Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #131  
Vechi 14.01.2011, 18:08:55
Dumitru73's Avatar
Dumitru73 Dumitru73 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.02.2010
Locație: București
Mesaje: 5.788
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Limitarea aceasta de 120 de ani nu trebuie s-o vedem neapărat ca o vârstă maximă pe care o va atinge omul (drept dovadă, au fost oameni ce au trăit și chiar depășit vârsta aceasta și înainte și după potop), ci timpul cât va mai îngădui Dumnezeu pe omul păcătos până la Potop.
nu erai tu ala ce zicea ca Scriptura este totul.
pai, este sau nu este?
ce facem? credem in ea cuvant cu cuvant sau ne apucam de interpretari?
Reply With Quote
  #132  
Vechi 14.01.2011, 23:29:34
bob2909 bob2909 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.07.2010
Mesaje: 279
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Dumitru73 Vezi mesajul
ce facem? credem in ea cuvant cu cuvant sau ne apucam de interpretari?
Cel ce nu se opreste la latura vazuta a slujirii trupesti, a legii, ci, patrunzand prin caile mintii in fiecare dintre simbolurile vazute, afla ratiunea divina perfecta, ascunsa in fiecare, in aceasta ratiune gaseste pe Dumnezeu insusi. Dibuind bine prin puterea mintii in materia prescriptiilor legii, ca intr-o gramada de lucruri amestecate, va afla undeva ascuns in carnea legii margaritarul-ratiune, care scapa cu totul simtirii. La fel si cel ce nu circumscrie firea celor vazute numai la cat cuprinde simtirea, ci cerceteaza cu mintea in chip intelept ratiunea din fiecare faptura, descopera pe Dumnezeu, afland din maretia aratata a lucrurilor insasi cauza lor.

Dat fiind asadar ca insusirea proprie a celui ce dibuieste este discernamantul, care patrunde prin cunostinta simbolurile legii si contempla cu stiinta firea vazuta a lucrurilor, acela deosebeste cele din Scriptura, din creatiune si din sine insusi. In Scriptura deosebeste litera si duhul, in creatiune ratiunea si ceea ce se vede la suprafata, iar in sine mintea si simtirea. Apoi luand in Scriptura duhul, din creatiunea ratiunea, si din sine mintea si unindu-le indisolubil intreolalta, afla pe Dumnezeu, cunoscandu-L pe cat se cuvine si pe cat este cu putina in minte, in ratiune si in duh. Aceasta, pentru ca s-a eliberat de toate cele ce-l ratacesc si il trag spre tot felul de pareri, adica de libera, de suprafata vazuta a lucrurilor si de simtire, in care sta latura cantitativa a lucrurilor, atat de felurita si de potrivnica unitatii. Dar daca amesteca cineva si impleteste litera legii, suprafata lucrurilor si simtirea proprie, este asemenea unui chior cu vederea scurta, suferind de boala necunostintei cauzei lucrurilor.

Last edited by bob2909; 14.01.2011 at 23:36:43.
Reply With Quote
  #133  
Vechi 15.01.2011, 00:10:43
Dumitru73's Avatar
Dumitru73 Dumitru73 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.02.2010
Locație: București
Mesaje: 5.788
Implicit

Citat:
În prealabil postat de bob2909 Vezi mesajul
Cel ce nu se opreste la latura vazuta a slujirii trupesti, a legii, ci, patrunzand prin caile mintii in fiecare dintre simbolurile vazute, afla ratiunea divina perfecta, ascunsa in fiecare, in aceasta ratiune gaseste pe Dumnezeu insusi. Dibuind bine prin puterea mintii in materia prescriptiilor legii, ca intr-o gramada de lucruri amestecate, va afla undeva ascuns in carnea legii margaritarul-ratiune, care scapa cu totul simtirii. La fel si cel ce nu circumscrie firea celor vazute numai la cat cuprinde simtirea, ci cerceteaza cu mintea in chip intelept ratiunea din fiecare faptura, descopera pe Dumnezeu, afland din maretia aratata a lucrurilor insasi cauza lor.

