![]() |
![]() |
|
#721
|
||||
|
||||
![]() Citat:
In al doilea rand chiar ati uitat istoria? Chiar nu va mai aduceti aminte ce Sfintele Sinoade ecumenice si de hotararile acestora? (ordinea onorifica a patriarhiilor...) Daca in primul mileniu toti trebuiau sa "ascute" de papa, atat din punct de vedere dogmatic cat si jurisdictional de ce se mai organizau Sfinte Sinoade dupa Modelul Sfintilor Apostoli (Faptele Apostolilor 15)? Chiar ati uitat de titlul patriarhului de Constantinopol: Ecumnenic (de la grecescul oikumene = toata lumea). (Evident ca este vorba de un titlu onorific precum si cel de papa pe care il are Episkopul Romei). Chiar ati uitat ce inseamna titlul "primus inter pares" nu va spune nimic? Sau interpretati istoria ca si dogmatica "intr-un duh" "nou"? Va readucem aminte. http://en.wikipedia.org/wiki/Primus_...pares#Religion Infailibilitatea papala este contrara invataturii lui Hristos Iisus, este impotriva Duhului Sfant care spune: "din gura a doi sau trei sa se statorniceasca tot adevarul". Asadar sa luam aminte! |
#722
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu zice nicaieri Sfanta Scriptura sa asculte de Sfantul Petru in exclusivitate! Scriptura spune foarte clar: "cine asculta de Mine si pe VOI va va asculta" nu zice "cine ma asculta pe Mine va asculta si de Sfantul Petru"! Deci se adresezaza clar in mod egal tuturor Sfintilor Apostoli cand spune VOI (toti). Hristos spune clar: "cine intre voi vrea sa fie primul sa fie slujitor celorlati" si nu zice "cine dintre voi vrea sa fie primul nu poate ca Sfantul Petru e primu' "! Biserica este una si este a lui Hristos Iisus insusi, nu este a Papei nu a Patriarhului Ecumneic sau al BOR sau oricare altul, sau a preotilor! Asadar sa luam aminte cui slujim fratilor si pe cine adoram si sa nu uitam robii cui suntem! Hristos Iisus cel inviat este capul Bisericii pe care o conduce intru Duhul Sau ce Sfant care din Tatal purcede! Last edited by Eugen7; 09.05.2011 at 14:45:42. |
#723
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In al doilea rand, discutia era despre primatul papal, nu despre infailibilitatea papala. In al treilea rand, "primus inter pares" nu este in contradictie cu primatul papal, la fel cum nici "servus servorum Dei" nu este impotriva. Episcopii sunt egali in ceea ce priveste demnitatea episcopala, ceea ce explica si celebrele scrisori ale Papei Grigorie cel Mare impotriva titulaturii de "episcop universal" pe care si-a arogat-o Patriarhul Constantinopolului. Papa nu este decat episcopul Romei, iar primatul papal, desi izvoraste din calitatea de episcop al Romei, nu se identifica cu aceasta. |
#724
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Intr-un anumit sens le inteleg atunci cand vin de la neo-protestanti, care nu recunosc nici un fel de delegare a autoritatii in biserica si se considera toti preoti si interpreti ai Adevarului, dar de la un crestin apartinand unei Biserici apostolice nu le pricep. |
#725
|
||||
|
||||
![]()
Daca ati fi atenti la viata din Sfanta Treime, v-ar fi rusine ca sustineti primatul papal. In Sfanta Treime nicio persoana nu te opreste la ea, te trimite la cealalta. In Ortodoxie exista Sfantul Sinod, Sinod care nu lasa locul unei singure persoane asa cum se intampla cu papa in catolicism.
|
#726
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#727
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Titlul de Patriarh Ecumenic nu este decat onorific si nu confera nici un privilegiu dogmatic sau jurisdictional fata de ceilati patriarhi. In Sfintele Sinoade toti sunt egali! Pe cand cel de papa implica pretenii de infalilibilitate (dogmatica etc) precum si pretentii juristictionale fata de ceilati colegi episcopi. Nu se mai poate vorbi de egalitate sinolada intre episcopi. Despre implicatiile jurisdictionale nici nu mai are rost sa vorbim. |
#728
|
|||
|
|||
![]()
Pentru domnul Costel, din catehismul BC, cu sublinierea mea:
877. De asemenea, ține de natura sacramentală a ministeriului bisericesc să aibă un caracter colegial. Într-adevăr, încă de la începutul slujirii sale, Domnul Isus i-a instituit pe cei Doisprezece "semințe ale Noului Israel și totodată originea ierarhiei sacre371". Aleși împreună, ei vor fi și trimiși împreună și unitatea lor frățească va fi în slujba comuniunii frățești a tuturor credincioșilor; ea va fi ca un reflex și o mărturie a comuniunii Persoanelor dumnezeiești372. De aceea, orice episcop își exercită slujirea în sânul colegiului episcopal în comuniune cu Episcopul Romei, urmașul Sfântului Petru și capul colegiului; preoții își exercită slujirea în sânul preoțimii din dieceză, sub cârmuirea episcopului lor. |
#729
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sau, de ce sa fie popa mai cu mot decat mine ? De ce sa nu iert si eu pacate si sa invoc Duhul Sfant sa transforme Darurile in Trupul si Sangele Domnului ? Ce, eu nu sunt botezat ? Raspunsul: Pentru ca asa a randuit Hristos Biserica. Last edited by Erethorn; 09.05.2011 at 15:04:21. |
#730
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Romano-catolicii il considera pe Episcopul Romei mai presus decat atli episcopi iar aceasta este o forma de mandrie nejustificata! Pentru unii poate fi o forma de idolatrizare a omului sau a locului (Roma). Prin faptul ca se accepta "infailibilitatea papala" se poate reprima posibilitatea marturisirii Adevarului de catre Duhul Sfant in Sfintele Sinoade. Noi crestinii ortodocsi cinstim si respectam autoritatea Bisericii Ortodoxe: Patriarhi, episcopi, preoti potrivit rangului lor. Autoriatea lor este Sinondala dupa modelul Sfintlor Apostoli si nu individuala (dupa inovatia "primatului papal")! |
|