![]() |
![]() |
|
|
|
#11
|
||||
|
||||
|
Citat:
Spre exemplu: "Ce a fost mai intai oul si apoi gaina"? sau "Daca Dumnezeu este atotputernic poate sa faca o piatra atat de grea pe care sa nu o poata ridica"? Sper ca alti crestini ortodocsi de pe acest forum sa ofere raspunsuri mai potrivite. Va invit totusi sa studiati Dogmatica Sfantului Ioan Damaschin, pe lucrarea caruia mi-am bazat raspunsul: Sa luam aminte la ce ne invara Sfintii Parinti: Despre placeri http://www.resurse-ortodoxe.ro/carti...espre-placeri/ "Dintre placeri, unele sunt sufletesti, altele trupesti. Sufletesti sunt acelea care apartin sufletului in sine, cum este placerea spre studiu si spre contemplatie. Trupesti sunt acelea la care participa si sufletul si trupul. Pentru aceasta se numesc trupesti toate cele care se raporteaza la hrana, la legaturi sexuale si cele asemenea. Dar nimeni nu va gasi placeri proprii numai corpului. Iarasi, dintre placeri, unele sunt adevarate, altele false. Placerile curat sufletesti sunt placerile stiintei si ale contemplatiei; iar placerile la care participa si corpul sunt placerile senzitive. Dintre placerile la care participa si corpul, unele sunt in acelasi timp si naturale si necesare; fara de ele nu este cu putinta de trait, cum sunt mancarurile, care satisfac trebuinta naturii, si hainele cele necesare. Alte placeri sunt naturale, dar nu si necesare, cum sunt raporturile sexuale firesti si legitime. Ele contribuie la conservarea intregului neam. Este insa cu putinta sa traiesti in feciorie fara ele. Alte placeri nu sunt nici necesare, nici naturale, cum este betia, desfrinarea, imbuibarile care depasesc trebuinta, caci acestea nu contribuie nici la mentinerea vietii noastre si nici la continuarea neamului. Din contra, ele mai degraba vatama. Pentru aceea cel care traieste dupa Dumnezeu trebuie sa le urmeze pe acelea care sunt in acelasi timp si necesare si firesti si sa puna in al doilea rand pe cele firesti dar nu neaparat necesare, savarsindu-le la timpul, modul si masura potrivita. Celelalte trebuie indepartate cu totul. Trebuie sa se socoteasca placeri bune acelea care nu sunt insotite de durere, care nu pricinuiesc cainta, care nu nasc alta vatamare, care nu trec dincolo de masura, care nu ne sustrag mult timp de la lucrarile noastre importante si care nu ne robesc." Sfantul Ioan Damaschin Dogmatica, cartea a II-a cap 13. Doamne ajuta. Har si pace. Last edited by Eugen7; 02.05.2011 at 10:41:49. |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Necazurile depinde de mai multe | ionut12 | Generalitati | 55 | 05.12.2010 15:44:55 |
| Educație sexuală în școli iar | Iustin32 | Generalitati | 21 | 28.09.2009 22:30:02 |
| Lumina, pacea si linistea de dincolo de viata | roxana23 | Generalitati | 6 | 25.05.2009 08:08:49 |
|
|