Citat:
În prealabil postat de bob2909
Taina lui Hristos, este, desigur, unirea negraita si neinteleasa a dumnezeirii si omenitatii intr-un singur ipostas. Unirea aceasta aduna omenitatea la un loc cu dumnezeirea in tot chipul in ratiunea ipostasului si face din amandoua un singur ipostas compus, fara sa aduca nici un fel de micsorare a deosebirii lor fiintiale dupa fire. Astfel se infaptuieste, precum am spus, un singur ipostas al lor, si totusi deosebirea firilor ramane neatinsa, ceea ce face ca si dupa unire sa se pastreze micsorata integritatea lor dupa fire, macar ca sunt unite. Caci acolo unde prin unire nu s-a produs nici o schimbare sau alterare in cele ce s-au unit, a ramas neatinsa ratiunea fiintiala a fiecareia dupa cele ce s-au unit. Iar acolo unde ratiunea fiintiala a ramas neatinsa si dupa unire, au ramas nevatamate si firile, nepierzand nici una ale sale din pricina unirii.
Caci se cadea Facatorul a toate, ca facandu-se prin fire, potrivit iconomiei, ceea ce nu era, sa se pastreze pe Sine neschimbat, atat ca aceea ce era dupa fire, cat si ca ceea ce a devenit prin fire potrivit iconomiei
Maxim Marturisitorul - Filocalia.
Este ultimul mesaj pe care il mai postez pe acest forum asa ca vreau sa va dau dumneavoastra aceasta marturie.
ROMANIA ESTE TARA ALEASA. SI TOATE NEAMURILE VOR VENII SI SE VOR INCHINA LA GRANITELE ACESTEI TARI.
|
Eu nu cu Maxim am ceva, caci el scrie foarte bine si corect ce scrie.
In plus, cunosc foarte bine invatatura despre ousia, hypostasis, perihoreza, fisis, unire ipostatica a firilor, monoprosopism, dyofizitism, dyotelism, etc. , fiindca am citit mai multe decat cele din paragraful citat de dvs.
Si, daca reusiti sa vedeti , el nu scrie despre doua FIINTE intr-un ipostas, ci despre doua FIRI : cea dumnezeiasca si cea omeneasca. Caci nu sunt doua fiinte in persoana lui Hristos, ci doua firi !
Iar dvs. faceti de doua ori consecutiv la doua fiinte care se unesc intr-o persoana.
Aceasta grava confuzie de termeni, pe care ii manevrati cu nonsalanta dar in mod cu totul pierzator de suflet, va plaseaza la egalitate cu ereticii gnostici din primele 3-4 secole ale Bisericii...