Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 07.07.2011, 16:56:30
laurastifter laurastifter is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2008
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.357
Implicit Așa da...

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
Aici nu se pune problema de a arunca cu pietre in pacatosi. Toti dintre noi am citit Evangheliile! Aici se pune problama: daca traim intr-o societate plina de pacat si ne afundam in pacat din ce in ce mai mult,ca societate, oare e crestineste sa traim in insula noastra de sfintenie si sa ne imaginam ca lumea ne uraste pentru asta (cita mindrie se ascunde aici), sau ar trebui sa ripostam, bininteles non violent! Riposta nu inseamna nici a arde eretici pe rug nici a arunca cu pietre in altii. Priviti cum incet, incet, paradele homosexualilor devin lucruri obisnuite si normale in tarile lumii, cum casatoria intre persoane de acelasi sex e normala, deja unele cupluri homosexuale adopta si copii, cum la ore diurne la TV vedem semipornografie etc. Iata ca in Romania se discuta reintroducerea pedepsei cu moartea si atit societatea civila cit si biserica sint pasive si nu au reactii.Mare majoritate a celor pe care i-am auzit sint de acord cu asta. In contextul asta, vi se pare ca va uraste cineva? Mie mi se pare ca din contra: nu va uraste nimeni, pentru ca va aliniati foarte curajos conceptiilor lumii de astazi: fiecare cu treaba lui, iar daca raul se inmulteste oricum pe mine nu ma atinge! Mie mi se pare ca aici sint uriti tocmai cei care vor sa se opuna raului. Raul se invinge prin bine, e adevarat, insa nu e nimic rau daca crestinii, prin biserica, ar putea sa-si impuna valorile dupa care vor sa traiasca.

La modul in care ati facut analiza pot considera ca si ortodocsii care au iesit sa marsaluiasca atunci cind a fost parada gay in Bucuresti,tocmai pentru a arata ca sintem crestini, iar crestinii au alte valori, au fost de fapt niste pui de inchizitori.
Așa da, sunt de acord cu dvs! Desigur că trebuie să avem curajul ca, în calitate de creștini, să ne apărăm valorile, credința dăruită nouă de Dumnezeu. Normal că trebuie să protestăm împotriva păcatului, să avem curajul de a spune "nu" oricărei încercări de promovare a răului în lume. Sfinții Apostoli au schimbat lumea, nu s-au lăsat schimbați de către ea și nici nu au rămas pasivi, mulțumindu-se cu observarea răului și cu o atitudine de falsă și fățarnică smerenie (de fapt indiferență) în fața păcatului. Nu sunt pentru practicarea pasivismului sub pretextul smereniei și al iubirii. Ceea ce am dorit să susțin (și cred că aceasta este și intenția celorlalți ortodocși de pe forum) este faptul că, așa cum ați spus și dvs. creștinii au datoria de a protesta împotriva imoralității din societate, dar fără violență, fără a-i prigoni pe cei care nutresc convingeri diferite. Observ că și dumneavoastră sunteți împotriva pedepsei cu moartea și împotriva violenței. Înseamnă că susținem același lucru... doar că înțelegem rolul Inchiziției în mod diferit, în funcție de confesiunea din care facem parte - cum scriam și într-un alt mesaj. Este normal să fim subiectivi, până la urmă și, cum scriați și dvs. într-un mesaj anterior, sunt două atitudini total opuse în privința Inchiziției, două extreme, adevărul fiind, probabil, la mijloc (în sensul că au existat atât realizări pozitive ale acestei instituții medievale, cât și aspecte negative, crime ș. a. m. d.).
Problema este că unii dintre colegii noștri de pe forum creștini catolici consideră că, în lupta cu păcatul, se justifică orice metodă, inclusiv condamnarea la moarte a ereticilor. Dacă toți catolicii de pe forum ar împărtăși opinia dvs. potrivit căreia datoria noastră este aceea de a ne manifesta public împotriva imoralității, răspândind lumina credinței noastre în lume, toți am fi de acord. :) Normal că trebuie să protestăm... În caz contrar, vom fi responsabili pentru talanții primiți, pe care i-am risipit și i-am ascuns în sufletul nostru (ca și cum adevărurile de credință ne-ar aparține doar nouă, nu lumii întregi), în loc să-i dăruim celorlalți. Suntem datori să criticăm în mod pașnic, dar și ferm și curajos, aspectele negative ale epocii în care trăim.
O maximă creștină foarte înțeleaptă spune că trebuie "să urâm păcatul și să-i iubim pe păcătoși". Să mărturisim credința fără reticență și să respectăm libertatea celorlalți, fără a face compromisuri dogmatice sau morale.

