![]() |
![]() |
|
#41
|
|||
|
|||
![]()
Profesorul unei universitati importante si-a provocat studentii sa raspunda la urmatoarea intrebare: “Dumnezeu a creat tot ceea ce exista?” Un student a raspuns ferm: “Da!”
Profesorul a pus o noua intrebare: “Daca Dumnezeu a creat totul inseamna ca el l-a creat si pe diavol. Si de vreme ce acesta exista (asa cum putem observa in propriile noastre actiuni), inseamna ca Dumnezeu este cel rau?” Studentul nu a putut raspunde la acesta supozitie, iar profesorul a sustinut ca demonstrat astfel faptul ca a crede in Dumnezeu este o poveste pentru copii, lipsita de logica. Un alt student a ridicat mana si a cerut sa puna o alta intrebare. El s-a ridicat in picioare si a intrebat: “Domnule profesor, starea de frig exista Profesorul unei universitati importante si-a provocat studentii sa raspunda la urmatoarea intrebare: “Dumnezeu a creat tot ceea ce exista?” Un student a raspuns ferm: “Da!” Profesorul a pus o noua intrebare: “Daca Dumnezeu a creat totul inseamna ca el l-a creat si pe diavol. Si de vreme ce acesta exista (asa cum putem observa in propriile noastre actiuni), inseamna ca Dumnezeu este cel rau?” Studentul nu a putut raspunde la acesta supozitie, iar profesorul a sustinut ca demonstrat astfel faptul ca a crede in Dumnezeu este o poveste pentru copii, lipsita de logica. Un alt student a ridicat mana si a cerut sa puna o alta intrebare. El s-a ridicat in picioare si a intrebat: “Domnule profesor, starea de frig exista?” “Bineinteles!”, i-a raspuns profesorul. “Ce fel de intrebare este aceasta? Cu siguranta ca exista, nu ti-a fost frig, n-ai tremurat niciodata?” Proaspatul student a raspuns: “De fapt starea de rece nu exista. In concordanta cu legile fizicii, ceea ce noi consideram rece reprezinta de fapt absenta caldurii. Orice lucru poate fi obiect de studiu atata vreme cat transmite energie (caldura). Zero absolut reprezinta absenta totala a caldurii, dar starea de rece nu exista. Ce am facut noi este doar sa cream un termen care sa descrie ce simtim cand nu primim caldura in organism.”“Si, continua studentul, intunericul exista”? “Bineinteles!” raspunse profesorul. De aceasta data studentul raspunse: “Va inselati din nou, domnule profesor. Nici intunericul nu exista. Ceea ce exista de fapt este doar absenta luminii. Lumina poate fi studiata, intunericul nu. Nici nu poate fi fractionat intunericul, lumina da. O simpla raza de lumina alunga intunericul pe suprafata pe care ajunge raza de lumina. Intunericul este un termen inventat de oameni pentru a descrie ce se intampla cand nu avem lumina.” In sfarsit, studentul il intreba pe profesor: “Domnule profesor, exista raul absolut?” Profesorul ii raspunse “Bineinteles ca exista, dupa cum am mentionat la inceputul discutiei vedem violuri, crime, violenta peste tot in lume, toate acestea sunt intruchiparea raului.” “Domnule profesor, raul absolut nu exista. La fel cum am demonstrat in celelalte doua cazuri, raul absolut este un termen creat de om pentru a descrie rezultatul absentei lui Dumnezeu in inima omului!” Dupa toate acestea, profesorul se recunoscu invins de aceasta argumentatie logica si nu mai spuse nimic. Se spune ca numele acestui student a fost Albert Einstein. |
#42
|
|||
|
|||
![]()
Raul trebuie cautat intai si intai in inima noastra. Daca nu m-ar tine harul lui Dumnezeu, cred ca propria rautate m-ar sufoca.
