![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Aveam impresia ca sunteti un mare specialist in patristica, cel putin tinand cont de cat de des invocati opiniile sfintilor si a Parintilor drept singur argument pentru afirmatiile dumneavoastra. Mai mult decat atat, formularea dumneavoastra predilecta este "toti sfintii spun ca mine", pentru ca apoi, atunci cand vi se demonstreaza ca unii sfinti nu spun ca dumneavoastra, sa o dati cotita ca la Ploiesti. In prima faza, ati spus "toti sfintii mai putin doi". Acum veti fi silit sa spuneti "toti sfintii mai putin trei", pentru, ca, dupa cum am aratat, Sfantul Stefan a sustinut validitatea Botezului ereticilor. Dar nu doar atat, el a sustinut si primatul papal, a sustinut si autoritatea papala intemeiata pe acel celebru citat din Matei, cu "Tu esti Petru si pe aceasta piatra....", iar sinaxarul ortodox spune despre el ca este sfant si ca a facut minuni. Cum explicati ca un papa care a sustinut validitatea botezului savarsit de eretici, primatul papal si interpretarea catolica a intemeierii Bisericii pe persoana lui Petru a facut minuni ? Atentie, a facut minuni inainte de a primi cununa martiriului ! P.S. Atentie, discutia nu este acum despre validitatea botezului ereticilor, ci despre pretentia dumneavoastra neadevarata ca toti sfintii Bisericii ar fi fost in consens si ca rapelul la sfinti este suficient pentru a demonstra ceva in materie de credinta. Insasi faptul ca doi sfinti recunoscuti de BO au avut opinii vadit contradictorii care au degenerat intr-o disputa in termeni foarte violenti ar trebui sa va dea de gandit. Last edited by Erethorn; 29.04.2011 at 22:15:52. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Ca sa recapitulam, eu am spus ca Biserica si sfintii au considerat in primul mileniu si apoi si BO ca cei din afara ei nu au Sfinte Taine. V-am dat si citate, ca sa nu spun ca doar eu zic asa. De fapt am dat astea de acum cateva luni, spunand tot ce se putea spune. Dvs. ati continuat sa sustineti ceea ce doreati, apoi vineri 13 vine cu un citat din parintele Teofil. Pe care il cunostem, sau poate dvs. nu il stiati. Cei doi Parinti sunt duhovnici, nu sunt sfinti deocamdata. Parerea parintelui Teofil e o parere proprie, neconcordanta cu a celorlalti duhovnici si sfinti. Ca sa va dau si alte exemple, si parintele Celopa mai cita din carti apocrife, care bineinteles ca sunt apocrife. Apoi dvs. spuneti de Sf. Stefan. Sfantul Stefan a trait prin anul 250, cand doctrina Bisericii nu era nicidecum clarificata, neavand cum fiind prigoniti. La fel si Sf. Grigorie, doctrina despre apocatastaza nu era analizata si condamnata inca. Si nu sunt sigur ca Sf. Stefan se referea la validitatea tainelor si primat, singura sursa vazuta de mine e cea de pe wikipedia, pentru ca dvs. imi expuneti doar parerea dvs. Daca nu stiti au mai fost papi care sa aminteasca de primat si sunt sfinti si in ortodoxie. In cazul singurului exemplu de sfant pe care il dati in sprijinul conceptiei ca eterodocsii au Taine, nu are nicio relevanta, din moment ce dupa aceea Biserica a spus contrariul. Dvs. sustineti aici infailibilitatea sfintilor, spunand ca eu as sustine-o. Dimpotriva, eu sustin ca toti sfintii nu pot gresi, nu ca unul nu poate gresi. In cazul sfintilor conteaza majoritatea, intarita de sinoadele ecumenice. De exemplu nu veti gasi ca majoritatea sfintilor sa fi avut o conceptie gresita, ma refer doar la una singura. Nu veti gasi ca mai multi sfinti sa sustina apocatastaza sau predestinarea. Pot fi unul sau chiar doi sau trei. In general exista cate un sfant care a mai avut cate o mica greseala, dar doar intro problema. In privinta primatului sinoadele au dat hotararile, si episcopul Romei, Sfantul Grigorie a reactionat cand un alt sfant a fost proclamat patriarh ecumenic la Constantinopol, Sf. Ioan Postitorul. Din punctul meu de vedere disctia poate fi incheiata in privinta a ceea ce credea Biserica despre validitatea Tainelor eterodoxe, eu de fapt am spus ce era de spus acum cateva luni, restul e doar pierdere de timp fara vreun rost. Sper ca ati inteles din ceea ce am dat, daca nu e doar problema dvs., eu nu-mi mai pierd timpul. Si azi in ortodoxie se repeta in unele locuri Botezul catolicilor, in virtutea canoanelor un Botez valid nu poate fi repetat, e o grava eroare urmata de caterisire. Asadar primirea eterodocsilor tine de iconomie, nefiind considerate valide tainele eterodocsilor. Asa cum era si in primul mileniu. E destul de clar, mai mult nu am ce adauga, e pierdere de vreme in opinia mea. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Initial v-ati sprijinit punctul de vedere, dupa cum singur recunoasteti, pe ideea ca "Biserica si sfintii" (atentie, nu ati spus unii sfinti, sau majoritatea sfintilor, ci sfintii, ceea ce din punct de vedere logic echivaleaza cu toti sfintii) au spus intr-un anumit fel. Atunci cand v-am aratat ca nu toti sfintii au spus asa, o dati cotita. Ca "doctrina nu era clarificata" - dar atunci de ce ati spus ca "Biserica a sustinut", daca doctrina nu era clarificata ?! Citat:
O, dar nu e pierdere de vreme. Cu fiecare mesaj reusiti sa va demontati singur esafodajul argumentativ, asa ca, va rog din suflet, continuati. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
P.S. Ca un ultim comentariu, am citit la Sf. Ciprian despre controversa cu Sf. Stefan, se pare ca asa este, sf. Stefan sustinea ca ereticii au Taine. Dupa cum am aratat, apoi Biserica a afirmat ca ereticii nu au Taine, validand in cadrul unui sinod ecumenic si deciziile sinoadelor din Cartagina. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Despre vorbirea cu mortii | strajeru | Secte si culte | 2 | 09.04.2018 23:32:16 |
| Care este adevarul despre vorbirea in limbi ? | petrut-angel | Secte si culte | 1534 | 12.03.2018 23:00:37 |
| Vorbirea in limbi - ajutor | Archangel | Reguli generale de utilizare a forumului | 37 | 03.01.2013 13:16:48 |
| Dilema unui ortodox privind darul vorbirii in limbi la penticostali | gpalama | Secte si culte | 4 | 29.05.2010 22:11:29 |
| DESPRE VORBIREA IN LIMBI | Ioan_Ciobota | Generalitati | 4 | 24.03.2010 18:09:10 |
|
|