Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 04.05.2011, 12:29:35
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Noesisaa Vezi mesajul
:) Nu, nu am "parasit" Biserica Ortodoxa fiindca imi lipsea ceva, ci fiindca am gasit mai mult in alta parte.
Nu cumva este vreo contradictie in aceasta afirmatie :D

Citat:
În prealabil postat de Noesisaa Vezi mesajul
Nu imi consum timpul si mintea gandindu-ma la cat de inadecvata BO este. Nu este! Ceea ce ma intereseaza acum este: cum il pot sluji pe Domnul mai bine, dat fiind circumstantele. Cum pot eu, prin viata pe care o duc, sa fiu exemplu de ucenic al lui Hristos? Cum pot eu sa fiu o mai buna fiica a Bisericii?
Multumim pentru onestitate.

Intelegem ca trecerea ta de la ortodoxia crestina la romano-catolicism este determinata de cauze subiective si nu de motive obiective dogmatice.

In aceasta situatie eu unul "rasuflu usurat" :)

Citat:
În prealabil postat de Noesisaa Vezi mesajul
Am trecut demult de faza argumentelor in contradictoriu.
Cu tot respectul trebuie sa iti marturisesc ca nu ajus (inca) in acel stadiu de a cunoaste si intelege profund atat teologia ortodoxa cat si cea romano-catolica pentru a putea VEDEA asemanarile si diferentel dogmatice precum si implicatiile acestora (si eventual de a purta o discutie in contradictoriu cu un teolog ortodox crestin).

Dogmatica nu trebuie privita cu superfcialitate. Trebuiesc evitate formalismele. Nu poti spune ca romao-catolicii "nu sunt buni" pentru ca Scriu Iisus cu un singur "i"(Isus) si ca scriu Hristos cu C (Cristos). Din nefericire am intalnit si atfel de cazuri triste...
Dar nici nu poate cineva spune ca dogma romano-catolica este buna si compatibila cu cea ortodoxa atata timp cat teologia romano-catolica sustine: filioque, primatul papal, imaculata conceptie, asumptia...

Doamne ajuta.
  #2  
Vechi 04.05.2011, 12:58:45
Noesisaa's Avatar
Noesisaa Noesisaa is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 10.10.2008
Locație: Christendom
Religia: Catolic
Mesaje: 1.826
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul



Multumim pentru onestitate.

Intelegem ca trecerea ta de la ortodoxia crestina la romano-catolicism este determinata de cauze subiective si nu de motive obiective dogmatice.

In aceasta situatie eu unul "rasuflu usurat" :)
Sigur ca si motove subiective. Omul nu este numai ratiune pura, are si sentiment, se ghideaza si dupa ce i se ofera in jur...nu vad de ce acest lucru este rau.
Am stat si am cantarit "motive obiective dogmatice" pana in momentul in care mi-am dat seama ca nu am nici un motiv sa nu accept autoritatea Bisericii Catolice ...si o data ce o accepti, si accepti Magisteriul ca si autoritate care explica ceea ce un credincios trebuie sa creada, deja toate argumentele in care se consuma unii nu mai conteaza. Nu trebuie eu sa imi bat capul despre daca Sf. Petru a fost sau nu piatra pe care Hristos si-a zidit Biserica. Fiindca este! Nu trebuie sa imi bat EU capul daca Maica Domnului a fost zamislita in mod neprihanit sau nu. Nu trebuie sa imi bat EU capul daca sufletele celor care mor sunt dupa moarte intr-o stare de purificare, numit purgatoriu. Nu are cum sa fie altfel daca acceptam ca rugaciunile pentru cei morti sunt eficiente. Nu trebuie eu sa ma gandesc daca sunt sau nu pacate de moarte si pacate veniale. Sfanta Scriptura spune ca sunt. Etc, etc, etc...