|
#43
|
|||
|
|||
![]()
Dumnezeu toate le-a facut pentru slava Sa,si pe diavol.L-a facut dintru inceput un inger bun, un heruvim,facut sa aduca laude lui Dumnezeu, heruvimii fiind acei ingeri care aduc cantari de lauda lui Dumnezeu in cer.Dar diavolul a vrut sa-i ia locul lui Dumnezeu.Si a amagit o mare parte din ingeri cu promisiuni desarte si s-a pornit razboi intre ei si ingerii lui Dumnezeu.Si asa au cazut ingerii razvratitii.La vederea caderii lor au ramas cuvintele arhanghelului : Mi-cha-el (Cine este ca Dumnezeu).Toate Dumnezeu le-a facut spre slava sa si pentru slava sa.. Datorita raului stim sa apreciem binele... prin rau binele capata o valoare mai mare.De aceia ingaduie Dumnezeul raul ca binele sa se incununeze cu slava.. Dumnezeu pe toate le-a facut, el poate sa faca din intuneric lumina, din rau bine si din cel mai mare pacatos un sfant.
|
#44
|
|||
|
|||
![]()
Nu cred ca e cineva dintre noi, cei care suntem în Biserică, să nu fi citit măcar câte ceva din Sfânta Scriptură, din Viețile Sfinților, din Pateric. Cu toții am rămas impresionați de viața mucenicilor, de felul cum rezistau chinurilor, de puterea și credința cu care se rugau lui Dumnezeu, de minunile lor. Cu toții am fost fascinați de viața pustinicilor, de nevoințele lor, de sfaturile și de faptele lor.
Și eu, acum câțiva ani când L-am cunoscut pe Dumnezeu, aș fi vrut să trăiesc ca pe vremea Sfântului Antonie cel Mare, să stau singur într-o peșteră și să mă rog ore în șir, să stau cu urșii și lupii. Aș fi vrut să-mi apară Dumnezeu sau Maica Domnului în vis și să vorbească cu mine, sau măcar îngerii, sau cel puțin să am un semn de la El. Îmi doream și eu să postesc aspru, fără să mănânc nimic, să fac sute de mătănii, să citesc ore în șir din Sfânta Scriptură, să știu psaltirea pe de rost, să săvârșesc sfânta liturghie în pădure cu păsărelele. Aș fi vrut și eu să ajung monah, să mă duc la Muntele Athos, mi-ar fi plăcut să mă leped de toate cele lumești și să fiu cât mai aproape de Dumnezeu. Aș fi vrut și eu să dobândesc rugăciunea neîncetată, și inima mea să se roage chiar și când dorm lui Dumnezeu. Aș fi vrut să zic și eu oriunde aș fi și orice aș face, și-n orice secundă: "Doamne Iisuse Hristoase Fiul lui Dumnezeu miluește-mă pe mine păcătosul" Aș fi vrut și eu să fiu ca unul dintre sfinți. Am încercat să fac tot ce-mi doream dar nu am reușit prea multe. Nu am renunțat, am insistat, dar totuși nu ajungeam nici pe departe la măsura sfinților. Au trecut mai mulți ani de atunci în care mi-a arătat Dumnezeu că lucrurile nu sunt chiar așa cum le vedeam eu. Eu căutam performanța de dragul performanței, sfințenia de dragul sfințeniei. Eu vroiam să fiu sfânt și să am puterea de a face faptele lor dar eram plin de păcate. Ziceam mereu rugăciunea lui Iisus, sau cel puțin încercam s-o zic mereu, mă rugam seara, dimineața, mergem la slujbe, posteam, citeam cărți duhovnicești, mă feream de locurile care-mi distrăgeau atenția de la Dumnezeu, dar totuși parcă nu înaintam prea mult. De ce? Ce aș fi putut face mai mult decât atât? Într-adevăr dorința mea era bună, vroiam să fiu și eu ca sfinții, dar eu nu înțelegeam ce este sfințenia. Sfințenia nu este o performanță duhovnicească ! Sfânt nu este acela care reușește să fie mai disciplinat sufletește și să îndeplinească o pravilă de rugăciune cât mai mare. Nu, nici pe departe. Cel care este sfânt nu știe asta, dar simte harul lui Dumnezeu în el și prin acest Har, prin Duhul Sfânt, are putere să se roage, să facă mătănii, să contemple creația, etc. Dar cui îi oferă Dumnezeu acest har? Dumnezeu nu ne va oferi niciodată performanțe duhovnicești atât timp cât nu-i iubim pe oamenii de lângă noi. N-o să avem niciodată rugăciune curată și pace în suflet așa cum o aveau sfinții atât timp cât noi avem atâtea păcate în suflet. Luptă duhovnicească de a scăpa de patimile din noi (despre care citim în cărțile duhovnicești) nu