![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dracul e atât de prost (datorită întunecimii sale) încât nu înțelege multe. El doar ispitește, doar doar o afla ceva. Și nenoricirea mare e că și dacă află tot aiurea rătăcește. Dumneata ești om, bănuiesc, dar din păcate asculți de duhul amănuntelor fără a înțelege rezumatul (și totuși sunt sigur că ai înțeles ceva, ceva, din mila Domnului nu de la vrăjmașul... , de aceea vei și da socoteală). Asta în ceea ce te privește. Apoi, mai e un lucru de care nu ai habar, anume că atunci când stai de vorbă cu un eretic (greșit-credincios, ca dta...) prea mult, interesul celui întunecat nu este altul decât ca, prin cei căzuți în înșelare (ca dta...), să-i amețească și să le zdruncine credința celor de pe Cale (adică noi, ortodocșii...). Și nu face asta decât prin fel și fel de amănunte. De pildă a aflat dracul dtale de faptul că unii dintre noi, dintre cei drept-credincioși, nu cunoaștem în detaliu ce e cu ziua a 8-a (asta spre rușinea noastră, doar că nu te bucura prea mult, căci noi suntem ai lui Hristos și nu se cuvine dtale sau dracului dtale să vă dăm socoteală, îndeosebi pentru multa voastră obrăznicie...). Dacă aș fi văzut măcar un semn de smerenie din partea dtale atunci m-aș fi temut de Domnul și aș fi încercat să mai lămuresc una-alta, din voia Domnului. Dar așa, însuți dta te lipsești de îndreptare prin însăși alegerea pe care ai făcut-o: te crezi deștept nevoie mare și crezi că ești viu dar nu știi că ești mort. Domnul să te ajute să te-ndrepți și tot Domnul să-l certe pe ticălosul ăla care te ține legat! ... Frați ortodocși, vă rog nu vă mai risipiți în explicații fără sens către acest rătăcit. Mai bine-i va fi lui să flămânzească decât să risipească porcilor cele sfinte. Nu vă tulburați și lăsați-l în plata Domnului. Și să ne păzim, să ne rugăm, în primul rând pentru noi, că se vede că a aflat vrăjmașul cum să ne tulbure sau cum să bage zâzanie. Să stăm cu pace și să ascultăm de cei vii, de sfinții noștri, care cu dumnezeiască știință ne învață ca "Cu cel eretic după prima și a doua mustrare nici bună ziua să nu-i mai dai!". Și nu dăm noi socoteală oricui, ci doar Celui ai cui suntem, Hristos, Dumnezeul nostru, Căruia se cuvine cinstea și slava și închinarea. Eu, unul, nu cunosc și nici n-am auzit vreodată, dar mai ales de acum înainte de zăngănitul de tinichea ce se cheamă "tricesimu...". Am aflat că e unul mort și că-i pute sângele până chiar și aici, pe internet. Doamne ajută! și ne ține pe noi pe Cale, și luminează-i pe cei rătăciți. Eu nu știu nimic și nimic nu pot. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#3
|
|||
|
|||
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
“Cu cuviință și cu bună socoteală au rînduit Sfinții bărbați ce au așezat citirile în Biserică ca în fiecare Praznic Împărătesc să se citească Sfințitele Evanghelii ce povestesc despre praznic. Așadar pentru ce astăzi, în locul citirii Evangheliilor ce povestesc Învierea lui Hristos, Biserica citește începutul Evangheliei de la Ioan, care nu spune nimic despre acest praznic purtător de lumină? Pricina aceasta – o iubiților! – are socoteală foarte înaltă și dumnezeiască și vrednică de auzit. Ziua de astăzi, ca ceea ce este zi întîi și început al numărului zilelor, s-a numit de Sfintele Scripturi “una”, iar de Creștini “Duminică”, adică “Domnească”, de la numele Domnului, Cel ce întru aceasta a înviat din morți. Fiindcă întru această zi a început Dumnezeu zidirea lumii, prin aducerea ei dintru neființă:
“Și a fost seară, și a fost dimineață: zi una”. [Facere 1:5] Întru aceasta, și Fiul Lui cel Unul-Născut a săvîrșit înnoirea firii omenești, prin învierea Lui din morți. “Întru una din sîmbete” [Luca 24:1][1] – sau, după cum zice Evanghelistul Marcu: “învind dimineața în ziua cea dintîi a săptămînii, S-a arătat întîi Mariei Magdalena.” [Marcu 16:9] Cu adevărat minunate sînt iconomiile înțelepciunii celei nemărginite ale atotputernicului Dumnezeu! În ziua cea dintîi, adică Duminica, s-a făcut și zidirea a toată făptura, și înnoirea a toată omenirea. Zidirea, lucru al Cuvîntului celui fără de trup: “Dreapta Domnului a făcut putere” [Psalmi 117:15]; înnoirea, lucru al Cuvîntului ce S-a întrupat: “Dreapta Domnului m-a înălțat pe mine.” [Psalmi 117:15] Deci - de vreme ce astăzi s-a făcut de Fiul și Cuvîntul lui Dumnezeu și zidirea, și înnoirea – pentru aceasta s-a rînduit astăzi citirea glasului Fiului Tunetului, care teologhisește zicînd: “Întru început era Cuvîntul” [Ioan 1:1], adică pentru ființa cea veșnică a Cuvîntului, de la Care este zidirea; și: “Cuvîntul S-a făcut trup” [Ioan 1:14], adică pentru întruparea cea în vreme, de la care este înnoirea. Întru această zi, s-a zidit cerul și pămîntul și s-a