![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iar astăzi, li se spune explicit sau implicit că fosta lor familie nu va mai primi oricum casa înapoi, așa că au de ales - în familia adoptivă sau pe stradă. Toată logica dumneavoastră cu "greco-catolicii au trecut la ortodoxie" este fundamental eronată, pentru că nici unul n-a trecut de bunăvoie, ci siliți de împrejurarea că Biserica lor fusese scoasă în afara legii. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Problema e ca bisericile nu sunt un bun ca cele obisnuite, nu se pot valorifica altfel, pot fi folosite doar in scopul religios. Iar vechea BRU, sub aspectul numarului de credinciosi, e acum sub 10% actuala BRU si peste 90% membrii ortodocsi. Acestia folosesc si bisericile vechii BRU. Daca facem o paralela fortata, sa presupunem ca in vest cativa catolici trec la ortodocsi. Ei reclama toate bisericile de dinainte de Schisma, avand si documente ca Roma si o parte din Italia au apartinut o perioada de Imperiul Roman de Rasarit. Nu e absurd? |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ce bine ati reusit sa sintetizati atitudinea BOR...
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
si ortodocsii cum au fost fortati sa treaca la BRU?
aaaa ... da ... stim, a mai scris un user catolic ... romanii au aparut ca popor catolic |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Cei din BRU nu sunt catolici,sunt tot crestini ortodocsi chiar daca administrativ tin de BC.
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Cu cimitirele situația este în felul următor. Există două feluri de cimitire, în funcție de proprietarul lor: cimitirele statului, administrate de primării, și cimitirele cultelor, administrate de culte. Mai nou, există și cimitire particulare, administrate de investitori privați. Cimitirul despre care vorbim aici face parte dintre cimitirele parohiale, apărute în jurul bisericilor, de departe situația cea mai frecventă în mediul rural. Prin urmare, este un cimitir al unui cult. Al cărui cult, va stabili instanța. Chiar și cimitirele de stat sunt într-un fel împărțite pe culte. De exemplu, în București avem cimitirul Bellu care e ortodox, cimitirul Bellu catolic care e catolic, mai sunt luterane, mozaice, etc. Singurele cimitire mixte din punctul de vedere al cultului le-am întâlnit la foarte puținele cimitire private. Dar, să presupunem (de dragul ipotezei) că se ajunge la o înțelegere între BOR și BRU privind această chestiune. Dar cu casele parohiale cum facem ? În casele parohiale s-au instalat preoții ortodocși, ca și când ar fi casa lor și nu a comunității. Cum se poate împărți o casă parohială în două ? Se retrage preotul ortodox în jumătate, iar în cealaltă jumătate fac catolicii cateheza lor ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 21.12.2010 at 22:13:28. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Catolicii si Sf Maria | Hartford | Generalitati | 22 | 19.08.2011 08:36:38 |
Catolicii de traditie bizantina in SUA | PadreCory | Biserica Romano-Catolica | 87 | 29.12.2010 12:34:45 |
Dialogul cu catolicii din Cipru | BogdanF2 | Generalitati | 2 | 16.11.2009 13:03:37 |
Cimitirul | dorinastoica14 | Despre Biserica Ortodoxa in general | 6 | 11.06.2009 13:25:56 |
|