![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In explicatiile pe care le-ai dat despre exemplul din Pateric nu ai facut decat sa confirmi ceea ce spusesem si eu in legatura cu greselile calugarilor care nu sunt dogmatice, ci tin de fapte, ganduri etc, iar tu nu ai facut altceva decat sa le detaliezi pe acestea si sa le ierarhizezi. Cine il cunoaste pe Dumnezeu stie sa cunoasca copacul dupa roade. Daca roadele sunt bune, copacul este bun, daca insa sunt rele, copacul este rau. Insa pentru asta inima omului trebuie sa fie buna pentru ca altfel risca sa ia raul drept bun daca inima sa este rea. Cat despre raspunsurile pe care le are Ortodoxia cu privire la cele dogmatice, vad ca singurul pe care il dai este infailibilitatea primelor 7 Sinoade si negarea altor sinoade de dupa. Daca raspunsurile Ortodoxiei este infailibilitatea, atunci din punctul meu de vedere subiectul este inchis. Nu vad nici o diferenta fata de oricare alta religie care face exact la fel, cere credinta in infailibilitatea unor oameni in numele lui Dumnezeu. Biserica copta este ortodoxa. Pe teritoriul Israelului, si mai ales la Ierusalim, sunt multe biserici crestine, iar cine vorbeste despre Biserica Ortodoxa trebuie sa specifice care, de exemplu ortodocsii romani trebuie sa spuna Biserica Greco-Ortodoxa, in timp ce coptii au Biserica Ortodoxa Copta si Biserica Catolica Copta. Cine spune simplu Biserica ortodoxa ramane neinteles. In Romania este evident despre care Biserica Ortodoxa vorbind avand in vedere ca nu exista decat cea greco-ortodoxa pe teritoriul nostru, nu la fel insa este situatia in Ierusalim unde sunt reprezentate toate Bisericile crestine, asa ca acolo nu se mai poate vorbi doar de Biserica Ortodoxa si Biserica catolica, ci greco-ortodoxa, ortodoxa copta, armeniana, catolica latina, greco-catolica, catolica maronita (melchita) etc. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Explicațiile respective le-am pus pentru a înlătura orice îndoială că pilda din Pateric nu ar fi reală. Iar monahii au de luptat cu mult mai multe lucruri decât faptele, lenea și gândurile, au de luptat și cu toate înșelările duhurilor rele, chiar cu dogmele și, uneori, chiar și cu apostazia! Cât privește Ortodoxia îți mai spun o dată – pentru a câta oară? Nu există mai multe Biserici Ortodoxe. De fapt nu există mai multe biserici: există o singură Biserică, aceea pe care a înființat-o Însuși Mântuitorul nostru Iisus Hristos și pe care „porțile iadului nu o vor surpa”! Există, doar, mai multe entități administrative, naționale sau nu, numite Patriarhii, care sunt în comuniune unele cu altele, dar care toate au același trup – Biserica. Și ceea care le unește este faptul că se împărtășesc din același Potir și mărturisesc același Crez – cel formulat de Sfinții Părinți de la Niceea și Constantinopole în anii 325, respectiv 381. Toate celelalte care nu mărturisesc Crezul neceeo-constantinopolitan, pentru faptul că au omis sau au adăugat ceva la el, sunt în afara Bisericii! Printre aceia sunt și adepții episcopului de la Roma, care au făcut adaosul filoque, ieșind astfel de sub canonul Bisericii și părăsind dreapta credință – Ortodoxia! Mai mult toți cei care au adus vătămări dreptei credințe, afirmând erezii și învățturi greșite, învățături care au fost combătute la cele două Sinoade Ecumenice amintite, precum și la celelalte cinci care au urmat sunt, deasemenea, rupți de trupul Bisericii. Și asta nu pentru că dogmele sau Sinoadele ar fi „infailibile” (doar unul, ereticul episcop al Romei este, dar văd că asta nu te deranjează) ci pentru că la cele șapte Sinoade Ecumenice s-au dat răspuns tuturor ereziilor formulate până atunci (și readuse în actualitate de atunci încoace). Atunci au fost fixate, sub numele de dogme, granițele credinței creștine. Printre cei care nu au acceptat toate hotărârile celor șapte Sinoade Ecumenice și, implicit, dogmele ce rezultă din acestea, se află și copții, armenii, maroniții, care, din această cauză sunt rupți de trupul Bisericii Una, deci nu sunt ortodocși. În ceea ce privește Ierusalimul, acolo există un singur Episcop Ortodox și acela este Patriarhul Ortodox al Ierusalimului, în prezența căruia – și doar a