Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 27.01.2011, 22:38:48
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Atunci cand a zis ca , chiar de toti il vor parasi pe Hristos el nu o va face.. punandu-se pe sine deasupra celorlalti apostoli si chiar deasupra cuvintelor Mantuitorului care a zis : Toti va ve-ti sminti in Mine...
Mergeți la textul biblic și revedeți exact cuvintele lui Petru. Veți observa, atunci, că nu este vorba de mândrie. Afară de cazul în care considerați că ori de câte ori spunem "toată viața noastră lui Cristos Dumnezeu să o dăm" nu facem decât să ne mândrim.


Citat:
În prealabil postat de Traditie1 Vezi mesajul
Observ că nimeni nu e interesat de ce am spus. Fanatismul de a nu contesta învățătura oficială își spune cuvântul. În schimb dezbateți tot felul de lucruri neînsemnate, ce a zis, ce făcut Petru, pornind de la evangheliile canonice. Aceste evanghelii nici măcar nu au fost scrise de apostoli.
Adevărul este că, cel puțin eu, nu sunt interesat. Dacă vă dați jos eticheta de "ortodox", discutăm. Ortodoxia este, sau cel puțin se pretinde a fi, următoare Sfinților Părinți. Ortodoxia nu contestă canonicitatea Evangheliilor canonice, nici nu susține, în răspăr cu Sf Tradiție, că Sf Ap Petru nu a fost la Roma. Dacă asta credeți, nu este o rușine să vă declarați în mod deschis protestant sau liber-cugetător. Dar e o rușine să vă declarați ortodox, când, de fapt, subminați baza de credință a ortodoxiei.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #2  
Vechi 27.01.2011, 23:43:01
Traditie1 Traditie1 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 10.10.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.719
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Adevărul este că, cel puțin eu, nu sunt interesat. Dacă vă dați jos eticheta de "ortodox", discutăm. Ortodoxia este, sau cel puțin se pretinde a fi, următoare Sfinților Părinți. Ortodoxia nu contestă canonicitatea Evangheliilor canonice, nici nu susține, în răspăr cu Sf Tradiție, că Sf Ap Petru nu a fost la Roma. Dacă asta credeți, nu este o rușine să vă declarați în mod deschis protestant sau liber-cugetător. Dar e o rușine să vă declarați ortodox, când, de fapt, subminați baza de credință a ortodoxiei.

Dacă nu admiți că Ortodoxia (sau Catolicismul) poate avea părți false, atunci ce rost are discuția? Tu ești autoștiutorul care doar ne informezi și noi putem să te contrazicem, că oricum ne răcim gura degeaba?

A condiționa purtarea discuției este nepoliticos și absurd. E dovada faptului că nu ai nimic folositor de zis.

Și ca să nu te las în ceață: eu sunt ortodox fiindcă eu caut să am credința (doxa) dreaptă (orthos), să fiu conform adevărului. Sunt și fiu al Bisericii Ortodoxe, așa, cu toate greșelile ei pentru că, în mare, învățătura ei e adevărată și e singura mântuitoare.

Dar tu, ești un catolic adevărat? Păzești toate rânduielile? Și dacă da, atunci cum îmi ceri mie să fiu ortodox? Contradicții infantile.
__________________
Cereți și vi se va da; căutați și veți afla; bateți și vi se va deschide.
Că oricine cere ia, cel care caută află, și celui ce bate i se va deschide

