Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sfanta Scriptura > Despre Sfanta Scriptura
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #51  
Vechi 19.07.2011, 16:26:59
cipri85 cipri85 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.11.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 115
Implicit

Citat:
În prealabil postat de penticostalul Vezi mesajul
Asta e din cale-afara de rau.
Va puteti imagina: abstineti de la carne. De ce oare?

E pacat sa mananci carne? Oare calugarii nu stiu ca pacaul e sa te imbuibi cu carne, dar sa mananci carne in cantitati rezonabile e chiar indicat? E recomandat sa mananci carne la fiecare masa de pranz. Are la proprietati, hă, hă... Scrie si in Biblie sa mananci carne. Nu stiti ca peste poporul Israel Dumnezeu a facut sa ploua cu carne ca pulberea si ca nisipul marii? Psalmii 77:31.
A spus Mantuitorul sa nu mancam carne? NU.
A mancat Isus carne? DA.

Si tot asa s-ar putea scrie pagini intregi de bla-bla-uri.
Cam cate s-au scris aiurea pe acest topic.

Chiar dumneavoastra domnule Cipri va puteti reciti penultima postare si toate argumentele pe care le-ati scris pro-baut-un-pahar-de-vin le puteti adapta in pro-mancat-o-friptura-pe-zi.

Veniti la noi sa ne imbiati la un pahar de alcool pe zi abia dupa ce veti merge prin manastiri sa-i imbiati pe calugari la servit carne in fiecare zi.
Am facut o omisiune. In Athos se mananca peste(cand nu e post sau in post daca e dezlegare la peste: Intrarea in Ierusalim a Domnului, Inaltarea, Bunavestire...) si fructe de mare(care sunt considerate a fi de post neavand sange). Nu se consuma carne provenita de la animale. Daca vei consulta un nutritionist ai sa afli cu surprindere ca produsele din carne(exceptand cea de peste) contin anumite toxine. Calugarii din Athos precum si alti asceti(la fel ca si Mantuitorul; din Biblie putem trage concluzia ca singura carne consumata de Hristos a fost pestele) nu mananca carne(alta decat cea de peste) pentru ca aceasta atata poftele trupului, dorinta sexuala(fapt dovedit stiintific), ceea ce pentru un calugar nu e de dorit. Tocmai acesta este rolul ascezei: infranarea, stapanirea simturilor si a instinctelor(de hranire, sexual, de posesie....) ce ne aseamana mai mult cu animalele decat cu Dumnezeu. Spre deosebire, o cantitate rezonabila(adapatata in functie de specificul omului, atat cat acesta sa ramana stapan pe el) de vin este benefica organismului, nu intuneca mintea, nu perverteste simturile si nu amplifica instinctele. Nu-mi amintesc ca Mantuitorul sau Apostolii dupa Cina cea de Taina unde au consumat vin sa se fi comportat irational. Daca vinul consumat rational la timpul potrivit ar fi ceva rau atunci de ce Hristos preschimba apa in vin La nunta din Cana Galileii? Inca nu mi-ati raspuns la aceasta intrebarea.

Last edited by cipri85; 19.07.2011 at 16:29:36.
Reply With Quote
  #52  
Vechi 19.07.2011, 16:33:50
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cipri85 Vezi mesajul
Nu ma supar pe dv. ,dar ma intristeaza vazand ca nu apreciati asceza monahilor din Athos sau cea a Sf. Ioan Gura de Aur. Poate daca i-ai cunoste mai bine ai vedea lucrurile altfel. Desi nici eu 'nu-i cunosc foarte bine' am sa incerc sa ti-i fac cunoscuti dupa slabele mele puteri.
Mulțumesc pentru aceste amănunte din viața sf.Ioan Guură de Aur. Dacă-mi permiți îți dau și eu două mici citate din lucrările lui, care sunt chiar la subiect:

Voiești să afli în ce împrejurare vinul este bun? Ascultă Scriptura,care zice: Dati băutură care îmbată celor ce sunt în supărări, și vin să bea celor ce sunt în dureri (Pilde 31, 6), și cu drept cuvânt, căci vinul moaie pe omul aspru și posomorât, și-i împrăștie norii mâniei. Vinul veselește inima omului (Ps., 103, 16).” (Comentariile sau Explicarea
Epistolei către Efeseni, omilia XIX
)

Vinul face pe cineva a se poticni încoace și încolo, zice, chiar dacă nu s-ar îmbăta, slăbește activitatea sufletului, și sfărâmă soliditatea lui.” (Tâlcuiri la Epistola întâi către Timotei, omilia a XI-a)
Reply With Quote
  #53  
Vechi 19.07.2011, 16:36:08
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Conform doctrinei adventiste, acolo unde Biblia spune "vin", este vorba despre suc de struguri. Preferabil, pasteurizat.
Ar fi de preferat că nu cunoașteți doctrina adventistă, altfel v-ați mai încărcat sufletul cu o dezinformare (ca să nu-i zicem minciună).
Nu peste tot unde Biblia spune "vin" e vorba despre must. Este clar că în Israel se folosea vinul fermentat ca băutură, iar Legea lui Moise (care era în primul rând o lege comunitară, de stat), nu interzicea în mod absolut folosirea vinului, așa cum nu interzicea poligamia, divorțul, alimentația carnată și alte rele tolerabile în religiile monoteiste. Doar beția era condamnată. Pe de altă parte, uzul chiar și moderat al băuturii din strugure era interzis nazireilor pe toată durata votului lor. Chiar și mustul nefermentat, strugurii și stafidele erau interzise nazireilor (Num. 6,3-4.20; Amos 2,12). Mamele nazireilor, de asemenea, nu aveau voie să bea în timpul sarcinii (Jud. 13,4.7; Luc. 1,15).
Existau, de asemenea, puternice tradiții care determinau un întreg clan israelit (de exemplu, recabiții) să refuze, nu numai vinul, ci și cultivarea viței (Ier. 35,2-19).
Preoților le era interzisă folosirea „vinului" (probabil aici se înțelege sub orice formă) pe toată perioada serviciului la Templu (cam două săptămâni pe an, fiindcă lucrau în 24 de schimburi pe an): Lev. 10,9.

În fine, înțelepții Bibliei (evrei sau neevrei) recomandau înțelepților, regilor și conducătorilor (oamenilor cu răspundere) să se abțină total de la băuturile alcoolice (Prov. 23,31-35; 31,4-5). Rămânea, așadar, o tristă toleranță pentru oamenii nenorociți (Prov. 31,6-7) și pentru cei care nu erau nici regi, nici preoți, nici conducători, nici înțelepți. Adică pentru oamenii de rând și pentru oamenii de nimic. Această toleranță a legii israelite nu poate fi luată ca un standard de viață pentru creștin, care nu se compară cu fariseul mulțumit să fenteze litera Legii, ci el este un înțelept, un rege și preot al lui Dumnezeu (1Pet. 2,9; Ap. 5,10; Rom. 14,21).
De aceea, în adventism, abstinența totală este determinată ȘI de următoarele considerente pragmatice și morale:
- Alcoolul este unul din cei mai mari teroriști ai planetei. Oamenii de treabă nu au nici un amestec cu criminalii în serie.
În multe locuri în care “vinul” este recomandat de Biblie (la jertfe, la sărbători, etc.), este vorba, în realitate, de mustul nefermentat (Deut. 14,26). Termenul șekhar, adesea asociat cu yain, este în mod eronat tradus cu “băuturi tari”. Este sigur că anticii nu cunoșteau procesul distilării și nu aveau “băuturi tari”. Vinul, chiar la păgâni (la greci, de exemplu) se bea amestecat cu apă. Cei care îl beau neamestecat erau considerați mitocani, bețivani. Există oarecare nesiguranță cu privire la sensul exact al termenului șekhar (de aceea găsesc salutară formularea "sicheră" la care recurge versiunea ortodoxă). La asirieni și babilonieni, șikaru era un fel de bere, poate și alte băuturi. În ebraica modernă înseamnă bere.

