![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
Pare greu la inceput a vietui intru Hristos pentru ne este greu sa ne dorim libertatea intru Hristos, caci nu o intelegem. Deci este greu pentru ca nu dorim sa il lasam pe Hristos sa lucreze in noi. Prin participarea la Sfintele Slujbe ale Biserici dobandim Duhul Sfant care din Tatal purcede si Hristos ni-l trimite si doar asa putem trai cu adevarat viata duhovniceasca, libertatea deplina si iubirea deplina intru Hristos. Ma bucur sa aud ca putinele mele cuvinte te-au ajutat sa intelegi un pic mai bine Adevarul. Doamne ajuta si fie ca bucuria invierii lui Hristos sa salasluiasca puruea in cugetele inimilor noastre. Last edited by Eugen7; 14.04.2011 at 11:49:01. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Aaa, pai primul si cel mai mare este chiar mandria. Mandria mi le hraneste pe celelalte mai mititele... Daca as reusi sa elimin mandria... Domnul sa ma/ne ajute !
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
8. Oare, nu-i va zice: Pregătește-mi ca să cinez și, încingându-te, slujește-mi, până ce voi mânca și voi bea și după aceea vei mânca și vei bea și tu? 9. Va mulțumi, oare, slugii că a făcut cele poruncite? Cred că nu. 10. Așa și voi, când veți face toate cele poruncite vouă, să ziceți: Suntem slugi netrebnice, pentru că am făcut ceea ce eram datori să facem. " Luca 17 Rămâneți în Mine și Eu în voi. Precum mlădița nu poate să aducă roadă de la sine, dacă nu rămâne în viță, tot așa nici voi, dacă nu rămâneți în Mine. 5. Eu sunt vița, voi sunteți mlădițele. Cel ce rămâne întru Mine și Eu în el, acela aduce roadă multă, căci fără Mine nu puteți face nimic. 6. Dacă cineva nu rămâne în Mine se aruncă afară ca mlădița și se usucă; și le adună și le aruncă în foc și ard. 7. Dacă rămâneți întru Mine și cuvintele Mele rămân în voi, cereți ceea ce voiți și se va da vouă. Ioan 15 |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
Altfel nu am mai avea nevoie de duhovnic. Ne-am uita intr-un tabel si am vedea... pentru pacatul asta facem asta etc. Nu omul se lupta cu patimile! Ci Hristos ne vindeca de patimi si pacate. Omul trebuia doar sa se lupte cu sine insusi (prin post si rugaciune) sa il lase pe Hristos sa lucreze in intreaga lui fiinta (trup si suflet), deci doar intr-un singur loc e lupta omului. Cine vrea sa lupte singur cu patimile si pacatele nu are nici o sansa caci Hristos spune "fara Mine nu puteti face nimic" Ioan 15,5 Cand Hristos patrunde in om, prin Sfintele Slujbe ale Bisericii, prin Sfintele Taine, comuniunea deplina fiind in Sfanta Taina a Euaristiei, stie EL cum sa vindece patimile si pacatele noastre... nu tre sa ii spunem noi cum, adica pe rand. Cand chemi un bun inginer sa iti faca un pod peste o apa mare ii spui tu cum sa construiasca podul sau ii spui doar ca vrei sa faca podul si cum trebuie sa arate si il lasi pe el sa isi faca meseria? A inviat Hristos pe Lazar cel aflat de 4 zile in mormat intr-o clipita, si credeti oare ca nu poate sa vindece cele mai grele patimi si pacate ale noastre intr-o clipita? Asadar sa luam aminte. Last edited by Eugen7; 14.04.2011 at 15:07:08. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Deci, cat de important este sa se impartaseasca omul cat mai des! |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
Dreapta socoteala ne ajuta sa ne dam seamna daca este prea des si "uitam" de valoarea Sfintei Euharistii sau daca este prea rar si astfel nesocotim aceasta mare Taina prin refuz. Preotul duhovnic ne ajuta sa avem dreapta socoteala, chibzuinta, cumpatarea. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Mantuirea nu este un act juridic, un fel de certificat, contract.
Mantuirea inseamna eliberarea de patimi si pacate si este un proces complex pe care il lucreaza Hristos in noi si EL stie cum si cat iar in viata noastra se vad rezulatele. Omul mai cade in pacate si chiar in patimi... insa Hristos spune "de cate ori vei cadea, de atatea ori ridica-te si te vei mantui" (evident cu ajutorul LUI). In aceptiunea dvs. daca mantuirea ar fi de tip juridic, contractual, certificat ar insemna ca de fiecare data cand omul pacatuieste ar trebuie reinoit contractul (certificatul). In teologia ortodoxa crestina, avand in vedere ca mantuirea este un prces complex, continuu, in care omul de buna voie IL lasa pe Hristos sa lucreze in viata lui, prin conlucrare, comuniune se considera ca starea de mantuire a omului la un moment dat de timp (se vede excluiv in faptele lui, evident bune, pe care le face cu ajutorul lui Hristos). In decursul vietii omul cade, se ridica cu ajutorul lui Hristos si merge mai departe tot cu ajutorul lui Hristos pe calea mantuirii, desavarsirii si a indumnezeirii. Retineti va rog ca scopul vietii ortodoxe crestine este indumnezeirea omului, manutirea fiind primul pas. Indumnezeire si desavarsire nu se poate fara mantuire, insa manutire se poate fara desavarsire si indumnezeire. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Mantuirea ortodoxa-mantuirea protestanta | Ioana-Andreea | Secte si culte | 77 | 16.11.2013 23:42:56 |
| Mantuirea | Daniel777 | Biserica Ortodoxa Romana | 11 | 02.06.2010 13:15:26 |
| Care este scopul credintei pentru voi si ce repezinta mantuirea? | sophia | Despre Biserica Ortodoxa in general | 74 | 09.06.2009 13:17:58 |
| Mantuirea | danyel | Despre Biserica Ortodoxa in general | 1 | 24.12.2006 23:39:15 |
| Mantuirea | vsm | Stiri, actualitati, anunturi | 1 | 03.11.2006 00:56:38 |
|
|