![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Și-apoi nici Puric n-are dreptate când îl acuză pe Pleșu că n-ar face nimic pentru ridicarea neamului românesc din mocirla în care se complace. Cine citește editorialele lui Pleșu are ocazia să găsească un adevărat program de conștientizare a situației paradoxale în care care ne găsim, de exemplu că suntem un popor atât de credincios și ne comportăm ca cel mai păgân din Europa (cel puțin). M-aș bucura însă dacă aș afla într-o zi că Dan Puric a găsit o modalitate de a-L mărturisi pe Hristos prin arta pe care-o practică la modul excelentissim (la nivel mondial) și mai puțin prin conferințe improvizate sau discursuri religioase carismatice apropiate de stilul neoprotestant. Și m-aș bucura și mai tare, dacă aș afla într-o zi că Andrei Pleșu s-a decis să-și mărturisescă credința în Hristos cu mai mult curaj, fără echivocurile tipice intelectualilor cărora multa știință de carte le-a dezvoltat un orgoliu solid, greu de dislocat.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Sunt discutii aprinse , ca sa zic asa, despre personaje sinistre ale culturii sau credintei ortodoxe.
Pt. cei care inca nu cunosc , D.Puric este hirotonit intru diacon , a slujit in aceasta postura la Min. Petru Voda si a tinut necrologul parintelui ... imi scapa dar revin cu numele . Exista inregistrarea pe net. Asa ca el ar putea , daca l-ar interesa cu adevarat , sa slujeasca direct lui Hristos si nu, sau nu numai, prin arta . De la primele lui aparitii , DP, la conferintele de prin tara cind era innebunit sa capteze publicul desi in aparenta puteai sa juri ca nu doreste asta , urmind cu aparitia sa la Atheneul Roman din10.02.2009 (unde era invitata si fata cea mare , Margareta , a fostului rege al Romaniei , insotita de fostul actor Radu Duda) unde in direct a pomenit textual :,,... recent m-a cautat de la o televiziune o fufa sa ma invite la un interviu dar am refuzat-o spunindu-i : duduie , eu si in spatele aparentelor tot eu sunt , nu vin , nu am ce sa-ti spun...", continuind apoi cu aparitia , culmea in emisiunea ,,Dincolo de aparente" facuta de Florentina Fintinaru , unde ,,maestrul" s-a umplut de ridicol si si-a dat cu stingul in dreptul in primul rind venind la ceva ce dezavuasera , dar nu numai , se poate spune ca schimbarea moral-religioasa a ,,maestrului" este evidenta . Chiar daca multa vreme l-a avut duhovnic pe parintele de la Petru Voda , care l-a ajutat mult si sprijinit , in prezent relatiile lor sunt altele . Exista filmulet pe net in care apar parerile gheronului legate de mester, spuse intr-un cadru mai larg de discutie si filmat in chilia parintelui . De asemenea mesterul face parte din organizatii obediente unor interese contrare natiei romane . Exista liste , filme si documente pe net legate de toate aceste aspecte . Si multi il veneram si ne inchinam cu admiratie nestiind bine cine este . De fapt doar acestia il venereaza. Desigur fiecare este liber sa il venereze sau sa il venireze , dupa propria-i alegere . Restul , adica despre Plesu si alti PATAPLESI, a scris corect, adevarat, Traditie1. Clica lui G. Radulesc este de mult deconspirata , doar ca nu cunosc toti .
__________________
Credinta dreapta este medicamentul cel mare si cel dintii al mintuirii !- Sf. Maxim Marturisitorul . Last edited by zaharia_2009; 29.04.2011 at 04:03:02. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Zaharia: Dan Puric nu e hirotonit întru diacon. În înregistrarea pe care o invoci apare predicând în veșminte liturgice de cântăreț sau ipodiacon, adică o treaptă inferioară a clerului la care poate accede orice mirean în anumite condiții. Și Danion Vasile, (pe care bănuiesc că-l admiri), apare la un moment dat înveșmântat astfel. Alminteri, e o practică interesantă și, într-un fel, motivantă, de a-i încuraja pe mirenii mai înzestrați să participe activ la slujirea Bisericii.
