![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Citat:
La cate confuzii si idei pasuniste au ortodocsii habarnisti nedusi la biserica, una in plus sau in minus… Cei mai multi fac tragice confuzii intre bine si rau, crezi ca sunt preocupati de nuante de astea liturgice? Pana una, alta tre' invatati ABC-ul. Poate stie cineva de unde vine confuzia asta dubla, intretinuta de ignoranta si de atitudinea noastra recalcitranta si autosuficienta, care dupa ce ca nu stim, nici nu ne lasam corectati. tipic romanesc- un fel de “las’ ca-i bine si asa rau”. 1. o data ca painea si vinul care se dau la Pasti tuturor, de dus acasa in pahar sau borcan NU E NICIDECUM SF.EUHARISTIE. Unii se amagesc cu iluzia asta. 2. si a doua confuzie – chiar la cei ce merg frecvent la biserica - e ca bucatile de paine care se dau la sfarsitul Liturghiei celor care nu s-au impartasit cu Sf. Euharistie NU se numesc anafora, ci prescura binecuvantata. In Grecia i se zice antidoron = care inseamna in loc de daruri, in loc de Euharistie, dar nu are aceeasi valoare. Antidoron (from Greek, meaning "instead of the gifts"; in Arabic, qurban) is the remaining bread from a loaf of prosphora after the Lamb (=sfantul agnet) has been removed. In Byzantine practice, it is blessed during the megalynarion to the Theotokos immediately after the epiclesis in the Divine Liturgy and is given by the priest to the faithful after the service. Historically, it was distributed only to those who had not received 'the Gifts', Holy Communion so that they would receive a Blessing in place of Holy Communion but this practice has changed over time and all those present at the Divine Liturgy receive Antidoron as a blessing. Cuvantul grecesc anaphora inseamna a aduce ceva pe maini, gestul de a inalta ofranda pe palme- in cazul Liturghiei- punere înainte a cinstitelor daruri de prescura (prosphora), in semn de proaducere spre a fi sfintite de Duhul Sfant prin rugaciunea numita epicleza. (in greaca epicleza=invocare a Sf.Duh pt. a preface agnetul si miridele in chip real si mistic). Doar prescura sfintita la epicleza devine euharistie iar restul de prescura e doar binecuvantata si se numeste antidoron. afaik Din cate stiu eu, anaphora e un termen care denumeste partea din Liturghie in care se aduce jertfa euharistică. In BO cea mai cunoscuta e anaforaua liturgica a Sf. Ioan Gura de Aur. scuze - un preot ar putea explica mai bine. |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Ce considerati despre "Misquoting Jesus"/"Forged" de Bart Ehrman | Ciprian Mustiata | Teologie si Stiinta | 8 | 19.12.2012 17:12:08 |
| Am nevoie de "putin" ajutor ! - Va rog nu treceti "peste" - Nu am liniste de o luna! | valentinalogo | Preotul | 28 | 06.06.2010 08:26:42 |
| O cantare ciudata, exsultet de ce se canta in BC si in alte "culte crestine" la Pasti | mihailt | Generalitati | 8 | 17.04.2010 03:20:05 |
|
|