![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
2. Daca tinem cont ca in VT zice ca sambata este ziua Domnului, iar Hristos spune ca Fiul Omului este Domn al sambetei, eu vad ca se inverseaza ceva aici... dvs. nu vedeti ? Caci in loc sa fi spus Hristos nu mai spune ca sambata este a Domnului = Fiul Omului, el spune ca Fiul Omului este Domn SI al sambetei... 2. De ce zice SI al sambetei ? Acest SI nu conteaza ? Citat:
Dar de unde si pana unde aceasta relatare sustine ca sambata este sabatul crestinului ?? Unde scrie ca apostolii au impus neamurilor sa tina sambata ?? E vorba doar ca apostolii lucrau sambata pentru Hristos in sinagoga; dar nu inseamna ca in alte zile nu lucrau pentru Hristos. Si ca au fost rugati sa ii bage in seama si pe ne-iudei. Citat:
Apoi, in vs. 22, mai zice si de inaltarea lui Hristos la cer, desigur DUPA inviere, caci Hristos nu s-a plimbat din cer in iad, din iad in cer, apoi din cer pe pamant ... E o inlantuire logica, si cred ca nu e musai sa fie cineva inginer ca sa sesizeze corect despre ce este vorba. Caci pana la urma urmei, nu se pune problema de cum intelegem, ci de ce acceptam... |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Acum era mort sau viu sâmbăta, vă puteți decide? Iar duminica a înviat din morți sau a înviat din "vii"? Până la urmă Hristos a murit pentru noi, ori ba? Și a înviat, dându-ne și nouă nădejdea învierii, ori a fost o farsă? Ați făcut varză toată teologia creștină cu interpretarea asta la 1 Petru 3! |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In NT , in originalul grec, apare cuvantul "hadou" la Matei 11, 23 si 16, 18 si apare "hade" la Luca 16, 23 _ celebrul caz al saracului Lazar...); acestea sunt declinari ale cuvantului Hades = iad. Mai apare si genitivul "tartarosas" al lui tartar (tot iadul, nu ?) in 2 Petru 2, 4. D-le , eu citesc NT in limba originala in care s-a scris. Macar daca ati fi citit si dvs. un manual ... unul de logica, de exemplu. Sau unul de cum sa nu facem din negru alb... Dvs. negati ca exista iad; daca nu vreti dvs. sa fie iad, nu este !! Asta inteleg. Dar nu inteleg cum de mai acceptati sa existe in Biblie evangheliile dupa Matei si Luca, precum si epistola a doua a lui Petru, in care se vorbeste despre existenta lui !!! |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Nu despre asta era vorba, nici măcar despre inexistența Iadului (în accepțiunea de locuință a morților). Era vorba de fantasmagoria că Iisus în timp ce era mort, era viu (sic!) în Hadesul mitologic grecesc (știți, ăla în care sufletele morților sunt ținute captive în închisoarea păzită de Cercer). |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In 1 Petru 3 asa: "Pentru ca si Hristos a suferit odata moartea pentru pacatele noastre, El cel drept pentru cei nedrepti, ca sa ne aduca pe noi la Dumnezeu, omorat fiind cu trupul, dar viu facut cu duhul, cu care S-a coborat si a propovaduit si duhurilor tinute in inchisoare" Avem aici SIMULTAN: - un trup mort; - un duh (suflet) viu; (ambele, ale lui Hristos) - o COBORARE... ; - duhuri tinute intr-o inchisoare in care a coborat Hristos. (deci 'duhuri", nu oameni in carne si oase, nu fiii lui Israel sau ai lui Avraam care umblau pe pamantul Israelului de acum 2000 de ani, pe langa Iisus si pe langa apostoli !) Si dvs. ii ziceti "inchisoarea pacatului". Cumva iadul ("hadesul"), sheolul, tartarul, iezerul cel de foc, nu la inchisoarea asta se refera ??? Si era o inchisoare aflata undeva jos, caci el "s-a coborat" pana acolo... nu era o "inchisoare" metaforica ! Dar cei de pe pamant , de la suprafata, erau cumva in afara pacatului ? Dvs. porniti de la niste limitari ale dogmei adventiste, care printre altele sustine (impotriva Bibliei) ca trupul si sufletul omului sunt unul si acelasi lucru (materialism 100 %, cu felicitari din partea lui Marx, Engels si Lenin), si ca prin urmare nu exista decat un fel de rai, si nu si iad. Scriptura nu spune despre hadesul mitologic grec, ci atat Matei si Luca, precum si Petru, se refera clar la locul de tristete, la inchisoarea unde ajungeau "duhurile" (sufletele) oamenilor dupa moartea trupurilor. Ei au folosit cuvintele care erau in uz pe vremea aceea pentru a desmna acea inchisoare: hades, tartaros... iar in ebraica, sheol. Vi se pare ca sheolul din VT e tot o mitologie ? Iar cuvantul "iad" din romana (in engleza ii zice "hell", nu ?) provine de la cuvantul "hades', care , orice ati spune, desemneaza locul in care ajung sufletele pacatosilor. Apropo de cuvantul "inchisoare", in