Restul mesajului tău e un exemplu tipic de "ortodoxie după internet", un fenomen extrem de nociv care otrăvește mințile și pângărește inimile multor oameni în căutare de sens pentru existența lor. Manipularea, lipsa unor referințe solide, afirmarea unor mărturisitori fantomatici, proliferarea blogurilor colportoare de idei pietiste agresive, lipsite de respect pentru taina persoanei, agramate cultural, semidocte teologic, tâlhărești sub aspectul respectării dreptului de autor, sunt doar câteva din caracteristicile unei uriașe rătăciri ce amenință Biserica sub pretextul apărării "dreptei credințe". Disoluția ortodoxiei n-o să o facă nici masonii, nici ierarhii corupți, nici presupuse conspirații ale evreilor sau mai știu eu ce țapi ispășitori pentru neputințele noastre. Ortodoxia va fi slăbănogită de proprii ei fii, botezați, evlavioși dar stăpâniți de râvna cea rea și tendințe sectare. Nu mai e mult până când turma cea cuvântătoare va fi condusă doar formal de episcopi și preoți, în realitate cei care vor domina creierele vor fi blogherii anonimi și furnizorii de materie primă ideologică perfect adaptată frustrărilor, dezorientărilor, însigurărilor, anxietății, refuzului maturizării în confruntare frontală lumea toxică în care trăim.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) Last edited by Mihailc; 29.04.2011 at 06:27:17. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Cât privește afirmarea lui Pleșu în calitate de creștin, mie mi se pare că bunul simț îl face să nu se bată cu pumnul în piept. Însă în emisiunile televizate din ultima vreme de la TVR1 a făcut referiri la Evanghelii aproape de fiecare dată, fie ca punct de pornire, fie ca finalitate a unei dezbateri. Cred că nu dorește decât să se manifeste cu naturalețe. P.S. M-ar bucura dacă pe blogurile noastre ar scrie mai mulți ca dumneavoastră. Sau poate chiar scrieți? |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Last edited by HoratiuM; 30.04.2011 at 15:59:02. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
O dată pentru totdeauna
Andrei Pleșu Nu mă simt îndemnat să mă justific sau să mă explic, dinaintea unor calomniatori harnici care, mînați de rea-credință, ură, partizanat orb, sau „ordine de sus”, înțeleg să mă încondeieze grosolan, de cîte ori au ocazia, pe forumuri sau pe unele posturi de televiziune. Dar le sunt, poate, dator, celor care mă onorează cu emoționanta lor solidaritate, cu unele lămuriri, astfel încît imaginea lor despre mine să fie nu strict îngăduitoare sau idolatră, ci pur și simplu corectă. Voi oferi, deci, în cele ce urmează, cîteva rapide clarificări cu privire la „capetele de acuzare” ale „procesului” meu. O dată pentru totdeauna! 1. „Scrisorile” către Ceaușescu și colaborarea mea cu Securitatea. Cîndva, în 1981 cred, am participat la primele două dintr-o lungă serie de conferințe pe tema „meditației transcendentale”. Conferințele erau găzduite la Institutul de Psihologie al Academiei Române și aveau un caracter public. Mi s-au părut neinteresante, drept care am suspendat frecventarea întregului program. După vreun an, am fost abordat de un lucrător al Securității - cel ”arondat” trebilor culturale – care m-a întrebat dacă am fost de față la conferințele cu pricina. Am confirmat, firește, deși episodul dispăruse, aproape, din memoria mea. Interlocutorul meu m-a informat că am greșit și că greșeala mea va avea consecințe. Nu l-am luat prea în serios, dar am aflat curînd că omul știa ce spune. Institutul de Psihologie a fost desființat, sute de cercetători, artiști și