![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eu sunt datoare sa martirisesc credinta curata fara adaosuri si modificari si amestecuri. Ca altii fac asta Dumnezeu cu mila Sa. Acu nu toti sunt orbi si surzi. Arsenie Boca este inmormantat la Prislop in ziua de 28 noiembrie 1989. http://www.arsenieboca.ro/viata/viata.html Cei de la manastirea Prislop nu mint, eu am toata increderea in manastire , in calugaritele de acolo, in preotul de acolo, am toata increderea in Biserica ortodoxa din care face parte atat manastirea cat si eu. Nu plec urechea la nici un om care spune ca a vazut ca a facut sau mai stiu eu ce, pentru discreditare. Daca dvs vreti sa credeti altceva sunt iarasi libera. Doar toti vom da judecata de fiecare crezare, cuvant sau sminteala.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
A corecta inseamna a-i spune omului "este gresita afirmatia pe care ai facut-o pentru ca" si aici veniti cu argumente care sa demonstreze opusul parerii pe care o combateti. A judeca insa este ceea ce faceti dvs adica acuzatii de anti-ortodoxism, de discreditare a bisericii ortodoxe, de hulire a sfintilor, de partinire fata de unii, de minciuna si lista poate continua. Dupa cum vedeti nu sunt argumente care sa arate de ce parerea celuilalt ar fi gresita, ci sunt doar acuzatii si atacuri la persoana izvorate din judecata pe care o purtati fata de persoana atacata in acest mod. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Va rog sa ma edificati cum se numeste atunci cand ai indoiala ca Arsenie Boca nu a murit in 1989 dupa cum spune biserica ortodoxa ci altcandva dupa cum spune un ratacit sau altul.? A nu avea incredere in biserica cum se numeste? Va rog sa imi spuneti cum se numeste cand spui despre cuvantul unui sfant cum este Teofan Zavoratul ca e doar parerea unui zavorat, a unei persoane, spunand ca va place maica Tereza o catolica? a subestima cuvantul unui sfant in favoarea altuia doar pentru ca a stat 24 ani zavorat, acuzandu-l ca nu a facut fapte fata de oameni in comparatie cu maica Tereza? Stiti dvs ce fapte a facut sfantul, ce viata a avut de v-ati transformat in judectoarea lui? Insasi faptul de a judeca un sfant este...... Completati dvs cum este ca eu nu va judec. Sa va judecati singura . Cat sunteti de sfanta dvs sa puteti judeca sfintii.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Moartea lui Arsenie Boca in 89. Este anul revolutiei romanesti cand apele au fost extrem de tulburi in Romania si ca atare, daca sunt oameni care marturisesc ca l-au vazut in viata si dupa iar prin aceasta afirmatie nu il discrediteaza pe Arsenie Boca ci dimpotriva, relateaza inca si mai multe minuni facute de el, inclusiv faptul ca intr-un timp scurt a urcat doua trepte ale desavarsirii dintr-o data, eu nu am motive sa pun la indoiala cuvantul acestor oameni. Deocamdata este singurul pe care il cunosc, insa dvs. daca ati fi mai putin judecatoare, ati putea sa intrebati la manastire care poate fi originea unor astfel de relatari, si poate ca dvs. veti avea o surpriza. Si am si o nelamurire, de ce sfantul nu a fost inmormantat la Sambata? Era sa uit partea a doua cu Sfantul zavorat. Iarasi sunteti dvs. cea care judecati, acuzati si faceti clasificari. Eu nu am zis ca Maica Tereza a ajutat mai multi sau mai putin oameni decat Sfantul ortodox, nici nu mi-as permite sa zic asa ceva pentru ca nici nu i-am numarat pe cei ajutati si nici ajutorul dat unuia sau altuia nu am cum sa il masor ca sa pot sa compar. Si in plus de asta toate sunt de la Dumnezeu pentru slava lui Dumnezeu si al omului, deci din start o astfel de comparatie nu are rost. Dvs. sunteti cea care le imaginati si le atribuiti apoi interlocutorului care nici gand sa se tina de astfel de comparatii. Eu am spus cu totul altceva, ca Maica Tereza si-a dedicat toata viata oamenilor traind in mijlocul lor in timp ce sfantul zavorat s-a izolat de oameni o buna parte a vietii sale. Ori dintre cele doua, prima mi se pare cu mult mai greu de realizat decat a doua. Contactul permanent cu oamenii, trairea suferintei cot la cot cu ei, in fiecare zi, si renuntarea la propria persoana pentru ei, este mult mai greu, si aici vorbesc pentru mine, decat retragerea in singuratate pentru a trai cu Dumnezeu, departe de suferintele omenesti, departe de lume etc. Eu vorbesc numai despre mine, imi este mult mai usor sa ma retrag in singuratate si rugaciune decat