Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 11.01.2011, 15:17:40
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Melissa Vezi mesajul
Cand are loc Pastele Cailor?

Pastele Cailor este sarbatorit in ziua de Inaltarea la Cer a Mantuitorului, adica in joia din saptamana a sasea de dupa Pasti. Spre deosebire de alte sarbatori, Pastele Cailor nu are o data fixa, aceasta fiind influentata de data serbarii Pastilor. Probabil ca si din aceasta cauza a luat fiinta vorba "la Pastele Cailor", insemnand o data nestiuta inca, fara o zi exacta in calendar.
http://www.crestinortodox.ro/datini-...sul-91072.html

Din pacate, eroarea persista la romanii dispusi sa creada orice legenda suspecta.
NU EXISTA PASTILE CAILOR!
Exista doar vorba, expresia gresita atasata unei sarbatori sau festival sau targ, talcioc, balci, zi-i cum vrei, careia i s-a dat FRAUDULOS numele PASTI.
Din combinatii de genul asta, se nasc eresurile si superstitiile care nu aduc decat deservicii Ortodoxiei. Traditia populara romaneasca nu-i totuna cu Sf. Traditie care e universala.

cuvantul PASTI inseamna trecerea ontologica de la moarte la INVIERE, pe care Hristos a facut-o pentru oameni, nu pt. cai. IMHO.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 22.01.2011, 18:40:00
costel's Avatar
costel costel is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.09.2006
Mesaje: 4.824
Implicit

"Cine-i are sa-i traiasca, cine nu, sa nu-si doreasca". Cum poti spune cuiva ca e bine sa nu aiba copii? Stiu ca sunt si cazuri de suferinte aduse de copii parintilor, dar de la cateva cazuri, sa ajungi sa faci o zicala cu larga circulatie, e semn de boala.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 08.02.2011, 14:33:29
costel's Avatar
costel costel is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.09.2006
Mesaje: 4.824
Implicit

"Ce ti-e scris, in frunte ti-e pus". Acest proverb suna a predestinatie - indiferent ce faci, faci in virtutea a ceea ce a hotarat Dumnezeu.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 27.10.2011, 17:10:59
costel's Avatar
costel costel is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.09.2006
Mesaje: 4.824
Implicit

Dupa o betie se spune ca e indicat ca a doua zi sa bei o bere, pe baza proverbului "cui pe cui se scoate". Eu nu cred ca te poti trezi mai usor din betia in care ai cazut printr-o bere. Cred mai degraba ca ajungi sa cazi iar in ea.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 27.10.2011, 17:56:05
Dumitru73's Avatar
Dumitru73 Dumitru73 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.02.2010
Locație: București
Mesaje: 5.788
Implicit

Citat:
În prealabil postat de costel Vezi mesajul
Dupa o betie se spune ca e indicat ca a doua zi sa bei o bere, pe baza proverbului "cui pe cui se scoate". Eu nu cred ca te poti trezi mai usor din betia in care ai cazut printr-o bere. Cred mai degraba ca ajungi sa cazi iar in ea.
e mit, desi multi jura ca este adevarat.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 03.11.2011, 22:00:11
laurastifter laurastifter is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2008
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.357
Implicit O expresie nepotrivită

"Toma necredinciosul" - Prin această sintagmă, practic, mai mult sau mai puțin conștient, îl acuzăm pe unul dintre Sfinții Apostoli (Sf. Ap. Toma) de necredință. Sf. Toma care, înainte de Răstignirea Domnului, era pregătit sufletește să-și dea viața pentru El (vezi relatarea despre învierea lui Lazăr - Ioan11), este acuzat de necredință, prin această expresie populară, deși Mântuitorul Hristos nu l-a numit "necredincios", ci doar l-a sfătuit să nu fie astfel ("...nu fii necredincios, ci credincios"). Probabil că apelativul nedrept "necredinciosul" atribuit lui Toma își are originea în atitudinea dubitativă a Apostolului, manifestată imediat după Învierea lui Hristos (Ioan20). Totuși, această atitudine este foarte similară cu a celorlalți ucenici ai lui Hristos (cf. Mt28, Mc 16, Lc 24) care, auzind de la femeile mironosițe vestea Învierii Învățătorului lor, au ezitat să creadă... pentru că moartea groaznică de pe Golgota făcea neverosimilă posibilitatea Învierii (interesante sunt reflecțiile părintelui Steinhardt în acest sens). De ce s-au îndoit toți Apostolii de adevărul Învierii? Pentru că, după ce au fost martorii chinurilor fizice concrete ale Mântuitorului - chinuri pe care noi cu greu ni le-am putea imagina, nefiind contemporani cu acele evenimente esențiale din istoria mântuirii noastre -, după ce au văzut că Învățătorul lor, Făcătorul de minuni, S-a lăsat ucis de către păgânii romani, nu mai puteau crede că tocmai prin această moarte, prin această "înfrângere" aparent definitivă, omenirea va dobândi viața veșnică.
Hristos este Dumnezeu! Știind aceasta, n-avem niciun motiv de a pune la îndoială Învierea Sa.
Dar în vremea aceea, nici chiar Sfinții Apostoli n-au putut înțelege în totalitate acest adevăr... pentru că, în acea perioadă, în mentalitatea iudaică, ideea Întrupării lui Dumnezeu ar fi fost de neconceput, iar Mesia Cel așteptat de iudei era înțeles (contrar spiritului Profeților din Legea Veche) ca un conducător politic, salvator al poporului ales aflat sub jugul Imperiului Roman. De aceea, Toma L-a mărturisit pe Hristos ca Domnul Dumnezeul său doar după ce s-a convins de miracolul aparent neverosimil al Învierii.
Spre deosebire de ceilalți Sfinți Apostoli, care s-au îndoit de realitatea Învierii fizice a lui Hristos chiar și după ce I-au văzut urmele rănilor în mâini (Lc 24, Toma a crezut în momentul în care L-a văzut pe Domnul înviat, căci Evanghelistul nu menționează dacă a mai fost necesară pentru Toma atingerea lui Hristos. În imnografia Bisericească (mai exact, într-o creație a Sf. Roman Melodul) se arată că Toma a atins cu mâna sa mâinile și coasta Mântuitorului Hristos, dar oricum... a fost mai receptiv decât ceilalți, care au persistat în îndoială, până când Domnul a mâncat în fața lor "pește și un fagure de miere", pentru a le arăta realitatea Învierii Sale fizice. Deși timp de opt zile a trăit un intens conflict interior "între credință și tăgadă" (cum ar zice Arghezi), Apostolul "necredincios" (de fapt, căutător) nu a abandonat, nu i-a părăsit pe ceilalți ucenici, ci a rămas acolo... hotărât, probabil, să-și riște viața pentru Învățătorul său, chiar dacă Acesta n-ar fi înviat cu adevărat, ci ar fi fost doar o victimă a invidiei fariseilor. Toma i-a rămas fidel lui Hristos, chiar și-n clipele în care se îndoia de adevărul dumnezeirii Sale. De aceea, poate, unul dintre Sfinții Părinți, meditând la pericopa evanghelică citită în a doua duminică de după Paști, exclamă, plin de admirație: "Credincioasă necredința ta, Toma". Toma rămâne un credincios autentic și devotat al lui Hristos, un misionar consecvent credinței până la mucenicie, un "îndoielnic care ne face credincioși" și care ne transmite, prin cuvintele sale înflăcărate și sincere, un îndemn puternic spre devotament și asumare totală, definitivă și necondiționată a identității de creștini: "Să mergem și noi și să murim cu El".

