Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 13.06.2011, 00:47:07
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de N.Priceputu Vezi mesajul
Dacă Hristos a întemeiat o singură Biserică, nu trebuia să fie „lor” și „nouă”. Dacă nu li s-a părut tuturor episcopilor Bisericii că cineva trebuie să fie locțiitor al lui Hristos și să administreze meritele Sale, înseamnă că nu i s-a părut și Duhului Sfânt, ci doar „lor”.


Da, e clar că l-a lăsat pe Petru păstor peste oile Sale, prin care poate îi înțelegea și pe apostoli. Păstori, însă, de la Petru încoace sunt foarte mulți (fiecare preot e un păstor), și toți păstoresc în numele Domnului. Dar nu I se substituie, nu Îl înlocuiesc, nu Îi țin locul aici, trupește, nu sunt infailibili, nu Îi administrează meritele, nu acordă indulgențe. Dacă Hristos ar fi vrut să lase pe pământ un locțiitor, nu ar mai fi trimis Duhul Sfânt, penru că ar fi comunicat direct cu acela și, prin el (prin papă) și-ar fi făcut cunoscută voia în Biserică și în lume.
Nici n-ar putea un om să țină locul lui Hristos pe pământ. În urmașii lui Petru pe scaunul Romei nu ar fi putut să Se sălășluiască Hristos. El este prezent în lume, așa cum a făgăduit
(„Cu voi sunt până la sfârșitul veacurilor”) în Duhul Sfânt
Să știi că și eu am mai multe întrebări decât răspunsuri. În privința adevărurilor de credință
formulate în sinoade gândesc că este o lucrare divino-umană, adică episcopii își frământă
mințile, discută, se roagă și ajung să înțeleagă, să recunoască adevărul exprimat de o idee.
Adevărul s-a făcut cunoscut în sinoade, de fiecare dată, în urma unor dezbateri, uneori
teribile. Dacă fiecare dintre sinodali în parte ar fi fost infailibil, atunci ar fi fost cu toții de
acord de la bun început.
Să zicem că suntem un grup de prieteni și avem o dezbatere pe o anumită temă. Se
întâmplă ca unul dintre noi să facă o afirmație formulată atât de bine, încât toți ceilalți să
simțim că a spus cam ce am fi vrut noi să spunem; sau că a spus-o atât de bine, încât nu
putem să nu fim de acord cu el. Se realizează un consens atunci când Duhul Sfânt este
prezent.
Din punctul meu de vedere ai scris fara logica pentru ca tu spui ca nu avem nevoie de un Papa pentru ca il avem pe
Duhul Sfant, caz in care de ce am mai avea nevoie de Patriarh, sau de Mitropolit etc? Si daca noi nu avem nevoie, cum
de apostolii au avut nevoie din moment ce au fost incredintati lui Petru in ciuda faptului ca urmau sa fie umpluti de Duhul Sfant la Cincizecime? Tu ai o gandire chiar mai
protestanta decat a mea si vad ca nici macar nu iti dai seama.

Last edited by Adriana3; 13.06.2011 at 00:50:13.
  #2  
Vechi 13.06.2011, 10:31:06
N.Priceputu
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Din punctul meu de vedere ai scris fara logica pentru ca tu spui ca nu avem nevoie de un Papa pentru ca il avem pe
Duhul Sfant, caz in care de ce am mai avea nevoie de Patriarh, sau de Mitropolit etc? Si daca noi nu avem nevoie, cum
de apostolii au avut nevoie din moment ce au fost incredintati lui Petru in ciuda faptului ca urmau sa fie umpluti de Duhul Sfant la Cincizecime? Tu ai o gandire chiar mai
protestanta decat a mea si vad ca nici macar nu iti dai seama.
Ceea ce am spus eu este faptul că dacă Hristos ar fi vrut să lase un om să-i țină locul pe pământ, să fie cap al Bisericii, atunci nu ar mai fi fost nevoie să trimită Duhul Sfânt, în care Se află El însuși prezent în Biserică.
Patriarhii sau Mitropoliții nu au această pretenție. Ei sunt niște episcopi ca și ceilalți, având, însă, o funcție administrativă mai înaltă în cadrul Bisericilor locale.

Iar dacă apostolii au fost încredințați lui Petru, pentru ce Îl mai alege Domnul pe Pavel, care a făcut cea mai mare operă misionară în Biserică? După cum am spus, Petru era respectat în mod deosebit de ceilalți, însă nu a ținut locul lui Hristos. Și nu e poate cineva să Îi țină locul, pentru că El este prezent. În Duhul Sfânt.

Last edited by N.Priceputu; 13.06.2011 at 10:35:37.
  #3  
Vechi 13.06.2011, 11:35:49
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de N.Priceputu Vezi mesajul
Ceea ce am spus eu este faptul că dacă Hristos ar fi vrut să lase un om să-i țină locul pe pământ, să fie cap al Bisericii, atunci nu ar mai fi fost nevoie să trimită Duhul Sfânt, în care Se află El însuși prezent în Biserică.
D-na Adriana v-a spus că, în acest caz, nu ar mai fi lăsat nici episcopi și preoți. Cum vreți să guverneze Duhul Sfânt Biserica, dacă nu prin oameni ?

