Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 10.05.2011, 14:20:43
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Va multumesc si va sunt recunoscator. Vreau sa inteleg foarte bine aceste lucruri.
De asemenea va rog sa explicat si cum anume exclude invatatura BC posibilitatea ca Maica Domnului sa fie luata de vie la cer, evident in contextul in care detaliati invatatura despre pacatul stramosesc conform BC.

Doamne ajuta.
Am dat deja citat din Catehismul Bisericii Catolice despre pacatul origirar sau stramosesc. Ulterior am citit aceeasi sectiune din Catehismul Ortodox chiar de pe acest site siam constatat ca spun acelasi lucru.


Raspuns la intrebarea dumneavoastra: Dogma catolica nu exclude posibilitatea ca Maica Domnului sa nu fi murit.

In Biserica Catolica, se considera ca avem, pe de o parte, dogme, adica acele articole de credinta pe care trebuie sa le credem pentru a nu ne primejdui mantuirea, care nu pot fi niciodata schimbate,

si, pe de alta parte, invataturi care nu sunt dogmatice, care tin de fireasca dezbatere teologica si de interpretarea pe care o dam Adevarului.

Dogma spune: "La sfarsitul vietii pamantesti". Exista teologi care sustin ca a adormit inainte de a fi ridicata la cer, exista teologi care sustin ca nu a adormit. Biserica nu ne impune cu certitudine dogmatica unul dintre aceste puncte de vedere.

Ca o completare si o precizare fata de insistentele d-lui Catalin: Ridicarea cu trupul si sufletul la cer (adica dogma, adevarul de credinta) nu presupune in mod necesar simultaneitatea celor doua.
  #2  
Vechi 10.05.2011, 14:31:29
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Ca o completare si o precizare fata de insistentele d-lui Catalin: Ridicarea cu trupul si sufletul la cer (adica dogma, adevarul de credinta) nu presupune in mod necesar simultaneitatea celor doua.
Iar o mie de discutii degeaba. Catolicii spun ca a inviat si apoi a fost ridicata la cer. Numai adventistii spun ca sufletul moare. Normal ca si ortodocsii spun ca sufletul a fost ridicat la cer, la fel ca al oricarui om care moare. Ce rost ar avea sa spuna ca a fost ridicata cu trupul si sufletul la cer? Dar alte citate si dovezi le-am dat la discutia de acum trei luni.
Daca nici la aceste lucruri banale, care sunt negru pe alb si in dogma catolica, sunt contrazise, ce rost mai au disuctiile despre Filioque sau alte invataturi. Pot sa zica ortodocsii orice, nu are importanta din punct de vedere al adevarului.
  #3  
Vechi 10.05.2011, 14:39:34
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Am dat deja citat din Catehismul Bisericii Catolice despre pacatul origirar sau stramosesc. Ulterior am citit aceeasi sectiune din Catehismul Ortodox chiar de pe acest site siam constatat ca spun acelasi lucru.
Am vazut. Multumesc.

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Raspuns la intrebarea dumneavoastra: Dogma catolica nu exclude posibilitatea ca Maica Domnului sa nu fi murit.

In Biserica Catolica, se considera ca avem, pe de o parte, dogme, adica acele articole de credinta pe care trebuie sa le credem pentru a nu ne primejdui mantuirea, care nu pot fi niciodata schimbate,

si, pe de alta parte, invataturi care nu sunt dogmatice, care tin de fireasca dezbatere teologica si de interpretarea pe care o dam Adevarului.

Dogma spune: "La sfarsitul vietii pamantesti". Exista teologi care sustin ca a adormit inainte de a fi ridicata la cer, exista teologi care sustin ca nu a adormit. Biserica nu ne impune cu certitudine dogmatica unul dintre aceste puncte de vedere.
Asa este.
BO insa are o invatatura mai clara cu privire la acest aspecte.

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Ca o completare si o precizare fata de insistentele d-lui Catalin: Ridicarea cu trupul si sufletul la cer (adica dogma, adevarul de credinta) nu presupune in mod necesar simultaneitatea celor doua.
Corect.
Importanta este moartea (adormirea) Maicii Domnului si invierea ei de catre Hristos. Ca Hristos Iisus Domnul Dumnezeul nostru a dorit sa o invie (adica sa uneasca din nou sufletul cu trupul ei) aici pe pamant sau in cer, asta are mai putina importanta.

Nici despre Sfantul Moise nu se spune unde a fost inviat, pe pamant sau in cer. Scriptra spune doar ca Sfantul Moise a murit, a fost ingropat, apoi ca Sfantul Moise s-a aratat in trup la Schimbarea la fata a Mantuitorului pe Muntele Tabor si a vorbit cu Domnul, si pentru ca noi sa nu ramanem cu intrebari, Biblia spune ca Sfantul Arhanghel Mihail s-a luptat cu satana pentru trupul lui Moise... dar nu da detalii despre sfarsitul luptei din moment ce Moise se artase deja inviat in trup la Schimbarea la fata.

Doamne ajuta.
  #4  
Vechi 10.05.2011, 14:45:31
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Asa este.
BO insa are o invatatura mai clara cu privire la acest aspecte.
Invatatura catolica spune ca Fecioara a murit, apoi a fost inviata (nu a inviat , ca doar Iisus a inviat) si apoi a fost irdicata cu trupu si sufletul la cer.
Pueti citi asta in orice sursa sau articol catolic. Unele dau si explicatii pentru invierea Fecioarei, care n-a mai trebuit sa astepte invierea mortilor. Asta inseamna invierea, pentru ca altfel tot sufletul e viu, doar la adventisit si martori moare si sufletul.
  #5  
Vechi 10.05.2011, 14:50:54
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Sa continui cu reluarea mesajelor de acum trei luni: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...&postcount=105

In acelasi link, si mai clar decat atat scrie: "Dumnezeu a făcut-o să beneficieze de învierea trupului, ridicând-o “cu trupul și cu sufletul în slava cerească." (catehismul catolic).
"Sfântul Francisc de Sales, pătruns de un sănătos spirit al credinței, ne pune această întrebare: Care copil, dacă ar putea, nu ar învia-o pe mama sa și nu ar pune-o în paradis, cât mai curând după moartea ei? "
" în sfârșit, papa mai citează un alt scriitor din vechime, care afirmă la rândul său: Cristos, Mântuitorul și Dumnezeul nostru, dătătorul vieții și al nemuririi, a fost de datoria lui de a-i reda viața mamei. A fost de datoria lui de a o învia din morți și de a o primi alături de el, traversând o cale numai de el cunoscută."
  #6  
Vechi 10.05.2011, 14:45:35
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul

Importanta este moartea (adormirea) Maicii Domnului si invierea ei de catre Hristos. Ca Hristos Iisus Domnul Dumnezeul nostru a dorit sa o invie (adica sa uneasca din nou sufletul cu trupul ei) aici pe pamant sau in cer, asta are mai putina importanta.

Doamne ajuta.
Exista un numar de teologumene sau chiar dogme care, la prima vedere, par sa introduca contradictii interne in invatatura Bisericii.

Asta cu necesitatea Adormirii este una.

Cea cu pacatul stramosesc (respectiv cu putinta stergerii acestuia in prealabil Jertfei de pe Cruce) este alta.

Mai exista una, cu transformarea painii si vinului la cina cea de Taina, iarasi, inaintea Jertfei de pe Cruce.

Un raspuns simplu si de bun simt la acestea este: Daca Dumnezeu a vrut, Dumnezeu a putut !
Subiect închis

Tags
primatul papal, roma, vatican