Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 02.02.2011, 22:16:00
AdrianAamz AdrianAamz is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.02.2010
Locație: Elada / Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 523
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Comentariu total deplasat:
1. Nu aceasta este caracteristica definitorie a adventiștilor de ziua a șaptea (ci așteptarea revenirii lui Iisus Hristos).
2. Nu azș au făcut acele calcule, ci milleriții.
D-le tricesimusseptimus,

ortodocsii marturisesc public, cu glas tare, inca de la inceputurile Bisericii, ca asteapta revenirea lui Iisus Hristos, care va veni cu slava multa (cum insusi Hristos o spune in Evanghelie) pentru ca sa faca judecata finala.
Acest deziderat este urmarit de ortodoxie inca din timpul cat traiau apostolii, deci era o caracteristica definitorie a crestinilor inca din secolul 1 ; cred ca stiti ca apostolul Pavel ii cearta pe tesalonicenii care , asteptand venirea lui Hristos ca fiind iminenta in timpul vietii lor terestre, considerau ca nu mai are rost sa se preocupe de activitatea cotidiana de castigare a hranei cu sudoarea proprie !!

Intrucat marturisirea de credinta crestina nu se reduce la un singur aspect, la un singur deziderat, s-a facut o sinteza globala a acestei marturisiri, care a fost formulata in asa fel incat sa reflecte punctele de credinta crestina in fraze cat mai scurte si mai concise.
Deoarece in diversele centre crestine aceasta marturisire a cunoscut diferite forme, (dar continutul era in esenta acelasi), Biserica a dezbatut in secolul 4 o forma universala a acestei marturisiri, cunoscuta azi sub denumirea tehnica de "simbolul de credinta (crezul) niceo-constantinopolitan".

Tot ce contine acest crez este extras din Biblie.
Se marturiseste un Dumnezeu unic, creator a tot ce se vede si a tot ce nu se vede, care ste si Tata, si Fiu, si Duh Sfant. Din acestia, Fiul este nascut iar Duhul Sfant purcede din Tatal, nu la un moment dat, ci din vesnicie.
Fiul este Dumnezeu adevarat si om adevarat, Iisus Hristos, care si-a luat trup de la Duhul Sfant si din Fecioara Maria, pentru noi, oamenii, si pentru mantuirea noastra. El a patimit, a fost rastignit pentru noi si ingropat si a inviat a treia zi, s-a inaltat la ceruri si sade de-a dreata Tatalui. Si va veni a doua oara, cu slava si putere (deci nu anonim, modest , intr-un staul, ca prima data !) ca sa judece viii si mortii.
Se mai marturiseste credinta in Biserica cea una, sfanta, apostolica si universala ("katholica", dar nu in sensul de Biserica Romano-Catolica, ci "soborniceasca") si un Botez, asteptarea invierii mortilor si a vietii celei vesnice in imparatia lui Dumnezeu.

Intrebarea mea este: ce marturiseste adventismul in plus fata de aceasta marturisire ?

Last edited by AdrianAamz; 02.02.2011 at 22:20:09.
  #2  
Vechi 02.02.2011, 22:31:50
Geony's Avatar
Geony Geony is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.02.2009
Mesaje: 908
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AdrianAamz Vezi mesajul
D-le tricesimusseptimus,

ortodocsii marturisesc public, ..............
Daca n-ai stiut , trice. asculta doar de bolnavii epileptici, care cad jos si fac spume ;la gura...si-si mai zice si profet (profeteasa)....