Evanghelii si in Faptele apostolilor scrie ca Ioan Botezatorul, Petru si Ioan in Ierusalim , Pavel si Sila in Filipi au fost introdusi nu in "hades", ci in δεσμωτηριον = desmoterion. Daca si duhurile din 1 Petru erau in "desmoterion" , nu in "hades" (asa cum scrie in original), atunci cel care are o problema cu intelegerea diferentei dintre "duhuri" si "pacatosi" nu cred ca sunt eu. Eu sunt de parere ca la o discutie se vine cu a anumita tinuta si cu o anumita cultura, nu cu atacuri furibunde si cu ironii gratuite care dezvaluie niste lacune de cultura teologica. V-am spus ca eu citesc in limba originala in care este scris NT (si LXX, de altfel) si ca vad clar ce diferente sunt intre termeni si mai ales DE CE. Ceea ce Biblia dvs. traduce cu "inchisoare" (in KJV: "prison") fara diferentiere, atat in cazurile celor citati mai sus cat si la 1 Petru 3, in Biblia scrisa de apostoli sunt cuvinte net diferite. Sau o sa spuneti ca la inceput era doar "prison" peste tot, dar mai tarziu grecii au modificat si au scris "hades" si "tartaros" in loc de "desmoterion" ?? |
#6
|
||||||
|
||||||
![]() Citat:
Citat:
Apropos, "duh" și "suflet" nu sunt sinonime în antropologia biblică. Poate doar la Platon. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Duhurile din 1 Petru 3 erau în phulake, nu în desmoterion ori hades, însă întrebarea mea era alta: vreau să văd în 1 Petru 3 "(asa cum scrie in original)" că ar fi vorba de hades. Dar sper că nu apelați din nou la aceiași "specialiști"... Last edited by tricesimusquintus; 11.02.2011 at 10:59:10. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am zis ce aveam in ziua de vineri / sambata a rastignirii si sederii in mormant. "Astazi vei fi cu mine in rai", ii zice Hristos talharului care manifesta pocainta pe cruce, in ultimele clipe ale vietii. Trupul fiind mort, raiul din ziua aceea nu avea cum sa fie in mormant. Apoi, termenul rai, παραδεισω, e crestin sau tot din "mitologie" vine ? Sau cum nu credeti in existenta iadului (ca loc de pedeapsa), nu credeti nici in existenta raiului ? Despre duh si suflet in Biblie, deschideti dvs. alt topic. Citat:
"A murit si bogatul si a fost inmormantat. Si in iad, ridicandu-si ochii, fiind in chinuri, el a vazut de departe pe Avraam si pe Lazar in sanul lui. Si el, strigand, a zis: Parinte Avraame, fie-ti mila de mine si trimite pe Lazar sa-si ude varful degetului in apa si sa-mi racoreasca limba, caci ma chinuiesc in aceasta vapaie." Spuneti ca Hristos vorbeste AICI despre ce va fi DUPA Judecata de apoi ?? Citat:
Acum mai ramane sa vedeti ce inseamna "filake" si de ce nu foloseste Petru fie "hades / tartaros", fie "desmoterion". |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ei, de aceea eu nu fac ironii la adresa aceea ce la dvs. nu exista... Citat:
Si varza am facut, ce-i drept, dar nu din telogia crestina, ci din "teologia" dvs. Un observator aflat intr-un sistem de referinta exterior poate sa confirme aceasta. Si vad ca nu va place varza, desi o cultivati cu asiduitate ... (Ei, cum e sa va trateze cineva cu propriile picaturi ?) Ati spus ca, dupa dvs. , Hristos nu a lucrat sambata, fiindca a stat in mormant ? Ati spus. Eu v-am adus un contra-argument biblic. Nu v-a convenit si ati venit cu ideea ca nu exista iad... desi in Biblie scrie ca exista. Iar nu va convine... Apoi, dupa ce am aratat ca faptul ca ortodocsii se roaga sambata pentru odihna mortilor e in conformitate cu ce credeti dvs. despre sambata odihnei lui Hristos in mormant, iar nu v-a convenit. Eu inteleg sa nu va convina lucrurile care sunt contrare a ceea ce sustineti dvs.; dar ma nedumereste ca nu mai puteti fi de acord nici cu ce ati sustinut pana acum... |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Citat:
Nu în Teologie. Uneori nu-mi plac nici sfintele picături de Κολλούριον, dar trebuie să le suport... |
#10
|
|||
|
|||
![]()
"Și în Antiohia, întâia oară, ucenicii s-au numit creștini." Fa 11:26
Crestin = ucenic al lui Hristos. Hristos nu a fost crestin, deci ucenic, ci Dumnezeu. Cei ce merg pe calea Lui se numesc crestini. In al doilea rand, "crestin" e un nume pus de oameni ucenicilor. Dumnezeu ii numeste altfel: fii.
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14 |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins | flying | Teologie si Stiinta | 88 | 23.09.2011 18:24:40 |
Minciuna si viclenia | maria40 | Generalitati | 68 | 22.06.2011 22:13:56 |
Nu mai raspunde-ti sectantilor | ionut stefan | Secte si culte | 146 | 15.03.2011 09:23:38 |
|