![]() |
![]() |
|
#881
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Numai ca eu mi-am lasat viata in mainile Domnului si imi e bine. Sunt multumita cu grija ce mi-o poarta Domnul. Am incredere deplina in El si recunosc si marturisesc ca El a creat totul chiar si campia cu multa iarba a mediocritatii precum si muntii goi ai inteligentei. Doar ca unii dintr noi oamenii privim campia si spunem ca e muntele si privim muntele si spunem ca e campia. Doamne ajuta!
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#882
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cât despre mediocritate - se păzește de ea cel mai bine cel care nu își închipuie că a și reușit să scape de ea. Nu întâmplător vorbește practica creștină de smerenie: ne face lucizi. Adică, atenți la propriile capcane. Iar mediocritatea ar putea fi descrisă ca o nemijlocită stagnare în propria capcană. Deci, ca o impotență cețoasă, o rămânere în indiferență. |
#883
|
|||
|
|||
![]() Citat:
2. Ce este Esența divină e prezentat nemijlocit în toate tratatele teologice serioase, în Sfânta Tradiție, în Crez și în Scriptură. Ca și în operele pe jumătate de teologie speculativă, pe jumătate de filosofie speculativă, precum "De docta ignorantia" a lui Cusanus. Pe lângă ele mai sunt operele unor filosofi care au fost, fără îndoială, vizitați de Spirit și au intuit acest Adevăr. Unii neputând să-L formuleze, alții dezvoltându-și doctrina pe temeiul său. Mă gândesc la Platon (dialogul "Parmenides"), la neoplatonicul Damascius ("Despre primele principii") sau la Hegel ("Știința Logicii"). Mai apar semne ale acestei Unități chiar și în fundamentele științei - mă gândesc la paradoxurile logico-matematice, cum e, de pildă, cel al lui Cantor cu mulțimea tuturor mulțimilor. Deci se poate să întrevezi, precum în ghicitură, Ideea divină prin "simpla" gândire naturală, atunci când e asistată de lecturile care trebuie și nu cade în erori logice. Pentru a cunoaște judecățile propriu-zise sau iertarea păcatelor, în schimb, e adevărat, e nevoie de practică ascetică, liturgică și mistică. Dar nici unele, nici altele nu duc la simplități naive. Pentru că simplitatea e de două feluri: superficialitatea și abisul. Last edited by HoratiuM; 08.05.2011 at 14:20:29. |
#884
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Apoi, să discerni tu însăți dacă eu am devenit sau nu rob al minții mele - mă tem că ți-ai asumat o sarcină care-ți depășește competențele. Cel puțin atâta timp cât dai chix la logica asta a noastră, "simplă", omenească despre care mi-ai tot spus cât îți e de dragă. |
#885
|
|||
|
|||
![]()
Am plecat de la principiul că odata ce te ferești de efectul amestecării,logic e ca mediocritatea să rămână în suspensie.
Se pare ca mi-am întors ironia metaforei asupra mea,nu am nimic de obiectat. Last edited by Paznica ploii; 08.05.2011 at 14:36:29. |
#886
|
|||
|
|||
![]()
Cine e stăpân pe propria sa inteligență, nu se teme să stea de vorbă chiar și cu mediocritatea.
|
#887
|
|||
|
|||
![]()
Iar cine e conștient că proveniența concluziilor este un ad hominem se retrage...
Mulțumesc că mi-ai corectat preconcepțiile. |
#888
|
|||
|
|||
![]()
Ne putem retrage sau putem încerca să nu lăsăm ultimul cuvânt într-o polemică publică pe seama unui paralogism. Din respect pentru spațiul public și o minimă igienă inteligibilă a schimburilor din acest spațiu.
|
#889
|
|||
|
|||
![]()
Și tot din respect odată ce demonstrațiile involuntare se trag dintr-o anumita absurditate a feminitatatii punctului de vedere,aș ști că această parte de spațiu public are nevoie de dispariția a ceea ce este problematic.
|
#890
|
|||
|
|||
![]()
Degeaba atata cearta si discutii...
Exista credinciosi care cred cu adevarat in Dumnezeu dar ii tolereaza si pe cei necredinciosi. Exista credinciosi care cred cu adevarat in Dumnezeu dar nu ii suporta pe ceilalti si incearca sa-i convinga. Exista credinciosi care cred cu adevarat in Dumnezeu si ii tolereaza pe cei necredinciosi,dar incearca sa-i convinga si pe ei subtil,fara a aborda subiectul direct si intr-un timp indelungat. Exista necredinciosi care se cred superiori tuturor si nu accepta alt Adevar. Exista necredinciosi care cred si-au acceptat viata si nu mai incearca sa schimbe pe nimeni,ci doar sa traiasca fericiti cu sotia si copiii. Si asa mai departe...in ziua de astazi,cand gasim informatie peste tot si diversa,trebuie argumente mult mai bune pentru a convinge un om sa creada in ceva... Dobrin se pare ca pe unii oricat ai incerca sa ii convingi nu merge,poate trebuie sa-ti revizuiesti metoda sau si mai bine fi de acord cu ceea ce cred ei si dupaia vezi ce faci... In general am vazut ca oamenii isi mentin pozitia cand ii contrazici,dar daca esti de acord cu ei si schimbi subiectul apoi e mai bine.Nu mai incerca sa-i convingi,ca o sa caute tot mai multe argumente si o sa fie mai fermi dupaia...am spus ce cred in momentul de fata sper ca nu am suparat pe vreunu. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Mantuirea ortodoxa-mantuirea protestanta | Ioana-Andreea | Secte si culte | 77 | 16.11.2013 22:42:56 |
Mantuirea | Tartaruga | Dogmatica | 413 | 11.09.2012 03:18:26 |
Mantuirea | danyel | Despre Biserica Ortodoxa in general | 1 | 24.12.2006 22:39:15 |
|