Citat:
În prealabil postat de AdrianAamz Vezi mesajul
Intrebarea mea este: ce marturiseste adventismul in plus fata de aceasta marturisire ?
Ce a marturisit EG White, aceea marturisesc toti AZS...cartile ei le impart ca pe painea cea calda...din paine te hranesti, din cartile ei te folosesti (la aprin focul...).
__________________
"Fiți treji, privegheați. Potrivnicul vostru, diavolul, umblă, răcnind ca un leu, căutând pe cine să înghită. Căruia stați împotrivă, tari în credință, știind că aceleași suferințe îndură și frații voștri în lume." I Petru 5, 8.
  #3  
Vechi 03.02.2011, 09:32:32
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AdrianAamz Vezi mesajul
Intrebarea mea este: ce marturiseste adventismul in plus fata de aceasta marturisire ?
Răspunsul meu este: cam tot ce au mărturisit Domnul Hristos și sfinții apostoli, mărturisire găsită de altfel și în simbolul de credință niceean. Desigur sunt unele diferențe, însă acestea sunt în raport cu practica ortodoxiei nu cu cea a apostolilor.
  #4  
Vechi 03.02.2011, 12:00:14
AdrianAamz AdrianAamz is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.02.2010
Locație: Elada / Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 523
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Răspunsul meu este: cam tot ce au mărturisit Domnul Hristos și sfinții apostoli, mărturisire găsită de altfel și în simbolul de credință niceean. Desigur sunt unele diferențe, însă acestea sunt în raport cu practica ortodoxiei nu cu cea a apostolilor.
Intrebare, cu tot respectul: de unde stie adventismul, aparut in secolul 19, care era practica apostolilor in secolul 1 ?
Din cate stiu eu, ortodoxia isi asuma originea si continuitatea apostolica.

Ce am remarcat eu:
1. Biserica a aparut inaintea Noului testament.
2. Pana cand s-a definitivat NT, nu e mentionat un cod scris dupa care se ghida si functiona Biserica.
2. In NT nu scrie absolut totul despre ce si cum faceau apostolii si ceilalti crestini.

Intrebarea este: daca traiati in secolul 1, secol in care nu aveati la indemana NT, pe ce baza practicati dvs. credinta crestina si pe ce baza functiona comunitatea dvs. ca Biserica ?
  #5  
Vechi 03.02.2011, 12:14:23
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AdrianAamz Vezi mesajul
Intrebare, cu tot respectul: de unde stie adventismul, aparut in secolul 19, care era practica apostolilor in secolul 1 ?
Răspuns: din cartea de bază a oricărui creștin - Sfânta Scriptură- inspirată de Duhul Sfânt al lui Dumnezeu.

Citat:
În prealabil postat de AdrianAamz Vezi mesajul
Din cate stiu eu, ortodoxia isi asuma originea si continuitatea apostolica.
Orice denominație creștină își asumă această origine apostolică. Încă n-am auzit de vreun creștin să spună că e ne-christic ori ne-apostolic. Continuitatea apostolică este un mit fără baze în realitate. Experiența apostolilor a fost unică: ei au fost martori în viață ai minunilor lui Hristos, însă au murit de 19 secole! Ceea ce arămas în urma lor este învățătura apostolică, iar aceasta da, are continuitate.

Citat:
În prealabil postat de AdrianAamz Vezi mesajul
Ce am remarcat eu:
1. Biserica a aparut inaintea Noului testament.
2. Pana cand s-a definitivat NT, nu e mentionat un cod scris dupa care se ghida si functiona Biserica.
2. In NT nu scrie absolut totul despre ce si cum faceau apostolii si ceilalti crestini.

Intrebarea este: daca traiati in secolul 1, secol in care nu aveati la indemana NT, pe ce baza practicati dvs. credinta crestina si pe ce baza functiona comunitatea dvs. ca Biserica ?
Răspuns: tot pe baza Scripturii, așa cum ne-a învățat Hristos (Ioan 5,39). Desigur aveam la îndemână VT, în plus îi aveam în viață pe sfinții apostoli care propovăduiau doar învățătura curată a lui Hristos fără imixtiuni păgâne. Iar doar peste câțiva ani, aveam la îndemână și celelalte scrieri ale Scripturii: epistolele lor și Evangheliile.
  #6  
Vechi 03.02.2011, 14:34:17
AdrianAamz AdrianAamz is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.02.2010
Locație: Elada / Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 523
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Răspunsul meu este: cam tot ce au mărturisit Domnul Hristos și sfinții apostoli, mărturisire găsită de altfel și în simbolul de credință niceean. Desigur sunt unele diferențe, însă acestea sunt în raport cu practica ortodoxiei nu cu cea a apostolilor.
Care sunt diferentele si care sunt asemanarile acestea ?

Putem avea o discutie despre problema crezului ?
  #7  
Vechi 03.02.2011, 14:46:11
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AdrianAamz Vezi mesajul
Care sunt diferentele si care sunt asemanarile acestea ?