Laura Stifter
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17)
"Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul)
"Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!"
"Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis)
Câteva gânduri scrise de mine:
http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca

Last edited by laurastifter; 03.11.2011 at 23:13:15.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 03.11.2011, 22:09:11
WhiteChakra's Avatar
WhiteChakra WhiteChakra is offline
Member
 
Data înregistrării: 22.08.2011
Religia: Catolic
Mesaje: 86
Implicit

"Ce-i frumos si lui Dumnezeu ii place" in contextul in care admiri o femeie folosind un limbaj neortodox ("ce buna esti", "ce te-as..." etc, protagonistul motivandu-si atitudinea in final folosind aceasta expresie). Mai sunt cazuri. :))
__________________
Sa nu deznadajduim, prieteni !
Reply With Quote
  #8  
Vechi 10.07.2012, 23:02:17
Anna Anna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.04.2006
Religia: Ortodox
Mesaje: 890
Implicit

Citat:
În prealabil postat de costel Vezi mesajul
Dupa o betie se spune ca e indicat ca a doua zi sa bei o bere, pe baza proverbului "cui pe cui se scoate". Eu nu cred ca te poti trezi mai usor din betia in care ai cazut printr-o bere. Cred mai degraba ca ajungi sa cazi iar in ea.
Eu nu am auzit sa se foloseasca asta la betie :))
Eu o inteleg ca o teorie, cum ca uneori rezolvarea unei probleme este a face exact ceea ce a cauzat-o. De exemplu, eu am auzit-o in legatura cu febra musculara. Febra musculara trece mult mai repede daca a doua zi iti folosesti din nou muschii, desi ti-ar veni sa crezi ca trece prin odihna. Deci daca efortul fizic cauzeaza febra musculara, aceasta trece tot prin efort fizic...deci cui pe cui se scoate :))
De asemena am mai auzit-o in legatura cu suferinta din dragoste, daca suferi ca nu poti fi cu cineva, dragostea pentru altcineva (cu care poti fi) te poate face sa uiti de primul.
__________________
"Daca cineva mi-ar fi dovedit ca Hristos sta in afara adevarului, si daca in realitate adevarul ar sta in afara de Hristos,atunci as prefera sa fiu cu Hristos si nu cu adevarul" (Dostoievski)

"Daca Dumnezeu nu exista atunci totul este permis" (tot Dostoievski)
Reply With Quote
  #9  
Vechi 10.07.2012, 23:38:00
maria32's Avatar
maria32 maria32 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.08.2009
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.113
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Anna Vezi mesajul
Eu nu am auzit sa se foloseasca asta la betie :))
Eu o inteleg ca o teorie, cum ca uneori rezolvarea unei probleme este a face exact ceea ce a cauzat-o. De exemplu, eu am auzit-o in legatura cu febra musculara. Febra musculara trece mult mai repede daca a doua zi iti folosesti din nou muschii, desi ti-ar veni sa crezi ca trece prin odihna. Deci daca efortul fizic cauzeaza febra musculara, aceasta trece tot prin efort fizic...deci cui pe cui se scoate :))
De asemena am mai auzit-o in legatura cu suferinta din dragoste, daca suferi ca nu poti fi cu cineva, dragostea pentru altcineva (cu care poti fi) te poate face sa uiti de primul.
o ba daaa! se foloseste si multi chiar aplica teoria fix asa, cu inca o bere a doua zi.
__________________
Doamne Iisuse Hristoase Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma si mantuieste-ma pe mine pacatoasa

http://mamiprovocarea.wordpress.com
Reply With Quote
Răspunde