Vocatia mea nu este sa descos si sa repar ceea ce este despartit de 1000 de ani. Ca si simplu crestin, vocatia mea este sa fac parte din Biserica lui Hristos, sa o ascult, sa duc o viata crestineasca si sa il aduc pe Hristos prin viata mea si altora si sa ii aduc si pe ei la Biserica Lui. Sa stau pana ajung la varsta pensiei ingropata in tot felul de argumente contradictorii, cand deja Sf. Duh mi-a aratat unde sa gasesc raspunsurile in timp util, ar fi o pierdere a vocatiei mele. Pentru altii o fi altfel, nu zic nu.
__________________
„Mare ești tu, Doamne, și preavrednic de laudă (…) Căci pentru tine ne‑ai creat și neliniștită este inima noastră până sa-si afle odihna in tine.” (Sfântul Augustin).
  #3  
Vechi 04.05.2011, 13:21:27
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Noesisaa Vezi mesajul
Am stat si am cantarit "motive obiective dogmatice" pana in momentul in care mi-am dat seama ca nu am nici un motiv sa nu accept autoritatea Bisericii Catolice ...si o data ce o accepti, si accepti Magisteriul ca si autoritate care explica ceea ce un credincios trebuie sa creada, deja toate argumentele in care se consuma unii nu mai conteaza. Nu trebuie eu sa imi bat capul despre daca Sf. Petru a fost sau nu piatra pe care Hristos si-a zidit Biserica. Fiindca este! Nu trebuie sa imi bat EU capul daca Maica Domnului a fost zamislita in mod neprihanit sau nu. Nu trebuie sa imi bat EU capul daca sufletele celor care mor sunt dupa moarte intr-o stare de purificare, numit purgatoriu. Nu are cum sa fie altfel daca acceptam ca rugaciunile pentru cei morti sunt eficiente. Nu trebuie eu sa ma gandesc daca sunt sau nu pacate de moarte si pacate veniale. Sfanta Scriptura spune ca sunt. Etc, etc, etc...
Inca o data apreciez onestitatea ta.
Te rog sa nu ma intelegi gresit. Prin postarile mele nu te "judec". Hristos este dreptul judecator. Doresc insa sa iti atrag atentia ca dogmatica nu trebuie tratata cu superficialitate caci implicatiile ei sunt profunde. Acele diferente pe care le-am subliniat exista. Bineinteles ca tu poti alege sa le ignori (si ar fi mai intelept decat sa incerci sa combati doctrina ortodoxa, mai ales ca recunosti ca nu ai nici interesul si nici pregatirea si cunostintele necesare).

Citat:
În prealabil postat de Noesisaa Vezi mesajul
Vocatia mea nu este sa descos si sa repar ceea ce este despartit de 1000 de ani. Ca si simplu crestin, vocatia mea este sa fac parte din Biserica lui Hristos, sa o ascult, sa duc o viata crestineasca si sa il aduc pe Hristos prin viata mea si altora si sa ii aduc si pe ei la Biserica Lui. Sa stau pana ajung la varsta pensiei ingropata in tot felul de argumente contradictorii, cand deja Sf. Duh mi-a aratat unde sa gasesc raspunsurile in timp util, ar fi o pierdere a vocatiei mele. Pentru altii o fi altfel, nu zic nu.
Consider ca fiecare crestin trebuie sa marturiseasca Adevarul si sa traiasca intru Hristos in comuniune deplina.

Nu trebuie sa ne mintim pe noi insine. Fiecare are asteptarile lui de la Biserica. Pe tine personal te intereseza "putin" diferentele dogmatice si ai incercat sa iti gasesti o justificare pentru actiunea ta.

Consider ca cel mai bine ar fi sa accepti pur si simplu ca ai facut aceasta alegere intrucat pe tine nu te intereseaza in primul rand invatatura adevarata (dreapta) ci esti interesata de o traire in Biserica unde sa nu te simti singura, unde iti poti implini sentimentele tale de dragoste si atasament atat fata de Dumnezeu cat si fata de semeni.

Din nefericire si in Berica Ortodoxa sunt foarte multi oameni care nu isi inteleg credinta... de dogmatica ce sa mai vorbim. Sunt multi care se comporta asemenea fariseilor... este o realitate, care nu trebuie negata.

Te intelegem ca traiesti departe de tara si nu ai acces la Biserica Ortodoxa si acesta a fost motivul principal care te-a determinat sa treci la Biserica Romano-Catolica, ca sa poti pariticipa la Sfintele Taine. Dorinta ta de a trai intru Hristos este de apreciat... multora nici nu le pasa. Sunt multi oameni care stau langa Biserici Ortodoxe si nu se sinchisesc sa intre in ele... daramite sa participe la Sfintele Slujbe, la Sfintele Taine.
Aceasta este realitatea.

Doamne ajuta.

