Citat:
În prealabil postat de cipri85
Am o nedumerire, poate ma lumineaza osutafaraunu... Daca vinul nu este bun atunci de ce Mantuitorul Hristos inmulteste vinul la nunta din Cana Galileii? De ce se consuma vin la Cina cea de Taina?
|
Nu am pretenția că vă voi lumina, dar gândiți-vă puțin: în afară de preconcepția populară că ar fi fost alcool în cele două situații expuse de dumneavoastră, mai aveți și alte argumente?
Citat:
În prealabil postat de cipri85
De ce vinul apare atat de des atat in Noul cat si in Vechiul Testament fiind consumat pentru intarirea trupului si chiar pentru "veselirea" inimii omului (vezi psalmii lui David)? Sa nu ma iei cu abureli de genu: consumau must si nu vin.
|
Biblia nu trece sub tăcere faptul că existau bețivi în vremurile VT și ale NT, dar în același timp, în nenumărate texte recomandă ferirea de această plagă. Dacă oamenii ar lua în seamă acest sfat, peste 80% din accidentele de circulație, crimele și violurile petrecute zilnic ar fi evitate. Și acesta nu e un lucru mic, trebuie să recunoașteți!
Citat:
În prealabil postat de cipri85
Cam greu de pastrat mustu' nefermentat de-a lungul anului si cam greu sa 'veselesca' mustul inima omului.
|
Nu e greu deloc. Și nu numai de-a lungul anului, ci și de-a lungul anilor. Inima omului poate fi veselă și cu must, ba aș zice o veselie mai sănătoasă nu un râs ieșit de sub control ori un cântat împleticit.
Citat:
În prealabil postat de cipri85
Vinul este consumat(in special cel rosu) cu exceptia zilelor de post la fiecare din cele doua mese zilnice din Sfantul Munte Athos. Asta nu inseamna ca monahii de acolo sau pelerinii sunt betivi. Duhovnicul Schitului romanesc Prodromu, parintele Iulian, spunea ca se poate consuma pana in doua pahare de vin(asta depinzand si de persoana) pentru intarire dupa efort sau atunci cand participam la praznice.
Chiar si Sfintii Parinti au consumat vin. Un "titan" al Sf. Biserici, Sf. Ioan Gura de Aur, un mare ascet, consuma la singura masa din zi un pahar de vin cu scop terapeutic.
|
Vă supărați pe mine dacă eu vreau să iau în considerare mai bine exemplul marilor asceți ai Scripturii (de exemplul nazireii) decât călugării de la Athos ori sf. Ioan Gură de Aur?