![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Daa! Eu fac parte din noua generație (am 19 ani) și m-aș bucura din tot sufletul dacă modelul de viață și învățăturile părintelui Steinhardt vor fi descoperite și trăite de către cât mai mulți tineri de vârsta mea. :)
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]()
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#3
|
|||
|
|||
![]()
:) Și de cât mai mulți creștini ca dvs! :)
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Partea 1:
http://video.google.com/videoplay?do...73506784451593# Se găsește și partea a doua pe internet. Doamne ajută!
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17) "Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul) "Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!" "Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis) Câteva gânduri scrise de mine: http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca |
#5
|
|||
|
|||
![]()
- O fi hulă curată, dar am o teorie a mea, după care Hristos nu ne apare din Evanghelii numai ca blînd, bun, drept, fără de păcat, îndurător, puternic ș.a.m.d.
Din relatările Evangheliilor- fără excepție - ne apare și înzestrat cu toate însușirile minunate ale unui gentleman și cavaler. Mai întîi că stă la ușă și bate; e discret. Apoi că are încredere în oameni, nu-i bănuitor. Și încrederea e prima calitate a boierului și cavalerului, bănuiala fiind, dimpotrivă, trăsătura fundamentală a șmecherului. Gentlemanul e cel care - pînă la dirimanta probă contrară -are încredere în oricine și nici nu se grăbește, avid, să dea crezare defăimărilor strecurate pe seama unui prieten al său. La șmecheri și la jigodii reacția numărul unu e întotdeauna bănuiala, iar neasemuita satisfacție - putința de a ști că semenul lor e tot atît de întinat ca și ei. Mai departe. Hristos iartă ușor și pe deplin. Șmecherul nu iartă niciodată, ori dacă se înduplecă (fără ca să ierte), o face greu, în silă, cu țîrîita. Pe cînd Domnul: „Nici eu nu te osîndesc. Mergi și nu mai păcătui." Nici eu nu te osîndesc... E oricînd gata să vină în ajutor, atîta așteaptă. Îi e milă. Pe văduva din Nain, pe orbi, pe femeia gîrbovă, îi milostivește fără ca ei să fi cerut ceva. Știe să-și gradeze aprecierea, dă fiecăruia ce-i al său. Hananeancei, care a dat dovadă de stăruință și curaj, îi spune mai mult decît altora pe care-i izbăvește, întrebuințează o formulă complementară: O, femeie! mare îți este credința. (Numai ei; numai ei și exclamativul O! și calificativul mare!) E mereu - și cu osebire de grijuliu asupra acestui punct - atent și politicos; prietene îi spune lui Iuda. Niciodată o insultă ori o vorbă disprețuitoare față de păcătos. Nu se vede din nici un text vreun moralism înțepat, vreo pudoare de comandă. Și nici o condiție prealabilă pusă păcătoșilor, nici o discriminare: Pe cel ce vine la mine nu-l voi scoate afară. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Totuși, viața mi-a arătat că uneori trebuie să fim circumspecți. Chiar părintele Steinhard pomenește în nenumărate rânduri că un creștin trebuie să fie și deștept: "Elementara deșteptăciune e o îndatorire. Mai ales pentru un creștin care trebuie să fie mereu atent la ispite. Iar prostia este o ispită... Neștirea, îndobitocirea, trecerea oarbă prin viață și printre lucruri sau trecerea nepăsătoare sunt de la diavol. Samarineanul n-a fost numai bun ci și atent: a știut să vadă. Dumnezeu, între altele, ne-a poruncit să fim inteligenți. Dumnezeu iubește nevinovăția, nu imbecilitatea." P.S. Mulțumiri colegului de forum care mai scoate teme vechi de la naftalină! Last edited by forever...; 12.05.2017 at 14:38:28. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Răspunsul la dilema mea despre a fi nebănuitoare fără să fiu proastă, sau despre a încerca să fiu puțin mai deșteaptă, cu prețul construirii unor bariere în fața pericolelor (!?)... a venit tot de la N. Steinahard, în minunatul său jurnal:
"Ca însușire principală a omului, călugării ortodocși nu socotesc nici bunătatea, nici inteligența, nici dragostea, credința, răbdarea, evlavia ori sfințenia, ci dreapta socotință, care este o virtute foarte complexă și greu de exprimat în cuvinte. (Are o formulă tot atît de vastă ca polimerii de bază.) In dreapta socotință intră, precis, tainic drămuite, și bunul simt si înțelepciunea și cumințenia și voința adăogite celor de mai sus. Nici una din virtuți nu e absolută - nici chiar adevărul -, doar iscusita cumpănire a multora ne poate ajuta să ne ferim nu numai de rele (aceasta-i destul de ușor) ci și de savante boroboațe și sofisticate erori." |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Nicolae Steinhardt | Grigorcea | Stiri, actualitati, anunturi | 3 | 12.07.2011 20:33:20 |
Trei ani de la trecerea la cele vesnice a Patriarhului Teoctist | cristiboss56 | Stiri, actualitati, anunturi | 13 | 12.10.2010 18:32:26 |
121 de ani de la trecerea la ceke vesnice a poetului Mihai Eminescu | cristiboss56 | Stiri, actualitati, anunturi | 1 | 15.06.2010 09:58:12 |
6 ani de la trecerea la cele vesnice a parintelui Galeriu | costel | Stiri, actualitati, anunturi | 1 | 10.08.2009 18:05:14 |
|