![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Duhul Sfant, caz in care de ce am mai avea nevoie de Patriarh, sau de Mitropolit etc? Si daca noi nu avem nevoie, cum de apostolii au avut nevoie din moment ce au fost incredintati lui Petru in ciuda faptului ca urmau sa fie umpluti de Duhul Sfant la Cincizecime? Tu ai o gandire chiar mai protestanta decat a mea si vad ca nici macar nu iti dai seama. Last edited by Adriana3; 13.06.2011 at 00:50:13. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Patriarhii sau Mitropoliții nu au această pretenție. Ei sunt niște episcopi ca și ceilalți, având, însă, o funcție administrativă mai înaltă în cadrul Bisericilor locale. Iar dacă apostolii au fost încredințați lui Petru, pentru ce Îl mai alege Domnul pe Pavel, care a făcut cea mai mare operă misionară în Biserică? După cum am spus, Petru era respectat în mod deosebit de ceilalți, însă nu a ținut locul lui Hristos. Și nu e poate cineva să Îi țină locul, pentru că El este prezent. În Duhul Sfânt. Last edited by N.Priceputu; 13.06.2011 at 10:35:37. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Că episcopul este locotenentul lui Cristos, vedem bine din cuvintele cu care îl întâmpinați dv, atunci când spuneți: "Pe Domnul și arhiereul nostru". V-am mai spus că acest lucru se vede și din felul în care e înveșmântat. Lui îi spuneți, de Florii: "Osana, Fiule al lui David", iar el vă binecuvântează, ca un adevărat locotenent al lui Cristos. Iarăși se vede acest lucru și din felul în care e înveșmântat preotul la slujbă: ca dovadă, femeile mai evlavioase de la dv de la biserică obișnuiesc să îi atingă felonul, ori chiar să își șteargă fața cu poala sa, întocmai cum a făcut femeia care avea scurgeri de care citim în Biblie. Cum se explică faptul că aceste femei, despre a căror cultură teologică poate că nu aveți impresie bună, văd totuși ceea ce dv nu puteți vedea ? Citat:
Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Dar în cazul Papei, locțiitor înseamnă a administra meritele lui Hristos, indulgențele (nu știu dacă se mai practică), ș.a. Dacă ar fi vorba doar de un primat administrativ, ar fi mai puțin grav. Mai multe nu mai am de spus și nu aș vrea ca discuția să se prelungească la infinit. Oricum, ceea ce facem noi aici nu e decât să repetăm la o scară mai mică ceea ce fac mai-marii noștri în discuțiile ecumenice. Ei o fac de mulți ani, având o pregătire mai bună decât a noastră (decât a mea cu siguranță), și tot nu par a ajunge la un acord. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Preotul nu-L simbolizeaza pe Domnul nostru Isus Cristos. Preotul chiar Ii tine locul. Doar Cristos iarta pacatele si El le-a dat aceasta autoritate preotilor. Doar Cristos a transformat piinea si vinul in Trupul si Singele Lui, iar preotii au autoritatea sa faca acelasi lucru. Isus a scos demoni, iar acest lucru il fac si preotii. Preotii tin locul Domnului nostru Isus Cristos si nicidecum nu-L simbolizeaza.
Last edited by nutucutu; 13.06.2011 at 12:21:43. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Bisericile Ortodoxe participa la aceste intruniri ecumenice doar ca sa afirme ortodoxie, la un acord se ajunge doar cand ceilalti isi vor da seama si vor ajunge ortodocsi. Nimeni din ortodoxie nu o sa lase adevarul ca sa accepte alte erori. Dar e clar ca aceste dialoguri sunt pierdere de vreme, mai mult se zapacesc credinciosii obisnuiti decat sa priceapa vreun eterodox. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
De aceea mă gândesc că e mai bine să discutăm de cele ce ne unesc decât de cele ce ne dezbină. Parcă așa îndemna Sf. Pavel. Și să nu ne irosim în „certuri de cuvinte”. Cred că ceea ce ne unește e dumnezeiesc (de la Duhul Sfânt), iar ce ne dezbină e omenesc.
|
|
|