![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Orice om care mai are un dram de luciditate realizeaza ca:
Daca un papa contrazice oficial un alt papa nu mai poate fi vorba de infailibilitate. Daca papa Ioan 8 condamna oficial filioque la sinodul de la Constantinopol din 879-880, impreuna cu toti parintii prezenti acolo, sub pedeapsa excomunicarii, iar alt papa introduce filioque in Crez, e clar ca buna-ziua ca nu e nici o infailibilitate. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Sinodul 2 ecumenic s-a tinut fara ca papa sa fie prezent, nici personal, nici prin legati, si nici un episcop din apus nu a participat. Cu toate astea, sinodul a fost considerat ca ecumenic. Sf. Meletie, episcop al antiohiei a prezidat sinodul, iar el NU era in comuniune cu papa.
La fel, sinodul 5 ecumenic, care a fost convocat de imparatul Iustinian, a fost convocat impotriva vointei papei Vigiliu, papa nu a participat nici personal, nici prin reprezentanti. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Iata ce spune Sf. Ioan gura de aur despre sinodul apostolic de la Ierusalim
"Vedeti, dupa Petru vorbeste Pavel, si nimeni nu gaseste nimic de cartit. Iacov asteapta si sta linistit, caci intaietatea ii fusese lui incredintata. Ioan si ceilalti apostoli nu vorbesc, ci tac fara nici o ciuda, pentru ca sufletul lor era dezbracat de toata slava cea desarta... Dupa ce ei (Barnaba si Pavel ) au incetat de a grai, Iacov lua cuvantul si zise... Graiul lui Petru fusese mai ridicat, acela al lui Iacov era mai astamparat. Astfel trebuie totdeauna sa faca acela care are o mare putere: el lasa altora asprimea si-si retine lui insusi duhul stamparat si linistit." Tot Sf. Ioan gura de aur spune analizand cuvintele lui Iacov: " Ce vrea sa zica: Eu judec? Aceasta vrea sa zica: Eu afirm cu autoritate ca lucrul este asa. Deci Iacov a hotarat asupra intregii chestiuni." - Cuvantul 33 la Faptele Apostolilor Tot Sf. Ioan gura de aur, ca sa va saturati de el: "Tulbura-se-va cineva auzind ca Pavel a stat impotriva lui Petru, adica stalpii bisericii s-au ciocnit si au cazut unul peste altul. Caci ei sunt stalpii care sprijina si poarta, acoperamantul credintei; si nu numai stalpii, ci inca pavaza si ochii trupului bisericii, izvoarele si vistieria tuturor bunatatilor. Si daca cineva ar zice despre ei tot ce si-ar putea inchipui, totusi n-ar putea arata indeajuns vrednicia lor." - omilie asupra cuvintelor - pe fata i-am stat impotriva. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mai vreti din Sf. Ioan gura de aur?
Iata: " Hristos incredinta lui Petru pe iudei si lui Pavel neamurile... Caci dupa cum un intelept general, dupa ce a cunoscut cu ingrijire destoinicia fiecaruia, incredinteaza unuia puterea asupra cavaleriei, iar altuia asupra infanteriei, astfel, desigur, Hristos a impartit ostirea sa in 2 parti si a incredintat lui Petru pe iudei si lui Pavel neamurile. Cele 2 parti ale ostirii sunt diferite, insa generalul Hristos este unul." Iata ce spune si istoricul bisericii Eusebiu de Cezareea: " Petru, Iacov si Ioan, dupa ridicarea la ceruri a Mantuitorului, nu au pretins intaietate in biserica deoarece Mantuitorul le-a aratat o incredere mai mare, ci l-au ales pe Iacov, fratele cel drept, ca episcop al Ierusalimului". Sf. Firmilia, episcop al Ierusalimului, in disputa cu papa Stefan zice: " Acei ce sunt la Roma nu tin socoteala de cele ce au fost date dintru inceput si in zadar pretind ei a se sprijini pe autoritatea apostolica" Iar papei Stefan ii scrie acelasi Firmilian: " Pe cand tu cugeti ca ceilalti s-au despartit de tine, tu esti cel ce s-a despartit de ceilalti" Urmeaza si alte citate. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Sper ca realizati ca duceti o lupta pierduta apriori, deoarece va aflati in situatia ingrata de a demonstra pretentia absurda a BO ca nici un Sfant Parinte nu a sustinut primatul papal.
Spre deosebire, pozitia BC este mult mai rezonabila, si nu sustine ca toti Sfintii Parinti ar fi sustinut primatul papal. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Faptul ca v-ati convertit la catolicism si credeti invatatura catolica, nu ne influenteaza deloc pe noi, cei care am ramas pe vecie ortodocsi. Credeti ce doriti, dar nu asteptati sa convertiti pe aici pe altii, care apoi sa accepte invatatura catolica. Sa-L lasam pe Dumnezeu sa judece cine duce o lupta buna si cine o lupta pierduta din start. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
E de fapt un neadevar, e un pasaj scos din contextul operei Sf. Ioan Gura de Aur. Sfantul a folosit la dresa mai multor Apostoli cuvinte de lauda, dar cele mai multe si de impact la adresa Sf. Pavel, nu sf. Petru. Cautand pe net articole catolice am observat ca multe din ele nici nu-l pomenesc pe Sf. Ioan Gura de Aur intre parintii care au sustinut primatul. Tocmai pentru ca ar fi de fapt un neadevar, o incercare de pacalire. Ca si in cazul Sf. Grigorie cel Mare, care daca se ia un citat ai crede ca ar fi sustinut primatul, cand a scris de fapt impotriva. Cel putin Sf. Grigorie nu apare deloc in susrsele catolice in sprijinirea primatului. Sa luam aminte, catolicii (si ma refer la teologi, nu la credinciosi care trebuei sa lucreze cu materialul clientului) nu au cu ce sa isi sustina ceea ce au inovat fata de ortodoxie. Pentru aceasta in trecut s-au folosit si de cateva falsuri. Sunt cunoscute decretele pseudo-isidoriene, o colectie de falsuri facuta in imperiul carolingian. Acestea au fost recunoscute ca falsuri in evul mediu si de BC. http://ro.orthodoxwiki.org/Primatul_papal Iar aici mai amplu in engleza: http://en.wikipedia.org/wiki/Pseudo-Isidore Acesta contin chiar si scrisori falsificate ale papilor. In acele decrete sunt si cateva adevarate, unele sunt modificate si unele sunt falsuri in totalitate. Un alt fals sunt Donatio Constantini. Probabil in ziua de azi nu se mai folosesc falsuri si texte modificate (desi am mai vazut folosite de catolci), si pentru ca exista acces la informatie pe net. In schimb se folosesc si ceea ce se folosea in trecut: texte scoase din context. Acestea pot fi scoase din contextul frazei sau paragrafului respectiv sau scoase din contextul operei si afirmatiilor acelui sfant. In cazul Sf. Ioan Gura de Aur e vorba de a doua varianta. Last edited by catalin2; 31.05.2011 at 10:19:59. |
|