Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
 
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #10  
Vechi 21.12.2010, 11:43:42
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit

Citat:
În prealabil postat de andreicozia Vezi mesajul
Nu inteleg, unde era acest inger cind Dumnezeu a fost atacat DIRECT,LA PERSOANA, PE PIELEA LUI, biciuit , crucificat?
Cum de a permis aceasta nelegiuire cind in VT este asa de sensibil la orice "pacat al poporului lui Izrael"

Cum de le-a permis unor netrebnici sa-L atinga?

Care-i semnificatie faptului, ca "numai oasele i le-au lasat intregi"....in rest l-au facut zob, batut zdravan cu ou si cu otet( otet, la propriu)?

Vorbim oare de doi Dumnezei diferiti?

Ce-s cu contradictiile astea evidente ca buna ziua?...si evident explicate cu dibacie ca doar un "avocat" iti explica ORICE :))).
Chiar incep sa ma plictisesc rau de tot!
Nu este vorbe de nici o contradicție, nici de doi Dumnezei diferiți, ci de neatenția ta cu care citești Biblia. Îți reproduc din nou versetul care este cheia înțelegerii neînțelegerii tale:

“Căci are să treacă Domnul să lovească Egiptul; și văzând sângele de pe pragul de sus și de pe cei doi ușori, Domnul va trece pe lângă ușă și nu va îngădui pierzătorului să intre în casele voastre, ca să vă lovească.” (Ieșirea 12, 23)

Această frază face referire la două persoane:
1. Domnul, care "va trece să lovească" Egiptul
2. Pierzătorul, “care intră în casele ca să vă lovească”.
Deci, cine lovește casele egiptenilor? Domnul, sau “pierzătorul”? În aparență Biblia vorbește despre amândoi că ar face acest lucru, ceea ce trezește consternare în mintea unora ca Andreicozia și reflecția pripită: “Ce-s cu contradicțiile astea evidente ca bună ziua?” Tentația altora, care au postat pe acest Forum și au zis că (citez) “ Dumnezeu loveste cu prapad de orice fel atunci cand considera ca asa trebuie” este să-L identifice pe Domnul cu “pierzătorul”, dar Biblia lămurește foarte limpede că erau două persoane diferite între care este o relație de totală subordonare : “Domnul […] nu va îngădui pierzătorului[…]” Așadar:
- Domnul nu lovește, chiar dacă Biblia scrie textual (dar la figurat) că “lovește”;
-Domnul îngăduie ca altul să lovească după voia lui, care nu este neapărat și voia Domnului (deși așa s-ar părea la prima vedere, la o citire superficială);
- “pierzătorul” este cel care lovește, dar numai după ce primește în acest sens o îngăduință cenzurată de la Domnul.

O explicitare în acest sens ar fi fost posibilă chiar în textul biblic, dar ea nu s-a mai făcut, deoarece Dumnezeu știa dinainte că interpretarea ei de către oameni ar fi fost deficitară. Dacă Biblia ar fi spus textual, și peste tot unde se ivea ocazia, că Dumnezeu îi îngăduie sistematic diavolului să facă prăpăd pe pământ, oamenii ar fi perceput această îngăduință ca pe o simplă colaborare, în care Dumnezeu se folosește de diavol atunci când dorește sau are plăcerea de a să face lucruri murdare sau urâte pe pământ. Or, în nici o împrejurare Dumnezeu nu poate fi asociat cu răul de pe pământ, chiar dacă în scrierile Vechiului Testament, din rațiuni strict educative, oamenii își comunică unii altora percepția unui "Dumnezeu al Vechiului Testament" plin de pasiunile omenești, printre care gelozia, răutatea selectivă și setea de răzbunare. În realitate, Dumnezeu este dintotdeauna un Dumnezeu al îndelungii răbdări și Dumnezeu care "nu voiește moartea păcătosului, ci să se întoarcă și să fie viu”:

“Oare voiesc Eu moartea păcătosului, zice Domnul Dumnezeu – și nu mai degrabă să se întoarcă de la căile sale și să fie viu? .” (Iezechiel 18, 23)

“Căci Eu nu voiesc moartea păcătosului, zice Domnul Dumnezeu; întoarceți-vă deci și trăiți!” (Iezechiel 18, 32)
“Spune-le: Precum este adevărat că Eu sunt viu, tot așa este de adevărat că Eu nu voiesc moartea păcătosului, ci ca păcătosul să se întoarcă de la calea sa și să fie viu. Întoarceți-vă, întoarceți-vă de la căile voastre cele rele! Pentru ce să muriți voi, casa lui Israel?” (Iezechiel 3, 11)