Dat fiind asadar ca insusirea proprie a celui ce dibuieste este discernamantul, care patrunde prin cunostinta simbolurile legii si contempla cu stiinta firea vazuta a lucrurilor, acela deosebeste cele din Scriptura, din creatiune si din sine insusi. In Scriptura deosebeste litera si duhul, in creatiune ratiunea si ceea ce se vede la suprafata, iar in sine mintea si simtirea. Apoi luand in Scriptura duhul, din creatiunea ratiunea, si din sine mintea si unindu-le indisolubil intreolalta, afla pe Dumnezeu, cunoscandu-L pe cat se cuvine si pe cat este cu putina in minte, in ratiune si in duh. Aceasta, pentru ca s-a eliberat de toate cele ce-l ratacesc si il trag spre tot felul de pareri, adica de libera, de suprafata vazuta a lucrurilor si de simtire, in care sta latura cantitativa a lucrurilor, atat de felurita si de potrivnica unitatii. Dar daca amesteca cineva si impleteste litera legii, suprafata lucrurilor si simtirea proprie, este asemenea unui chior cu vederea scurta, suferind de boala necunostintei cauzei lucrurilor.
in concluzie ... interpretam ...
Reply With Quote
  #134  
Vechi 15.01.2011, 00:22:24
Pippo_'s Avatar
Pippo_ Pippo_ is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.01.2011
Locație: Cu capul in nori si picioarele pe pamant.
Mesaje: 413
Implicit

Trebuie interpretat fiecare aspect al vietii, nu e vorba de o simpla interpretare doar a textului. Dar nu interpretari fantastice, ci 100% rationale, care reflecta in mod exact realitatea din jur si din interiorul fiintei umane.
Reply With Quote
  #135  
Vechi 15.01.2011, 01:12:27
bob2909 bob2909 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.07.2010
Mesaje: 279
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Dumitru73 Vezi mesajul
in concluzie ... interpretam ...
sa inteleg ca nu prea ai inteles...

nu este vorba de o concluzie, ci este vorba de "REVELATIA DIVINA" , adica actiunea directa a lui Dumnezeu prin energiile sale necreate (har), asupra omului. Socotesc ca nu putem dibui duhul din scriptura decat prin revelatie, nu putem intelege in chip profund ratiunea din fire doar analizand ce vedem la suprafata, iar ca mintea sa priceapa este nevoie de intelepciune.

Adica tot cel ce nu se poate imparti cu sobrietate de betia vinului intelepciunii dumnezeiesti prin cunostinta ar face bine sa lase credintei cunostinta ratiunilor care sunt mai presus de puterea lui...

caci daca nu, ne vom asemana "omului" ce pacatuieste prin ratiune si are o cunostinta gresita despre Dumnezeu si despre lucrurile dumnezeiesti, "dobitoacelor" ce pacatuiesc prin pofta si trag la povara placerii prin patimile trupesti, sau ca niste "oi de ocara" ce pasc fara de minte, numai prin simturi, cele vazute, ca pe o iarba...

Last edited by bob2909; 15.01.2011 at 01:34:44.
Reply With Quote
  #136  
Vechi 15.01.2011, 01:25:16
Pippo_'s Avatar
Pippo_ Pippo_ is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.01.2011
Locație: Cu capul in nori si picioarele pe pamant.
Mesaje: 413
Implicit

Citat:
În prealabil postat de bob2909 Vezi mesajul
sa inteleg ca nu prea ai inteles...

nu este vorba de o concluzie, ci este vorba de "REVELATIA DIVINA" , adica actiunea directa a lui Dumnezeu prin energiile sale necreate (har), asupra omului. Socotesc ca nu putem dibui duhul din scriptura decat prin revelatie, nu putem intelege in chip profund ratiunea din fire doar analizand ce vedem la suprafata, iar ca mintea sa priceapa este nevoie de intelepciune.

Adica tot cel ce nu se poate imparti cu sobrietate de betia vinului intelepciunii dumnezeiesti prin cunostinta ar face bine sa lase credintei cunostiita ratiunilor care sunt mai presus de puterea lui...

caci daca nu, ne vom asemana "omului" ce pacatuieste prin ratiune si are o cunostinta gresita despre Dumnezeu si despre lucrurile dumnezeiesti, "dobitoacelor" ce pacatuiesc prin pofta si trag la povara placerii prin patimile trupesti, sau ca niste "oi de ocara" ce pasc fara de minte, numai prin simturi, cele vazute, ca pe o iarba...
Pe scurt, ceea ce nu intelegem, sa lasam deoparte, si sa ne ocupam de ceea ce intelegem in momentul de fatza, fara a fabula. Asta nu inseamna sa te opresti din incercarea de a intelege, ci inseamna a intelege in primul rand lucrurile care-ti sunt cel mai la indemana.
Reply With Quote
  #137  
Vechi 15.01.2011, 01:34:02
Pippo_'s Avatar
Pippo_ Pippo_ is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.01.2011
Locație: Cu capul in nori si picioarele pe pamant.
Mesaje: 413
Implicit

