Citat:
În prealabil postat de Adriana3
Sunteti sigur ca Sfantul Vasile cel Mare vorbea de recasatorirea la DIVORTATI? Sau el vorbea de de fapt la recasatorirea la VADUVI? Caz in care nu este pacat pentru ca adulter se face doar cat timp celalalt este in viata.
Crezul contine mai multe dogme, foarte bine, iar referitor la Botez spune ca se face spre iertarea pacatelor. Iar Sfantul Ioan Gura de Aur invata ca un copil nu are pacate si ca nu pentru spalarea pacatelor s-ar face botezul la copil, desi in Crezul marturisim Botezul spre iertarea pacatelor, asa cum l-a instituit de fapt Domnul. Cine apoi a introdus ideea ca de fapt copilul ar avea pacatul originar, adamic? A devenit aceasta idee dogma sau nu? Pentru ca dogma nu poate fi modificata ci este un Adevar de credinta mereu valabil, ori daca pe vremea Sf. Ioan Gura de Aur s-a spus ca nu au pacate copiii, inseamna ca ideea pacatului originar cu care s-ar naste copiii este doar o parere, si nicidecum dogma.
Despre cum se fac minunile - am citit tot felul de povestioare dar pe mine nu m-au convins pentru ca, cel care stabileste care minune a fost de la diavol si care de la Dumnezeu, de unde stie ca la randul lui nu este si el inselat de diavol? Minunile se pot cunoaste doar prin credinta, asa cum in timpul lui Iisus unii vedeau minunile si ziceau ca vin de la Dumnezeu iar Iisus este Mesia, pe cand altii vedeau aceleasi minuni si ziceau ca vin de la Satana. Primii era "prostimea" credincioasa, iar cei din urma erau fariseii si invatatorii, cei care trebuiau sa decida daca o minune este de la Dumnezeu sau nu, si iata ca tocmai ei se inselau pentru simplul fapt ca nu aveau credinta. Asa ca, in recunoasterea minunilor, credinta in Iisus este cheia, cine crede in Iisus nu este lasat de acesta sa piara inselat de cel rau. Cum insa credinta omului nu se poate masura, in povestioarele cu pricina nu dau amanuntul cel mai important: cat era credinta omului de mare...
|
La noi trei sunt maxim posibile indiferent daca partenerii au decedat.
Botezul nu e doar pentru ieratarea pacatelor, de fapt bebelusul nici nu are pacate proprii. Prin Botez se sterge pacatul adamic, apoi pacatele stramosilor. De asemenea, se primeste harul si ingerul pazitor.
Toti avem pacatul adamic, de aceea Adam a primit moartea. De aceea s-a intrupat Mantuitorul, nimeni nu se putea mantui din cauza pacatului adamic. In rest de ce trebuie sa ne intereseze filozofia neoprotestantilor, cand avem ceea ce spun sfintii.
Legat de minuni, nu este deloc asa, cum ca daca cineva crede in Iisus nu e amagit de diavol. Dimpotriva, calugarii de exemplu sunt mai incercati de vrajmasul. Dar asta am mai discutat cu tine. Scrie ca Arie se ruga foarte mult, postea. Putem citi mai multe despre minuni si inselari in Limonariu, intamplari din primul mileniu:
http://saraca.orthodoxphotos.com/bib.../limonariu.htm