profesori au rămas fără slujbă, a ieșit ditamai scandalul, pe baza unui scenariu absurd, în care se vorbea de înaltă trădare, subversiune împotriva ordinii socialiste etc. În ce mă privește, am fost ”executat” într-o amplă ședință la locul de muncă, dat afară din învățămînt (eram lector universitar la Institutul de Arte Plastice „Nicolae Grigorescu”), dat afară din partid (contemporanii își vor reaminti, probabil, ca „a fi dat afară din partid” era mai rău decît a nu fi fost niciodată membru de partid) și pus sub interdicția de a publica. Mi s-a oferit, ca soluție de subzistență, un post de muncitor necalificat la o fabrică de sticlă. Soția mea, care mă însoțise la Institutul de Psihologie, a fost și ea dată afară din slujbă și „invitată” să ocupe un post de muncitor necalificat la fabrica de ciorapi „Adesgo”. Eram, așadar, în situația de a nu ne putea întreține, riscînd, totdată, dacă refuzam „ofertele” de serviciu amintite, să cădem sub culpa de „parazitism”. Am dat Ministerul Învățămîntului în judecată. Am pierdut. Am cerut diferite audiențe. Un tovarăș de la primărie m-a îndemnat să fac un memoriu către șeful statului. Ajutat de un unchi mai rodat ca mine în birocrația lingvistică a unui astfel de document, l-am făcut. „Nu e suficient”- a observat cel de la primărie. „Adăugați o anexă”. Am adăugat. Aceste două înscrisuri sunt numite astăzi, de binevoitorii mei, „scrisori” slugarnice către Ceaușescu. Evident, ele aveau toate tarele limbajului de lemn al epocii. Mă disculpam de acuzațiile de subminare a statului, declaram că vreau să-mi fac, în continuare, meseria, îmi afirmam cumințenia și zelul patriotic. Nu sunt deloc mîndru de a fi semnat acest text. Am scuza situației-limită în care mă aflam, dar gestul rămîne unul de compromis. Singurul, totuși, de care mă fac vinovat în întreaga perioadă a coexistenței mele cu regimul. (Constat, în același timp, că autori notorii de jenante omagii publice adresate familie Ceaușescu au beneficiat și beneficiază de un regim mult mai îngăduitor decît amărîtele mele ”scrisori” care, de altfel, n-au avut nici un efect). Una din acuzațiile care mi se făceau în timpul procesului și al „demascărilor” prin care am trecut era aceea că aș fi tăinuit participarea mea la conferințele „transcendentalilor”. Este motivul pentru care, în memoriul meu, am relatat, drept contra-argument , faptul de a fi recunoscut, dinaintea unui lucrător al securității, prezența mea în sală, la data respectivă (vezi mai sus). Dar nu eu mă dusesem să „raportez” asta. Răspunsesem strict la un „interogatoriu”. Ei bine, acest pasaj al memoriului meu a devenit dovada peremptorie că am livrat informații Securității, că, pe scurt, am fost un docil colaborator, chiar dacă unul neconvențional, de vreme ce, recunoscînd că am participat la ședințele de la psihologie, comiteam o delațiune împotriva mea însumi… Am relatat, de altfel, toate acestea și cu alte ocazii. Pentru detalii, se poate citi interviul dat Mirelei Corlețean (Evenimentul Zilei, 29 sept. 2010), reluat în ultimul meu volum („Din vorbă-n vorbă”, Humanitas, 2013). În același volum, am reprodus și un alt interviu, pe aceeași temă, acordat Doinei Jela. Nu mai am nimic de adăugat. 