Last edited by Eugen7; 04.05.2011 at 13:44:58.
  #4  
Vechi 04.05.2011, 14:17:49
Noesisaa's Avatar
Noesisaa Noesisaa is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 10.10.2008
Locație: Christendom
Religia: Catolic
Mesaje: 1.826
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Inca o data apreciez onestitatea ta.
Te rog sa nu ma intelegi gresit. Prin postarile mele nu te "judec". Hristos este dreptul judecator. Doresc insa sa iti atrag atentia ca dogmatica nu trebuie tratata cu superficialitate caci implicatiile ei sunt profunde. Acele diferente pe care le-am subliniat exista. Bineinteles ca tu poti alege sa le ignori (si ar fi mai intelept decat sa incerci sa combati doctrina ortodoxa, mai ales ca recunosti ca nu ai nici interesul si nici pregatirea si cunostintele necesare).
Sigur ca diferentele exista, sunt perfect constienta de asta. NU sunt dintre cei care spun ca totul e la fel, sau ca e bine si intr-un fel si in altul. Nu. Daca nu ajung la aceleasi concluzii ca si tine, nu inseamna ca ignor diferentele, sau ca sunt ignoranta, ci ca pur si simplu nu am ajuns la concluziile tale. Interesul il am. Mai alaltaieri am stat pana pe la 3 noaptea citind intr-o carte de dogmatica catolica, si mai mult, in olandeza, limba care nu o stapanesc foarte bine, deci trebuie un pic de mai mult efort din partea mea. :)

Citat:
Consider ca cel mai bine ar fi sa accepti pur si simplu ca ai facut aceasta alegere intrucat pe tine nu te intereseaza in primul rand invatatura adevarata (dreapta) ci esti interesata de o traire in Biserica unde sa nu te simti singura, unde iti poti implini sentimentele tale de dragoste si atasament atat fata de Dumnezeu cat si fata de semeni.
Este si acesta un lucru important. In afara daca esti protestant si iti poti face biserica ta impreuna cu doi-trei prieteni, nu iti poti trai de adevaratelea credinta si dragostea fata de Dumnezeu de unul singur. Din cele mai vechi timpuri crestinii au trait in comunitate, sfintii apostoli au hirotonit preoti pentru acea comunitate, Hristos Insusi a instituit Biserica...este un lucru absolut normal.


Citat:
Te intelegem ca traiesti departe de tara si nu ai acces la Biserica Ortodoxa si acesta a fost motivul principal care te-a determinat sa treci la Biserica Romano-Catolica, ca sa poti pariticipa la Sfintele Taine. Dorinta ta de a trai intru Hristos este de apreciat... multora nici nu le pasa. Sunt multi oameni care stau langa Biserici Ortodoxe si nu se sinchisesc sa intre in ele... daramite sa participe la Sfintele Slujbe, la Sfintele Taine.
Aceasta este realitatea.
Initial acesta a fost motivul apropierii mele de BRC: aveam nevoie de o comunitate (ne-protestanta) in care sa imi traiesc viata in Hristos. Dar nu si motivul pentru care fac pasul de a si deveni romano-catolica. Din punct de vedere catolic pot sa particip in Sf. Taine bine -mersi fara a semna nici un fel de act, in virtutea faptului de a fi ortodox fara biserica ortodoxa in oras.
__________________
„Mare ești tu, Doamne, și preavrednic de laudă (…) Căci pentru tine ne‑ai creat și neliniștită este inima noastră până sa-si afle odihna in tine.” (Sfântul Augustin).
  #5  
Vechi 04.05.2011, 14:51:57
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Noesisaa Vezi mesajul
Din punct de vedere catolic pot sa particip in Sf. Taine bine -mersi fara a semna nici un fel de act, in virtutea faptului de a fi ortodox fara biserica ortodoxa in oras.
Da, dar din punct de vedere ortodox nu puteai si ai omis sa mentionezi asta ceea ce inseamna ca si inainte de a deveni catolica nu dadeai doi bani pe punctul de vedere ortodox.

Eu cred ca discutiile astea si mai ales regretele in jurul "convertirii" tale n-au nici un sens, sunt mult mai multi "ortodocsi" care au trecut si trec prin ortodoxie ca gasca prin apa, ramanand din asta doar cu "baitza".

