![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
269. Noi reacții la articolul „ Pucioșii se împotrivesc zidirii Catedralei Mântuirii Neamului” (I)
Pe Forumul Creștin Ortodox au apărut noi reacții ale aceluiași acolit pucios Vsovi (care apelează acum la pseudonimul alternativ Vsovivi) la articolul "Pucioșii se împotrivesc zidirii Catedralei Mântuirii Neamului" . Noile reproșuri vizează afirmațiile făcute de noi cu privire la conspirația liderilor pucioși de a uzurpa puterea și ierarhia bisericească din B.O.R. Sub masca unei noi zidiri a trupului Bisericii se preconiza de fapt o sfâșiere a trupului și a unității ei. Vsovivi nu vrea să creadă că liderii pucioși ar fi putut fi mânați în ascuns de niște gânduri atât de mercantile și lumești, cum ar fi avantajele politice și materiale pe care le aduce, inexorabil, puterea. Citat din postarea semnată Vsovivi: “Păi nu au ei biserică și zidărie acolo? Chiar crezi că-i mână gândul gLumesc de a ajunge și ei niște papă... lapte și miere mieroasă și cu punga groasă? La așa concluzii, am rămas mască și fără cuvinte...” Comentariu la acest citat: Dacă într-adevăr au “zidăria” lor, de ce i-ar mai interesa pe pucioși ce zidesc alții? Cu ce drept se amestecă ei în ograda altuia? Că acesta are oi mai multe și mai cornute? De ce vor ei să ia cârma altuia din mână, dacă nu ca să cârmuiască ei în locul lui? Căci chiar așa se destăinuie, după cum am mai arătat: “Ia-le cârma din mână și cârmuiește-i Tu și pe ei...” (Citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa din 08-11-2010) Pohta ce au pohtit ei, pucioșii, ca să pună mâna pe putere în Biserică nu este de ieri, de alaltăieri. De vreo 20 de ani ei tot uneltesc și se dau de ceasul morții că nu reușesc. Vezi, că nu le-a ajutat Dumnezeu așa cum au pohtit ei. Prin anii ’90, pucioșii sperau să smulgă cârma (cârja, scaunul și puterea) patriarhului Teoctist și să i-o dăruiască aceluia care părea să-i înțeleagă și să-i susțină, arhiereul Irineu Pop, proaspăt întors de la Ierusalim (unde fusese superior al așezămintelor românești din țara sfântă) și ridicat la rang de episcop: “ Fiule slujitor care ai fost trimis la Ierusalimul patimilor Mele, de aceea ai mers pe unde ai mers, ca să capeți ce trebuie să ai și să știi, ca să te pun conducător peste tot cultul bisericesc. Dumnezeu a avut voința Sa în tot pasul tău.[…] Eu voiesc să iei locul patriarhului și ce voiesc Eu, se va împlini…” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, 10 octombrie 1990) “Proorocia” s-a dovedit a fi mincinoasă. Ce au voit ei nu s-a mai împlinit nici până astăzi, iar tronul patriarhal râvnit de pucioși de la Teoctist pentru Irineu a fost luat de mitropolitul Daniel, după mai mulți ani. Pe vremea aceea, Irineu era cotat de pucioși ca o strălucită speranță, ca un început și o pildă pentru întrega Biserică, ce urma să fie convertită cu forța la pucioșism: “ […] Îmbracă-te întru viață cerească, măi iubitul Meu, că te voi încorona să stai pe scaunul Meu, pe scaunul bisericii Mele, ca să fii pildă bisericii Mele. […] Te ridic din zi în zi, și apoi te voi arăta mare.” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, 9/22 octombrie 1990) Această “încoronare” n-a mai avut loc, iar Irineu n-a mai fost ridicat "din zi în zi" și nici "făcut mare", ci a rămas un modest episcop-vicar până în ziua de astăzi. Minciuna era menită doar să-l “îmbrobodească” pe Irineu și să-l facă mai ambițios, căci acesta se arăta vădit dezinteresat de demnitatea de patriarh. Într-un alt mesaj, Irineu era asigurat că el va fi capul bisericii, piatra cea din capul unghiului, păstor și judecător peste toți creștinii din Biserică: “ Pace ție, copil iubit de Dumnezeu![…]. Fii cel dintâi, ca să te așez în capul unghiului, ca să te așez pe scaunul bisericii Mele și să faci dreptate între oaie și oaie.” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, 3/16 ianuarie 1991) Arhiereul Irineu era de pe atunci sensibilizat la ideea de a se alinia planurilor liderilor pucioși, de a se lăsa “lucrat” pe la spate (manevrat) de ei și de a se face un curier al “Cuvântului” de la Pucioasa și totodată un garant al autenticității acestuia. El era considerat a fi de neînlocuit și “cel mai fericit” colaborator al liderilor pucioși , aluzie la titulatura de “Preafericit” (Patriarh) pe care ei i-o “proorociseră”: “ Scoală-te și ia aminte, dar auzi-Mă, ca să te scoli și să lucrezi planului Meu[…] Lasă-te lucrat, și lucrează apoi; lucrează, că Eu nu-ți dau să lucrezi ceea ce nu poți, că odată cu lucrul îți dau și putere în lucrul tău cu Mine, dar bucură-te cu Mine și lucrează-Mi cu bucurie Mie. Nu pot numi mai fericit pe altul, mai mult decât pe cel ce lucrează pentru Mine și pentru planul Meu, că acela peste multe va fi pus întru împărăția Mea. ” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, 10/23 februarie 1991). Ideea că Irineu este unic și de neînlocuit, dar mai ales “cel dintâi din neamul român”, era reluată tot mai des și în termeni tot mai categorici, prin noi alegații măgulitoare la adresa lui. Irineu era cotat ca un nou “Mesia izbăvitor al poporului ales”, adică acela care va aduce mântuirea românilor (și apoi a lumii întregi) în locul lui Hristos cel propovăduit de Biblie: “ Fii întreg întru Mine și bucură-te întru Mine, că n-am pe altul ca și pe tine prin care să Mă pot desăvârși în zilele acestea. Iată, te am cel dintâi în lucrul din zilele acestea, cel dintâi din neamul acestui pământ ales, cel dintâi prin care lucrez peste acest neam ales. Vreau să te folosesc ca pe un izbăvitor al acestui neam, și iată, acesta este rodul lucrului ce-l lucrăm.” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, 3/16 martie 1991) Last edited by mariamargareta; 12.11.2010 at 09:55:19. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Pof-pof-pof ceeu maieu contrioversateu, poieu mi-amintesceu mereueu despreeu împotrivireaeu și cerbiciaeu poporuluieu nemulțumiteu și acuzatoreu prineu maieu mariieu săieu pesteeu eieu, ceieu autoeu ridicațieu îneu rangurieu, careeu nueu aueu voiteu cueu niciunchipeu săeu asculteeu șieu săeu primeascăeu peeu unșiieu Domnuluieu drepteu maieu marieu pesteeu eieu.
Deeu ceeu ameu fieu noieu maieu înțelepțieu? Deeu ceeu ameu fieu noieu maieu ascultătorieu? Fireșteeu căeu noieu suntemeu multeu maieu tarieu laeu încăpățâțânareeu... ceieu celeu maieu tareeu dineu parcareeu, concurențaeu dintreeu jignirieu șieu jignirieu... Decieu cumeu omeu acceptaeu noieu peeu Domnuleu șieu voiaeu Luieu? Adicăeu noieu careeu știmeu întotdeaunaeu maieu bineeu ceeu vreaeu Domnuleu decâteu știeeu chiareu Domnuleu Însușieu, Acelaeu ceeu grăieșteeu pesteeu pământeu prineu proorociieu Săieu? Șieu nueu uitaeu, nueu Domnuleu areeu nevoieeu deeu noieu căcieu ''și din pietrele astea poate să-și ridice fiii și ficele lui Avraam'', cieu noieu păcătoșiieu șieu triștiieu șieu nezidițiieu șieu fărăeu deeu păstoreu, noieu avemeu nevoieeu deeu Eleu caeu săeu nueu pierimeu îneu păcateleeu noastreeu! Capisheu?.. foreu youeu, offcorse... eu. Recapitulare: ''La așa concluzii, am rămas mască și fără cuvinte așa că las să vorbească doar placa stricată, aia cu zmeus: „Deci nu te mai agita dejaba, că oricum nu te mai cred! Și oricâte p-ape vei arunca din guriță după copiii lui Dumnezeu, să fii pregătită că la un momendat se vor întoarce toate val vârtej asupra ta... săramnă amăgită de cel rău. ”'' Last edited by vsovivi; 12.11.2010 at 09:50:55. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Deci stimabilăabilă te credecredecrede dracool!