lui – coboară Sfânta Lumină a Învierii și aceasta numai la celebrarea Paștelui Ortodox. Dacă vrei un contra exemplu, îți dau eu unul: în Timișoara există doi episcopi ortodocși, ce păstoresc două comunități naționale și lingvistice, unul român și unul sârb. Și aceasta fără a exista două Biserici Ortodoxe. Sunt doar reprezentanții a două Patriarhii Ortodoxe, aflate în comuniune, care mărturisesc un singur Crez și o singură învățătură și care se împărtășesc din același Potir! |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In legatura cu Biserica unica Ortodoxa: ceea ce zici tu nu este adeverit de lumea in care traim pentru ca tu te referi strict la Biserica Greco-Ortodoxa, insa eu am vazut cu proprii ochi ca exista si Biserica Ortodoxa Copta si pot sa si iti indic care parte ii apartine in Biserica Sfantului Mormant: este partea din spatele mormantului, o mica bisericuta lipita de mormant. Am chiar vorbit cu preotul de acolo. Dar stii de ce? Pentru ca un lucru mi-a atras atentia in timpul vecerniei lor: isi fac crucea in acelasi mod ca si catolicii, de la stanga la dreapta, iar degetele le tin fie ca si catolicii, fie ca si greco-ortodocsii, ambele variante sunt valabile. Avand in vedere ca nu au avut legaturi cu catolicii, cum se explica un astfel de ritual altfel decat prin faptul ca pur si simplu asa era la inceput? Coptii zic ca asa se face crucea la ei dintotdeauna si mi-au dat si explicatia de ce procedeaza asa. La Ierusalim sunt multi episcopi, iar la Sfantul Mormant slujesc in fiecare zi ortodocsii greci, armenienii si catolicii. Eu am prins o vecernie armeniana asa ca am profitat de ocazie sa vorbesc cu unul dintre seminaristii care slujeau acolo si multe dintre povestile despre lumina sfanta mi-au fost infirmate. Lumina arde ca o flacara obisnuita daca se tine mana in ea, asa ca la Invierea de anul asta mi-a venit ideea sa imi pun si eu mana si fata in flacara lumanarii normale de la Inviere, asa cum vazusem pe net ca se face cu cea de la Ierusalim, si iata ca flacara nu arde. Oricine poate incerca. Este nevoie de mai multe lumanari aprinse (la Ierusalim sunt 33) in asa fel incat sa se obtina o flacara mare si veti vedea ca trecerea mainii prin flacara sau trecerea flacarii peste fata nu arde. Apoi, vorbind cu armenienii, am aflat o cu totul alta varianta asupra faptului ca intr-un an flacara nu a venit in mormant ci a lovit un stalp din fata mormantului. Armenianul a zis ca in acel an, greco-ortodocsii nu au mai vrut sa slujeasca impreuna cu armenienii si catolicii, asa ca flacara a lovit stalpul langa care se gaseau acestia din urma. Si apoi mi-a zis armenianul ca anul trecut a fost primul an in care Episcopul lor nu a mai slujit la mormant ritualul luminii din cauza ca greco-ortodoxul nu a mai vrut sa slujeasca impreuna, asa ca au slujit doar preoti armenieni fara episcop. Ar trebui sa mergi in Israel ca sa vezi cate tipuri de crestini exista si care sunt cei care se cearta cu toti ceilalti pe acolo, care sunt cei care slujesc si unde, si apoi sa vorbesti.... Si apoi am auzit si varianta unei frantuzoaice despre lumina, frantuzoaica care este calugarita de ani de zile la Ierusalim si care, placandu-i mult coptii, s-a ascuns in bisericuta lor dupa ce acestia si-au terminat slujba Invierii ( slujba pe care coptii o celebreaza in noaptea de vineri spre sambata din cauza ca sambata spre duminica sunt greco-ortodocsii). Asa ca sambata la amiaza era langa mormant, chiar langa una din gaurile laterale care dau in prima sala a mormantului. Ceea ce a vazut ea a fost lumina zilei care venea pana la acea gaura asa ca a adaugat ea: eu nu sunt om de stiinta dar poate ca printr-un fenomen pur fizic acea raza de soare poate aprinde o flacara. Anul asta m-am uitat mai atenta la imaginile transmise de la Sfantul Mormant si intr-adevar se vedea coloana de lumina solara care venea in gaura de pe lateral, gaura care nu se vede in filmari din cauza ca si la fata locului trebuie sa fie atent omul ca sa o vada. Eu am vazut-o cu proprii mei ochi, de o parte si de alta a primei camere de la mormant, insa vorbind cu alti colegi de pelerinaj, am vazut ca putini le remarcasera. Si apropos, pentru cine are ochi sa