Dacă această afirmație repetată este adevărată (și Scriptura nu poate fi desființată), atunci nici o moarte a vreunei ființe de pe pământ n-a avut loc din voia lui Dumnezeu. Deci cel ce aduce moartea este întotdeauna diavolul, și pentru aceasta el lucrează fie direct, fie indirect prin oamenii ucigași de oameni.
Biblia explică într-un singur loc acest mecanism de subordonare îngăduită a voinței diavolului (care se dovedește a fi extrem de greu de înțeles), și anume în "cartea lui Iov", considerând că acest exemplu este suficient ca să se înțeleagă că este vorba de o relație universal valabilă. De aceea, această situație este întâlnită și la moartea lui Iisus. De la început, Iisus este ispitit de diavol ca să-Și zădărnicească lucrarea Sa de pe pământ (v.Matei 4,1,11). Apoi, Iisus Își recunoaște puterea de a cere să fie ocrotit de moarte de către îngeri, dar nu Se folosește de ea (“Sau ți se pare că nu pot să rog pe Tatăl Meu și să-Mi trimită acum mai mult de douăsprezece legiuni de îngeri?” - Matei 26,53) și, în fine, Se lasă în voia Tatălui, care îngăduie moartea Sa, din iubirea Sa de oameni: “Părintele Meu, dacă nu este cu putință să treacă acest pahar, ca să nu-l beau, facă-se voia Ta.” Matei 26,42)

Andreicozia nu înțelege că este vorba de Același Dumnezeu, dar aflat în situații complet diferite. Moartea Fiului Său putea fi teoretic evitată, dar nu mai se putea practic, chiar dacă se voia, fără a se aduce o atingere inacceptabilă proorociilor Scripturii. Dacă n-ar fi fost îngăduită de Tatăl - cu nemărginită durere - moartea Fiului, n-ar fi existat o altă jertfă demnă de mântuire pentru toți oamenii. Tatăl n-a voit moartea Fiului Său, căci abia atunci ar fi fost un Dumnezeu diferit de El însuși, Care fusese și până atunci; dar diavolul a voit-o, căci a zis: “ Dacă Tu ești Fiul lui Dumnezeu, aruncă-Te jos, că scris este: "Îngerilor Săi va porunci pentru Tine și Te vor ridica pe mâini, ca nu cumva să izbești de piatră piciorul Tău".”(Matei 4,6). Și nu numai că a voit-o, dar a și împlinit-o prin oameni, căci așa ne dezvăluie Biblia: “Și a intrat satana în Iuda, cel numit Iscarioteanul, care era din numărul celor doisprezece.” (Luca,22,3)

Semnificatia faptului, ca "numai oasele i le-au lasat intregi" constă în împlinirea proorociei care s-a făcut despre drepții lui Dumnezeu, iar Iisus a fost cel mai drept dintre ei:

“Multe sunt necazurile drepților și din toate acelea îi va izbăvi pe ei Domnul. Domnul păzește toate oasele lor, nici unul din ele nu se va zdrobi.” (Ps.33,18-19)

Acest lucru îl putea descoperi Andreicozia și singur, dacă citea cu atenție Biblia (și nu plictisit rău de tot, așa cum singur mărturisește):

“Căci s-au făcut acestea, ca să se împlinească Scriptura: "Nu I se va zdrobi nici un os".” (Ioan 19,36)

Last edited by mariamargareta; 21.12.2010 at 11:49:05.
Reply With Quote
 



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Inima omului poate fi altar sau iad Marius22 Spiritualitatea ortodoxa 8 23.04.2012 14:21:30
Dumnezeu nu vrea suferinta omului caty_deea Despre Biserica Ortodoxa in general 17 07.02.2011 23:14:52
Poate fi Dumnezeu autorul direct al urii fata de om? mariamargareta Secte si culte 29 10.01.2011 01:42:41
Alegerea lui Dumnezeu sau a omului? Arcanum Botezul 3 28.10.2007 20:22:41
ACUM IN DIRECT LA TV - RELATIA OM DUMNEZEU cristiboss56 Stiri, actualitati, anunturi 2 20.01.2007 23:51:39