este o luptă pentru a ajunge să fii perfect, pentru a te disciplina ci este o luptă împotriva răului din mine care-l afectează și pe aproapele meu. Eu lupt să scap de mândrie, de lăcomia pântecelui, de nerăbdare, de vorbe urâte, și de multe altele, pentru că prin ele eu îmi rănesc familia, prietenii, cunoscuții și pe toți cu care interacționez direct sau indirect. Să nu așteptați performanțe duhovnicești la rugăciune atât timp cât încă nu faceți nimic pentru a vă schimba. Dumnezeu nu ne va da har cât timp noi suntem egoiști și nu facem nimic pentru a ne deschide față de aproapele nostru. Sfinții din pustie primeau har nu pentru că au părăsit lumea și datorita nevoințelor trupești ci pentru că ei se rugau pentru lume. Ei au părăsit lumea, dar în pustie erau mai aproape de lume decât înainte. Hristos Domnul le dăruia har pentru că lor li se rupea inima când vedeau cât rău este în lume, și din acest motiv cereau prin rugăciune îndurare și ajutor. Rugăciunea era fapta lor de iubire față de oameni. Nu vă izolați de familie și de prieteni doar pentru a atinge sfințenia, ci dimpotrivă încercați să fiți sfinți trăind printre ei. A fi sfânt înseamnă să-L iubești pe Domnul Dumnezeu din toata inima ta și din tot cugetul tău iar pe aproapele tău ca pe tine însuți. Ne întrebăm adesea de ce nu ne mai rugăm ca înainte, de ce nu ne mai bucurăm de slujbe așa cum o făceam mai de mult, de ce nu mai avem așa de mult dor de a citi cuvintele dumnezeiești, de ce? Pentru că nu facem nimic ca să ne schimbăm. Când o să păcătuim mai puțin, când o să arătăm mai multa iubire față de oameni, când o să renunțăm la noi mai mult, atunci fără întârziere vom simți harul lui Dumnezeu în suflet. Când îl iubim pe cel de lângă noi îl iubim pe Hristos, iar dacă-L iubim pe Hristos și El își arată marea Sa iubire față de noi dăruindu-ne har și bucurie. Deci sfințenia sau harul lui Dumnezeu din oameni nu este "ceva", nu este o stare, ci este un sentiment al unei relații de iubire. Cine cauta performanțele duhovnicești doar de dragul acestora e ca și cum ar căuta iubirea fără să-și găsească partenerul. De ce nu avem performanțe duhovnicești? Pentrucă nu-i iubim pe oameni. |
#45
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#46
|
||||
|
||||
![]()
Si cea mai buna forma , e iertarea !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#47
|
||||
|
||||
![]()
Cum zice Teofil Paraian in reclama de pe Trinitas, atat de simplu si de profund: Sa fim ingaduitori fata de neputinta omeneasca.
PS: Vad ca obisnuiesti sa asezi o virgula intre subiect si predicat, incearca sa te lasi te rog frumos... ![]()
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#48
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Niciodata raul NU are cum sa vina de la Dumnezeu.Dumnezeu NU FACE rau.Raul este lipsa binelui.Deci absenta lui Dumnezeu dintr-o situatie/imprejurare/context , inseamna RAU. Intunericul este lipsa luminii.Stelele sunt mereu pe cer,ziua nu le observam; doar noaptea le putem vedea cat sunt de stralucitoare.Deci uneori avem nevoie de intuneric in viata, ca sa putem vedea lumina . |
#49
|
|||
|
|||
![]()
Raul este nefericitul talger al balantei alcatuirii lumii noastre duale bine/rau...daca acest lucru denumit rau n-ar exista in acum....ar fi eden aici pe Pamant....Categoric nu este produsul dumnezeirii ci al unei permisivitati...cu caracter de lectie....Asta cred eu...
|
#50
|
|||
|
|||
![]()
Nu prea... De exemplu poti sa alegi sa nu faci binele intr-o situatie dar nici sa faci raul...
Citat:
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
De ce se face botezul prin afundare in apa?O incercare de argumentare biologica | mihailt | Generalitati | 2 | 02.07.2010 12:24:21 |
Credinta imi este pusa la incercare | izotaurel | Din Vechiul Testament | 132 | 02.06.2010 15:16:44 |
De ce alege omul raul? | Mikhael | Generalitati | 16 | 12.01.2008 21:56:45 |
|