sa stau in valtoarea suferintelor umane si sa-i consolez si ajut pe fiecare in parte. De aceea oameni ca maica Tereza sau sora Emannuelle au admiratia mea maxima. Domnul Iisus s-a retras in desert doar pentru o scurta pauza de rugaciune dar misiunea Lui a fost intre oameni, la fel si cea a apostolilor. Nu neg maretia calugariei din pustiu si manastiri, dimpotriva, sunt de admirat fata de noi, astia lumestii, dar apreciez cu mult mai mult calugaria din lume pentru ca este mult mai grea. E mai usor sa te feresti de ispite traind departe de ele decat in mijlocul lor, este mai usor sa te rogi pentru lume traind departe de ea decat atunci cand traiesti in fiecare zi mizeria ei etc. Poate ca la dvs. este pd dos, poate ca pentru dvs. izolarea departe de lume ar fi mai grea decat calugaria in lume dupa modelul maicii Tereza caz in care inteleg ca il admirati mai mult pe sfantul zavorat. Last edited by Adriana3; 18.06.2011 at 14:05:37. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
deci astept sa imi raspundeti cum se numesc faptele dvs ca sa invat si eu: "Va rog sa ma edificati cum se numeste atunci cand ai indoiala ca Arsenie Boca nu a murit in 1989 dupa cum spune biserica ortodoxa ci altcandva dupa cum spune un ratacit sau altul.? A nu avea incredere in biserica cum se numeste? Va rog sa imi spuneti cum se numeste cand spui despre cuvantul unui sfant cum este Teofan Zavoratul ca e doar parerea unui zavorat, a unei persoane, spunand ca va place maica Tereza o catolica? a subestima cuvantul unui sfant in favoarea altuia doar pentru ca a stat 24 ani zavorat, acuzandu-l ca nu a facut fapte fata de oameni in comparatie cu maica Tereza? Stiti dvs ce fapte a facut sfantul, ce viata a avut de v-ati transformat in judectoarea lui? Insasi faptul de a judeca un sfant este...... Completati dvs cum este ca eu nu va judec. Sa va judecati singura . Cat sunteti de sfanta dvs sa puteti judeca sfintii." Legat de aparitia unor sfinti dupa moarte este cu totul altceva decat a spune ca nu a murit si nu a fost inmormantat in anul in care biserica a facut-o. Legat de faptul ca Arsenie Boca este inmormantat la Prilsop pot spune ca a fost foarte legat de aceasta manastire, fiind staret pana in 1959 cand comunistii au transformat manastirea in azil de batrani , iar Arsenia Boca fiind nevoit sa plece de la Prislop. "La 25 noiembrie 1948, Mitropolitul de atunci al Ardealului, Nicolae Bălan, a adus personal la Prislop, pentru restaurarea mănăstirii aflată într-o stare jalnică, pe Ieromonahul Arsenie Boca, până atunci starețul reînviatei mănăstiri brâncovenești de la Sâmbăta de Sus, care cu două veacuri în urmă avusese aceeași soartă ca și Prislopul, fiind distrusă cu tunurile din ordinul aceluiași general Buccow. Ca stareț al mănăstirii, Părintele Arsenie, licențiat în teologie la Sibiu și absolvent al Academiei de Arte Frumoase din București, începe imediat înfrumusețarea locului și restaurarea mănăstirii, ajutat de fratele Nicolae Zaharia, tot de la Mănăstirea Brâncoveanu – Sâmbăta de Sus. În 1950, din lipsă de călugări, Prislopul devine mănăstire de călugărițe, prin hotărârea Episcopului Andrei Magieru al Aradului. În perioada 1950-1959 s-a realizat organizarea mănăstirii ca mănăstire de maici cu viața de obște, s-a înființat o școală monahală și o cooperativă mănăstirească, în cadrul căreia s-au executat primele țesături cu alesaturi din țară, cu motive străvechi din zonele Sibiu, Făgăraș și Hunedoara, covoare oltenești și artistice pentru export, precum și tricotaje și croitorie." E normal sa fie inmormantat la Prislop unde a vietuit ca staret al acestei manastiri. Iarasi indoieli ale dvs., de ce la Prislop si nu la Sambata, transformandu-va in judecatoarea bisericii. Judecatoare de sfinti sunteti acum sunteti si de biserica. mai un pic si judecati si pe Dumnezeu. Fereasca Domnul PS . Daca citeati la linkul dat de mine, nu ati mai fi intrebat acum de ce la Prislop. Un pic de tragere de inima sa cititi si scrierile ortodoxe nu strica