auzit cel dintîi glas ziditor al lui Dumnezeu: “Și a zis Dumnezeu: Facă-se lumină! Și s-a făcut lumină“. [Facere 1:3] Întru această zi, Fiul lui Dumnezeu cel Unul-Născut a vestit mironosițelor cea dintîi vestire pricinuitoare de bucurie a înnoirii: “Și iată Iisus le-a întîmpinat pe ele, zicînd: Bucurați-vă!” [Mattei 28:9] Deci întru această zi se cuvenea și citirea dogmelor celor dintîi ale mîntuirii. Aceasta este “ziua pe care a făcut-o Domnul” [Psalmi 117:24] întîia după rînduială, întîia după vrednicie, întîia după daruri, ziua cea dintîi a învierii omului și a așezării lui iarăși întru slava cea veșnică și întru împărăție. Deci întru aceasta se citesc și graiurile evanghelice cele mai dintîi, și mai înalte și mai temeinice ale credinței ortodoxe. Și, cu adevărat, părticica de evanghelie ce s-a citit astăzi cuprinde toată taina cea mare a nașterii celei fără de ani din Tatăl a Fiului și Cuvîntului lui Dumnezeu și rînduiala cea dumnezeiască și negrăită a întrupării Lui celei în vreme, ce s-a făcut din maică fecioară. Cu urmare așadar, tîlcuitorul acestora are trebuință de minte înaltă și sfîntă, iar ascultătorii de auz curat și cu luare aminte. Deci noi, deși sîntem proști și păcătoși, Îl vom ruga pe dătătorul de lumină Dumnezeu cel fără de început, Tatăl Domnului nostru Iisus Hristos, să ne trimită nouă de sus luminarea Lui spre tîlcuirea cuvintelor evanghelice ce ne stau înainte. Iar voi, curățindu-vă de toată împătimirea pămîntească și înălțîndu-vă mintea prin luare aminte și evlavie, pironiți-o pe ea la ascultarea învățăturii credinței celei înalte și mîntuitoare de suflet”. [1] “Una” este ziua cea dintîi, iar “sîmbete” sau “sîmbătă” numesc Evreii săptămîna, după ceea ce zice: “Postesc de două ori în sîmbătă” [Luca 18:12], adică de două ori în săptămînă. Deci “una a sîmbetelor” este ziua cea dintîi a săptămînii, adică Duminica. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Femeile mironosite, impreuna cu Maica Domnului s-au odihnit sambata. Ar fi un exemplu bun de urmat. Citat:
Nu era mai simplu sa respectati porunca lui Dumnezeu si sa paziti ziua sfintita si binecuvantata de EL (ziua a saptea)? |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Atunci erau sub legea veche. Se stie ca la primul sinod apostolii au hotarat ce trebuie sa respecte si nu era vorba despre sambata. Repet adventistii ofera un Dumnezeu care vrea sa ne pacaleasca care ne spune intr-un loc ca nimeni sa nu ne judece cu privire la o zi de sabat dar apoi sa spuna ca acest sabat nu ar fi sabatul zilei a saptea! De ce nu s-a hotarat in acel consiliu ca primii crestini sa nu se mai adune duminica si sa respecte sabatul?
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Domnul tricesimusquintus's care ia peste picior pre multi spune ca el nu omoara pe nimeni doar ca baga cutitul in portocala! Eu nu stiu de ce nu e banat acest domn mai mult ca sigur pastor advent deoarece adventii in speta sunt mult mai ...Dar hai sa nu-i judecam. Deci inteleg ca esti ierbivor? Nici pesti nu mananci? sau ii lasi pre cei pacatosi sa-i omoare?
Totusi acest adventist mai are o logica in cea ce spune. De multe ori m-am lovit de adventi, penticostali s.a. care te inchid cu o singura propozitie! Dom-le am simtit ceva! In fine dupa ce simt ceva acei oameni , daca pleaca in alta parte o sa simta iar acel ceva. Fac ca Dumas :astia se sugestioneaza si nici macar nu isi dau seama! daca simt ceva caldicel (adica in opinia monahilor ortodocsi pe cel cu coarne!) mai intelegem ca au simtit ceva concret... |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Fals! Atunci erau deja sub Noul Legământ instituit de Hristos la Cina cea de Taină și ratificat cu sfânt sângele Său la Cruce.
Citat:
Și să vă mai spun ceva: dacă era ceva de modificat, trebuia modificat până la Cruce, după aceea "testamentul" rămânea de neatins (Evrei 9). Dacă și-a permis cineva să falsifice Testamentul Domnului Iisus Hristos după moartea Sa pe cruce, va arde în focul cel cu efecte veșnice! Nu cred că și-ar dori cineva să aibă parte de o asemenea grozavă pedeapsă, așa că lăsați Porunca a IV-a acolo unde este nu mai veniți cu basmul duminicii în cinstea Învierii. Pentru că primii creștini nu se adunau [numai] duminica și pentru că ei respectau sabatul. Toți. Și evrei și ne-evrei. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Saptamana Patimilor | admin | Sfintele Pasti - Invierea Domnului | 71 | 04.05.2013 16:00:01 |
Prima Duminica dupa Pasti? | georgeval | Diverse Sarbatori | 4 | 09.05.2011 16:24:33 |
Saptamana branzei | florinrusu | Nunta | 5 | 20.02.2009 09:14:12 |
Prima ninsoare!... | silverstar | Generalitati | 9 | 24.11.2008 17:49:12 |
Saptamana Patimilor | iosif | Din Noul Testament | 21 | 23.04.2008 12:56:11 |
|