Putem avea o discutie despre problema crezului ?
Diferențele sunt date de practica credinței, nu de crez. Crezul în general este același, poate doar cu un singur amendament (privitor la care este Biserica universală și apostolică). Atât pentru diferențe, cât și pentru asemănări sunt topicuri specifice pe acest sub-forum; însă dacă doriți lămuriri punctuale, vă stau la dispoziție.
  #8  
Vechi 03.02.2011, 15:52:39
AdrianAamz AdrianAamz is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.02.2010
Locație: Elada / Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 523
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Diferențele sunt date de practica credinței, nu de crez. Crezul în general este același, poate doar cu un singur amendament (privitor la care este Biserica universală și apostolică). Atât pentru diferențe, cât și pentru asemănări sunt topicuri specifice pe acest sub-forum; însă dacă doriți lămuriri punctuale, vă stau la dispoziție.
Dle Tricesimusquintus,

crezul niceean a fost pus pe hartie la 300 de ani dupa Hristos, sunteti de acord cu asta.
Deci matematic vorbind, la ortodocsi practica credintei a precedat cu 300 de ani enuntarea crezului.

In adventism, a existat intai un crez la care au aderat membrii acestei miscari, ori mai intai au practicat o credinta si apoi au formulat un crez ?

Cat despre Biserica universala si apostolica, problema as pune-o asa: cine are dreptate in privinta alcatuirii scripturii crestine care este Noul testament ?

Unii spun ca in primul secol crestin erau vreo 80 de comunitati crestine si ca fiecare avea evanghelia ei, din care citeau si pe baza careia isi practicau crestinismul.
Apoi, din acestea 80, Biserica a introdus in Noul testament doar pe acelea care i-au convenit, iar pe celelalte le-a interzis. Dar s-au pastrat si cele interzise.

A avut Noul testament mai mult decat 27 de scrieri ? A modificat Biserica numarul lor ? Daca da, de ce miscarile crestine din secolele 16-20 nu au corectat aceasta eroare ? Daca nu, inseamna ca Biserica are dreptate in privinta a ceea ce este scriprura si ce nu, cu toate consecintele care decurg de aici.

Dvs. ce credeti ?
  #9  
Vechi 03.02.2011, 16:06:24
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AdrianAamz Vezi mesajul
Dle Tricesimusquintus,

crezul niceean a fost pus pe hartie la 300 de ani dupa Hristos, sunteti de acord cu asta.
Deci matematic vorbind, la ortodocsi practica credintei a precedat cu 300 de ani enuntarea crezului.
Asta în situația că-i considerați ortodocși pe Sf. apostol Petru și chiar pe Hristos Însuși!

Citat:
În prealabil postat de AdrianAamz Vezi mesajul
In adventism, a existat intai un crez la care au aderat membrii acestei miscari, ori mai intai au practicat o credinta si apoi au formulat un crez ?
Cum bine spuneți, mai întâi a existat o mișcare adventă pe la 1840, Biserica Adventistă de Ziua a Șaptea cristalizându-se abia la 1863. Primii "adventiști" nici măcar nu erau de ziua a șaptea, erau de ziua întâia. Abia după înființarea cultului au existat așa numitele doctrine fundamentale de credință. Acum depinde la care adventiști faceți referire. Altfel, noi îi putem socoti "adventiști de ziua a șaptea" și pe sfinții apostoli. Căci ei erau și adventiști (așteptători ai revenirii lui Hristos, și încă în timpul vieții lor) și de ziua a șaptea (păzitori ai sâmbetei).

Citat:
În prealabil postat de AdrianAamz Vezi mesajul
Cat despre Biserica universala si apostolica, problema as pune-o asa: cine are dreptate in privinta alcatuirii scripturii crestine care este Noul testament ?

Unii spun ca in primul secol crestin erau vreo 80 de comunitati crestine si ca fiecare avea evanghelia ei, din care citeau si pe baza careia isi practicau crestinismul.
Apoi, din acestea 80, Biserica a introdus in Noul testament doar pe acelea care i-au convenit, iar pe celelalte le-a interzis. Dar s-au pastrat si cele interzise.