Citat:
Patriarhii sau Mitropoliții nu au această pretenție. Ei sunt niște episcopi ca și ceilalți, având, însă, o funcție administrativă mai înaltă în cadrul Bisericilor locale.
V-am arătat cum, în mod just, ortodocșii văd în oricare episcop un locțiitor al lui Isus în episcopia sa. La nivelul Sinodului episcopilor, locul Domnului este ocupat de patriarh, care este capul Bisericii Ortodoxe Române. Altfel, ce rost ar avea să spuneți că Biserica dv "este autocefală" ? Că autocefal, asta înseamnă: are capul ei. Care la patriarh se referă, nu la Cristos, că doar nu susțineți că Biserica dv era fără Capul Cristos înainte și a devenit astfel abia în urmă cu 80 de ani, de când cu autocefalia.

Că episcopul este locotenentul lui Cristos, vedem bine din cuvintele cu care îl întâmpinați dv, atunci când spuneți: "Pe Domnul și arhiereul nostru". V-am mai spus că acest lucru se vede și din felul în care e înveșmântat. Lui îi spuneți, de Florii: "Osana, Fiule al lui David", iar el vă binecuvântează, ca un adevărat locotenent al lui Cristos. Iarăși se vede acest lucru și din felul în care e înveșmântat preotul la slujbă: ca dovadă, femeile mai evlavioase de la dv de la biserică obișnuiesc să îi atingă felonul, ori chiar să își șteargă fața cu poala sa, întocmai cum a făcut femeia care avea scurgeri de care citim în Biblie. Cum se explică faptul că aceste femei, despre a căror cultură teologică poate că nu aveți impresie bună, văd totuși ceea ce dv nu puteți vedea ?

Citat:
Iar dacă apostolii au fost încredințați lui Petru, pentru ce Îl mai alege Domnul pe Pavel, care a făcut cea mai mare operă misionară în Biserică?
Dar și apostolii de azi aleși de Domnul, care sunt episcopii catolici, au misiuni diferite în Biserică. Opera de misionarism este încredințată unor urmași ai lui Pavel, care au răspândit cuvântul Domnului până la marginile pământului. Așa cum Petru și Pavel au avut misiuni foarte diferite atunci, așa au și urmașii lor acum.

Citat:
După cum am spus, Petru era respectat în mod deosebit de ceilalți, însă nu a ținut locul lui Hristos. Și nu e poate cineva să Îi țină locul, pentru că El este prezent. În Duhul Sfânt.
E vorba de a ține locul în mod VIZIBIL. Cristos era prezent în Duhul Sfânt și înainte de Încarnarea Sa, că prin El toate s-au făcut. Nu era nevoie să se încarneze. Dar a făcut-o, S-a materializat, fiindcă oamenii au nevoie să vadă cu ochii lor. La fel este și Biserica: operă vizibilă, prelungirea întrupării Lui. Acuma, când avem noi schimb de mesaje, Cristos este prezent ca Dumnezeu în mod ubicuu, dar ca om se află în Cer. El nu mai domnește în chip văzut decât numai prin locotenenții Săi din fiecare parohie, din fiecare dieceză și prin locotenentul Lui pe întregul Pământ, care este Papa. Ați văzut că acest lucru a fost crezut de Sf Ioan Gură de Aur și de mulți alți Sfinți Părinți catolici. Dv de ce nu îl mai credeți ? Pentru ce Îl răniți pe Cristos, rănindu-l pe cel căruia El i-a dat misiunea de a fi locotenentul Său pe întregul Pământ ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
  #4  
Vechi 13.06.2011, 12:02:45
N.Priceputu
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
V-am mai spus că acest lucru se vede și din felul în care e înveșmântat. Lui îi spuneți, de Florii: "Osana, Fiule al lui David", iar el vă binecuvântează, ca un adevărat locotenent al lui Cristos. Iarăși se vede acest lucru și din felul în care e înveșmântat preotul la slujbă: ca dovadă, femeile mai evlavioase de la dv de la biserică obișnuiesc să îi atingă felonul, ori chiar să își șteargă fața cu poala sa, întocmai cum a făcut femeia care avea scurgeri de care citim în Biblie. Cum se explică faptul că aceste femei, despre a căror cultură teologică poate că nu aveți impresie bună, văd totuși ceea ce dv nu puteți vedea ?
Poate înțelegerea mea șchioapătă, însă eu socotesc că episcopul și preotul Îl reprezintă pe Hristos, în timpul slujirii. Cultul este o expresie simbolică a adevărurilor revelate. Preotul nu ține locul lui Hristos (ceea ce ar presupune absența Lui), ci Îl simbolizează. Iar când credincioșii îl ating, ating un slujitor sfințit și niște veșminte sfințite, un om cu har. Da, Hristos este Arhiereul cel Mare, iar episcopii duc lucrarea Lui în lume.
Dar în cazul Papei, locțiitor înseamnă a administra meritele lui Hristos, indulgențele (nu știu dacă se mai practică), ș.a. Dacă ar fi vorba doar de un primat administrativ, ar fi mai puțin grav.


