![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
PS Se pare ca ai facut distinctie intre "suflet" si "spirit". Doar exprimarea e confuza si m-a indus in eroare. Citat:
Multumesc pentru intentia buna. Dupa cum observi, intentia este importanta, dar nu se rezolva totul doar prin intentie. Citat:
E interesant modul asta de analiza. Dar cred ca mergem mult prea departe cu presupunerile. O sa-l studiez putin pe Toma de Aquino incercand sa-i inteleg perspectiva, si apoi poate continuam in directia asta daca merita. Dar ce rost ar avea sa intelegem corect rational totul pana in capat fara practica lucrurilor care sunt cel mai aproape de noi? Eu incerc in continuare sa ma apropii din aproape in apoape, din evidenta in evidenta si transformare, fara a merge cu ratiunea mult prea departe de evidente. Cred ca este modul de abordare cel mai corect si rapid.
__________________
Cu sinceritate, Pippo Last edited by Pippo_; 29.01.2011 at 18:41:22. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
In al doilea rand: Intre filosofiile si teologiile sfintilor,exista erori si unele chiar mari: de aceea au existat sfinti care s-au contrazis si combatut intre ei.Ori doua lucruri contradictorii in acelasi timp si inteles, nu pot fi ambele adevarate.Ori una este adevarata si deci cealalta falsa,ori ambele sunt false. In al treilea rand:Vad ca inca nu stii ceea ce este "evidenta" .Am explicat mai sus.In plus,eu nu am mers cu "presupuneri",ci am urmarit in tocmai filosofia si theologia lui Toma d'Aquino,asumata si promovata atat de Conciliul din Trento, cat si de Conciliul Vatican I. Apoi, daca afirmatia ca "ramane" un duh pe pamant, este demonstrata ca falsa. Dar te inteleg,caci pentru a putea intelege explicatia trebuie sa posezi notiuni bazice de filosofie si metafisica.Consecintele ar fi drastice:Ar rezulta ca omul ar avea doua forme substantiale(fapt imposibil,deoarece forma substantiala este doar una in cazul fiecarei substante),deci cazi intr-o forma CIUDATA DE DUALISM,DECI INTR-O EREZIE.Sau, ar rezulta ca acelasi spirit se descompune(fapt imposibil,fiindca o forma este prin definitie incompusa,deci nu se poate descompune). Eu te sfatuiesc sa incepi a te familiariza cu filosofia,si incetul cu incetul,vei descoperi CEFRUMOS ESTE ADEVARUL. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
În postările dv, absolut remarcabile dealtfel, folosiți terminologie scolastică, iar publicul din țara noastră e mai puțin familiar cu așa ceva. De aici, pot rezulta defecte de comunicare. De exemplu, "formă" are cu totul alt înțeles în limbajul filozofic curent decât la Doctorul Angelic.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
Acum problema se pune in felul urmator: felul asta de imaginatie functioneaza (a functionat pana acum) doar cu conceptele ce tin de experienta mea directa (evidenta) - deci tot ceea ce tine de conceptele pe care le experimentez in mod direct. Deci nu stiu, si nu cred ca as putea sa fac acelasi lucru, sa obtin acelasi rezultat, structura logica 3D dinamica pentru concepte si lucruri pe care nu le experimentez direct. Ramane de vazut. Eu voi incerca sa-l studiez pe Toma d'Aquino si sa imaginez lucrurile despre care vorbiti. ------------------------------------- Ceea ce am explicat, modul de abordare a reflectiei raportata la evidenta (concepte evidente - direct experimentabile), ar putea fi o cheie spre a deschide posibilitatea depasirii limitei experimentabilului, deoarece in momentele cele profunde ale reflectiei (pe langa faptul ca este o viziune cu totul extraordinar de completa a lucrurilor reduse la un unic concept, cu stari in succesiune de genul "s-a aprins beculetul" - s-a mai umplut un gol - in timp ce ma treceau furnicaturi (senzatie fizica) continue in spatele capului), legaturi conceptuale continuau sa se formeze tot mai intens, a inceput sa mi se schimbe si starea emotionala, am simtit la un moment dat ca pasesc dincolo de ceva omenesc, ceva spre infinit, ceva mult mai mare, si mi-a fost teama si m-am retras, m-am oprit. Si de atunci n-am mai incercat (asta fiind cca 2 saptamani in urma daca nu ma insel, n-am tinut exact socoteala). Odata cu experienta asta am devenit dintr-o data mult mai lucid in starea normala de constienta. M-am schimbat dintr-o data. Acum, dupa doua saptamani fara reflectie (nu orice reflectie, ci de genul celei descrise), simt ca incep sa ma prostesc usor, imi scade treptat luciditatea pe care o dobandisem. Am povestit toate astea deoarece in primul rand ar putea fi foarte importanta aceasta metoda, si in al doilea rand in legatura cu conceptele de baza de metafizica, pe care neexperimentandu-le direct, nu cred ca as putea aplica metoda asta de reflectie, care pe mine ma intereseaza in primul rand, deoarece am intuit in directia asta infinitul. - care ne duce in final tot la bazele metafizice, dar prin experimentare directa.
__________________
Cu sinceritate, Pippo |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| A filosofa sau a crede? | Seraphim7 | Generalitati | 38 | 18.07.2024 01:01:30 |
| "Crede si nu cerceta!" ??? | moro.d | Despre Biserica Ortodoxa in general | 20 | 03.09.2013 13:29:18 |
| cauta cu inima si cu tot ce stii, nu cerceta cu ochii | Man Teo | Generalitati | 15 | 15.08.2011 20:17:52 |
| Cine nu crede in Dumnezeu | ladyanda | Generalitati | 235 | 14.08.2011 15:08:26 |
| Nevoia de a crede | dorinastoica14 | Pocainta | 15 | 21.07.2009 13:41:01 |
|
|