Pace și bucurie!

Cu respect,
Laura Stifter
Reply With Quote
  #2  
Vechi 07.07.2011, 17:10:36
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
Problema este că unii dintre colegii noștri de pe forum creștini catolici consideră că, în lupta cu păcatul, se justifică orice metodă, inclusiv condamnarea la moarte a ereticilor.
Nu cred ca ati inteles. Condamnarea penala (nu neaparat la moarte, eu personal sunt ferm impotriva pedepsei cu moartea) ci la o pedeapsa penala, cum ar fi inchisoarea sau amenda, a ereticilor care fac apologia publica a ereziei sau a vrajitorilor s-ar intemeia nu pe ideea de lupta impotriva pacatului, ci ar avea rolul de a proteja societatea si membrii ei.

Un ucigas este trimis la inchisoare pentru a proteja societatea de el, pentru ca a dovedit ca este dispus sa faca rau, concret, altor oameni, atentand la un drept fundamental al acestora, dreptul la viata.

Idem, un hot atenteaza la dreptul de proprietate.

Daca un vrajitor, prin intermediul magiei, imbolnaveste un alt om, de ce vi s-ar parea anormal sa mearga si el la inchisoare ?

Daca un eretic face apologia publica a ereziei si prin aceasta pune in pericol sufletele altor crestini, cu ce vi se pare mai putin periculos decat criminalul care da cu parul in cap ?

De ce pe criminalul care il omoara pe copilul meu am dreptul sa-l trimit la puscarie, dar pe cel care il poate trimite in iad nu am dreptul sa-l pedepsesc ?!

Last edited by Erethorn; 07.07.2011 at 17:23:30.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 07.07.2011, 17:29:31
Mihai36 Mihai36 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.09.2008
Locație: Constanta
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 1.090
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Mihai36
Implicit

Cine si cum poate demonstra concret ca o anumita erezie pune in pericol sufletele?
Adica dovezi concrete nu teorii -dogme- interpretari.
Cine si cum poate demonstra concret ca este in masura sa aprecieze?
Cine s cum poate demonstra ca este impartial?
Reply With Quote
  #4  
Vechi 07.07.2011, 17:34:10
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihai36 Vezi mesajul
Cine si cum poate demonstra concret ca o anumita erezie pune in pericol sufletele?
Adica dovezi concrete nu teorii -dogme- interpretari.
Cine si cum poate demonstra concret ca este in masura sa aprecieze?
Cine s cum poate demonstra ca este impartial?
Oare chiar nu credeti ca Biserica are oarecari competente in aceasta directie ? Vad ca nu ati trecut confesiunea la profil; as fi curios sa stiu care este aceasta.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 07.07.2011, 17:54:33
Mihai36 Mihai36 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.09.2008
Locație: Constanta
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 1.090
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Mihai36
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Oare chiar nu credeti ca Biserica are oarecari competente in aceasta directie ? Vad ca nu ati trecut confesiunea la profil; as fi curios sa stiu care este aceasta.
Nu conteaza ce cred eu, conteaza ca trebuie demonstrat ca in orice alta instanta .
Daca eram pe vremea inchizitiei nu as fi crezut ca are si nici acum nu cred ca a avut, asadar de ce as crede acum si fara dovezi?

Nu este suficient ca un lucru sa fie considerat asa, el mai trebuie si probat.

Intodeauna este mai bine cind credinta se bazeaza pe certitudini.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 07.07.2011, 18:12:06
Mihai36 Mihai36 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.09.2008
Locație: Constanta
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 1.090
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Mihai36
Implicit

Oare Inchizitia nu a avut niciodata rolul de a converti cu forta pe necrestini; si niciodata necrestinii nu au facut obiectul vreunei proceduri inchizitoriale?

Au facut obiectul crestinii cei care au avut curajul sa protesteze impotriva nedreptatilor lor si care au avut curajul sa nu se mai supuna papalitatii.

Au facut obiectul evreii din spania carora dupa eforturi fara succes de a fi convertiti li sa dat 3 luni sa paraseasca tara iar dupa trei luni cei care mai ramasesera sau care imprumutasera obiceiuri de la ei au fost matrasiti complet.
Si apoi au facut la fel si cu arabii.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 07.07.2011, 18:23:04
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihai36 Vezi mesajul
Oare Inchizitia nu a avut niciodata rolul de a converti cu forta pe necrestini; si niciodata necrestinii nu au facut obiectul vreunei proceduri inchizitoriale?

