![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Intelegem ca trecerea ta de la ortodoxia crestina la romano-catolicism este determinata de cauze subiective si nu de motive obiective dogmatice. In aceasta situatie eu unul "rasuflu usurat" :) Cu tot respectul trebuie sa iti marturisesc ca nu ajus (inca) in acel stadiu de a cunoaste si intelege profund atat teologia ortodoxa cat si cea romano-catolica pentru a putea VEDEA asemanarile si diferentel dogmatice precum si implicatiile acestora (si eventual de a purta o discutie in contradictoriu cu un teolog ortodox crestin). Dogmatica nu trebuie privita cu superfcialitate. Trebuiesc evitate formalismele. Nu poti spune ca romao-catolicii "nu sunt buni" pentru ca Scriu Iisus cu un singur "i"(Isus) si ca scriu Hristos cu C (Cristos). Din nefericire am intalnit si atfel de cazuri triste... Dar nici nu poate cineva spune ca dogma romano-catolica este buna si compatibila cu cea ortodoxa atata timp cat teologia romano-catolica sustine: filioque, primatul papal, imaculata conceptie, asumptia... Doamne ajuta. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Am stat si am cantarit "motive obiective dogmatice" pana in momentul in care mi-am dat seama ca nu am nici un motiv sa nu accept autoritatea Bisericii Catolice ...si o data ce o accepti, si accepti Magisteriul ca si autoritate care explica ceea ce un credincios trebuie sa creada, deja toate argumentele in care se consuma unii nu mai conteaza. Nu trebuie eu sa imi bat capul despre daca Sf. Petru a fost sau nu piatra pe care Hristos si-a zidit Biserica. Fiindca este! Nu trebuie sa imi bat EU capul daca Maica Domnului a fost zamislita in mod neprihanit sau nu. Nu trebuie sa imi bat EU capul daca sufletele celor care mor sunt dupa moarte intr-o stare de purificare, numit purgatoriu. Nu are cum sa fie altfel daca acceptam ca rugaciunile pentru cei morti sunt eficiente. Nu trebuie eu sa ma gandesc daca sunt sau nu pacate de moarte si pacate veniale. Sfanta Scriptura spune ca sunt. Etc, etc, etc... Vocatia mea nu este sa descos si sa repar ceea ce este despartit de 1000 de ani. Ca si simplu crestin, vocatia mea este sa fac parte din Biserica lui Hristos, sa o ascult, sa duc o viata crestineasca si sa il aduc pe Hristos prin viata mea si altora si sa ii aduc si pe ei la Biserica Lui. Sa stau pana ajung la varsta pensiei ingropata in tot felul de argumente contradictorii, cand deja Sf. Duh mi-a aratat unde sa gasesc raspunsurile in timp util, ar fi o pierdere a vocatiei mele. Pentru altii o fi altfel, nu zic nu.
__________________
„Mare ești tu, Doamne, și preavrednic de laudă (…) Căci pentru tine ne‑ai creat și neliniștită este inima noastră până sa-si afle odihna in tine.” (Sfântul Augustin). |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Te rog sa nu ma intelegi gresit. Prin postarile mele nu te "judec". Hristos este dreptul judecator. Doresc insa sa iti atrag atentia ca dogmatica nu trebuie tratata cu superficialitate caci implicatiile ei sunt profunde. Acele diferente pe care le-am subliniat exista. Bineinteles ca tu poti alege sa le ignori (si ar fi mai intelept decat sa incerci sa combati doctrina ortodoxa, mai ales ca recunosti ca nu ai nici interesul si nici pregatirea si cunostintele necesare). Citat:
Nu trebuie sa ne mintim pe noi insine. Fiecare are asteptarile lui de la Biserica. Pe tine personal te intereseza "putin" diferentele dogmatice si ai incercat sa iti gasesti o justificare pentru actiunea ta. Consider ca cel mai bine ar fi sa accepti pur si simplu ca ai facut aceasta alegere intrucat pe tine nu te intereseaza in primul rand invatatura adevarata (dreapta) ci esti interesata de o traire in Biserica unde sa nu te simti singura, unde iti poti implini sentimentele tale de dragoste si atasament atat fata de Dumnezeu cat si fata de semeni. Din nefericire si in Berica Ortodoxa sunt foarte multi oameni care nu isi inteleg credinta... de dogmatica ce sa mai vorbim. Sunt multi care se comporta asemenea fariseilor... este o realitate, care nu trebuie negata. Te intelegem ca traiesti departe de tara si nu ai acces la Biserica Ortodoxa si acesta a fost motivul principal care te-a determinat sa treci la Biserica Romano-Catolica, ca sa poti pariticipa la Sfintele Taine. Dorinta ta de a trai intru Hristos este de apreciat... multora nici nu le pasa. Sunt multi oameni care stau langa Biserici Ortodoxe si nu se sinchisesc sa intre in ele... daramite sa participe la Sfintele Slujbe, la Sfintele Taine. Aceasta este realitatea. Doamne ajuta. Last edited by Eugen7; 04.05.2011 at 13:44:58. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