Mai multe nu mai am de spus și nu aș vrea ca discuția să se prelungească la infinit. Oricum, ceea ce facem noi aici nu e decât să repetăm la o scară mai mică ceea ce fac mai-marii noștri în discuțiile ecumenice. Ei o fac de mulți ani, având o pregătire mai bună decât a noastră (decât a mea cu siguranță), și tot nu par a ajunge la un acord.
  #5  
Vechi 13.06.2011, 12:19:05
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de N.Priceputu Vezi mesajul
Preotul nu ține locul lui Hristos (ceea ce ar presupune absența Lui), ci Îl simbolizează.
Preotul nu-L simbolizeaza pe Domnul nostru Isus Cristos. Preotul chiar Ii tine locul. Doar Cristos iarta pacatele si El le-a dat aceasta autoritate preotilor. Doar Cristos a transformat piinea si vinul in Trupul si Singele Lui, iar preotii au autoritatea sa faca acelasi lucru. Isus a scos demoni, iar acest lucru il fac si preotii. Preotii tin locul Domnului nostru Isus Cristos si nicidecum nu-L simbolizeaza.

Last edited by nutucutu; 13.06.2011 at 12:21:43.
  #6  
Vechi 14.06.2011, 03:52:37
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
Preotul nu-L simbolizeaza pe Domnul nostru Isus Cristos. Preotul chiar Ii tine locul. Doar Cristos iarta pacatele si El le-a dat aceasta autoritate preotilor. Doar Cristos a transformat piinea si vinul in Trupul si Singele Lui, iar preotii au autoritatea sa faca acelasi lucru. Isus a scos demoni, iar acest lucru il fac si preotii. Preotii tin locul Domnului nostru Isus Cristos si nicidecum nu-L simbolizeaza.
Draga nutucutu, transformarea painii si a vinului in Trpul si SAngele Domnului si azi tot de Iisus Hristos este facuta. La rugaciunile preotilor, care asa cum spui, au harul de a face Sf. Liturghie, se deschid cerurile si Hristos impreuna cu arhanghelii si ingerii se pogoara pentru aceasta Sfanta Taina. Omul fara Dumnezeu nimic nu poate face, Sf. Liturghie fiind cel mai bun exemplu in acest sens.
  #7  
Vechi 14.06.2011, 08:44:45
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Draga nutucutu, transformarea painii si a vinului in Trpul si SAngele Domnului si azi tot de Iisus Hristos este facuta. La rugaciunile preotilor, care asa cum spui, au harul de a face Sf. Liturghie, se deschid cerurile si Hristos impreuna cu arhanghelii si ingerii se pogoara pentru aceasta Sfanta Taina. Omul fara Dumnezeu nimic nu poate face, Sf. Liturghie fiind cel mai bun exemplu in acest sens.
Asa este. Nimic nu se face fara Dumnezeu, dar niste lucrui asa importante! Eu considera ca preotul chiar il reprezinta pe Isus Cristos, nu doar Il simbolizeaza, despre asta vobeam in postul anterior.
  #8  
Vechi 13.06.2011, 14:32:23
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de N.Priceputu Vezi mesajul
Mai multe nu mai am de spus și nu aș vrea ca discuția să se prelungească la infinit. Oricum, ceea ce facem noi aici nu e decât să repetăm la o scară mai mică ceea ce fac mai-marii noștri în discuțiile ecumenice. Ei o fac de mulți ani, având o pregătire mai bună decât a noastră (decât a mea cu siguranță), și tot nu par a ajunge la un acord.
La concluzia asta au ajuns si unii ortodocsi care participa la discutiile cu catolicii si cu alte culte. Bulgarii au spus ca ei nu mai participa pentru ca se dicsuta degeaba, iar Sinodul BO Greciei a votat ca o sa participe in continuare, cu accentul pus pe afirmarea ortodoxiei.
Bisericile Ortodoxe participa la aceste intruniri ecumenice doar ca sa afirme ortodoxie, la un acord se ajunge doar cand ceilalti isi vor da seama si vor ajunge ortodocsi. Nimeni din ortodoxie nu o sa lase adevarul ca sa accepte alte erori. Dar e clar ca aceste dialoguri sunt pierdere de vreme, mai mult se zapacesc credinciosii obisnuiti decat sa priceapa vreun eterodox.
  #9  
Vechi 13.06.2011, 14:50:32
N.Priceputu
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

De aceea mă gândesc că e mai bine să discutăm de cele ce ne unesc decât de cele ce ne dezbină. Parcă așa îndemna Sf. Pavel. Și să nu ne irosim în „certuri de cuvinte”. Cred că ceea ce ne unește e dumnezeiesc (de la Duhul Sfânt), iar ce ne dezbină e omenesc.
Subiect închis

Tags
primatul papal, roma, vatican