Last edited by Traditie1; 28.01.2011 at 00:16:27.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 28.01.2011, 00:12:10
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Traditie1 Vezi mesajul
mă consider și un fiu al Bisericii Ortodoxe propriu-zise, așa, cu toate greșelile ei pentru că, în mare, învățătura ei e adevărată și e singura mântuitoare.
Dacă această învățătură vine de la Dumnezeu, cum ar putea fi adevărată doar "în mare" și cum ar putea să aibă greșeli ? Învățătura ortodoxă susține că Sf Petru a fost și a murit la Roma. Tot ea susține că Evangheliile revelate sunt cele patru. Sf. Tradiție și Sf. Scriptură sunt fundamentale pentru învățătura ortodoxă. Ca bun ortodox, nu puteți ține drept adevărată numai o parte din această doctrină, nu puteți susține "ortodoxia are dreptate în problema A, dar greșește în problema B". Copilului i se mai admite să aleagă stafidele din tort, dar adultul este chemat să asculte, în spirit de submisiune, de maica sa, Biserica.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #4  
Vechi 28.01.2011, 00:35:14
Traditie1 Traditie1 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 10.10.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.719
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Dacă această învățătură vine de la Dumnezeu, cum ar putea fi adevărată doar "în mare" și cum ar putea să aibă greșeli ? Învățătura ortodoxă susține că Sf Petru a fost și a murit la Roma. Tot ea susține că Evangheliile revelate sunt cele patru. Sf. Tradiție și Sf. Scriptură sunt fundamentale pentru învățătura ortodoxă. Ca bun ortodox, nu puteți ține drept adevărată numai o parte din această doctrină, nu puteți susține "ortodoxia are dreptate în problema A, dar greșește în problema B". Copilului i se mai admite să aleagă stafidele din tort, dar adultul este chemat să asculte, în spirit de submisiune, de maica sa, Biserica.
Dar de ce ar fi adevărată în totalitate? Aceasta e o prejudecată omenească. Așa cum Dumnezeu nu a venit în toată Slava Sa ci în chip de Om umil, la fel nu lucrează conform concepției omenești de perfecțiune ci disimulat, lăsând diverse tradiții false să se amestece cu adevărul. Dacă ai discuta cu musulmani sau cu protestanți ai vedea exact aceleași convingeri la ei: curanul/biblia e adevărată în întregime pentru că Dumnezeu face lucruri perfecte. Evident, curanul nu e o carte revelată, dar convingerea oamenilor e identică.

Evangheliile sunt într-adevăr revelate și folositoare, dar în sens moral-teologic. Ele nu reprezintă adevărul istoric (se și contrazic între ele foarte mult, multe părți sunt adăugate sau modificate ulterior) și nu sunt scrise de apostolii al căror nume îl poartă ci de alți autori. Valoarea evangheliilor nu e dată de autenticitatea lor ci de ideile în sine.

Și fiindcă veni vorba de evanghelii, doctrina petrină nu se bazează pe o tradiție nescripturistă a Bisericii. Tradiția petrină a plecat pur de la interpretarea fantezist-idolatră a acelui verset din Matei 16. Dacă acel verset nu ar fi existat, doctrina petrină nu ar fi apărut.

Eu zic că adevărata maturitate nu e să înghiți tot tortul ci să vezi dacă nu are ceva stricat în el. Avem concepții complet diferite despre valori, pentru dumneata valoarea este de a asculta orbește de Biserică, pentru mine e să caut adevărul. Poate adevărul se află la altă religie, poate în ateism, noi trebuie să ne conformăm lui, nu să aderăm din inerție la cultura în care ne-am născut. Nu are de ce să ne fie frică de adevăr iar căutarea lui nu e periculoasă.

Semnul celui care stă în adevăr este că el vede deschisă ușa spre o cunoaștere infinită. Semnul celui care se află în minciună e că el crede că a epuizat căutarea, că a găsit tot ce putea fi găsit. Aceasta îl face să nu progreseze.
__________________
Cereți și vi se va da; căutați și veți afla; bateți și vi se va deschide.
Că oricine cere ia, cel care caută află, și celui ce bate i se va deschide
Reply With Quote
  #5  
Vechi 28.01.2011, 01:31:44
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Noi credem că Biserica are trei atribute: autoritatea, infailibilitatea și indefectibilitatea. Reformulat pe scurt: e organizată ierarhic, e negreșelnică și va dura cât lumea asta.