__________________
„Mare ești tu, Doamne, și preavrednic de laudă (…) Căci pentru tine ne‑ai creat și neliniștită este inima noastră până sa-si afle odihna in tine.” (Sfântul Augustin). |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu cred ca discutiile astea si mai ales regretele in jurul "convertirii" tale n-au nici un sens, sunt mult mai multi "ortodocsi" care au trecut si trec prin ortodoxie ca gasca prin apa, ramanand din asta doar cu "baitza". Ii stim, ii cunoastem, dar nu ne pasa de ei si nu sarim in sus sau plangem decat cand auzim ca au murit fara sa cunoasca cu adevarat Biserica, Cele Sfinte, sau daca au trecut la protestanti, romano-catolici, etc. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
http://www.resurse-ortodoxe.ro/carti...oan-damaschin/ http://www.crestinortodox.ro/carti-ortodoxe/dogmatica/ http://www.angelfire.com/space2/carti/detalii/0201.htm Iti recomand sa studiezi Sfanta Scriptura si invatatura Bisericii in limba pe care o cunosti cel mai bine. Sunt lucruri difcil de inteles... Citat:
Biserica Ortodoxa in mod aficial nu accepta comuniunea liturgica cu romano-catolicii, mai exact nu poate fi vorba de impartasire din acelasi potir. Conform canoanelor daca un credicios romano-catolic (re)vine la ortodoxie el nu mai trebuie rebotezat (se cosidera valid Botezul in numele Sfintei Treimi) ci se administraza doar Taina Mirungerii. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
(Eu am spus intocmai ce se invata in facutatea orodoxa de teologie la drept canonic, in cazul unui romano-catolic care (re)vine la ortodoxie). Last edited by Eugen7; 04.05.2011 at 15:24:20. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cand vazusem cum incepusei sa argumentezi dogmatic alegerea am crezut ca e vorba de alta persoana decat acea filocatolica conjunctuala care a ales sa-si paraseasca din convenienta Biserica asa cum si din convenienta probabil a ajuns sa paraseasca tara. Dar cu aceasta "lamurire" constant ca raman valabile concluziile initiale :) |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
O atitudine de convenienta ar fi fost sa fi adoptat atitudinea majoritatii romanilor din vest (si nu numai, si cei din Ro sunt la fel): sa raman ortodoxa -- adica cum sa nu fii ortodox daca esti roman. De fapt daca esti roman esti automat ortodox! :D Sa am -- neaparat!-- icoane in casa, sa merg de Pasti la biserica --neaparat romaneasca, adica cum sa nu sfintesti pasca de Pasti??? Pai nu simti ca vine Pastele daca nu aduci lumina acasa sau daca nu canti Hristos a inviat! in romaneste! Si nu faci un gratarel in parc. Nu? Ce spune? Ca a trai in concubinaj nu e OK? Ah, ce mentalitate invechita! Ne casatorim cand avem si noi un rost, dar pana atunci ce om face? Abstinenta? Ce e aia? Pai sigur, de aia au abuzat preotii catolici atatia copilasi, ca traiau o viata celibatara. Vezi, abstinenta e o prostie! Ca el e italian-catolic si a mai fost casatorit o data, si nu-l lasa fraierii aia de catolici sa se re-casatoreasca. Si nici ortodocsii...Phwew! Dar lasa ca sfintim pasca si ouale si ne simtim bine noi, asa, intre romani. Nu-i Paste ca la romani! Sigur ca suntem ortodocsi, doar suntem romani. Ne spovedim, ne impartasim - cum? ar trebui mai mult de o data pe an? Pai cum, inainte de Pasti asa e obiceiul, faci curat in casa, bati covorul, mai mergi o leaca la denii, nu de la inceput, ca nu-i nimeni oricum, obligatoriu mergi si te spovedesti, dar cand e multa lume si la popa care nu te intreaba de multe, ca si asa e multa lume la coada si nu-i timp. Sa fac o cercetare a constiintei? Ce-i aia. Lasa ca ma intreaba popa. Phew, am scapt si de asta. Pe la anu' tataie, de acum pregatim gratarul din ziua de Pasti!
__________________
„Mare ești tu, Doamne, și preavrednic de laudă (…) Căci pentru tine ne‑ai creat și neliniștită este inima noastră până sa-si afle odihna in tine.” (Sfântul Augustin). |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Cardul De Sanatate Cu CIP RFID 666 Devine Obligatoriu De La 1 Ianuarie 2013 | myself00 | Generalitati | 1 | 03.01.2013 21:37:21 |
Teoria Big-Bang-ului il exclude pe Dumnezeu din Creatie | neica_nimeni_altul | Teologie si Stiinta | 59 | 27.11.2012 12:25:23 |
Viteza forumului | sophia | Reguli generale de utilizare a forumului | 4 | 02.08.2012 14:03:02 |
Papa: Dumnezeu s-a aflat in spain spatele Big Bang. Universul n-a aparut intamplator. | Eugen7 | Teologie si Stiinta | 15 | 09.01.2011 17:42:36 |
Trapeza - locul unde hrana devine rugaciune | adrian35 | Intrebari utilizatori | 8 | 07.05.2010 18:36:35 |
|