![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Și cum e posibil să învie? Prin puterea lui Dumnezeu! Dacă nu crezi acest lucru, nu te mai poți numi creștin. Citat:
Îl face cum a fost înainte de moarte (pe cel nedrept) spre a primi pedeapsa, iar pe cel drept îl învie cu un corp "nesupus stricăciunii" (cum a avut Adam înainte de păcătuire) spre a primi viața veșnică. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Asadar parabola e o povestire cu talc. O fictiune, nu un SF. Acum cred ca ati inteles. Asadar in aceasta parabola ni se povesteste ceva ce nu stim daca s-a intamplat. Dar e ceva cu date reale, ca orice parabola. Altfel ce rost ar avea povesitrea, ce interpretare puteti da la ea? De exemplu in parabola cu samanta ce cade in diferite soluri, e o alegorie, nu o povestire. Dar foloseste lucruri concrete, samanta ce cade in sol. Din ce am inteles eu, parabola se refera la dreptii din Vechiul Testament. In conceptia crestina acestia nu au ajuns in Rai, dar in Iad erau intr-un loc special, nu la chinuri. Din ce imi dau seama acel loc unde mergeau dreptii se numeste "sanul lui Avraam". Dreptii erau adaugati la cartea vietii. Bogatul nu a ajuns acolo, ci la osanda. In Iad, desi pana la inviere sufletele nu au trup, sufletele simt ca o arsura, un foc. De aceea bogatul simtea o sete. Pe langa ceea ce spune mantuitorul in Sfanta Scriptura de unde stim noi toate acestea? Din nenumaratele viziuni avute de sfinti, pentru ca la noi nu s-a intrerupt harul de la Iisus, ci minunile au continuat, asa cum a promis Iisus. Addventistii si altii neavand har nu au nici minuni, sau au doar minuni de la vrajmasul. De ce nu puteti sau nu pot intelege aceasta unii. Cum scrie si in parabola, intre noi si voi e o prapastie mare, dar spre deosebire de Iad, acesta poate fi trecuta in aceasta viata. Vino in adevar. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Vreti sa aratati ca nu sufletele se aflau in locuri total opuse... de parca Domnul Iisus Hristos se plictisea si S-a gandit sa-i mai distreze pe ascultatori cu povesti, ca alea cu scufita rosie.
Dvs. nu aveti cum sa credeti in astfel de invataturi pentru ca plecati din start cu "nu exista suflet" si nici in invataturile sfintilor (celor aflati cu adevart in comuniune cu Dumnezeu). Aceasta pilda arata unde se duce SUFLETUL dupa moarte, la fericire sau la chin. Sufletul nu poate fi decat tot dupa insasi asemanarea lui Dumnezeu, aceasta parte fiind nestricacioasa.
__________________
AMIN! Intru Imparatia Ta cand vei veni, pomeneste-ne pe noi Doamne, cand vei veni intru Imparatia Ta! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Uite o altă prejudecată. Noi nu spunem că "nu există suflet", ci că acel suflet reprezintă exact ce spune Scriptura: omul întreg, ființa vie!
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Pai va limitati la acest raspuns, ca si animalele sunt numite suflete in sensul de fiinte vii. Alegeti din Sfanta Scriptura ce este conform ideilor dvs. Aceasta parabola trebuie luata ca atare, ca oi invatatura care arata exact drumul sufletului dupa moarte si dupa o judecata. Pe baza unei judecati s-a decis ca saracul lazar este drept si bogatul nemilostiv este rau.