2. Lăcomia mea ministerială. N-am fost membru în nici un partid post-revoluționar, n-am solicitat niciodată un post de demnitar și n-am întreprins niciodată nimic pentru a ajunge într-o poziție de putere. În furor-ul „revoluției”, am fost propus ministru al Culturii de Mircea Dinescu. Din dorința de a reveni la meserie, am demisionat după doi ani, deși mi se ceruse să rămîn. La Externe, am ajuns de azi pe mîine, în decembrie 1997, ca soluție de înlocuire a demisionarului Adrian Severin. Propunerea a venit din partea lui Petre Roman. Și de la Externe am demisionat, după numai jumătate de mandat, mînat de aceeași nevoie de a mă întoarcere la ale mele. În CNSAS, m-a convins să intru tot Mircea Dinescu. Și de acolo am plecat prin demisie. În sfîrșit, Traian Băsescu (iarăși la sugestia poetului) m-a invitat să accept funcția de consilier. Am părăsit-o după patru luni. Încît ideea că am fost cocoțat mereu în poziții de vîrf pe bază de manevre oculte, de lingușeli, nărav sau poftă de privilegii, este o ficțiune venită, nu o dată, de la exponenți și susținători ai unor personaje care chiar cu asta se ocupă: cu dobîndirea și păstrarea puterii, ca și cu „valorificarea” ei lucrativă. Bilanțul ministeriatelor mele n-o fi cine știe ce, dar nu m-am ocupat, totuși, numai de ecleruri și omlete. Mă flatez de a fi înființat Muzeul Țăranului Român, Editura Humanitas, Institutul de Studii Orientale (distrus ulterior) sau Casa de Film a Ministerului Culturii, cu Lucian Pintilie ca director. Am reinstituit Comisia Monumentelor Istorice, am redeschis, dupa mulți ani de întrerupere, Festivalul și Concursul „George Enescu”, am oferit direcția Teatrului Național marelui regizor Andrei Șerban, am organizat prima expunere a operelor românești ale lui Brâncuși în Statele Unite etc. Sub mandatul meu de la Externe, s-a decis începerea negocierilor de aderare a României la Uniunea Europeană (Helsinki, 1999), s-a obținut președinția OSCE și s-a accelerat cursa integrării în NATO datorită strategiei de politică externă adoptată de Președinție și MAE în timpul crizei Kosovo. 3. Piața Universității. Antena 3 a citat abundent dintr-un text al meu scris în 1990. Textul era invocat – în emisiune - ca fiind un atac la adresa demonstranților din Piața Universității. O probă – a cîta? – de neonestitate. În realitate, e vorba de discursul pe care l-am ținut cu ocazia încheierii lucrărilor CPUN și care se adresa membrilor CPUN prezenți în sală, admonestați, laolaltă cu toți politicienii momentului, pentru felul confuz și zgomotos în care înțelegeau să facă politică, încă marcați de duhul ceaușismului. Nici o legătură cu Piața Universității. Cît despre Piață, reamintesc cititorilor că Ministerul Culturii (urmat de Ministerul Învățămîntului) a fost singurul organism guvernamental care, după venirea minerilor, a dat un comunicat de distanțare față de violențele petrecute în stradă. De asemenea, Ministerul Culturii a finanțat singurul documentar corect despre Piața Universității (regia: Stere Gulea), fără echivalent pînă în momentul de față. 4. Plagiatul după Adorno. Bănuiesc că dl. Petre Roman are lucrările lui Adorno pe noptieră. Dacă ar fi răsfoit-o pe cea intitulată „Minima Moralia”, ar fi văzut că între cartea filosofului german și cartea mea nu există nicio legătură. Titlul e, întîmplător, același. Dar „minima moralia” e o locuțiune latină (aleasă de mine prin raportare la „Magna Moralia ” aristotelică, așa cum arăt în prefață), asupra căreia nu există monopol. Dacă aș scrie o lucrare pe care aș intitula-o ”Evrika!” nu mi s-ar putea reproșa că l-am plagiat pe Arhimede… |
|
#7
|
||||
|
||||
|
5. Atitudine critică față de „șefii” mei. Aici mă declar vinovat. Cînd am ceva de obiectat, nu țin cont de ierarhii. Observ, totuși, că nu am criticat pe nimeni dintre cei cu care am avut de a face, recurgînd la arsenalul grotei. N-am făcut pe nimeni bou, prost și porc.
