clar că discuția noastră ajunge într-o buclă. De fapt, sunt față în față nu două religii, ci două filozofii. La urma urmei, cei care pleacă de la premiza că trupul lor vine de la necuratul, iar cea mai necurată parte este reproducerea, nu comit, prin însuși acest lucru, păcat. Desigur că nu este păcat să folosești cearșaful găurit ca să eviți "carnalul obsesiv". Doar te chinui. Și, ceea ce e un pic mai grav, riști să te acrești. În această privință, ortodoxia, sau, cel puțin ACEASTĂ ortodoxie, îmi pare foarte aproape de calvinism.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#186
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul) Last edited by Rodica50; 25.10.2010 at 20:30:42. |
#187
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iar problema cea mai mare nu este de cine se apropie, ci de cine se indeparteaza - si anume, de aceia pe care ar trebui sa-i atraga - de toti tinerii si adolescentii pe care societatea secular-umanista ii indeparteaza de Cristos. Eu cred ca domnului doctor ii lipseste pudibonderia, nu e acelasi lucru. Last edited by Erethorn; 25.10.2010 at 20:36:09. |
#188
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul) |
#189
|
|||
|
|||
![]() Citat:
A-l acuza pe altul de lipsa de pudoare e usor, a fi acuzat de pudibonderie e ceva mai neplacut, nu-i asa ? |
#190
|
||||
|
||||
![]()
Cred ca ajunge zilei rautatea ei.
__________________
Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Biserica ortodoxa marturiseste ca impreunarea din casatorie este foarte curata! | mihailt | Nunta | 23 | 02.11.2010 21:03:03 |
permis biometric | cosmin95 | Generalitati | 8 | 30.08.2009 16:11:12 |
|