Referitor la tema topicului, nu Dumnezeu este autorul bolilor si suferintelor omului, ci noi insine! Doar ca nu ne dam seama... :)
Reply With Quote
  #138  
Vechi 15.01.2011, 08:50:47
Karine Karine is offline
Member
 
Data înregistrării: 15.01.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 76
Thumbs up

Citat:
În prealabil postat de Pippo_ Vezi mesajul
Referitor la tema topicului, nu Dumnezeu este autorul bolilor si suferintelor omului, ci noi insine! Doar ca nu ne dam seama... :)
multumiri de aducerea in duscutie a responsabilitatii pe care o are omul pt. propria viata
Reply With Quote
  #139  
Vechi 16.01.2011, 13:42:16
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Karine Vezi mesajul
multumiri de aducerea in discutie a responsabilitatii pe care o are omul pt. propria viata
Dumnezeu vrea ca omul să fie sănătos la minte și la trup, deci nu poate să se contrazică pe Sine, devenind tocmai El (fie și ocazional) aducător de boală. Dimpotrivă, Iisus a vindecat leproși, orbi, șchiopi și slăbănogi fără nici o plată, iar ucenicii Lui făceau la fel.

Dumnezeu a lăsat plantele tămăduitoare (medicinale) pe pământ și a dat pricepere și înțelepciune acelora care s-au făcut medici. De altfel, cinstirea doctorului este un îndemn mai vechi, care apare și în Vechiul Testament:

"Cinstește pe doctor cu cinstea ce i se cuvine, că și pe el l-a făcut Domnul." (Sir.38,1)

Apostolul Luca este numit de Pavel "doctorul cel iubit":

"Vă îmbrățișează Luca, doctorul cel iubit, și Dima." (Col.4,14)

Iisus Însuși arată că bolnavii trebuie însănătoșiți de către doctor, care este considerat a fi "trebuincios" semenilor săi:

"Și Iisus, răspunzând, a zis către ei: N-au trebuință de doctor cei sănătoși, ci cei bolnavi." (Luca 5,31)

Dacă Dumnezeu ar fi autor al bolii și suferinței omului, atunci ar fi văzut în doctor un vrăjmaș, vrednic de a fi inclus în tagma cea damnată a vrăjitorilor.

Last edited by mariamargareta; 16.01.2011 at 13:46:40.
Reply With Quote
  #140  
Vechi 16.01.2011, 13:58:54
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mariamargareta Vezi mesajul
Dumnezeu vrea ca omul să fie sănătos la minte și la trup, deci nu poate să se contrazică pe Sine, devenind tocmai El (fie și ocazional) aducător de boală. [...]
Dacă Dumnezeu ar fi autor al bolii și suferinței omului, atunci ar fi văzut în doctor un vrăjmaș, vrednic de a fi inclus în tagma cea damnată a vrăjitorilor.
Cei care-L consideră pe Dumnezeu autor direct al bolii, suferinței (și în general, al răului de pe pământ), se aseamănă cu cei care spuneau despre Iisus, atunci când El îi vindeca pe demonizați, că:

"Acesta nu scoate pe demoni decât cu Beelzebul, căpetenia demonilor." (Mat. 12,24)

Și dacă El făcea vindecări cu Beelzebul, doctorii lor de familie cu cine le fac lor astăzi vindecări?

De aceea, doctorii lor le vor fi judecători. Căci dacă Iisus vindeca bolnavi cu voia și cu puterea lui Dumnezeu, și doctorii vindecă astăzi pe oameni tot cu voia lui Dumnezeu.

Last edited by mariamargareta; 16.01.2011 at 14:01:42.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Inima omului poate fi altar sau iad Marius22 Spiritualitatea ortodoxa 8 23.04.2012 14:21:30
Dumnezeu nu vrea suferinta omului caty_deea Despre Biserica Ortodoxa in general 17 07.02.2011 23:14:52
Poate fi Dumnezeu autorul direct al urii fata de om? mariamargareta Secte si culte 29 10.01.2011 01:42:41
Alegerea lui Dumnezeu sau a omului? Arcanum Botezul 3 28.10.2007 20:22:41
ACUM IN DIRECT LA TV - RELATIA OM DUMNEZEU cristiboss56 Stiri, actualitati, anunturi 2 20.01.2007 23:51:39