Sunteți de acord cu mine că Isus a întemeiat o Biserică al cărei scop este mântuirea și că, înainte de plecarea Sa, a promis asistența Spiritului Sfânt ?
Dacă nu sunteți de acord, înseamnă că trebuie să o luăm mai de departe.
Dacă sunteți de acord: cum ne-ar putea minți Isus și Duhul Sfânt ? Cum ar putea Biserica să greșească în materie de credință și de morală, când credința adevărată și faptele bune sunt necesare mântuirii ? Altfel spus: cum ar putea Biserica lui Cristos să-și rateze scopul pentru care a fost creată de Creatorul ei ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #6  
Vechi 28.01.2011, 09:28:06
Traditie1 Traditie1 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 10.10.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.719
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Sunteți de acord cu mine că Isus a întemeiat o Biserică al cărei scop este mântuirea și că, înainte de plecarea Sa, a promis asistența Spiritului Sfânt ?
Dacă nu sunteți de acord, înseamnă că trebuie să o luăm mai de departe.
Dacă sunteți de acord: cum ne-ar putea minți Isus și Duhul Sfânt ? Cum ar putea Biserica să greșească în materie de credință și de morală, când credința adevărată și faptele bune sunt necesare mântuirii ? Altfel spus: cum ar putea Biserica lui Cristos să-și rateze scopul pentru care a fost creată de Creatorul ei ?
Sunt de acord cu prima întrebare, dar cum am zis, adevărul a fost amestecat cu minciună, fiindcă Dumnezeu a lucrat prin oameni. Aceasta a fost prevăzut de Dumnezeu. Iar prin asta Biserica nu-și ratează scopul, acela de a oferi oamenilor cunoștințele necesare. Amestecul între adevăr și minciună reflectă natura divino-omenească a Bisericii și în același timp este o modalitate prin care Dumnezeu protejează libertatea omului. Dacă învățătura ar fi fost perfectă, omul s-ar fi transformat într-o mașină, s-ar fi dezumanizat.

Cum am zis de mai multe ori, cel mai important este să căutăm adevărul. Faptul că dvs. și alții nu puteți accepta asta se datorează probabil felului cum vă raportați la Dumnezeu și la viața proprie. Rațiunea sănătoasă și mesajul principal al evangheliei ne spune că dacă nu vom abandona totul pe lumea asta nu vom putea fi fii ascultători ai lui Dumnezeu. Nu se poate să slujim și lumii și lui Dumnezeu. Lepădarea lumii este ceva concret, înseamnă lepădarea oricărei activități lumești. Aceasta atrage după sine abandonarea preocupării pentru o situație materială, sacrificarea imaginii și mai apoi renunțarea la propria confesiune religioasă pentru a găsi adevărul pur. Acest pas e prea dureros pentru cei mai mulți și pare nebunie, datorită mentalităților pervertite de spiritul de turmă. Dar sunt cuvintele lui Hristos și felul cum au trăit Sfinții. Pustnicia, nebunia pentru Hristos, mucenicia nu sunt manifestări născute din ambiția lumească ci tocmai rezultatul conformării față de Dumnezeu și noi trebuie să fim toate trei, adică un ascet, un nebun pentru Hristos și un mucenic.

Atunci când un om lasă toate pentru Dumnezeu mintea lui se deschide lucrărilor harului divin, pentru că omul e întors spre El. Iar acest har, adică Duhul Sfânt îi schimbă mintea, îi însănătoșește judecata și-l inspiră la nesfârșit. În opoziție, omul care nu a luat decizia lepădării lumii, care respinge repetat chemarea divină, va căuta să-și asigure o existență confortabilă pe pământ. În domeniul spiritual, aceasta se va manifesta prin înscrierea într-un cult și urmarea unor reguli, ceea ce îi va oferi în același timp recunoaștere socială și siguranța iluzorie a mântuirii. Dar spiritual el nu va evolua, se va atrofia, deoarece mintea lui e permanent întoarsă spre pământ.

