![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
Demonstrati va rog cu argumente solide cum anume infirma BC posibilitatea ca Maica Domnului sa fi fost luata de vie la cer (fara adormire, moarte, si invirere intru Hristos)? Din invatatura BO reiese fara echivoc necesitatea adormirii (mortii) Maicii Domului si a invirerii ei intru Hristos Iisus de catre Hristos Iisus, singurul Mantuitor. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Ar fi absurd ca documentele oficiale, adica catehismul si lucrarile Sinoadelor, sa cuprinda toata invatatura. "Documentele oficiale" cuprind dogma, ceea ce trebuie crezut pentru a nu ne primejdui mantuirea. Invataturi catolice despre moarte (adormirea) Maicii Domnului veti gasi fara indoiala, daca veti cauta. Promit sa o fac eu, dar necesita timp. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
De asemenea va rog sa explicat si cum anume exclude invatatura BC posibilitatea ca Maica Domnului sa fie luata de vie la cer, evident in contextul in care detaliati invatatura despre pacatul stramosesc conform BC. Doamne ajuta. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Raspuns la intrebarea dumneavoastra: Dogma catolica nu exclude posibilitatea ca Maica Domnului sa nu fi murit. In Biserica Catolica, se considera ca avem, pe de o parte, dogme, adica acele articole de credinta pe care trebuie sa le credem pentru a nu ne primejdui mantuirea, care nu pot fi niciodata schimbate, si, pe de alta parte, invataturi care nu sunt dogmatice, care tin de fireasca dezbatere teologica si de interpretarea pe care o dam Adevarului. Dogma spune: "La sfarsitul vietii pamantesti". Exista teologi care sustin ca a adormit inainte de a fi ridicata la cer, exista teologi care sustin ca nu a adormit. Biserica nu ne impune cu certitudine dogmatica unul dintre aceste puncte de vedere. Ca o completare si o precizare fata de insistentele d-lui Catalin: Ridicarea cu trupul si sufletul la cer (adica dogma, adevarul de credinta) nu presupune in mod necesar simultaneitatea celor doua. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Daca nici la aceste lucruri banale, care sunt negru pe alb si in dogma catolica, sunt contrazise, ce rost mai au disuctiile despre Filioque sau alte invataturi. Pot sa zica ortodocsii orice, nu are importanta din punct de vedere al adevarului. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
BO insa are o invatatura mai clara cu privire la acest aspecte. Citat:
Importanta este moartea (adormirea) Maicii Domnului si invierea ei de catre Hristos. Ca Hristos Iisus Domnul Dumnezeul nostru a dorit sa o invie (adica sa uneasca din nou sufletul cu trupul ei) aici pe pamant sau in cer, asta are mai putina importanta. Nici despre Sfantul Moise nu se spune unde a fost inviat, pe pamant sau in cer. Scriptra spune doar ca Sfantul Moise a murit, a fost ingropat, apoi ca Sfantul Moise s-a aratat in trup la Schimbarea la fata a Mantuitorului pe Muntele Tabor si a vorbit cu Domnul, si pentru ca noi sa nu ramanem cu intrebari, Biblia spune ca Sfantul Arhanghel Mihail s-a luptat cu satana pentru trupul lui Moise... dar nu da detalii despre sfarsitul luptei din moment ce Moise se artase deja inviat in trup la Schimbarea la fata. Doamne ajuta. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Pueti citi asta in orice sursa sau articol catolic. Unele dau si explicatii pentru invierea Fecioarei, care n-a mai trebuit sa astepte invierea mortilor. Asta inseamna invierea, pentru ca altfel tot sufletul e viu, doar la adventisit si martori moare si sufletul. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Sa continui cu reluarea mesajelor de acum trei luni: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...&postcount=105
In acelasi link, si mai clar decat atat scrie: "Dumnezeu a făcut-o să beneficieze de învierea trupului, ridicând-o “cu trupul și cu sufletul în slava cerească." (catehismul catolic). "Sfântul Francisc de Sales, pătruns de un sănătos spirit al credinței, ne pune această întrebare: Care copil, dacă ar putea, nu ar învia-o pe mama sa și nu ar pune-o în paradis, cât mai curând după moartea ei? " " în sfârșit, papa mai citează un alt scriitor din vechime, care afirmă la rândul său: Cristos, Mântuitorul și Dumnezeul nostru, dătătorul vieții și al nemuririi, a fost de datoria lui de a-i reda viața mamei. A fost de datoria lui de a o învia din morți și de a o primi alături de el, traversând o cale numai de el cunoscută." |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Asta cu necesitatea Adormirii este una. Cea cu pacatul stramosesc (respectiv cu putinta stergerii acestuia in prealabil Jertfei de pe Cruce) este alta. Mai exista una, cu transformarea painii si vinului la cina cea de Taina, iarasi, inaintea Jertfei de pe Cruce. Un raspuns simplu si de bun simt la acestea este: Daca Dumnezeu a vrut, Dumnezeu a putut ! |
|
|