Au facut obiectul crestinii cei care au avut curajul sa protesteze impotriva nedreptatilor lor si care au avut curajul sa nu se mai supuna papalitatii.

Au facut obiectul evreii din spania carora dupa eforturi fara succes de a fi convertiti li sa dat 3 luni sa paraseasca tara iar dupa trei luni cei care mai ramasesera sau care imprumutasera obiceiuri de la ei au fost matrasiti complet.
Si apoi au facut la fel si cu arabii.
Inainte de a continua orice discutie pe tema Inchizitiei cu dumneavoastra, va rog sa va puneti la punct cu subiectul, deoarece ceea ce ati scris mai sus arata fara putinta de tagada ca aveti grave lacune vis-a-vis de istoria si rolul Inchizitiei.

Confundati Sfantul Oficiu al Inchizitiei, infiintat in secolul XII prin bula papala, cu Inchizitia spaniola, infiintata si controlata de catre conducatorii laici (Ferdinand al II-lea de Aragon), Inchizitie pe care papalitatea a dezavuat-o permanent, in prima faza Sixtus IV refuzand sa autorizeze infiintarea ei, facand acest lucru doar cand i s-a fortat mana de catre Ferdinand, care a amenintat sa lase fara sprijin militar Roma asediata de turci; acelasi Papa, prin bula papala, condamnand ulterior toare excesele Inchizitiei spaniole, urmatorul Papa decretand ca hotararile ei pot fi atacate prin apel la Roma; apeluri care nu s-au putut materializa in pricina aceluiasi monarh laic care a interzis apelul la Roma sub pedeapsa cu moartea si confiscarea averii.

Mai mult decat atat, faceti o grava confuzie si induceti in eroare afirmand ca politica de convertire a maurilor si evreilor din Spania ar fi avut ceva de-a face cu Inchizitia; Inchizitia spaniola, asa laica cum a fost ea, a fost infiintata dupa ce convertirile avusesera loc, din ordinul acelorasi monarhi laici - Ferdinand si Isabela.

Last edited by Erethorn; 07.07.2011 at 18:46:44.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 07.07.2011, 17:39:02
N.Priceputu
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Un ucigas este trimis la inchisoare pentru a proteja societatea de el, pentru ca a dovedit ca este dispus sa faca rau, concret, altor oameni, atentand la un drept fundamental al acestora, dreptul la viata.

Idem, un hot atenteaza la dreptul de proprietate.

Daca un vrajitor, prin intermediul magiei, imbolnaveste un alt om, de ce vi s-ar parea anormal sa mearga si el la inchisoare ?

Daca un eretic face apologia publica a ereziei si prin aceasta pune in pericol sufletele altor crestini, cu ce vi se pare mai putin periculos decat criminalul care da cu parul in cap ?
Ați putea dovedi, în instanță, răul făcut clientului dumneavoastră de un vrăjitor? Puteți dovedi că vrăjitoarele fac rău, când ele susțin că fac bine?
Cât privește ereziile, cine să stabilească ce este erezie și ce nu? Biserica Catolică? Biserica Ortodoxă? Sau Biserica Protestantă? Noi avem adevărul nostru, dumneavoastră pe al dumneavoastră, alții pe al lor. Ce drept aveți să ne impuneți adevărul dumneavoastră sau ce drept avem noi de a-l impune altora? Dacă asta ar fi fost voia lui Dumnezeu, ar fi venit cu sabia, sau l-ar fi arătat, pur și simplu, într-un mod incontestabil.

Mie îmi este clar că rolul Bisericii este de a influența societatea cucerind inimi, nu de a o controla. Realitatea este că cei care au un comportament creștin în societate sunt puțini. De aceea lumea e așa cum e; ea reflectă imaginea noastră. Dacă majoritatea covârșitoare s-ar purta ca niște buni creștini, lumea noastră ar fi altfel. Dacă cei mai mulți nu doresc asta, ce drept avem noi să le-o impunem (presupunând că noi suntem cei buni)?