A avut Noul testament mai mult decat 27 de scrieri ? A modificat Biserica numarul lor ? Daca da, de ce miscarile crestine din secolele 16-20 nu au corectat aceasta eroare ? Daca nu, inseamna ca Biserica are dreptate in privinta a ceea ce este scriprura si ce nu, cu toate consecintele care decurg de aici.

Dvs. ce credeti ?
Eu cred că acei creștini ai sec. IV au fost conduși de Duhul Sfânt în discernământul alegerii epistolelor bune și a respingerii celor eretice (epistola lui Iuda de exemplu). Totuși consider o exagerare în a-i socoti "alcătuitorii" Noului Testament. Un legător de cărți nu poate fi considerat autorul cărților pe care le strânge la un loc!
  #10  
Vechi 03.02.2011, 16:32:21
AdrianAamz AdrianAamz is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.02.2010
Locație: Elada / Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 523
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Asta în situația că-i considerați ortodocși pe Sf. apostol Petru și chiar pe Hristos Însuși!
Din cate reiese din semantica cuvantului "ortodox", el se refera la acea drepta credinta practicata de Iisus si de apostoli la care chiar dvs. ati facut referinta. Daca apostolii nu au fost ortodocsi, atunci ce credinta lor era una gresita, nu ?

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Cum bine spuneți, mai întâi a existat o mișcare adventă pe la 1840, Biserica Adventistă de Ziua a Șaptea cristalizându-se abia la 1863. Primii "adventiști" nici măcar nu erau de ziua a șaptea, erau de ziua întâia. Abia după înființarea cultului au existat așa numitele doctrine fundamentale de credință. Acum depinde la care adventiști faceți referire. Altfel, noi îi putem socoti "adventiști de ziua a șaptea" și pe sfinții apostoli. Căci ei erau și adventiști (așteptători ai revenirii lui Hristos, și încă în timpul vieții lor) și de ziua a șaptea (păzitori ai sâmbetei).
1. Lamuriti-ma un pic: daca erau de ziua intaia, prin asta era mai putin adventisti ? Sa deduc ca esenta adventismului este de fapt tinerea zilei de sambata ca zi de odihna, exact ca la dreptcredinciosii iudei ?
2. Unde scrie explicit in NT ca apostolii tineau sambata ca zi de odihna si ca au impus-o crestinilor ? Daca gasim asta, reusim pana la urma sa ii demolam pe sustinatorii duminicii si sa aratam ca Hristos a murit fiind calcator al sabatului.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Eu cred că acei creștini ai sec. IV au fost conduși de Duhul Sfânt în discernământul alegerii epistolelor bune și a respingerii celor eretice (epistola lui Iuda de exemplu). Totuși consider o exagerare în a-i socoti "alcătuitorii" Noului Testament. Un legător de cărți nu poate fi considerat autorul cărților pe care le strânge la un loc!
O clipa !
Eu nu am vorbit nimic despre vreun "alcatuitor", ci am scris despre ALCATUIREA Noului testament , adica despre STRUCTURA lui, iar nu despre cine l-a scris sau l-a legat in volum !!
Reiese din raspunsul dvs. ca abia in secolul 4 se poate vorbi de Noul testament ca avand o existentza de sine statatoare, fiind confirmat de niste buni crestini. Imi puteti da detalii despre acesti buni crestini ? Cine au fost ei si cu ce ocazie au facut trierea cartilor in eretice si non-eretice ? si cum de trebuie sa-i credem tocmai pe ei in privinta adevaratei structuri a NT ? Apostolii nu au nimic de zis in aceasta privinta ? Trebuia asteptat secolul 4 ?

Dar totusi ati afirmat ca in cativa ani de la Pentecosta, in perioada cat au mai trait apostolii, ati avut Noul testament. Pai, ori l-ati avut din secolul 1, ori din secolul 4. Eu sunt confuzat aici.
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins flying Teologie si Stiinta 88 23.09.2011 18:24:40
Minciuna si viclenia maria40 Generalitati 68 22.06.2011 22:13:56
Nu mai raspunde-ti sectantilor ionut stefan Secte si culte 146 15.03.2011 09:23:38