vada, in fata intrarii la mormant este plin de insemne franciscane. Asta asa, ca o paranteza. Cat despre Crezul de la Niceea si Constantinopol, acolo se marturiseste Crezul intr-o Biserica Catolica. Se vede bine ca imediat ce aceasta Biserica Catolica evolueaza, cei care vor sa ramana pe loc si sa nu schimbe nimic isi spun Biserica Ortodoxa pentru a arata ca ei detin credinta dreapta, ortodoxa. Primii care au facut asa au fost coptii si apoi grecii impreuna cu cei care le-au tinut partea de unde si denumirea de Biserica Ortodoxa Copta si apoi Greco-Ortodoxa. Revenind la copti, originea monahismului este in Egipt, la copti, asa ca nu poate fi o biserica in afara lui Hristos din cauza unor dogme stabilite de oameni... Iar daca in ciuda realitatii insisti ca exista o sigura Biserica Ortodoxa, cea greco-ortodoxa, pai nu pot decat sa consider rea vointa din partea ta si discutia este incheiata. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cam asa si tu. Eu am adunat marturii de la fata locului despre lumina, nicidecum nu am expus parerea proprie avand in vedere ca nu am vazut niciodata aceasta lumina. Am vazut in schimb, pe viu, gaurile de acolo, am vazut anul asta, la televizor, lumina solara care venea spre una din gauri, si am ascultat si marturia unor oameni de acolo, dintre care unii care slujesc la Mormant in acea zi, adica armenienii. Si ei mi-au zis ca flacara arde ca orice flacara obisnuita. Iar anul acesta mi-am explicat imaginile vazute pe Youtube pentru ca ceea ce arata ei acolo (a trece mana prin flacara si a pune flacara pe fata fara a se arde) se poate face cu orice flacara obisnuita daca este de dimensiunea celei de acolo. Am pus una langa alta trei lumanari obisnuite de la noi de la biserica (ortodoxa din Bruxelles), am vazut ca astfel flacara se mareste daca se pun mai multe lumanari una langa alta, si mi-am trecut mana prin flacara si flacara pe fata fara probleme folosind gesturile vazute pe net. Nu am vazut insa pe nimeni acolo sa aiba curajul sa isi chiar tina mana in flacara sau sa chiar tina flacara pe fata mai mult de cateva secunde tocmai pentru ca arde. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Fiind un forum ortodox, sa vedem si ce spun duhovnicii. Parintele Arsenie Papacioc: in afara Bisericii nu lucreaza harul Duhului Sfant si nu exista mantuire. Doar daca mai exista pentru cineva si o alta judecata (exemplul cu Traian). http://www.sfaturiortodoxe.ro/singur..._ortodoxia.htm
Bineinteles ca se refera la BO. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Părintele Teofil Paraian (unul dintre cei mai respectați duhovnici români): Mai demult Biserica era exclusivistă în sensul acesta că considera că toți ceilalți, care nu sunt membri ei, sunt căzuți de la adevăr și de la Bine și de la Dumnezeu și lepădați de Dumnezeu și ei leapădă pe Dumnezeu. În realitate nu-i așa. .................................... Părintele Teofil Pârâian afirmă că sunt și creștini din alte confesiuni (decât cea ortodoxă) care aparțin lui Dumnezeu și sunt în Adevăr. Dar dumneavoastră, domnule Cătălin probabil considerați că Părintele Teofil, prin spusele lui, a comis o mare greșeală, o erezie chiar. Parcă vă aud: "Nu o spun eu, sfinții din toate veacurile..." Domnule Cătălin, dumneavoastră citați duhovnicii și sfinții doar când opiniile lor se potrivesc cu ale dumneavoastră. Când spusele lor nu se mai potrivesc cu convingerile dumneavoastră, duhovnicii sunt cei care greșesc. Dar poate mă înșel, mai bine vă întreb direct: Are dreptate sau greșește Părintele Teofil în afirmația de mai sus? ________ Last edited by vinerea13; 27.04.2011 at 20:48:45. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Despre vorbirea cu mortii | strajeru | Secte si culte | 2 | 09.04.2018 22:32:16 |
Care este adevarul despre vorbirea in limbi ? | petrut-angel | Secte si culte | 1534 | 12.03.2018 22:00:37 |
Vorbirea in limbi - ajutor | Archangel | Reguli generale de utilizare a forumului | 37 | 03.01.2013 12:16:48 |
Dilema unui ortodox privind darul vorbirii in limbi la penticostali | gpalama | Secte si culte | 4 | 29.05.2010 21:11:29 |
DESPRE VORBIREA IN LIMBI | Ioan_Ciobota | Generalitati | 4 | 24.03.2010 17:09:10 |
|