![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pentru oricine considera ca Ioan Paul al II-lea a fost un potrivnic al lui Dumnezeu si ca a spune altfel inseamna "relativism", cartea lui Barnes poate servi, intr-adevar, cu brio spre a-si fundamenta opiniile. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De altfel, imi permit sa va intreb si pe dumneavoastra, direct: considerati ca Ioan Paul al II-lea a fost un potrivnic al lui Dumnezeu ? Cu alte cuvinte achiesati la parerea lui Barnes ? |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Personal inclin sa cred ca Ioan Paul al II-lea a fost un om bine intentionat. Atat timp cat BRC nu va "binecuvanta" anticonceptionalele (desi a binecuvantat anticonceptia, fie ea "naturala") si homosexualitatea, desi a avut parte de f. mari presiuni si atacuri din cauza asta, plus actele de caritate desfasurate in lume, nu e chiar atat de rau.. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar daca asa o fi scriind, cu siguranta nu era vorba de papa Ioan Paul II... Trebuie sa recunoasteti totusi ca modul de exercitare a puterii administrative in BO a ferit ortodoxia de exagerari precum inchizitia, indulgentele... si in cele din urma Reforma protestanta. Daca tot ati citit carti de genul celei a lui Patrick Barnes, cred ca stiti ca multi teologi ortodocsi vad protestantismul ca pe o consecinta (nedorita) a infailibilitatii papale: in BRC este un singur om infailibil _ papa; in protestantism, ca reactie la aceatsa, sunt considerati infailibili toti... ![]() Din punctul dvs. de vedere, sigur ca va cade foarte greu orice afirmatie din aceasta, care califica cu duritate pe episcopul Romei (ca institutie, nu ca persoana). Cu siguranta stiti ca orice incercare de dialog, de apropiere intre BO si BRC este dur criticata de anumite cercuri ortodoxe. Dar tot din lipsa de comunicare si de comuniune s-a ajuns la schisma din 1054. Parerea mea (de fapt, am auzit-o la un preot ortodox, dar ader la ea) este ca asa cum Biserica s-a rupt de sus in jos, se va reface de jos in sus...problema e ca va dura cam tot vreo 1000 de ani... Last edited by AdrianAamz; 06.05.2011 at 12:16:22. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Citatul acela nu este al autorului, e de la Sfantul Paisie Velicikovski, un sfant de la Manastirea Neamt care a trait in in secolul XVIII, in perioada inceputului uniatiei.
Interesant de vazut ca autorul este un american, dar il citeaza pe sfantul roman. Mai multi sfinti au avut pareri critice despre catolicism, niciunul nu i-a considerat la fel ca ortodocsii. Incepand chiar cu Sf. Grigorie Palama, care a scris chiar tratat impotriva Filioque. De observat ce spune Sf. Grigorie Palama, cand il critica pe Vaarlam, un invatat grec din Roma care sprijinea dogma catolica, dar ii critica pe catolici: Sf. Palama chiar scrie in raspunsurile sale sa nu fie defaimati latinii pentru lucruri neimportante si neadevarate, cum face Varlaam. Cine spune ca proterstantii, np si catolicii sunt la fle ca noi de fapt nu vrea binele lor, pentru ca nu cunoaste adevarul. Daca este asa cum spun sfintii, iar eterodocsii nu au har si nu prea se pot mantui decat poate in mod exceptional, atunci cei care vor binele lor sunt cei ce spun adevarul, adevarul despre ortodoxie si singura Biserica. Ca afland adevarul si ei sa il afle si sa aiba macar sansa cunoasterii lui, si ortodocsii care nu il stiu sa il poata afla, si astfel sa nu considere o problema fara prea mare importanta daca ar trece la alta confesiune. |
#7
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Iar daca autorul da citatul ca exemplu de atitudine ortodoxa fata de Biserica Catolica, inseamna ca si-l insuseste (asta ca sa-i raspund si lui Catalin2). Citat:
Citat:
Citat:
Veti observa fara indoiala ca exista o suspecta apropiere ca stil, forma si chiar continut in atacurile anti-papale ale ortodocsilor si protestantilor. Nici nu e de mirare, pentru ca ceea ce-i uneste este refuzul obstinat de a accepta autoritatea succesorului lui Petru. Citat:
Aici e de discutat, daca o ruptura vizibila la nivel temporal este sau nu o incalcare a promisiunii Mantuitorului cu "portile iadului..." |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Cel, care il lupta pe crestin, este diavolul. Citat:
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Asta tine la dumneavoastra loc de argumentare ? Dupa ce o sa-si ceara si Biserica dumneavoastra scuze pentru colaborarea cu Antihristul la martirizarea episcopilor greco catolici, mai discutam.
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Inchizitia nu poate intra in cazul scuzelor pentru greseala, pentru ca intra in cadrul infailibilitatii papale. Ar insemna ca nu exista infailibilitate.
Inchizitorii erau numitit de papa si aveau atributiile de condamnare, pana la pedeapsa cu moartea. Chiar daca nimeni n-ar fi fost executat, inchizitorul tot ar fi avut aceasta putere de a condamna la moarte, data de papa si BC. Pentru ca a fost doctrina BC mai multe sute de ani si s-au dat si bule si alte documente, evident ca intra in cadrul ex cathedra, adica in cadrul infailibilitatii. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Casatoria in afara Bisericii Ortodoxe, recunoscuta sau nu? | Marius22 | Nunta | 168 | 26.06.2025 00:02:34 |
Mantuirea in afara Bisericii | catalin2 | Dogmatica | 280 | 23.09.2013 13:30:05 |
tainele bisericii | umilinta | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 24 | 23.01.2009 00:20:13 |
Botezul in afara Bisericii | maggie | Botezul | 8 | 03.12.2008 14:43:57 |
Despre tainele Bisericii Ortodoxe | strajeru | Secte si culte | 0 | 26.11.2007 01:39:33 |
|