Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus
Raportând cele trei concepte (Biserica, Tradiția, Scriptura) la creștinismul apostolic și la creștinismul nominal-istoric de astăzi putem observa cu claritate o intervenție în sens negativ a sistemului eclesiastic din Biserică asupra dogmelor primare (apostolice) și uneori chiar asupra Scripturii prin intermediul Tradiției.
Pe acest sub-forum mi s-a atras atenția de multe ori că Scriptura nu este completă și că avem nevoie de Tradiție pentru perfecționarea și desăvârșirea Bisericii lui Dumnezeu.
Dogma potrivit căreia creștinismul instituit de Hristos și aplicat de apostoli în Biserica Primară nu ar fi fost desăvîrșit, iar pentru perfecționarea lui ar fi nevoie de clerici ca să-l completeze este cea mai mare erezie care a lovit creștinismul adevărat! Impactul uriaș al acestei erezii a fost amplificat peste măsură de faptul că ea a fost promovată oficial de clerici. În spatele ei, preoții și clericii au putut aduce noi idei și concepte străine creștinismului apostolic, pe care le-au numit „încreștinări", dar care au avut ca scop crearea unui cadru „legal" prin
care clerului să-i fie recunoscută „autoritatea" de a administra harul și „Tainele" lui Dumnezeu. Este erezia care a distrus creștinismul apostolic, iar ceea ce vedem noi ca fiind practica credinței creștine în tot spațiul creștinătății tradiționale nu este altceva decît un păgînism îmbrăcat în termeni și explicații creștine!
Ceea ce a avut Dumnezeu de spus pentru noi și ceea ce înseamnă creștinism este arătat în Cuvîntul Său, nu mai era nevoie de așa-numita "Tradiție".
|
Încă multe am a vă spune, dar acum nu puteți să le purtați. Iar când va veni Acela, Duhul Adevărului, vă va călăuzi la tot adevărul; căci nu va vorbi de la Sine, ci toate câte va auzi va vorbi și cele viitoare vă va vesti. Acela Mă va slăvi, pentru că din al Meu va lua și vă va vesti. Toate câte are Tatăl ale Mele sunt; de aceea am zis că din al Meu ia și vă vestește vouă. (Ioan 16:12-15)
Nota lui Bartolomeu Anania:
Duhul Sfânt nu conduce la sau un adevăr exterior, ci în interiorul adevărului deja revelat prin Iisus Hristos. Revelația însă e incompletă, din cauza neputinței omenești de „a purta“ adevărul divin în întregime și dintr'odată; ea se va desăvârși treptat și în timp, prin lucrarea Sfântului Duh în Biserică. Text fundamental pentru instituirea Sfintei Tradiții (Sinoade Ecumenice, opera Sfinților Părinți).