În fine, am o întrebare (retorică): există, oare, o poruncă a Scripturii, care să mă oblige să beau alcool, chiar și la Sfânta Împărtășanie? Pentru cei care susțin un creștinism alterat, folosirea vinului fermentat, ca și a pâinii cu aluat, la masa euharistică, este un simbol potrivit. Dar cei care țin atât la ideea de puritate absolută a jertfei lui Iisus, cât și la puritatea doctrinelor biblice cu care se hrănesc, au alte opțiuni.

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Acolo unde Isus spune "Acesta este sangele meu", de fapt, nu este sangele Lui.
Ba este sângele Lui, sau mai exact reprezintă sângele Lui - așa cum permite traducerea verbului [έστί]
din pasajul citat.

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Si asa mai departe.
Așa mai departe ce?
Reply With Quote
  #54  
Vechi 19.07.2011, 17:01:18
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Pentru cei care susțin un creștinism alterat, folosirea vinului fermentat, ca și a pâinii cu aluat, la masa euharistică, este un simbol potrivit. Dar cei care țin atât la ideea de puritate absolută a jertfei lui Iisus, cât și la puritatea doctrinelor biblice cu care se hrănesc, au alte opțiuni.
Si va mai mirati ca sunteti dat afara de pe forum ad infinitum. Spuneti-mi, chiar nu va este putintel rusine sa intrati de zeci de ori pe forumul ortodocsilor si sa le spuneti ca sustin un "crestinism alterat" ?!

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Ba este sângele Lui, sau mai exact reprezintă sângele Lui - așa cum permite traducerea verbului [έστί]
din pasajul citat.
Sigur, este, poate insemna reprezinta, cand e vorba despre Euharistie, dar daca un iconodul va explica ca icoana doar il reprezinta pe cel zugravit sariti de 3 metri in sus ca e idolatrie si ca ne inchinam la scanduri.
Reply With Quote
  #55  
Vechi 19.07.2011, 17:06:25
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Si va mai mirati ca sunteti dat afara de pe forum ad infinitum. Spuneti-mi, chiar nu va este putintel rusine sa intrati de zeci de ori pe forumul ortodocsilor si sa le spuneti ca sustin un "crestinism alterat" ?!
Bag sama în ultima vreme ați coborât pe teren tulbure și mâlos în căutare de [nod în] papură...

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Sigur, este, poate insemna reprezinta, cand e vorba despre Euharistie, dar daca un iconodul va explica ca icoana doar il reprezinta pe cel zugravit sariti de 3 metri in sus ca e idolatrie si ca ne inchinam la scanduri.
Stați liniștit că nu am sărit niciodată. Știu că icoana nu este Dumnezeu, ci doar Îl reprezintă. Și mai știu că tocmai asta interzice porunca a II-a: reprezentarea cu scop de închinare (a lui Dumnezeu ori a altor ființe).
Reply With Quote
  #56  
Vechi 19.07.2011, 17:07:11
cipri85 cipri85 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.11.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 115
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Stimate cipri85, greșești fundamental pentru că nu ții seama de context. Citește cu atenție Psalmul 74, în special versetele 4-8 și vei observa că este vorba de o cu totul altă nuanță. "Vinul" acela cu "drojdii", nu este o binecuvântare, ci un blestem destinat păcătoșilor la judecata finală. Cât despre "prefigurare a scenei" de la Cina cea de Taină, nici pomeneală!
Deci... Asta e citatul: 'Că'n mâna Domnului e un pahar cu vin curat și plin de cuviință, (in in unele versiuni bine mirostotor) și El il trece de la unul la altul, dar drojdia lui nu s-a varsat inca; din ea vor bea toți păcătoșii pământului'
Si iata Cina cea de Taina:

la Luca:

Și când a sosit ceasul, S'a așezat la masă, și apostolii cu El. 15 Și le-a zis: „Cu dor am dorit să mănânc aceste Paști cu voi mai înainte ca Eu să pătimesc. 16 Că vă spun Eu vouă că de-acum nu le voi mai mânca până când se vor plini întru împărăția lui Dumnezeu“. 17 Și luând paharul, mulțumind, le-a zis: „Luați-l și împărțiți-l între voi; 18 că vă spun: De acum nu voi mai bea rodul viței până ce nu va veni împărăția lui Dumnezeu“. 19 Și luând pâinea, mulțumind, a frânt și le-a dat, zicând: „Acesta este Trupul Meu, cel ce se dă pentru voi; aceasta să faceți întru pomenirea Mea!“ 20 Asemenea și paharul, după ce au cinat, zicând: „Acest pahar este Legea cea Nouă, întru Sângele Meu, cel ce se varsă pentru voi.

la Matei:

Iar pe când mâncau ei, Iisus, luând pâine și binecuvântând, a frânt și le-a dat ucenicilor, zicând: „Luați, mâncați, acesta este Trupul Meu“. 27 Și luând paharul și mulțumind, le-a dat, zicând: „Beți dintru acesta toți,
28 că acesta este Sângele Meu, al Legii celei Noi b, carele pentru mulți se varsă spre iertarea păcatelor.
la Marcu

Și pe când mâncau, Iisus a luat pâine și, binecuvântând, a frânt și le-a dat și a zis: „Luați, mâncați, acesta este Trupul Meu“. 23 Și luând paharul, mulțumind, le-a dat și au băut din el toți; 24 și le-a zis: „Acesta este Sângele Meu, al Legii celei noi, carele pentru mulți se varsă. 25 Adevăr vă grăiesc că de acum nu voi mai bea din rodul viței până în ziua aceea când îl voi bea, nou, întru împărăția lui Dumnezeu“. 26 Și după ce au cântat imnuri, au ieșit la Muntele Măslinilor.
Ce spui se cam aseamana, nu?

Impatasirea cu Trupul si Sangele Mantuitorului poate sa ne fie spre mantuire viata vesnica si binecuvantare atunci cand ne impartasim cu vrednicie(vinul este curat si plin de cuviinta) avand sufletul curatit prin Sf. Taina a Spovedanie(Și zicând acestea, a suflat asupra lor și le-a zis: „Luați Duh Sfânt!, cărora le veți ierta păcatele, li se vor ierta; cărora le veți ține, ținute vor fi“. Lc. 20:22 sau 'Adevăr vă grăiesc: Oricâte veți lega pe pământ vor fi legate și în cer, și oricâte veți dezlega pe pământ vor fi dezlegate și în cer' Mt 16:19) sau spre osanda, blestem si moarte sufleteasca atunci cand ne impartasim cu nevredinicie.
Sper ca acuma sa fie destul de clar.
Reply With Quote
  #57  
Vechi 19.07.2011, 17:11:08
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cipri85 Vezi mesajul
Deci... Asta e citatul: 'Că'n mâna Domnului e un pahar cu vin curat și plin de cuviință, (in in unele versiuni bine mirostotor) și El il trece de la unul la altul, dar drojdia lui nu s-a varsat inca; din ea vor bea toți păcătoșii pământului'
Si iata Cina cea de Taina:

la Luca:

Și când a sosit ceasul, S'a așezat la masă, și apostolii cu El. 15 Și le-a zis: „Cu dor am dorit să mănânc aceste Paști cu voi mai înainte ca Eu să pătimesc. 16 Că vă spun Eu vouă că de-acum nu le voi mai mânca până când se vor plini întru împărăția lui Dumnezeu“. 17 Și luând paharul, mulțumind, le-a zis: „Luați-l și împărțiți-l între voi; 18 că vă spun: De acum nu voi mai bea rodul viței până ce nu va veni împărăția lui Dumnezeu“. 19 Și luând pâinea, mulțumind, a frânt și le-a dat, zicând: „Acesta este Trupul Meu, cel ce se dă pentru voi; aceasta să faceți întru pomenirea Mea!“ 20 Asemenea și paharul, după ce au cinat, zicând: „Acest pahar este Legea cea Nouă, întru Sângele Meu, cel ce se varsă pentru voi.

la Matei:

Iar pe când mâncau ei, Iisus, luând pâine și binecuvântând, a frânt și le-a dat ucenicilor, zicând: „Luați, mâncați, acesta este Trupul Meu“. 27 Și luând paharul și mulțumind, le-a dat, zicând: „Beți dintru acesta toți,
28 că acesta este Sângele Meu, al Legii celei Noi b, carele pentru mulți se varsă spre iertarea păcatelor.
la Marcu

Și pe când mâncau, Iisus a luat pâine și, binecuvântând, a frânt și le-a dat și a zis: „Luați, mâncați, acesta este Trupul Meu“. 23 Și luând paharul, mulțumind, le-a dat și au băut din el toți; 24 și le-a zis: „Acesta este Sângele Meu, al Legii celei noi, carele pentru mulți se varsă. 25 Adevăr vă grăiesc că de acum nu voi mai bea din rodul viței până în ziua aceea când îl voi bea, nou, întru împărăția lui Dumnezeu“. 26 Și după ce au cântat imnuri, au ieșit la Muntele Măslinilor.
Ce spui se cam aseamana, nu?

Impatasirea cu Trupul si Sangele Mantuitorului poate sa ne fie spre mantuire si viata vesnica atunci cand ne impartasim cu vrednicie(vinul este curat si plin de cuviinta) avand sufletul curatit prin Sf. Taina a Spovedanie(Și zicând acestea, a suflat asupra lor și le-a zis: „Luați Duh Sfânt!, cărora le veți ierta păcatele, li se vor ierta; cărora le veți ține, ținute vor fi“. Lc. 20:22 sau 'Adevăr vă grăiesc: Oricâte veți lega pe pământ vor fi legate și în cer, și oricâte veți dezlega pe pământ vor fi dezlegate și în cer' Mt 16:19) sau spre osanda si moarte sufleteasca atunci cand ne impartasim cu nevredinicie.
Sper ca acuma sa fie destul de clar.
Dragul meu, mai bine oprește-te și studiază atent problema, căci seamănă a blasfemie ce încerci să demonstrezi. Elementele folosite de Mântuitorul la Cina cea de Taină, excludeau din start drojdia (fie în pâine, fie în vin). În acele zile ale Paștelui, dacă se găsea drojdie, ori ferment în casele evreilor, respectivii erau pasibili să plătească cu viața această încălcare de poruncă.
Reply With Quote
  #58  
Vechi 19.07.2011, 17:15:11
cipri85 cipri85 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.11.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 115
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Să nu confundăm realitatea cu minciuna detractorilor lui Hristos (fariseii) care-L numeau "bețiv" și "gurmand".

E drept că ultimele reglementări ale Uniunii Europene consideră vinul un aliment, asta însă nu are de-a face cu creștinismul. UE consideră și homosexualitatea o normalitate....
La considerat si Mantuitorul consumandu-l ca pe un aliment in cantitati rezonabile si nu ca pe un drog cum il fac betivii.
Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Nici pe departe. Anticii aveau mai multe metode de conservare (toate naturale spre deosebire de industria alimentară de azi), cel mai la îndemână și cel mai eficient fiind fierberea și depozitarea în amfore sigilate cu ceară.
E posibil sa fi avut astfel de metode, dar inca arheologii nu au gasit dovezi. Au gasit dovezi in schimb care confirma comertul si consuml vinului(must fermentat de cand lumea) in intreg bazinul mediteranean incluziv in Iudea.
Reply With Quote
  #59  
Vechi 19.07.2011, 17:32:09
cipri85 cipri85 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.11.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 115
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Dragul meu, mai bine oprește-te și studiază atent problema, căci seamănă a blasfemie ce încerci să demonstrezi. Elementele folosite de Mântuitorul la Cina cea de Taină, excludeau din start drojdia (fie în pâine, fie în vin). În acele zile ale Paștelui, dacă se găsea drojdie, ori ferment în casele evreilor, respectivii erau pasibili să plătească cu viața această încălcare de poruncă.
Dragul meu pentru inceput ceva ce tine de o minima cultura generala: in cadrul procesului de fermentatie atat al vinului cat si al berii intervine drojdia. Uneori pentru o mai buna calitate a vinului sau berii(produsa in Europa pentru prima oara de catre niste calugari catolici) se adauga drojdie.