Ii stim, ii cunoastem, dar nu ne pasa de ei si nu sarim in sus sau plangem decat cand auzim ca au murit fara sa cunoasca cu adevarat Biserica, Cele Sfinte, sau daca au trecut la protestanti, romano-catolici, etc.
  #6  
Vechi 04.05.2011, 14:54:29
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Noesisaa Vezi mesajul
Daca nu ajung la aceleasi concluzii ca si tine, nu inseamna ca ignor diferentele, sau ca sunt ignoranta, ci ca pur si simplu nu am ajuns la concluziile tale. Interesul il am. Mai alaltaieri am stat pana pe la 3 noaptea citind intr-o carte de dogmatica catolica, si mai mult, in olandeza, limba care nu o stapanesc foarte bine, deci trebuie un pic de mai mult efort din partea mea. :)
Draga Noesisaa nu sunt concluziile mele personale. Eu marturiesc ortodoxia crestina. Pe link-ul de mai jos poti gasti dogmatica ortdoxa oficiala a Sfantului Ioan Damaschin (care este Sfant Parinte si al Bisericii Romano-Catolice.)

http://www.resurse-ortodoxe.ro/carti...oan-damaschin/
http://www.crestinortodox.ro/carti-ortodoxe/dogmatica/
http://www.angelfire.com/space2/carti/detalii/0201.htm

Iti recomand sa studiezi Sfanta Scriptura si invatatura Bisericii in limba pe care o cunosti cel mai bine. Sunt lucruri difcil de inteles...


Citat:
În prealabil postat de Noesisaa Vezi mesajul
Din punct de vedere catolic pot sa particip in Sf. Taine bine -mersi fara a semna nici un fel de act, in virtutea faptului de a fi ortodox fara biserica ortodoxa in oras.
Stim ca romano-catolicii sunt permisivi cu crediciosii ortodocsi intrucat au dreapta credinta si accepta participarea acestora la Sfintele Taine (chiar daca marturisesc crezul ortodox fara filioque, chiar daca nu accepta suprematia papala etc.)

Biserica Ortodoxa in mod aficial nu accepta comuniunea liturgica cu romano-catolicii, mai exact nu poate fi vorba de impartasire din acelasi potir. Conform canoanelor daca un credicios romano-catolic (re)vine la ortodoxie el nu mai trebuie rebotezat (se cosidera valid Botezul in numele Sfintei Treimi) ci se administraza doar Taina Mirungerii.
  #7  
Vechi 04.05.2011, 15:18:49
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Biserica Ortodoxa in mod aficial nu accepta comuniunea liturgica cu romano-catolicii, mai exact nu poate fi vorba de impartasire din acelasi potir. Conform canoanelor daca un credicios romano-catolic (re)vine la ortodoxie el nu mai trebuie rebotezat (se cosidera valid Botezul in numele Sfintei Treimi) ci se administraza doar Taina Mirungerii.
Am scris vreo cateva zeci de mesaje pe tema iconomiei, aceea este iconomie, nu se recunosc Tainele. De exemplu stiu ca BO a Greciei ii boteaza pe toti catolicii. BO a Rusiei nu.
  #8  
Vechi 04.05.2011, 15:21:54
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
De exemplu stiu ca BO a Greciei ii boteaza pe toti catolicii. BO a Rusiei nu.
In Grecia, doar cei din Sfantul Munte Athos ii reboteaza pe romano-catolici.
(Eu am spus intocmai ce se invata in facutatea orodoxa de teologie la drept canonic, in cazul unui romano-catolic care (re)vine la ortodoxie).

Last edited by Eugen7; 04.05.2011 at 15:24:20.
  #9  
Vechi 04.05.2011, 14:45:55
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Noesisaa Vezi mesajul
Sigur ca si motove subiective. Omul nu este numai ratiune pura, are si sentiment, se ghideaza si dupa ce i se ofera in jur...nu vad de ce acest lucru este rau.
Am stat si am cantarit "motive obiective dogmatice" pana in momentul in care mi-am dat seama ca nu am nici un motiv sa nu accept autoritatea Bisericii Catolice ...si o data ce o accepti, si accepti Magisteriul ca si autoritate care explica ceea ce un credincios trebuie sa creada, deja toate argumentele in care se consuma unii nu mai conteaza. Nu trebuie eu sa imi bat capul despre daca Sf. Petru a fost sau nu piatra pe care Hristos si-a zidit Biserica. Fiindca este! Nu trebuie sa imi bat EU capul daca Maica Domnului a fost zamislita in mod neprihanit sau nu. Nu trebuie sa imi bat EU capul daca sufletele celor care mor sunt dupa moarte intr-o stare de purificare, numit purgatoriu. Nu are cum sa fie altfel daca acceptam ca rugaciunile pentru cei morti sunt eficiente. Nu trebuie eu sa ma gandesc daca sunt sau nu pacate de moarte si pacate veniale. Sfanta Scriptura spune ca sunt. Etc, etc, etc...