Avem cu toții datoria de a fi creștini activi, de a nu privi pasivi la ce se întâmplă; duhovnicul meu spunea că fiecare poate și trebuie să-l mărturisească pe Hristos prin viața sa, la locul lui de muncă, în familie și pretutindeni pe unde se duce.
Dar e o mare greșeală, zic eu, să vrem să facem mai mult decât a făcut Mântuitorul.

Am mai spus-o: dacă politicienii ar fi creștini ar da legi creștine, dacă judecătorii, procurorii și avocații, polițiștii ar fi creștini, am avea dreptate în societate, dacă învățătorii, profesorii ar fi creștini, ar ieși din mâinile lor tineri creștini, dacă doctorii... ș.a.m.d.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 07.07.2011, 17:49:42
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de N.Priceputu Vezi mesajul
Ați putea dovedi, în instanță, răul făcut clientului dumneavoastră de un vrăjitor? Puteți dovedi că vrăjitoarele fac rău, când ele susțin că fac bine?
In prezent, nu doar ca nu as putea dovedi, dar incercarea de a face rau prin vrajitorie este chiar prezentata la facultate si in doctrina penala drept exemplul perfect de tentativa total improprie care nu atrage raspunderea penala; aceasta, datorita faptului ca statul nostru umanist-secular a adoptat ideea anticrestina si falsa ca vrajitoria nu exista in realitate.

Problema care se pune insa este urmatoarea: dumneavoastra sunteti ortodox. Biserica Ortodoxa va invata cu titlul de adevar de credinta ca vrajitoria exista si ca poate face rau.

Deci, indiferent de ce spune statul, pentru dumneavoastra Adevarul trebuie sa fie acesta: ca a face vraji cuiva cu scop malefic este echivalent cu a-i pune cucuta in pahar.


Citat:
În prealabil postat de N.Priceputu Vezi mesajul
Cât privește ereziile, cine să stabilească ce este erezie și ce nu? Biserica Catolică? Biserica Ortodoxă? Sau Biserica Protestantă? Noi avem adevărul nostru, dumneavoastră pe al dumneavoastră, alții pe al lor.
Deci admiteti ca Adevarul poate fi mai mult decat unul ? (Apropo, daca da, atunci suntem in consens; dar acum discut plecand de la premisa general acceptata ca Adevarul este numai unul si ca "celelalte" biserici sau religii nu-l detin in totalitate).

Citat:
În prealabil postat de N.Priceputu Vezi mesajul
Ce drept aveți să ne impuneți adevărul dumneavoastră sau ce drept avem noi de a-l impune altora? Dacă asta ar fi fost voia lui Dumnezeu, ar fi venit cu sabia, sau l-ar fi arătat, pur și simplu, într-un mod incontestabil.
Inchizitia nu a avut niciodata rolul de a converti cu forta pe necrestini; si niciodata necrestinii nu au facut obiectul vreunei proceduri inchizitoriale.


Citat:
În prealabil postat de N.Priceputu Vezi mesajul
Dacă majoritatea covârșitoare s-ar purta ca niște buni creștini, lumea noastră ar fi altfel. Dacă cei mai mulți nu doresc asta, ce drept avem noi să le-o impunem (presupunând că noi suntem cei buni)?
Daca cei mai multi doresc sa fure, ce drept are cineva sa le impuna sa nu fure (presupunand ca ar fi bine sa nu furi) ?!

Last edited by Erethorn; 07.07.2011 at 17:52:00.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 07.07.2011, 18:05:34
N.Priceputu
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Problema care se pune insa este urmatoarea: dumneavoastra sunteti ortodox. Biserica Ortodoxa va invata cu titlul de adevar de credinta ca vrajitoria exista si ca poate face rau.
Deci, indiferent de ce spune statul, pentru dumneavoastra Adevarul trebuie sa fie acesta: ca a face vraji cuiva cu scop malefic este echivalent cu a-i pune cucuta in pahar.
Da, dar mai știu și că antidotul pentru vrăji este comuniunea cu Hristos. Cine vrea să se salveze trebuie să vină în corabia Lui.

Citat:
Deci admiteti ca Adevarul poate fi mai mult decat unul?
Nu asta cred. Adevărul este unul, dar fiecare ne împărtășim din el în măsuri diferite. Consider că Biserica Ortodoxă îi este fidelă în cea mai mare măsură. Dar și catolicii gândesc la fel, și alții, și alții... Cred, de aceea, că e foarte important să avem libertatea propriei credințe.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Inchizitia doctor_faustus Biserica Romano-Catolica 34 10.07.2017 19:38:55