Recomandarea din legea veche de a consuma paine nedospita nu interzice posesia drojdiei(care are si alte utilizari). Apropo voi adventistii consumati doar paine nedosita? N-ati inteles inca ca "framantatura cea noua" n-are de-a face cu cea veche iar vinul nou nu-si gaseste locul in burdufurile vechi(Luca 5, 37: Și nimeni nu pune vin nou în burdufuri vechi, altfel vinul nou va sparge burdufurile; și se varsă și vinul și se strică și burdufurile. )

Si pentru cultura ta generala: la Cina cea de Taina Mantuitorul a folosit artos(in greceste termenul pentru paine dospita) si nu azima(paine nedospita). Consulta te rog o varianta in limba greaca mai apropiata de original(de dinainte de apritia sectelor precum ciupercile dupa ploaie) si ai sa te convingi.

Last edited by cipri85; 19.07.2011 at 17:35:17.
Reply With Quote
  #60  
Vechi 19.07.2011, 18:58:25
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cipri85 Vezi mesajul
La considerat si Mantuitorul consumandu-l ca pe un aliment in cantitati rezonabile si nu ca pe un drog cum il fac betivii.
Unde ai găsit scris că a consumat vin și încă în "cantități rezonabile"? Ai vreun text biblic în acest sens? Bineînțeles în afară de afirmația fariseilor că ar fi fost un bețiv și un mâncăcios.

Citat:
În prealabil postat de cipri85 Vezi mesajul
E posibil sa fi avut astfel de metode, dar inca arheologii nu au gasit dovezi. Au gasit dovezi in schimb care confirma comertul si consuml vinului(must fermentat de cand lumea) in intreg bazinul mediteranean incluziv in Iudea.
Poți afirma cu certitudine acest lucru? De consumul vinului fermentat în antichitate sunt de acord și eu, n-am afirmat că se bea doar must.

Citat:
În prealabil postat de cipri85 Vezi mesajul
Recomandarea din legea veche de a consuma paine nedospita nu interzice posesia drojdiei
Serios? Ia citește: Exod 12:15, 19-20, 34, 39; 13:3, 7; 23:18; 34:25; Lev. 2:11; Deut. 16:3. Apoi răspunde te rog la o întrebare de cultură (obligatorie) biblică pentru orice creștin: ce simboliza pîinea (și de ce neapărat nedospită) în cadrul Paștelor evreiești? Răspunsul [corect] la această întrebare va dezlega și misterul pâinii și vinului fără drojdii de la Cina cea de Taină.


Citat:
În prealabil postat de cipri85 Vezi mesajul
Apropo voi adventistii consumati doar paine nedosita?
Nu. O consumăm doar în cadrul Cinei Domnului, așa cum a făcut și Hristos la instituirea acestui act sfânt.


Citat:
În prealabil postat de cipri85 Vezi mesajul
Si pentru cultura ta generala: la Cina cea de Taina Mantuitorul a folosit artos(in greceste termenul pentru paine dospita) si nu azima(paine nedospita). Consulta te rog o varianta in limba greaca mai apropiata de original(de dinainte de apritia sectelor precum ciupercile dupa ploaie) si ai sa te convingi.
. Pentru cultura ta specifică: άρτος desemna orice fel de pâine, ba mai mult putea însemna generic aliment.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Sa nu uitam ca Domnul Iisus Hristos este acum pe Cruce Adriana Cluj Rugaciuni 7 13.04.2012 17:02:34
L-am visat pe Domnul Iisus Hristos alexandra28again Intamplari adevarate 30 19.04.2010 22:39:35
Cand nu avem voie sa coasem marinmagda18 Generalitati 13 03.03.2010 15:15:58
Lasati lumea sa vada ca avem nevoie de Iisus Ioan_Ciobota Generalitati 0 17.02.2008 08:36:51