I-o-s un fel de iuDeu, sau roMân creștin, sau isRAelIt... așa că nu pun pbotul la înscenările înscerălior voastre bartistericalice, că văd că vorbești mereu la plural... voi... boiernașași dumneavoastră... ...că noi... Și apoi Recapitulare: ''La așa concluzii, am rămas mască și fără cuvinte așa că las să vorbească doar placa stricată, aia cu zmeus: „Deci nu te mai agita dejaba, că oricum nu te mai cred! Și oricâte p-ape vei arunca din guriță după copiii lui Dumnezeu, să fii pregătită că la un momendat se vor întoarce toate val vârtej asupra ta... săramnă amăgită de cel rău. ”'' Last edited by vsovivi; 12.11.2010 at 11:24:49. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
269. Noi reacții la articolul „ Pucioșii se împotrivesc zidirii Catedralei Mântuirii Neamului” (II)
Invitația la schismă, la “zidirea” (înființarea) unei noi Biserici, în care să se predea o “învățătură adevărată”, era neechivocă. Liderii pucioși pretindeau că din această nouă “biserică” de la Pucioasa va izvorî o nouă învățătură, “coborâtă direct din cer”, care va conduce omenirea “pe calea cea dreaptă”: “[…] iată, din biserica Mea nu mai curge râul cel curat al învățăturii adevărate. Se mint pe ei înșiși cei ce zic că Mă au pe Mine în mâna lor, căci aceștia n-au viața mea în ei și n-au putere întru Mine aceștia. Fii întreg întru Mine, că iată, ne apucăm să zidim biserica cea nouă. Voi coborî cuvânt din cer și voi vorbi noroadelor și voi învăța pe tot omul calea cea dreaptă, căci una este calea cea cu Mine.” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, 3/16 martie 1991) Conspirația răsturnării valorilor Bisericii tradiționale era pregătită în mare taină. De aceea, Irineu a fost chemat la Pucioasa la o “întâlnire de lucru la iesle” cu liderii pucioși, cu care trebuia să stea în sfat și de la care să primească ordine, iar apoi să devină “scula” de execuție a planului lor, punctul de atracție și garantul amăgitor pentru alți simpatizanți, care erau chemați și așteptați ca să adere la sectă: “– Iată, să ne întâlnim la ieslea coborârii Mele și să întărim de la Mine și de la tine pe cei pe care-i așteptăm, pe cei cu care ne ajutăm, căci vreau să-i fac să priceapă bine lucrul Meu din vremea aceasta. Vreau să pricepi bine că în acest acoperământ în care Eu cobor cuvântul Meu, vom lucra adesea peste multe scule ale planului Meu, și vom lucra peste ei și cu ei apoi, ca să desăvârșim via aceasta și s-o ridicăm pe România în vârful gloriei Ierusalimului ceresc. Voi mai sta în sfat cu tine, că multe sunt ca să le aduc spre știre și spre împlinire. Tot ce ți-am dat de lucru, fii destoinic și lucrează-le pe toate până la capăt, copil credincios al cerului sfânt, că vremea e târzie, copil iubit de Dumnezeu.” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, 7/20 aprilie1991) Irineu Pop era încurajat sistematic să nu se teamă de confruntarea cu Sinodul Bisericii, confruntare care se prefigura și care părea inevitabilă (și care chiar a avut loc, în ianuarie 1993), și să rămână ferm pe poziție, indiferent de urmări. Acesta este un semn că liderii pucioși erau perfect conștienți că solicitările lor sunt ilegale sau necanonice și că pot conduce la schismă, iar Irineu riscă enorm să fie caterisit: “ Pace ție, iubitul Meu, dar să nu fii