![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
La Botez, diavolul este alungat din adâncul sufletului iar Hristos se sălășluiește și tronează înăuntrul lui.Botezul este începutul vieții veșnice . Prin Botez, omul se unește cu întreaga Sfântă Treime, devine părtaș al vieții veșnice a Fiului lui Dumnezeu răstignit și înviat din morți, intră în Împărăția cerurilor, pentru a se bucura împreună cu El de iubirea Preasfintei Treimi. Botezul pune pe primitorul lui în relație intimă nu numai cu Hristos, ci cu întreaga Sfânta Treime, căci Hristos este Fiul Tatălui și ne face și pe noi, în Sine, fii ai Tatălui, eliberându-ne de robia stihiilor impersonale și a patimilor .
În scrierea sa Despre Botez sau, mai precis, Răspuns acelora care se îndoiesc de dumnezeiescul botez, a scriitorului filocalic Marcu Ascetul, inserată de Părintele Profesor Dumitru Stăniloae, traducătorul și tâlcuitorul Filocaliei în volumul I al colecției, Marcu Ascetul vorbește despre Botezul lui Hristos, prezentându-l ca pe o lucrare de împărtășire a Duhului Sfânt, cu toate darurile și puterile lui. Tot atunci, unul din cei care se îndoiau de dumnezeiescul botez, prezintă și întrebarea: Atunci pe cine primește în chip tainic cel ce s-a botezat? Pe Hristos sau pe Duhul Sfânt? Căci o dată ai spus că locuiește în el Hristos, altă dată, Duhul Sfânt? Părintele filocalic răspunde și menționează că pe Duhul Sfânt Îl primim prin botez. Dar fiindcă Acesta e numit și Duhul lui Dumnezeu, și Duhul Fiului, de aceea prin Duhul primim și pe Tatăl, și pe Fiul, iar fiindcă Duhul nu se desparte de Tatăl și de Fiul, de aceea mărturisim că în El se află Treimea, dată fiind dumnezeirea Sa. Căci precum în Tatăl este Fiul și Duhul Sfânt, și iarăși în Fiul Tatăl și Duhul, așa și în Duhul este Tatăl și Fiul nu prin amestecarea celor trei ipostasuri, ci prin unitatea aceleiași voințe și dumnezeiri. Drept aceea și noi, fie că numim pe Tatăl în parte, fie că pe Fiul, fie că pe Duhul, prin numele cel Unul numim Treimea în înțelesul în care am spus . Cu alte cuvinte, Botezul este momentul sălășluirii minunate a Preasfintei Treimi în sufletul creștinului. Diadoh al Foticeii subliniază că, până la Botez, omul se află sub influența nemijlocită a diavolului. În adâncul sufletului său șerpuiește diavolul, iar Hristos lucrează asupra acestui suflet oarecum din afară. Demonii foiesc ca niște șerpi în adâncurile inimii, neîngăduind câtuși de puțin sufletului să caute spre dorința binelui . Strecurându-se ca niște nouri întunecoși prin părțile inimii , ei iau chipul feluritelor împrăștieri, ca, furând mintea de la pomenirea lui Dumnezeu, să o desfacă de convorbirea cu harul . |
#2
|
||||
|
||||
![]()
După învățăturile Sfinților Părinți , lacrimile de după Sfântul Botez au mai mare putere decât Botezul. Căci Botezul curăță păcatele cele făcute de noi înainte ( neamul nostru ), iar izvorul lacrimilor curăță și păcatele de după Botez ( *Scară , Cuvântul 7 ) . Oricum, Sfântul Botez presupune o lepădare de un trecut păcătos și o dorință vie de VIAȚĂ NOUĂ !.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#3
|
||||
|
||||
![]()
ajutati-ma va rog cu o informatie. Se regaseste f des ca trimitere pe Internet (oferita ca explicatie la "bebelusii au sau n-au pacate?") urmatorul citat.
"Nimeni nu e curat de intinaciune, chiar daca viata lui ar fi o singura zi" si este mentionata ca sursa Biblia Cartea lui Iov capitolul 14, versetul 4 sau in unele locuri 44. Ei bine, eu am o nelamurire. Nu am gasit sa scrie asa ceva la Iov 14,4 iar Iov 14,44 nu exista....
__________________
Doamne Iisuse Hristoase Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma si mantuieste-ma pe mine pacatoasa http://mamiprovocarea.wordpress.com |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
http://www.dervent.ro/biblia.php Născutul din femeie e om cu viață scurtă și plină de necazuri. 2 Ca floarea înflorește, și după-aceea cade, și fuge ca o umbră, și n'are vreun răgaz. 3 Nu-i el acel pe care l-ai luat la cercetări și l-ai silit să-Ți vină sub ochi la judecată? 4 În cazu-acesta, cine-i curat de tină? Nimeni, chiar dacă-i va fi viața o zi doar pe pământ. a N.B. Pe site-ul man. Dervent e varianta Anania, cea corecta si oficiala. Pe site-ul asa-zisei Bibliei Ortodoxe e alta varianta si, intr-adevar nu apare citatul acela dat de tine,ci cu totul altceva. E bine totusi sa folosim Biblia care trebuie.
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Doamne Iisuse Hristoase Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma si mantuieste-ma pe mine pacatoasa http://mamiprovocarea.wordpress.com |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Arsenie Boca si Sfanta Taina a botezului | alynna | Biserica Ortodoxa Romana | 22 | 10.05.2013 08:28:51 |
Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi | georgeval | Botezul | 22 | 21.02.2012 23:08:48 |
un sectant care se rusineaza in fata preotul in legatura cu Taina Botezului | vidoveczandrei | Secte si culte | 861 | 29.08.2011 19:03:25 |
O alta lista cu pacate, din Filocalie | Florin-Ionut | Pocainta | 219 | 12.08.2009 15:56:35 |
Iarasi despre grafice,sondaje, filocalie, scl.... | alecsandru | Generalitati | 4 | 15.05.2007 09:16:13 |
|