Vocatia mea nu este sa descos si sa repar ceea ce este despartit de 1000 de ani. Ca si simplu crestin, vocatia mea este sa fac parte din Biserica lui Hristos, sa o ascult, sa duc o viata crestineasca si sa il aduc pe Hristos prin viata mea si altora si sa ii aduc si pe ei la Biserica Lui. Sa stau pana ajung la varsta pensiei ingropata in tot felul de argumente contradictorii, cand deja Sf. Duh mi-a aratat unde sa gasesc raspunsurile in timp util, ar fi o pierdere a vocatiei mele. Pentru altii o fi altfel, nu zic nu.

Cand vazusem cum incepusei sa argumentezi dogmatic alegerea am crezut ca e vorba de alta persoana decat acea filocatolica conjunctuala care a ales sa-si paraseasca din convenienta Biserica asa cum si din convenienta probabil a ajuns sa paraseasca tara.

Dar cu aceasta "lamurire" constant ca raman valabile concluziile initiale :)
  #10  
Vechi 04.05.2011, 15:05:20
Noesisaa's Avatar
Noesisaa Noesisaa is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 10.10.2008
Locație: Christendom
Religia: Catolic
Mesaje: 1.826
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Cand vazusem cum incepusei sa argumentezi dogmatic alegerea am crezut ca e vorba de alta persoana decat acea filocatolica conjunctuala care a ales sa-si paraseasca din convenienta Biserica asa cum si din convenienta probabil a ajuns sa paraseasca tara.

Dar cu aceasta "lamurire" constant ca raman valabile concluziile initiale :)
Bun, si ce propui, practic....?

O atitudine de convenienta ar fi fost sa fi adoptat atitudinea majoritatii romanilor din vest (si nu numai, si cei din Ro sunt la fel): sa raman ortodoxa -- adica cum sa nu fii ortodox daca esti roman. De fapt daca esti roman esti automat ortodox! :D Sa am -- neaparat!-- icoane in casa, sa merg de Pasti la biserica --neaparat romaneasca, adica cum sa nu sfintesti pasca de Pasti??? Pai nu simti ca vine Pastele daca nu aduci lumina acasa sau daca nu canti Hristos a inviat! in romaneste! Si nu faci un gratarel in parc. Nu? Ce spune? Ca a trai in concubinaj nu e OK? Ah, ce mentalitate invechita! Ne casatorim cand avem si noi un rost, dar pana atunci ce om face? Abstinenta? Ce e aia? Pai sigur, de aia au abuzat preotii catolici atatia copilasi, ca traiau o viata celibatara. Vezi, abstinenta e o prostie! Ca el e italian-catolic si a mai fost casatorit o data, si nu-l lasa fraierii aia de catolici sa se re-casatoreasca. Si nici ortodocsii...Phwew! Dar lasa ca sfintim pasca si ouale si ne simtim bine noi, asa, intre romani. Nu-i Paste ca la romani! Sigur ca suntem ortodocsi, doar suntem romani. Ne spovedim, ne impartasim - cum? ar trebui mai mult de o data pe an? Pai cum, inainte de Pasti asa e obiceiul, faci curat in casa, bati covorul, mai mergi o leaca la denii, nu de la inceput, ca nu-i nimeni oricum, obligatoriu mergi si te spovedesti, dar cand e multa lume si la popa care nu te intreaba de multe, ca si asa e multa lume la coada si nu-i timp. Sa fac o cercetare a constiintei? Ce-i aia. Lasa ca ma intreaba popa. Phew, am scapt si de asta. Pe la anu' tataie, de acum pregatim gratarul din ziua de Pasti!
__________________
„Mare ești tu, Doamne, și preavrednic de laudă (…) Căci pentru tine ne‑ai creat și neliniștită este inima noastră până sa-si afle odihna in tine.” (Sfântul Augustin).
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Cardul De Sanatate Cu CIP RFID 666 Devine Obligatoriu De La 1 Ianuarie 2013 myself00 Generalitati 1 03.01.2013 21:37:21
Teoria Big-Bang-ului il exclude pe Dumnezeu din Creatie neica_nimeni_altul Teologie si Stiinta 59 27.11.2012 12:25:23
Viteza forumului sophia Reguli generale de utilizare a forumului 4 02.08.2012 14:03:02
Papa: Dumnezeu s-a aflat in spain spatele Big Bang. Universul n-a aparut intamplator. Eugen7 Teologie si Stiinta 15 09.01.2011 17:42:36
Trapeza - locul unde hrana devine rugaciune adrian35 Intrebari utilizatori 8 07.05.2010 18:36:35