Deci preocuparea pentru adevăr corespunde unei atitudini ascetice față de viață. În căutarea adevărului, la un moment dat apare necesitatea părăsirii oricărei tradiții omenești pentru a ajunge la esența lucrurilor. Într-adevăr, tot ceea ce este preluat din exterior, din surse lumești nu poate reprezenta o cunoaștere reală. Cunoașterea reală se poate întemeia doar pe inspirație, pe experiența personală a realităților nevăzute. Această experiență directă este cea care trebuie să confirme sau să infirme învățăturile omenești primite din exterior. A urma astfel de învățături reprezintă o limitare la suprafață care nu ne poate asigura cunoașterea mântuitoare. Chiar presupunând că învățătura Bisericii sau altă învățătură omenească ar reprezenta adevărul, ea nu devine o valoare pentru noi dacă e acceptată dinspre minte spre inimă. Numai ceea ce experimentat direct, "sensibil" ne schimbă pentru veșnicie structura personalității. Aderarea la o doctrină este echivalent cu rămânerea la litera moartă, o închidere față de Dumnezeu.
__________________
Cereți și vi se va da; căutați și veți afla; bateți și vi se va deschide.
Că oricine cere ia, cel care caută află, și celui ce bate i se va deschide

Last edited by Traditie1; 28.01.2011 at 09:37:53.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 28.01.2011, 14:28:36
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Cum ar putea Biserica să greșească în materie de credință și de morală, când credința adevărată și faptele bune sunt necesare mântuirii ?
Depinde ce intelegem prin Biserica. Biserica este o institutie divino-umana. Catolicii, prin infailibilitate, au introdus o parte umana, papa, la partea divina. Adica e Sfanta Treime si papa pe acolo. Fiecare om poate gresi pentru ca asta tine de liberul arbitru. Niciun om nu e facut ca sa nu greseasca, pentru ca altfel Dumnezeu ne-ar fi mantuit pe toti. In cazul cand nu are liberul arbitru ar fi un rorbot manevrat de Dumnezeu sau un animal, care nu are constiinta.

Tot ce tine de partea umana din Biserica a gresit si va gresi, incepand cu Sf. Petru. De aceea nu avem doar parerea unui sfant, pentru ca au fost si sfinti care au avut greseli dogmatice. Dar toti sfintii nu au avut cum sa se insele in privinta unei dogme. Dogmele sunt ceea ce tine de partea divina.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 28.01.2011, 12:19:05
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Mergeți la textul biblic și revedeți exact cuvintele lui Petru. Veți observa, atunci, că nu este vorba de mândrie. Afară de cazul în care considerați că ori de câte ori spunem "toată viața noastră lui Cristos Dumnezeu să o dăm" nu facem decât să ne mândrim.
A zis-o din mandrie.. "voi merge cu tine pana la moarte" dar se pare ca nu s-a putut ridica la masura cuvintelor sale... cand a fost vremea sa mearga pana la moarte s-a lepadat de trei ori, ba chiar jurandu-se si blestemandu-se...
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Sfantul Apostol Andrei cristiboss56 Diverse Sarbatori 19 29.11.2016 20:22:53
pe ce baza afirma catolicii ca Petru a fost primul papa? ludovic Secte si culte 52 05.10.2011 11:31:55
Crucea Sf. Apostol Petru vs. crucea satanica camy_d Sfintii Apostoli Petru si Pavel 19 14.04.2011 04:23:25
Intrebare: Sfantul Petru era un apostol al Domnului Hristos? 52ZIZO Despre Sfanta Scriptura 7 25.08.2010 23:57:21
Sfantul Petru a fost episcop al Romei? delia95 Intrebari utilizatori 0 26.03.2010 13:03:28