6. Se fac uneori aluzii la privilegiile (financiare și de alt tip), de care aș fi beneficiat de pe urma carierismului meu multilateral. Precizez, pentru cei care își închipuie că am fost cocoțat non-stop în vîrful piramidei, că, din 25 de ani post-revoluționari, n-am lucrat în serviciul public decît opt. În legătură cu orice alte (prețioase) venituri și avantaje dobîndite pe căi „impure”, aștept detalii, cifre, probe. 7. Fizic vorbind, mă dau bătut: sunt gras, urît, poate nu prea român, am ochi bulbucați și mănînc toată ziua, pe banii contribuabililor, ecleruri și omlete. 8. Soția turnătoare. Era fatal ca metehnele mele să fie transferate și asupra unor membri ai familiei. Așa s-a născut legenda racolării soției mele de către serviciile noastre de informații. Dosarul de la CNSAS (invocat doar parțial de analiștii vigilenți) dovedește, într-adevăr, că s-a încercat o asemenea racolare, ceea ce se întîmpla, de regulă, cu toți cei care plecau la studii în străinătate (era vorba de o tînără de 18 ani). Citit pînă la capăt, același dosar arată însă că racolarea a fost ratată și că numitei Catrinel Pleșu nu i se poate imputa nici o urmă de activitate informativă. Înainte de a încheia, țin să mulțumesc tuturor acelora care, în zilele din urmă, mi-au dat calde semne de solidaritate. M-am simțit adesea stingherit de tapajul născut, fără voia mea, în jurul unei nefericite seri la un post de televiziune. Dar, de fapt, nu despre mine e vorba. Ci despre atmosfera morală și profesională a unei țări, în care bunul gust, bunul simț, onestitatea, meseria, comportamentul civilizat și respectul pentru valori stau sub amenințarea unor găști de neisprăviți, de netrebnici, de mercenari rudimentari: oameni cu pregătire precară, oameni care nu se pot recomanda prin nici o ispravă, în nici un domeniu; guralivi, prost crescuți, inculți, dominați de resentiment, instincte brutale și interes privat. Avem de ce să ne temem. Suntem în țara din care Caragiale a fugit exasperat, țara în care Eminescu și-a pierdut mințile, țara care a refuzat, iresponsabil, oferta făcută de Brâncuși, la bătrînețe: aceea de a-și lăsa întreaga operă compatrioților săi. Țara care și-a omorît elitele în pușcărie, țara în care n-au mai vrut să se întoarcă Mircea Eliade, Cioran, Eugen Ionescu, George Enescu. Țara din care pleacă, mereu, tineri excepționali și nu doar ca să se căpătuiască, țara care furnizează Europei milioane de muncitori cu ziua, prost utilizați și prost plătiți la ei acasă. Nu pot decît să sper că, sub această pojghiță de mizerie, există și o altă țară, țara unor oameni cuviincioși și cinstiți, țara celor care știu să se respecte între ei și să nu se lase manipulați de cîteva trupe barbare de oameni stricați și stricători de suflete. http://adevarul.ro/news/societate/o-...index.html#%23 |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Poti sa ne dai exemplu cam ce fapte a facut A.Plesu pentru semenul sau ?(realizari concrete)
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Fara suparare, dar aceasta fraza dovedeste limpede ca nu cunoasteti arta domnului Puric (dar va permiteti sa emiteti judecati de valoare). Intreaga dumnealui arta IL marturiseste pe Hristos !
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Dat fiind fondul rătăcios al mesajului tău înclin să cred că a vorbit mai mult sentimentul (de antipatie) și nu evaluarea ta culturală, alminteri abuzivă și lacunară.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| ANDREI PLESU - Patimile cu acordul parintilor | costel | Stiri, actualitati, anunturi | 30 | 18.02.2024 20:16:24 |
| "Doua scurte povesti despre ortodoxie" de Andrei Plesu | Florin-Ionut | Despre Biserica Ortodoxa in general | 20 | 16.02.2013 18:07:52 |
| Care este pozitia BOR fata de persoanele care fac doar cununuia civila? | elom | Nunta | 38 | 17.08.2011 00:45:58 |
| POZITIA MONAHILOR ATHONITI FATA DE PATRIARHUL | razvan_m | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 7 | 22.12.2008 15:03:29 |
| Pozitia Bisericii fata de multiple casatorii | grumble | Nunta | 3 | 11.08.2006 03:30:05 |
|
|