__________________
AMIN! Intru Imparatia Ta cand vei veni, pomeneste-ne pe noi Doamne, cand vei veni intru Imparatia Ta! |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
De ce "trebuie"? Cine dictează? De ce nu luați ca atare și parabola cu copacii vorbitori (de care am amintit mai sus)? De ce nu mergeți în pădure să conversați cu brazii? Unde citiți de această "judecată" în parabolă? Unde citiți că sufletele celor doi (bogatul Lazăr și săracul Luzăr) au ieșit din corpuri? |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tot acolo unde scrie ca bogatul si saracul Lazar s-au inaltat cu trupul la cer.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
În ce privește parabola cu Lazăr și bogatul, este o parabolă, și nu poate fi făcută să spună mai mult decât concluzia ei. În orice parabolă, nu toate elementele sunt semnificative teologic. Unele pot avea o valoare pur literară. Din pilda lui Iotam, de exemplu, nu învățăm că plantele posedă capacitatea de a comunica logic (Jud. 9,8-15), la fel cum din parabola ispravnicului necredincios (Luca 16,1-8) nu învățăm să urmăm exemplul lui de a fura de la patron, în speranța de a mai fi și lăudați pentru asta! Tot așa, din pilda bogatului și a săracului Lazăr, nu învățăm că morții își primesc plata imediat după moarte, nici că drepții sunt duși de îngeri în „sânul lui Avraam” (Evrei 11,39-40), iar păcătoșii s-ar duce direct în gheenă. Să nu uităm că Apocalipsa 20 ne învață că la venirea lui Iisus va începe o judecată universală, când cei pierduți vor fi judecați și, la sfârșitul celor 1.000 de ani, vor fi înviați (a doua înviere) pentru pedeapsa veșnică. Nimeni nu primește răsplata imediat după moarte! La moarte ne ducem în țărână, fiindcă țărână suntem. Iar duhul de viață (suflarea de viață), pe care a suflat-o El în nările omului, se duce la Dumnezeu (metaforic vorbind). Nici măcar înțeleptul Solomon nu putea spune dacă se duce în sus sau în jos, și nici nu contează unde și cum, pentru că această „suflare de viață” nu este conștiința (eul, conștientul) omului, ci o referire metaforică la viața noastră care depinde numai de Dumnezeu. În noi înșine nu avem nimic „dumnezeiesc” care să supraviețuiască. Totul se descompune, totul se împrăștie, nu mai există nici gând, nici sentiment, și așa este cel mai bine, până la judecată și până la prima și a doua înviere. Nu v-ați întrebat niciodată, de ce apostolul Pavel nu-i îndeamnă pe creștini să se consoleze cu ideea "nemuririi sufletului", ci cu făgăduința învierii (1 Tes. 4)? |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mi-ati scris aici o filozofie care nici macar nu are legatura cu pilda. Am vazut ca vi s-a mai spus odata, dar ati uitat, ca in pilda scrie ca bogatul cere sa merga la tatal si fratii lui care mai traiesc, nu e vorba de a doua venire a Mantuitorului. Iar la sfarsit aduce aminte de Invierea Sa, ca nici daca invie cineva din morti nu L-ar crede, deci actiune se desfasoara in Vechiul Testament. Iar 1000 de ani, o alta aberatie adventista. La prima venire balaurul a fost legat (Satana) si va fi dezlegat in cele cateva zile din timpul venirii lui Antihrist. Despre aceste doua evenimente se spune in Biblie. Nici nu e nevoie sa ma contraziceti, nu ne pasioneaza filozofia fermierilor, capitanilor si mediumilor din America sec. XIX. daca dorim filozofie avem ceva de calitate la filozofii greci. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Asadar, daca erau vreo 10 povestiri sau intamplari cu morti, la toate spuneau adeventistii ca Dumnezeu i-a inviat pe acestia. S-au scos, chiar daca erau 1000, pe toti i-a inviat Dumnezeu, iar pe ceilalti i-a lasat morti.
"azi vei fi cu mine in Rai", nu stiu daca aici sau pe forumul catolic am auzit o explicatie ilara a unui adventist care spunea ca dupa azi e virgula de fapt. Cred ca adventistii fac brainstorming o data pe saptamana, sa vada ce sa mai inventeze la fiecare pasaj care ii contrazice. Pentru ortodocsi sau ceilalti ce nu sunt adventisti sau martori, mai avem invierea lui Lazar, care se spune ca incepuse sa miroasa, invierea baiatului de catre Sfantul Ilie. La 1 regi, cap 28. " 3.Murind Samuel, l-a plâns tot Israelul și l-au îngropat în Rama, cetatea lui. 11. Atunci femeia a întrebat: "Pe cine să-ți scot?" Răspuns-a el: "Pe Samuel să mi-l scoli!" 14. "Ce înfățișare are?" a întrebat-o regele. Ea a răspuns: "Iese din pământ un bărbat foarte bătrân, îmbrăcat cu o haină lungă". Atunci a cunoscut Saul că acela este Samuel și a căzut cu fața la pământ și s-a închinat. 15. A zis Samuel către Saul: "Pentru ce mă tulburi, ca să ies?" Iar Saul a răspuns: "Îmi este tare greu; Filistenii se luptă împotriva mea, iar Dumnezeu S-a depărtat de mine și nu-mi mai răspunde nici prin prooroci, nici în vis, nici în vedenie; de aceea te-am chemat, ca să mă înveți ce să fac". 16. A zis Samuel: "La ce mă mai întrebi pe mine, dacă Domnul S-a depărtat de tine și S-a făcut vrăjmașul tău? 17. Domnul face ceea ce a grăit prin mine: Va lua Domnul domnia din mâinile tale și o va da lui David, aproapele tău. 18. Deoarece tu n-ai ascultat glasul Domnului și n-ai împlinit iuțimea mâniei Lui asupra lui Amalec, de aceea Domnul face aceasta cu tine acum. " Sunt sigur ca adventistii au o explicatie pentru toate, dar cine vrea sa auda povestrile lui Ellen White? |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins | flying | Teologie si Stiinta | 88 | 23.09.2011 18:24:40 |
Minciuna si viclenia | maria40 | Generalitati | 68 | 22.06.2011 22:13:56 |
Nu mai raspunde-ti sectantilor | ionut stefan | Secte si culte | 146 | 15.03.2011 09:23:38 |
|