plăpând! Fii dârz și nu te teme. Eu sunt cu tine și voi fi, și toate vor fi lucrate, dar dragostea Mea să fie dragostea ta. […] Pace ție! Pace de la sfinții din cer, care privesc în cer mărturia zilei în care tu ai fost uns în Ierusalimul cel din cer coborât! Fii credincios ungerii care este pe creștetul tău, căci ne vom ridica și vom sădi pomi din loc în loc, și acești pomi se vor hrăni din seva pomului vieții, care este lucrată aici prin servii Mei cei credincioși, și acest pom va fi așezat în Ierusalim.”( citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, 2 /15 iulie 1991) Și Patriarhul Teoctist era invitat să se implice în complotul liderilor pucioși. El urma să-l desemneze forțat pe Irineu ca al șaptelea Patriarh, pucioșii considerând că Teoctist a avut nu unul, ci două mandate de patriarh (al 5-lea până în decembrie 1989 și al 6-lea după ianuarie 1990). “Cel de-al 7-lea uns” urma să fie... Irineu Pop, care trebuia să-și înceapă reformele în Biserică prin reinstaurea imediată a calendarului după stilul vechi, cel îmbrățișat de pucioși prin anii '90: “Ia aminte, și te ridică să faci voia Mea […] că-l voi așeza pe cel de-al șaptelea uns, și el va sta și va împlini planul Meu ca să-Mi așez la loc vremurile și sărbătorile.” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, 15/28 octombrie 1990) Nici această “proorocie” cu restaurarea stilului vechi în Biserică nu s-a mai împlinit, nici cu Irineu, nici fără el. “Unsul” Pucioasei (Irineu) trebuia însă să fie re-uns ca “al 7-lea uns” ("al 7-lea patriarh") inclusiv de către Sinod, ca să se întărească aparența legalității acestei manevre. De aceea, Teoctist fusese desemnat de către liderii pucioși ca convoace Sfântul Sinod, să-l convingă să fie de acord cu numirea lui Irineu ca patriarh, iar apoi să se ridice și să ungă unsul (pe Irineu, adică) și să-l așeze pe tronul patriarhal, în locul lui: “[…] Vin să fac curățenie pe pământ, vin să scot urâciunea pustiirii din biserică și vin să-l ridic pe cel de-al șaptelea uns al Meu. Iar tu, cârmuitor al Bisericii, vei veni și vei așeza sfat, și te vei ridica apoi să-Mi ungi cu untdelemnul sfințeniei pe unsul cel de la Mine, căci acesta este de la Mine, nu de la tine. Cu acesta voi încheia legământ viu și voi așeza din nou Ierusalimul și voi face din el slava popoarelor și lumina neamurilor. Scoală-te și te împlinește întru Mine și vino să faci voia Mea[…]”(citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, 15/28 octombrie 1990) Inutil de adăugat că toate aceste manevre (uneori caraghioase, alteori triste, dar în mod sigur dureroase) de subminare a autorității, legalității și păcii din B.O.R. au fost dejucate; poate și de către om, dar mai probabil chiar de către Dumnezeu, căci dacă ar fi fost voia Lui ca să se întâmple așa cum voiau pucioșii, cu totul altul ar fi fost cursul istoriei. Last edited by mariamargareta; 12.11.2010 at 10:06:46. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Cetatea Noul Ierusalim | idealist | Calugarul | 12 | 18.01.2013 11:13:01 |
Mesaj,propunere | TEOLOGUL | Generalitati | 45 | 08.01.2011 12:16:34 |
Fenomenul Noul Ierusalim de la Pucioasa | mihailt | Secte si culte | 2319 | 30.07.2010 23:36:37 |
un mesaj frumos | The_Fallen | Generalitati | 1 | 14.07.2010 22:22:29 |
|