Citat:
În prealabil postat de N.Priceputu
Mă tem că ceea ce este o gândire care se deschide și nu se închide e catalogată imediat drept new-age. Nu îmi este familiar acest curent, poate doar tangențial. Iar în ceea ce spun nu mă bazez pe „luminata” mea minte, ci pe teologi minunați, ca Părintele Galeriu și Părintele Stăniloae. Poate că nu sunt suficient cunoscuți, din păcate.
Prin răspunsul anterior nu am vrut decât să atrag atenția asupra dușmanului din lăuntrul nostru. Acolo trebuie purtat războiul. Acolo să-l poarte și musulmanii, cum știu ei, acolo să-l purtăm și noi, chemând ajutorul Mântuitorului! Numai în felul acesta vom putea vedea în fețele semenilor chipul lui Hristos.
P.S. Care sunt citatele neoprotestante sau new-age pe care le-am dat?
|
Eu am fost putin caustic, am inteles ce ai vrut sa spui, dar am si o oarecare dreptate in ceea ce spun, citind si alte mesaje.
Exista mai multe feluri de intelegere particulara a ortodoxiei de unii credinciosi, un grad mai mare sau mai mic de indepartare. Dar si cu o mai mica intelegere nu exista o problema, doar cand ne apucam sa dam sfaturi si sa judecam, desi nu ne-am inteles credinta.
Asadar ortodocsii cu gandire new-age cred ca toate religiile ar fi bune si toate minunile de la Dumnezeu. De multe ori au conceptii ale religiilor orientale.
Ortodocsii cu gandire ecumenista cred ca toate cultele crestine ar fi aproape la fel, trebuie doar sa credem in Hristos. Acestia au de obicei o conceptii si gandire neoprotestante.
Mai sunt ortodocsii numiti filo-catolici, acestia cred ca noi si catolicii (poate si monofizitii sau protestantii) am fi cam la fel, doar mici diferente.
O sa observam ca sfintii nu fac parte din cele trei categorii, cel putin nu am gasit pe vreunul sa aiba asemenea conceptii.
De exemplu povestirea pe care o apreciai pe celalalt topic era de factura new-age.
Dusmanul nu e numai inauntrul nostru, dusmanul e mai ales cel din afara, ingerii cazuti.