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cat despre partea a doua, aparitiile sfantului dupa moarte, iar ati fi putut raspunde ca dupa parerea dvs. este vorba doar de aparitii ale sfantului dupa moarte si nu despre faptul ca sfantul ar mai fi trait cativa ani dupa 1989. Asa ar trebui sa raspundeti, fara infloriturile judecatoresti de dupa. Merita cercetat aceste aparitii pentru ca, daca sunt doar aparitii, nu se poate demonstra prezenta lui continua intr-un anumit loc, deci doar cei de la Sambata pot confirma sau infirma aceasta informatie, cu exceptia cazului in care Arsenie insusi a dorit sa nu se afle si ca atare tacerea va fi pastrata ani de zile de acum inainte, lucru care mi se pare nu tocmai cinstit pentru ca in cazul asta prezenta reala a lui va fi considerata in mod fals aparitie. Deci subiectul nu poate fi tratat in usor si cu (pre)judecati aruncate la cea mai mica intrebare. Ba chiar dimpotriva, intrebarile sunt deranjante doar acolo unde se ascunde un adevar... |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
In prima postare exact asa ati spus: parerile unei persoane.....(de parca Sfantul Teofan este o simpla persoana) si ca nu rezonati cu sfintii zavorati. Iar vizavi de viata in lume si viata in manastire, sa va abtineti ca nu stiti exact ce nevointe duce un calugar in manastire, darmite un ascet. Nu aveti de unde stii care nevointa e mai grea, cea in calugarie sau cea in lume, asa din postura de privitor. Asa ca nu mai judecati cele doua ipostaze, ci mai degraba recunoasteti ca va lasati purtata de propriile saimtaminte care nu intotdeauna exprima adevarul. In ceea ce priveste pe mine, sfintii parinti sunt pentru mine sfinti, indiferent cum s-au nevoit in viata. Ii iubesc pe toti, deopotriva. Il iubesc pe Macarie Egipteanul, Pe Antonie cel Mare, Ioan Gura de Aur, pe Parintele Paisie Aghioratul, pe Pr. Porfirie, pe toti sfintii deopotriva. Multumec Doamne ca ne-ai dat sfintii spre indreptarea noastra.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Dar ajunge, de acum, prea multa risipa de timp aici cu dumneata. Scopul meu a fost atins. Toti cei care au citit aici, crestini ortodocsi, au tras singuri concluziile.
de acum puteti sa va contraziceti singura ca eu va las in plata lui Dumnezeu. Domnul sa va lumineze mintea!
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nici un ortodox, oricat ar fi de sfant, nu este infailibil in parerile sale personale despre lume. Judecarea vestului si a teatrului nu fac parte din invataturile de credinta ale bisericii ca sa fie infailibile asa ca raman parerile personale ale unei petsoane, nu le puteti impune altora ca adevar absolut. Chiar dimpotriva, Domnul a zis foarte clar "nu judeca" iar asta este valabil si pentru sfinti. Iar sfintii gresesc si ei insa dvs. nu vedeti si cainta lor pentru greseala ci luati de Adevar absolut orice zice un sfant. De asta exista autoritate bisericeasca, ca sa stabileasca ce anume este adevar de credinta si ce nu. Si tocmai asta-i problema bisericii ortodoxe, ca multi iau ca Adevar absolut orice judecata omeneasca care nu-i si adevar de credinta si ca atare poate fi gresita. Faptul de a-i iubi pe toti sfintii deopotriva nu inseamna ca ei nu au lucrari deosebite unul fata de celalalt. Iar lucrarea dvs. este imposibil sa se asemene cu toate lucrarile acestor sfinti in egala masura. Cat despre care cale este mai grea, iarasi gresiti crezand ca raspunsul la aceasta intrebare exista sub forma unui adevar absolut, ci dimpotriva o cale poate fi mai usoara pentru unul si mai grea pentru altul. Pentru mine este clar ca viata de calugar in manastire este mai usoara decat cea de calugar in lume. Si nu-i chiar asa ca nu am de unde sti, dimpotriva, am sora calugarita asa ca stiu foarte bine. De cand s-a dus in manastire a inceput sa duca o viata mult mai linistita decat cea de asistenta medicala in lume, a scapat de stresul muncii cu oamenii, s-a rotunjit la fata, nu mai este palida ca atunci cand era in lume ci este rumena in obraji, vesela etc. Si in plus de asta nici ca-i pasa de maica stareta ci grija ei este sa invete sa fie cat mai autonoma pentru vremea cand batrana va muri. Asa ca nu-mi spuneti mie ca nu stiu cum este ca stiu foarte bine. Ba acum chiar stiu si lucruri ascunse publicului larg, asa ca nu tot ce zboara se si mananca in ceea ce ma priveste. Dvs. idealizati totul din vointa proprie, pentru ca informatie aveti destula. Iar faptul de a nu idealiza ci a vede in mod obiectiv nu inseamna discreditare, ci inseamna doar baza sanatoasa pentru o discutie in adevar si nu in minciuna. Numai bine! |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Atat ortodocsii, cat si catolicii stiu ce e un sfant. Nu acelasi lucru putem afirma despre neo-protestanti. Ei nu o cinstesc nici pe Maica Domnului.
|
|